Att inte få nåt

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Att inte få nåt

Inläggav LordNelson » 2019-03-01 6:08:45

Man brukar ju kolla på lite på unga kvinnor och så, men man förstår ju sina begränsningar. Sen försöker man visa lite intresse för kvinnor i sin egen ålder men dom avvisar en direkt. Då återstår bara 50+ men inte heller där har man nån framgång.

Jag kom till insikt om att charma i två månader på någon som är strax under 60 och inte få nåt faktist är förnedrande. Som ett självskadebeteende.

Nu kommer jag bara besöka eskort i framtiden. Att lägga några tusen varje månad och vara garanterad unga fräscha tjejer kan inte vara annat än en vinst och jag slipper slösa energi på nåt som aldrig ger utdelning.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Att inte få nåt

Inläggav Huggorm » 2019-03-01 7:47:03

Synd bara att eskorttjejerna inte tycker om dig. I bästa fall ser de dig som en bra kund, om du är hygglig mot dom och betalar utan krångel, men risken är stor att de tycker illa om dig. Sånt tycker jag är fruktansvärt avtändande, men är väl bättre än inget antar jag. Det är tragiskt att samhället blivit som det blivit, vi har säkert en massa ensamma kvinnor också som inte lyckas hitta någon att bli tillsammans med. Lediga finns, vi lyckas bara inte para ihop oss.
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Att inte få nåt

Inläggav slackern » 2019-03-01 11:50:46

Huggorm skrev:Synd bara att eskorttjejerna inte tycker om dig. I bästa fall ser de dig som en bra kund, om du är hygglig mot dom och betalar utan krångel, men risken är stor att de tycker illa om dig. Sånt tycker jag är fruktansvärt avtändande, men är väl bättre än inget antar jag. Det är tragiskt att samhället blivit som det blivit, vi har säkert en massa ensamma kvinnor också som inte lyckas hitta någon att bli tillsammans med. Lediga finns, vi lyckas bara inte para ihop oss.


Ni får helt enkelt starta något som detta.

The 'caravans of love' visiting Spain's empty villages


https://www.bbc.co.uk/news/stories-47391710

Spain is ground-zero for rural depopulation within the European Union. Over decades, millions have migrated to the cities to find jobs. Those left behind in villages are often elderly - or they are single men working in agriculture. So, how does a lonely Spanish shepherd find love?


Så om spanska fåraherdar kan hitta kärleken tror jag inte att loppet är helt kört.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Att inte få nåt

Inläggav Socrates » 2019-03-01 12:59:35

LordNelson skrev:Man brukar ju kolla på lite på unga kvinnor och så, men man förstår ju sina begränsningar. Sen försöker man visa lite intresse för kvinnor i sin egen ålder men dom avvisar en direkt. Då återstår bara 50+ men inte heller där har man nån framgång.

Jag kom till insikt om att charma i två månader på någon som är strax under 60 och inte få nåt faktist är förnedrande. Som ett självskadebeteende.

Nu kommer jag bara besöka eskort i framtiden. Att lägga några tusen varje månad och vara garanterad unga fräscha tjejer kan inte vara annat än en vinst och jag slipper slösa energi på nåt som aldrig ger utdelning.


Var lite positiv! :D
Hur gammal är du egentligen? Vad har du för utbildningsnivå? Hur ser ekonomin ut? Personligheten?
Detta faktorer väger in som avgör chans att hitta partner. Jobba på dessa.
Skaffa utbildning inom IT eller liknande, hitta jobb och lägenhet. Det är en process som kan upp till ca 5 år.
Man med ordnat liv är en av de viktigaste kvaliteterna som brudar vill ha.

Ursäkta fördomar, men jag upplever att svenska brudar brukar vara rätt så ytliga och självupptagna, satsa på att hitta brud utomlands och flytta dit alt låt henne flytta hit. Skulle rekommendera att flytta utomlands och jobba eller studera någon språkutbildning/utbytestermin, för att kunna hitta den rätta.

