Dockbordell.

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: atoms, Alien

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2019-02-23 8:14:26

Ja, med tanke på beskyllningarna mot mig om att sväva iväg och röra till det, trots att jag höll mig inom ämnets ramar, är det inte riktigt läge för helt OT analyser.

Så tack Dagobert för att du satte punkt där. :-)Happy

Dock tycker jag att det där är intressant, i synnerhet på ett AS-forum där folk har problem med kommunikation.
Så jag har bett moddarna dela av det till en egen tråd.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2019-02-23 8:58:34

Micke skrev:Nu när jag känner till kvinnolobby-kvinnornas bakgrund så tvivlar ju inte jag heller på att just dessa har ett ärligt uppsåt. Men det är ju dock så att vi har ett överskott på män i detta land numera, och då kanske det är kontraproduktivt att försöka stoppa dessa bordeller som kanske skulle fylla en funktion i brist på bättre alternativ. Jag tror dom är fel ute helt enkelt just på denna punkten, att dom kanske är lite för ängsliga för att det ska påverka en och annan man i negativ riktning utan hänsyn till den troligtvis desto större positiva effekten utav det även för kvinnor (om man bortser från maktfaktorn då). Och skulle man ställa eventuella negativa effekter i relation till vad alkoholförtäring förorsakar så skulle det antagligen vara som en droppe i havet, ändå så får alkoholförtäringen fortsätta. Är det ens ett grundläggande behov vi har, att dricka alkohol?...

Roade mig med att läsa folks åsikter om ett dockbordell som nyligen öppnade i Finland.

Åh Flashback, detta ymnighetshorn för mänsklig visdom och anständighet.
Tragiskt nog hittade jag "argument" där, som kunde vara direktimporterade till den här tråden.

Jag kan tyvärr bara konstatera att den bilden man får av vad som försiggår i en mans huvud inte är attraktivt för fem öre.
Tvärtom. Män verkar ju vara kvinnohatare, rakt av. Man bara försöker dölja det i hopp om att få ligga.
Och då blir det naturligtvis inga ligg, för vi kvinnor har bättre radar än män, vi märker sånt.

Så faktiskt, jag ändrar mig och håller med dig: visst, kör på bara med dockbordeller. I långa rader. Det är nog den bästa lösningen för bägge könen.
Så slipper vi ha med varandra att göra sen, och kan sluta med infantila beskyllningar och gnäll.

Nedslående ämne, på det hela taget. Vår art är patetisk.
Urk. :-)008
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav Micke » 2019-02-23 11:41:19

Fabela skrev:Roade mig med att läsa folks åsikter om ett dockbordell som nyligen öppnade i Finland.

Åh Flashback, detta ymnighetshorn för mänsklig visdom och anständighet.
Tragiskt nog hittade jag "argument" där, som kunde vara direktimporterade till den här tråden.

Jag kan tyvärr bara konstatera att den bilden man får av vad som försiggår i en mans huvud inte är attraktivt för fem öre.
Tvärtom. Män verkar ju vara kvinnohatare, rakt av. Man bara försöker dölja det i hopp om att få ligga.
Och då blir det naturligtvis inga ligg, för vi kvinnor har bättre radar än män, vi märker sånt.

Så faktiskt, jag ändrar mig och håller med dig: visst, kör på bara med dockbordeller. I långa rader. Det är nog den bästa lösningen för bägge könen.
Så slipper vi ha med varandra att göra sen, och kan sluta med infantila beskyllningar och gnäll.

Nedslående ämne, på det hela taget. Vår art är patetisk.
Urk. :-)008

Eftersom du citerar mitt inlägg och blandar in det tillsammans med vad du läst på Flashback så vill jag förtydliga:

Jag försöker att se objektivt på saken, och inte på vad jag själv tycker vore trevligt. Dockbordell låter lika lockande för mig som att gå på pub och låta berusa sig ungefär. D v s inte alls särskilt lockande. Men det är väl inte fel att försöka se förbi personliga preferenser när man diskuterar saker? Jag vet inte om det vore en förbättring för samhället att ha dockbordeller i landet och kanske är det just därför jag tycker det är intressant att diskutera saken. För det är vad jag tycker är den väsentliga frågan; vore det bra eller dåligt för samhället i stort?

