Dockbordell.

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: atoms, Alien

Dockbordell.

Inläggav Selma » 2019-02-23 20:46:41

Batte skrev:Beklager, nå forstår jeg ikke helt.

Mener du at svaret du skrev til meg kl. 13:58:40 handlet om Flashback-tråden du delte i innlegget ditt kl. 16:02:33?

Du är nog inte ensam om att inte förstå något av det där.
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2019-02-23 20:50:24

Batte skrev: Beklager, nå forstår jeg ikke helt.

Mener du at svaret du skrev til meg kl. 13:58:40 handlet om Flashback-tråden du delte i innlegget ditt kl. 16:02:33?

Det här är så mycket min humor - hur kan vi lyckas röra till det så här :lol:

Men om din fråga: du frågade vad jag läst, som gjorde mig så irriterad. Det var bl.a. den tråden, som du fick länken till.
Du kan titta där, så får du snabbt en uppfattning om vilken nivå det handlar om.
Ifall du inte läst där tidigare: det är ett helt vanligt diskussionsforum med alla möjliga ämnen. Det är bara mer yttrandefrihet än normalt, så var beredd på "lite" ocharmiga inlägg...

Du kan börja så, så återkommer jag med resten sen. :-)Happy
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav nomemorytoday » 2019-02-23 20:58:12

slackern skrev:
nomemorytoday skrev:
slackern skrev:Glöm ej bort glidmedel för personer som tänker besöka nämnda ställe.

Plus gasmask med partikelfilter.

Edit: Och röd dov pumpande belysning tillsammans med Race Against The Machine på hög volym.


Nu tror jag nog att du har sett 8mm några gånger för mycket. :lol:

Nej, men jag kommer kolla på den nu :lol:
nomemorytoday
 
Inlägg: 3913
Anslöt: 2018-01-13

Dockbordell.

Inläggav nomemorytoday » 2019-02-23 20:59:07

Selma skrev:
Batte skrev:Beklager, nå forstår jeg ikke helt.

Mener du at svaret du skrev til meg kl. 13:58:40 handlet om Flashback-tråden du delte i innlegget ditt kl. 16:02:33?

Du är nog inte ensam om att inte förstå något av det där.

+1
nomemorytoday
 
Inlägg: 3913
Anslöt: 2018-01-13

Dockbordell.

Inläggav Selma » 2019-02-23 21:02:53

Fabela skrev:Det här är så mycket min humor - hur kan vi lyckas röra till det så här :lol:

Får man fråga vilka vi är? Du och vem mer? Lite svårt att hänga med här.
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Dockbordell.

Inläggav Dagobert » 2019-02-23 21:20:12

Jag tror att dockbordeller kommer att bli lika långlivade som videoboxar*. Snart har alla en egen.


*videobandspelare som man hyrde tillsammans med filmen.
Dagobert
 
Inlägg: 14087
Anslöt: 2010-11-30

Dockbordell.

Inläggav Selma » 2019-02-23 21:28:34

Dagobert skrev:Jag tror att dockbordeller kommer att bli lika långlivade som videoboxar*. Snart har alla en egen och ingen bryr sig.


*videobandspelare som man hyr tillsammans med filmen.

Förr fanns en hembränningsapparat i grannskapet, den "vandrade" mellan husen. En av delägarna var (är) polis, ev tog han den med sig när han flyttade för jag har inte hört om den på länge.

Det kan bli så med dockorna också. Villaföreningen köper in en som får gå runt bland delägarna. Man får väl skriva upp sig på en lista, ungefär som i tvättstugan.

*Moviebox. Lika okänt bland dagens unga som sommar- resp vintertermostat till bilen.
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2019-02-23 22:10:17

Batte, här är nu våra inlägg i tidsordning.
Det är inte precis allt, började kapa bort onödigt för att minska längden på inlägget. Men tröttnade sen, så det mesta är helt.
Och de allra sista tog jag inte med alls.

Är det nåt du saknar så är det ju bara att läsa tråden, inläggen som har med Flashback att göra är postade från kl 07.58, dvs med start med det första inlägget nedan.
Allt det här finns på sidan 7.

Det som rör det du senast undrade om klockslagen har jag fetat.

Och det jag alltså retade mig på var hur folk uttrycker sig om kvinnor. Inte vad de anser om dockbordeller.
Så min poäng var alltså att uttrycker man sig så om kvinnor kan man gott hålla sig till dockor/robotar/what ever.

