Min bok om tjej med ångest och depression

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Min bok om tjej med ångest och depression

Inläggav Fretshi » 2019-03-01 17:17:32

Håller på att skriva en bok om en tjej som pluggar på universitet och under en sommar drabbas hon av en panikattack som sedan tar henne in i en depression.

Har kommit så långt att hon fått medicin (SSRI) och väldigt inne på att träffa en partner samt ska börja få samtal hos psykolog för ångesten.

Några tips på hur jag kan fortsätta den?
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Re: Min bok om tjej med ångest och depression

Inläggav popruta » 2019-03-01 17:22:33

Jag tänker spontant att det ska hända nåt som får henne att "falla tillbaka" lite och det liksom blir lite spänning mellan henne och partnern så du får fundera på hur det ska gå.
popruta
 
Inlägg: 450
Anslöt: 2019-01-25

Min bok om tjej med ångest och depression

Inläggav DIProgan » 2019-03-01 19:53:55

Hennes kärleksintresse går åt helskotta vilket gör henne ostabil och att hon agerar ut i skolan som i sin tur leder till att hon får en npf-diagnos och att hon hoppar av skolan när hon känner att livet är över. Så småningom hittar hon istället en hel värld av udda personer som är mycket bättre än de vanliga människorna hon tidigare känt och någonstans på slutet kärleken i något weirdo.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Min bok om tjej med ångest och depression

Inläggav Maggi » 2019-03-01 20:12:49

Fretshi skrev:Håller på att skriva en bok


det låter som något man vill läsa! :-)Happy
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

Min bok om tjej med ångest och depression

Inläggav Fretshi » 2019-03-10 19:01:46

Maggi skrev:
Fretshi skrev:Håller på att skriva en bok


det låter som något man vill läsa! :-)Happy


Hoppas den blir bra och ska ta era idéer i anspråk.

Denna tjej pluggar dock på universitetet så hon kommer inte hoppa av bara för att det går dåligt.

Är som sagt lite idétorka just nu, men ska bygga vidare på hennes kärleksintresse och relationen till psykologen.
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Min bok om tjej med ångest och depression

Inläggav Fretshi » 2019-03-18 22:39:22

Ska nog skruva lite imorgon på boken.
Kom på att det är en sak jag kan göra efter ett långt samtal med min mamma om livet och vad man kan göra med det.

Har även hört att skrivande är 99 % transpiration och 1 % inspiration så det gäller väl bara att ta sig tid till att skriva och strunta i hur resultatet blir.
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Min bok om tjej med ångest och depression

Inläggav Trefjorton » 2019-03-30 21:24:03

Kommer SSRI funka för henne? Bieffekter?
Slutar den lycklig? Självmord?
Relationer? Skaffar hon sig en kille?
Klarar hon utbildningen?
Kommer psy-samtalen gå bra?
Efter utbildningen?
Trefjorton
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 353
Anslöt: 2018-07-14

Min bok om tjej med ångest och depression

Inläggav Fretshi » 2019-04-01 13:12:13

Trefjorton skrev:Kommer SSRI funka för henne? Bieffekter?
Slutar den lycklig? Självmord?
Relationer? Skaffar hon sig en kille?
Klarar hon utbildningen?
Kommer psy-samtalen gå bra?
Efter utbildningen?


Tack för tipsen!

Är uppe i 31 sidor nu så det går framåt ska nog börja skriva lite oftare.
Kommer troligen inte sluta med självmord då jag blivit så fäst vid henne och vill att det ska gå bra, sen så har hon inte en jättedjup depression men ganska mycket ångest men hon kan ta hand om sig.

Hon vill jättegärna ha en partner och jag håller på med det just nu, hur hon ska gå tillväga och hur det urartar sig.

Hon kommer fortsätta på utbildningen, men har inte bestämt än hur det kommer gå. Kommer troligen gå en del upp och ned.

Hennes psykolog är ingen som uppmuntrar henne är mer snäll och vill ta det i lugn takt, hans första råd var att hon skulle gå dagliga promenader. Hon har även inte träffat honom så mycket. Hon har fått tipset om att börja gå till en livscoach som komplement till stödsamtalen.

Har inte kommit till hur det går efter utbildningen och det återstår att se.

Är rätt kul att skriva och man känner sig liten som en hobbyförfattare som håller på att ge ut sin första bok. Är rätt bra terapi också.
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Återgå till Intressanta intressen



Logga in