Eventuella autistiska beteenden kan brudar utomlands uppfatta mer som en kulturell grej mer än ett handikapp.
Socrates
 
Inlägg: 21
Anslöt: 2018-10-24

Att inte få nåt

Inläggav Huggorm » 2019-03-01 13:19:43

Socrates skrev:Var lite positiv! :D
Hur gammal är du egentligen? Vad har du för utbildningsnivå? Hur ser ekonomin ut? Personligheten?
Detta faktorer väger in som avgör chans att hitta partner. Jobba på dessa.
Skaffa utbildning inom IT eller liknande, hitta jobb och lägenhet. Det är en process som kan upp till ca 5 år.
Man med ordnat liv är en av de viktigaste kvaliteterna som brudar vill ha.

Antingen vara ensam eller leva ett Svenssonliv? Det är lite som att välja mellan pest och kolera.
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Att inte få nåt

Inläggav Dandelo » 2019-03-01 14:26:13

Huggorm skrev:Antingen vara ensam eller leva ett Svenssonliv? Det är lite som att välja mellan pest och kolera.


Dagens skratt.
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

Att inte få nåt

Inläggav Socrates » 2019-03-01 14:35:30

Dandelo skrev:
Huggorm skrev:Antingen vara ensam eller leva ett Svenssonliv? Det är lite som att välja mellan pest och kolera.


Dagens skratt.


Ser inte det roliga men jag förstår vad Huggorm menar. Jag menar inte att man måste leva Svensson liv, jag tror det viktiga är bara att man kan försörja sig och ha ordnad situation för att kunna öka sina chanser i partnerjakten, inte att man ska ha superhög lön, egen villa och 2 bilar, småbarn och ölmage eller vad man nu behöver för att uppfylla kraven för att vara en Svensson
Socrates
 
Inlägg: 21
Anslöt: 2018-10-24

Att inte få nåt

Inläggav LordNelson » 2019-03-01 14:59:40

Huggorm skrev:Synd bara att eskorttjejerna inte tycker om dig. I bästa fall ser de dig som en bra kund, om du är hygglig mot dom och betalar utan krångel, men risken är stor att de tycker illa om dig. Sånt tycker jag är fruktansvärt avtändande, men är väl bättre än inget antar jag. Det är tragiskt att samhället blivit som det blivit, vi har säkert en massa ensamma kvinnor också som inte lyckas hitta någon att bli tillsammans med. Lediga finns, vi lyckas bara inte para ihop oss.

Jag skiter nog i om dom tycker om mig eller inte, tänker ju inte typ gifta mig. Det är det ju också själsdödande att hela tiden stöta på kvinnor som inte gillar en.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Att inte få nåt

Inläggav LordNelson » 2019-03-01 15:05:11

Socrates skrev:Var lite positiv! :D
Hur gammal är du egentligen? Vad har du för utbildningsnivå? Hur ser ekonomin ut? Personligheten?
Detta faktorer väger in som avgör chans att hitta partner. Jobba på dessa.
Skaffa utbildning inom IT eller liknande, hitta jobb och lägenhet. Det är en process som kan upp till ca 5 år.
Man med ordnat liv är en av de viktigaste kvaliteterna som brudar vill ha.

Ursäkta fördomar, men jag upplever att svenska brudar brukar vara rätt så ytliga och självupptagna, satsa på att hitta brud utomlands och flytta dit alt låt henne flytta hit. Skulle rekommendera att flytta utomlands och jobba eller studera någon språkutbildning/utbytestermin, för att kunna hitta den rätta.

Eventuella autistiska beteenden kan brudar utomlands uppfatta mer som en kulturell grej mer än ett handikapp.