Kan säkert ha gjort nån miss och nån länk i hur jag tänkt kan saknas, men jag orkar inte engagera mig mer just nu.
Vi får ta ev. fortsättning sen.


av Fabela » 2019-02-23 7:58:34
Fabela skrev:Roade mig med att läsa folks åsikter om ett dockbordell som nyligen öppnade i Finland.

Åh Flashback, detta ymnighetshorn för mänsklig visdom och anständighet.
Tragiskt nog hittade jag "argument" där, som kunde vara direktimporterade till den här tråden.

Jag kan tyvärr bara konstatera att den bilden man får av vad som försiggår i en mans huvud inte är attraktivt för fem öre.
Tvärtom. Män verkar ju vara kvinnohatare, rakt av. Man bara försöker dölja det i hopp om att få ligga.
Och då blir det naturligtvis inga ligg, för vi kvinnor har bättre radar än män, vi märker sånt.

Så faktiskt, jag ändrar mig och håller med dig: visst, kör på bara med dockbordeller. I långa rader. Det är nog den bästa lösningen för bägge könen.
Så slipper vi ha med varandra att göra sen, och kan sluta med infantila beskyllningar och gnäll.

Nedslående ämne, på det hela taget. Vår art är patetisk.
Urk. :-)008



av Batte » 2019-02-23 12:20:03

Batte skrev:
Fabela skrev:Jag kan tyvärr bara konstatera att den bilden man får av vad som försiggår i en mans huvud inte är attraktivt för fem öre.
Tvärtom. Män verkar ju vara kvinnohatare, rakt av. Man bara försöker dölja det i hopp om att få ligga.
Och då blir det naturligtvis inga ligg, för vi kvinnor har bättre radar än män, vi märker sånt.

Så faktiskt, jag ändrar mig och håller med dig: visst, kör på bara med dockbordeller. I långa rader. Det är nog den bästa lösningen för bägge könen.

Denne delen av innlegget forstår jeg ikke helt, Fabela. Jeg kjenner ikke igjen dette, Fabela. Vil du utdype litt hva du mener?



av Fabela » 2019-02-23 16:02:33

Fabela skrev:
Batte skrev:Denne delen av innlegget forstår jeg ikke helt, Fabela. Jeg kjenner ikke igjen dette, Fabela. Vil du utdype litt hva du mener?

Nu kanske jag kom på nåt.

Här
https://www.flashback.org/t2995847#
finns en del av det jag läste och syftade på, med
den bilden man får av vad som försiggår i en mans huvud inte är attraktivt för fem öre.
Tvärtom. Män verkar ju vara kvinnohatare, rakt av.


Och komplettera med den här biten av mitt svar till Micke:
jag har inte helt soliga erfarenheter av män. Det på Flashback är bara en upprepning av sånt jag haft omkring mig IRL.


Hjälper det dig att förstå hur jag menade?



av Batte » 2019-02-23 18:19:43

Batte skrev:
Fabela skrev:
Batte skrev:avfeier ønsket om forskning på sexdukker kan redusere volds- og sexkriminalitet med at menn virker som kvinnehatere.

Jag är ledsen men jag förstår inte det här. Provade att google-översätta, men fattar ändå inte :oops:
Jag har så lite erfarenhet av norska "i praktiken", så jag förstår det mer som "i teorin" bara :oops:


Helt ok. Jeg har forsøkt å oversette innlegget så det blir enklere å svare:
Batte skrev:
Fabela skrev:Jag kan tyvärr bara konstatera att den bilden man får av vad som försiggår i en mans huvud inte är attraktivt för fem öre.
Tvärtom. Män verkar ju vara kvinnohatare, rakt av. Man bara försöker dölja det i hopp om att få ligga.
Och då blir det naturligtvis inga ligg, för vi kvinnor har bättre radar än män, vi märker sånt.

Så faktiskt, jag ändrar mig och håller med dig: visst, kör på bara med dockbordeller. I långa rader. Det är nog den bästa lösningen för bägge könen.

Den här delen av din inlaga förstår jag inte riktigt, Fabela. Jag känner inte igen det här, Fabela. Vill du utveckla lite, om hur du menar?

Jag säger inte att det är din ståndpunkt, men tror citatet kan [komma] tolkas som att; ”Du [Fabela] avfärdar önskningen om forskning på om sexdockor kan reducera valds- och sexkriminalitet med att män värkar vara kvinnohatare”.

Jag är kvinna och feminist. För mig ligger i [begreppet] feminism att man är för jämställdhet och mot könsförtryck, fördomar etc. Självklart för alla kön. Därför tycker jag det är bra om forskarna kan bedöma om sexdokkor och bordell kommer öka eller reducera övergrepp på barn, män och kvinnor. Tycker du också det?



av Fabela » 2019-02-23 18:49:10

Fabela skrev:Nu har vi lyckats snurra till det ordentligt, Batte :lol:
Vi går om varann på nåt sätt med våra inlägg.
Men det är ingen fara, jag behöver bara lite tid på mig att sortera upp det hela. Återkommer med svar. :-)Happy

EDIT: Och tack för översättning.



av Batte » 2019-02-23 18:54:34

Batte skrev:
Fabela skrev:Men jag är så förbannat trött på allt gnäll, förminskande, förlöjligande och hat mot kvinnor. Jag har under lång tid hållit mig från sånt, men det jag nu läste fick mig att bara önska hela manssläktet åt helskotta igen: "Bygg era bordeller, fyll dem med alla sorters apparater ni bara kan komma på och gör vad ni behagar med dem, och håll er där sen, så att jag slipper höra det där eviga gnället nån gång!".
Jeg vil gjerne forstå hvor dette kommer fra. Hva leste du nå som fikk deg til å ønske hele "manssläktet" til helsike? Hvem siterte du her?

Fabela skrev:Nu har vi lyckats snurra till det ordentligt, Batte :lol:
Vi går om varann på nåt sätt med våra inlägg.
Men det är ingen fara, jag behöver bara lite tid på mig att sortera upp det hela. Återkommer med svar. :-)Happy

EDIT: Och tack för översättning.
Ok, bare hyggelig.



av Fabela » 2019-02-23 19:09:36

Fabela skrev:
Batte skrev:
Fabela skrev:Men jag är så förbannat trött på allt gnäll, förminskande, förlöjligande och hat mot kvinnor. Jag har under lång tid hållit mig från sånt, men det jag nu läste fick mig att bara önska hela manssläktet åt helskotta igen: "Bygg era bordeller, fyll dem med alla sorters apparater ni bara kan komma på och gör vad ni behagar med dem, och håll er där sen, så att jag slipper höra det där eviga gnället nån gång!".
Jeg vil gjerne forstå hvor dette kommer fra. Hva leste du nå som fikk deg til å ønske hele "manssläktet" til helsike? Hvem siterte du her?

Om det jag läste: jag postade svar på det sju inlägg upp, dvs i inlägget ovanför ditt där du gjort översättningen.
Där finns länken till Flashback-tråden jag skrev om.
Här är den igen:
https://www.flashback.org/t2995847

Det inom citattecknen är min egen tanke.

Men jag behöver nog komma med ett svar till iaf, det känns som att nåt är i oordning :-)006
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav nomemorytoday » 2019-02-23 22:16:39

Fabela skrev:Och det jag alltså retade mig på var hur folk uttrycker sig om kvinnor. Inte vad de anser om dockbordeller.

Men tråden handlar om dockbordeller.
nomemorytoday
 
Inlägg: 3913
Anslöt: 2018-01-13

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2019-02-23 22:19:06

nomemorytoday skrev:
Fabela skrev:Och det jag alltså retade mig på var hur folk uttrycker sig om kvinnor. Inte vad de anser om dockbordeller.

Men tråden handlar om dockbordeller.

Fabela skrev:Så min poäng var alltså att uttrycker man sig så om kvinnor kan man gott hålla sig till dockor/robotar/what ever.

På bordeller eller inte, det överlåter jag den fria viljan.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav Selma » 2019-02-23 22:22:22

nomemorytoday skrev:
Fabela skrev:Och det jag alltså retade mig på var hur folk uttrycker sig om kvinnor. Inte vad de anser om dockbordeller.

Men tråden handlar om dockbordeller.

Dockorna är så naturtrogna att de förväxlas med riktiga kvinnor och har något inprogrammerat som gör att de säger "-Nej, inte nu, jag har huvudvärk". Det är då männen tar till våld. :roll:
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Dockbordell.

Inläggav Selma » 2019-02-23 23:05:24

Batte skrev:Beklager, nå forstår jeg ikke helt.

Mener du at svaret du skrev til meg kl. 13:58:40 handlet om Flashback-tråden du delte i innlegget ditt kl. 16:02:33?