Jävligt dåliga råd i mitt fall, men du kan ju inte veta min situation.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Att inte få nåt

Inläggav LordNelson » 2019-03-01 15:15:17

Huggorm skrev:Det är tragiskt att samhället blivit som det blivit, vi har säkert en massa ensamma kvinnor också som inte lyckas hitta någon att bli tillsammans med. Lediga finns, vi lyckas bara inte para ihop oss.

Jag känner ensamma kvinnor. Problemet är ju att dom hellre är ensamma än tillsammans med mej.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Att inte få nåt

Inläggav Fabela » 2019-03-01 15:32:23

LordNelson skrev:Jag känner ensamma kvinnor. Problemet är ju att dom hellre är ensamma än tillsammans med mej.

Men är det ensamma hellre än med just dig då? Eller ensamma öht?

För det är ju skillnad.
Jag t.ex. vill inte ha nån alls, pga skäl som inte har nåt med män att göra, varken individer eller som grupp. Utan det handlar om att jag inte har nånting att ge nån annan, pga allt strul med min hälsa mm.
Inte för att du stött på mig, utan tar det bara som ett konkret exempel på hur det kan vara.

Det är inte rättvist mot dig själv, om du ger dig skulden eller känner dig ratad av fel anledning, är min poäng.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Att inte få nåt

Inläggav antonius » 2019-03-01 15:36:11

Skaffa en kille i stället, mycket lättare att komma överens om vilken film man ska se på fredagsmyset, och han har aldrig PMS, samt enklare att träna ihop med. Och är ni lika stora kan ni låna kläder av varann, tänk dubbelt med klädalternativ på en gång, och vill du inte ha sex med han, så kan ni ju dela på hyran åtm, samt du slipper vara ensam, ungefär som att ha ett husdjur... :-)005
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Att inte få nåt

Inläggav Maggi » 2019-03-01 15:42:29

Tror de flesta kvinnor är rätt ointresserade av män som ”vill ha nåt”
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

Att inte få nåt

Inläggav LordNelson » 2019-03-01 15:46:56

antonius skrev:Skaffa en kille i stället, mycket lättare att komma överens om vilken film man ska se på fredagsmyset, och han har aldrig PMS, samt enklare att träna ihop med. Och är ni lika stora kan ni låna kläder av varann, tänk dubbelt med klädalternativ på en gång, och vill du inte ha sex med han, så kan ni ju dela på hyran åtm, samt du slipper vara ensam, ungefär som att ha ett husdjur... :-)005

Ja, jag har kollat på killar ett tag nu i ren desperation. Det har inte heller gett nåt...
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Att inte få nåt

Inläggav LordNelson » 2019-03-01 15:54:01

Maggi skrev:Tror de flesta kvinnor är rätt ointresserade av män som ”vill ha nåt”

Snälla Maggi, jag är världens goaste man. Det inte att jag bara är ute efter sex som är problemet.

Och kvinnor är ju förstås helt ointresserade av nåt sånt.
Senast redigerad av LordNelson 2019-03-01 16:02:02, redigerad totalt 1 gång.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Att inte få nåt

Inläggav Maggi » 2019-03-01 16:04:54

LordNelson skrev:
Maggi skrev:Tror de flesta kvinnor är rätt ointresserade av män som ”vill ha nåt”

Snälla Maggi, jag är världens goaste man. Det inte att jag bara är ute efter sex som är problemet.

Bra, då finns det förutsättningar! Du kanske är för desperat?
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

Att inte få nåt

Inläggav Huggorm » 2019-03-01 16:12:16

Fabela skrev:
LordNelson skrev:Jag känner ensamma kvinnor. Problemet är ju att dom hellre är ensamma än tillsammans med mej.

Men är det ensamma hellre än med just dig då? Eller ensamma öht?

För det är ju skillnad.
Jag t.ex. vill inte ha nån alls, pga skäl som inte har nåt med män att göra, varken individer eller som grupp. Utan det handlar om att jag inte har nånting att ge nån annan, pga allt strul med min hälsa mm.
Inte för att du stött på mig, utan tar det bara som ett konkret exempel på hur det kan vara.