Inlägget till dig (13:58:40) finns inte med i den jättelånga listan över de inlägg som ni skrivit, jag kan inte se det men det kanske kommer en ny reviderad lista?
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2019-02-24 10:39:06

Batte skrev:
Fabela skrev:
Batte skrev:avfeier ønsket om forskning på sexdukker kan redusere volds- og sexkriminalitet med at menn virker som kvinnehatere.

Jag är ledsen men jag förstår inte det här. Provade att google-översätta, men fattar ändå inte :oops:
Jag har så lite erfarenhet av norska "i praktiken", så jag förstår det mer som "i teorin" bara :oops:


Helt ok. Jeg har forsøkt å oversette innlegget så det blir enklere å svare:
Batte skrev:
Fabela skrev:Jag kan tyvärr bara konstatera att den bilden man får av vad som försiggår i en mans huvud inte är attraktivt för fem öre.
Tvärtom. Män verkar ju vara kvinnohatare, rakt av. Man bara försöker dölja det i hopp om att få ligga.
Och då blir det naturligtvis inga ligg, för vi kvinnor har bättre radar än män, vi märker sånt.

Så faktiskt, jag ändrar mig och håller med dig: visst, kör på bara med dockbordeller. I långa rader. Det är nog den bästa lösningen för bägge könen.

Den här delen av din inlaga förstår jag inte riktigt, Fabela. Jag känner inte igen det här, Fabela. Vill du utveckla lite, om hur du menar?

Jag säger inte att det är din ståndpunkt, men tror citatet kan [komma] tolkas som att; ”Du [Fabela] avfärdar önskningen om forskning på om sexdockor kan reducera valds- och sexkriminalitet med att män värkar vara kvinnohatare”.

Jag är kvinna och feminist. För mig ligger i [begreppet] feminism att man är för jämställdhet och mot könsförtryck, fördomar etc. Självklart för alla kön. Därför tycker jag det är bra om forskarna kan bedöma om sexdokkor och bordell kommer öka eller reducera övergrepp på barn, män och kvinnor. Tycker du också det?

Nytt försök att svara på det här.

Jag är inte feminist egentligen, det är ett alldeles för snävt begrepp för mig.
Jag är för att allt levande ska respekteras. Punkt.

Först fick jag på käften av folk här för att jag ansåg att forskning behövs, och att man behöver tänka brett kring det för att inte missa nånting som kan vara viktigt. Det här har inte funnits förut, därför kan man inte veta exakt hur människor påverkas.
Jag nämnde också att det är en bransch med enorma pengar i omlopp, alltså får man vara medveten om att det finns risk för samma sorts fejkade, köpta resultat som det finns inom andra branscher. Just den här branschen anses dessutom kontroversiell av många, alltså behöver den mer draghjälp av positiva resultat, än de rumsrena branscherna, så det kan finnas större anledning att se upp för fejkningar och vinklingar.

Nu är jag visst boven åt andra hållet istället, som behöver upplysas om att forskning behövs.
Verkar det som. Eller nåt.
Vete fan hur det gick till.

Ah, jo just det: jag hade ju mage att tycka att kvinnor ska behandlas med respekt.
Det ska man inte tycka, då är man en ond människa. Oops, sorry: inte människa. Utan kvinna. Det är skillnad på folk och folk.

Till din fråga: "Därför tycker jag det är bra om forskarna kan bedöma om sexdokkor och bordell kommer öka eller reducera övergrepp på barn, män och kvinnor. Tycker du också det?"
Svar: Jag bryr mig inte.
Människan kommer garanterat att fucka upp det oavsett, hur det händer spelar mindre roll.
Om, eller snarare när, dockor osv blir vanligare kan man tänka sig att människor blir ännu mer isolerade, vilket i sin tur kanske ger att det föds färre barn. Det ser jag som en positiv utveckling, isf.
(Åas kan man inte vara säker på hur ekonomin kommer att se ut. Får folk det sämre ställt ekonomiskt kanske de inte har råd med artificiella partners.)


Tror det var ungefär vad jag hade att säga om detta.
Som sagt, en på det hela taget deprimerande tråd, t.o.m. för en misantrop som jag :lol:
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav atoms » 2019-02-24 15:19:33

Tillfälligt låst.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18052
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Dockbordell.

Inläggav atoms » 2019-02-24 21:56:02

Öppen.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18052
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Dockbordell.

Inläggav Freedrone » 2019-03-12 11:26:33

Selma skrev:
Dagobert skrev:Jag tror att dockbordeller kommer att bli lika långlivade som videoboxar*. Snart har alla en egen och ingen bryr sig.


*videobandspelare som man hyr tillsammans med filmen.

Förr fanns en hembränningsapparat i grannskapet, den "vandrade" mellan husen. En av delägarna var (är) polis, ev tog han den med sig när han flyttade för jag har inte hört om den på länge.

Det kan bli så med dockorna också. Villaföreningen köper in en som får gå runt bland delägarna. Man får väl skriva upp sig på en lista, ungefär som i tvättstugan.

*Moviebox. Lika okänt bland dagens unga som sommar- resp vintertermostat till bilen.
Jag är rädd att dockbordeller inte ens kommer att få samma status som movieboxes, faxmaskiner som kuverterar automatiskt* & camcorders som spelar in direkt på DVD-skivor. Inte så att någon av koncepten är dumma i sig, utan att andra produkter är billigare.

När robotar med mer människoliknande muskler istf pneumatik eller elmotorer blir tillgängliga för allmänheten så kommer de intresserade att tillverka sina egna.

*) Med tanke på all e-post som hackas & sprids kanske det inte är så dumt ändå. Skicka det du vill ha sagt till en extra o-osäker maskin som kuverteras & lämnas över för hand. Eller så kan man ha en intern postgång.
Freedrone
 
Inlägg: 353
Anslöt: 2018-10-11

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2019-03-12 11:46:09

Freedrone skrev:När robotar med mer människoliknande muskler istf pneumatik eller elmotorer blir tillgängliga för allmänheten så kommer de intresserade att tillverka sina egna.

Haha, det vill jag se isf! :mrgreen: (Fast frågan är om folk är så roliga som jag tror... Kanske bara blir två par bröst istället för ett, liksom :-)063 )
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav Dagobert » 2019-03-12 14:55:01

Snart kommer robotar att bli kunder på robotbordeller.
Dagobert
 
Inlägg: 14087
Anslöt: 2010-11-30

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2019-03-12 14:59:31

:lol:
Vi är ju på väg att bli cyborger iaf, så delvis rätt har du redan nu, kan man säga.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav xlnt » 2021-07-11 15:54:19

Tänkte nästan starta en ny tråd om ämnet sexdockor men sökte och såg att denna tråd redan fanns.
Har ju nämligen en sådan här docka själv som jag köpte förra året i november. Bästa jag köpt någonsin lätt.
Klart det inte är en riktig kvinna men när det kommer till att mysas och kramas så överträffar den här dockan alla kvinnor jag varit med :-)Happy
Ingen överdrift!
xlnt
 
Inlägg: 158
Anslöt: 2009-01-27
Ort: Stockholm

Dockbordell.

Inläggav antonius » 2021-07-11 15:59:29

xlnt skrev:Tänkte nästan starta en ny tråd om ämnet sexdockor men sökte och såg att denna tråd redan fanns.
Har ju nämligen en sådan här docka själv som jag köpte förra året i november. Bästa jag köpt någonsin lätt.
Klart det inte är en riktig kvinna men när det kommer till att mysas och kramas så överträffar den här dockan alla kvinnor jag varit med :-)Happy
Ingen överdrift!


Ja det är ju den där sköna känslan av äkta vinyl man vill känna, få saker slår ju det... :roll:
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Dockbordell.

Inläggav xlnt » 2021-07-11 16:00:55

antonius skrev:
xlnt skrev:Tänkte nästan starta en ny tråd om ämnet sexdockor men sökte och såg att denna tråd redan fanns.
Har ju nämligen en sådan här docka själv som jag köpte förra året i november. Bästa jag köpt någonsin lätt.
Klart det inte är en riktig kvinna men när det kommer till att mysas och kramas så överträffar den här dockan alla kvinnor jag varit med :-)Happy
Ingen överdrift!


Ja det är ju den där sköna känslan av äkta vinyl man vill känna, få saker slår ju det... :roll:


Inte vinyl. TPE ovanpå metallskellet :)
Sjukt mysig Terminator tjej.
xlnt
 
Inlägg: 158
Anslöt: 2009-01-27
Ort: Stockholm

Dockbordell.

Inläggav antonius » 2021-07-11 16:02:03

Kan man bli anklagad för koppleri om man öppnar en dockbordell och utger sig för att vara sutenör?
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Dockbordell.

Inläggav antonius » 2021-07-11 16:03:34

xlnt skrev:Sjukt mysig Terminator tjej.


Ajahh, men kan de skrika ut ett orgasmvrål som låter trovärdigt?
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in