Det är inte rättvist mot dig själv, om du ger dig skulden eller känner dig ratad av fel anledning, är min poäng.
Jag tror väldigt många, kvinnor som män, hellre är ensamma än att vara med någon som inte är "perfekt". För mycket tittande på TV och internet har gett folk orealistiska förväntningar. Och i väntan på "den rätte" skaffar de en hund istället för då får dom lite sällskap och hunden älskar dom förbehållslöst och ifrågasätter dom aldrig.
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Att inte få nåt

Inläggav LordNelson » 2019-03-01 16:12:47

Maggi skrev:Bra, då finns det förutsättningar! Du kanske är för desperat?

Jag tror inte det. Snarare att jag inte försöker nog ofta, har svårt att tolka signaler och är tafatt, konstig och inte är snygg. Men vad vet jag.
Senast redigerad av LordNelson 2019-03-01 16:25:25, redigerad totalt 1 gång.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Att inte få nåt

Inläggav Maggi » 2019-03-01 16:20:08

Huggorm skrev:
Fabela skrev:
LordNelson skrev:Jag känner ensamma kvinnor. Problemet är ju att dom hellre är ensamma än tillsammans med mej.

Men är det ensamma hellre än med just dig då? Eller ensamma öht?

För det är ju skillnad.
Jag t.ex. vill inte ha nån alls, pga skäl som inte har nåt med män att göra, varken individer eller som grupp. Utan det handlar om att jag inte har nånting att ge nån annan, pga allt strul med min hälsa mm.
Inte för att du stött på mig, utan tar det bara som ett konkret exempel på hur det kan vara.

Det är inte rättvist mot dig själv, om du ger dig skulden eller känner dig ratad av fel anledning, är min poäng.
Jag tror väldigt många, kvinnor som män, hellre är ensamma än att vara med någon som inte är "perfekt". För mycket tittande på TV och internet har gett folk orealistiska förväntningar. Och i väntan på "den rätte" skaffar de en hund istället för då får dom lite sällskap och hunden älskar dom förbehållslöst och ifrågasätter dom aldrig.
fast sex har de flesta kvinnor lätt att få...vad det nu beror på.
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

Att inte få nåt

Inläggav Maggi » 2019-03-01 16:27:24

...annars är nog Huggorms analys helt rätt!
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

Att inte få nåt

Inläggav LordNelson » 2019-03-01 16:30:37

Ja, det blir prostituerade i framtiden iallafall. Bara att läsa den här tråden gör mej mer övertygad.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Att inte få nåt

Inläggav Huggorm » 2019-03-01 16:50:59

LordNelson skrev:Ja, det blir prostituerade i framtiden iallafall. Bara att läsa den här tråden gör mej mer övertygad.
Använd dubbla gummin för säkerhets skull, du vet aldrig vem som varit där före dig :wink:
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Att inte få nåt

Inläggav nomemorytoday » 2019-03-01 16:52:36

Huggorm skrev:
LordNelson skrev:Ja, det blir prostituerade i framtiden iallafall. Bara att läsa den här tråden gör mej mer övertygad.
Använd dubbla gummin för säkerhets skull, du vet aldrig vem som varit där före dig :wink:

Med tabasco emellan.
nomemorytoday
 
Inlägg: 3913
Anslöt: 2018-01-13

Att inte få nåt

Inläggav Huggorm » 2019-03-01 16:57:32

nomemorytoday skrev:
Huggorm skrev:
LordNelson skrev:Ja, det blir prostituerade i framtiden iallafall. Bara att läsa den här tråden gör mej mer övertygad.
Använd dubbla gummin för säkerhets skull, du vet aldrig vem som varit där före dig :wink:

Med tabasco emellan.
För att det skall märkas om en brister? :D
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in