Dessutom vill jag föra fram perspektivet om äkta jämställdhet (vilket inbegriper makt och oberoende), vilket jag gjorde redan för något år sedan i den här tråden. Jag har ingen romantiserad bild utav förhållanden i stort (vilket jag haft tidigare, men då slog verkligheten till brutalt mer än en gång tills jag fattade) utan vill mena att även romantisk kärlek i normalfallet är mer själviskt betingad i grunden än rent altruistisk. Ja det är inte särskilt vackert men det är så det oftast verkar ligga till, även om det kan ge sken av något annat. För både män och kvinnor, medvetet eller omedvetet. Vore det inte finare om vi möttes i kärlek med vetskap om att vi inte var beroende utav varandra för sex eller annat, istället för begäret efter att 'äga' varandra pga våra behov, om detta vore möjligt?...


Flashback är inget trevligt ställe precis, i synnerhet inte för kvinnor och invandrare. Detta fora tenderar att locka till sig 'män' med starka antipatier mot just dessa grupper, och kan nog inte sägas representera män i stort. Och här finns inget som håller dom tillbaka utan här kan dom få utlopp för vad de känner och tänker. Ofta blir det nog fel dock om man drar alla män eller kvinnor över en kam.
Micke
 
Inlägg: 3416
Anslöt: 2005-10-12

Dockbordell.

Inläggav LordNelson » 2019-02-23 11:49:20

Fabela skrev:Jag kan tyvärr bara konstatera att den bilden man får av vad som försiggår i en mans huvud inte är attraktivt för fem öre.
Tvärtom. Män verkar ju vara kvinnohatare, rakt av. Man bara försöker dölja det i hopp om att få ligga.
Och då blir det naturligtvis inga ligg, för vi kvinnor har bättre radar än män, vi märker sånt.

Nedslående. Hoppas du inte har helt rätt.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2019-02-23 12:19:58

Micke skrev:Eftersom du citerar mitt inlägg och blandar in det tillsammans med vad du läst på Flashback så vill jag förtydliga /.../

Jag antar att du förtydligade för alla som läser, inte bara just mig.

Men vill bara i min tur förtydliga att jag förstår att du menar just så som du skriver.
Du är i själva verket lite av en "mental snuttefilt" för mig i de här sammanhangen, uppskattar din inställning väldigt mycket och den får mig att tänka till.
Att vi kan se olika på en del detaljer är absolut inget problem för mig.

Att jag lade mitt ihop med ditt inlägg var för kontrastens skull.
Jag tycker att det är intressant med viss friktion, och även hur saker ibland kan hamna på samma punkt, fast det tagit helt olika vägar dit.
Det var det jag illustrerade, s.a.s.

Men för att kommentera det sista i ditt inlägg: jag har inte helt soliga erfarenheter av män. Det på Flashback är bara en upprepning av sånt jag haft omkring mig IRL.
Mitt problem är att jag egentligen trivs bäst med män, generellt sätt, eftersom män oftast är mer avslappnade på nåt sätt.
Men samtidigt är jag "kvaddad".
Det är en inre konflikt som gör att jag ibland har svårt att orientera mig.


Med tanke på tidigare påhopp av vissa: jo, jag anser faktiskt att det här hör till ämnet - indirekt.
För att det finns anledningar till att människor beter sig som de gör.
Det här är en sida av det, exakt på samma sätt som att en del män inte får kontakt med kvinnor och därför inte har annat val än att t.ex. just gå på dockbordell.
Det är nånting fruktansvärt sorgligt i såna delar av den mänskliga existensen.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2019-02-23 12:23:18

LordNelson skrev:
Fabela skrev:Jag kan tyvärr bara konstatera att den bilden man får av vad som försiggår i en mans huvud inte är attraktivt för fem öre.
Tvärtom. Män verkar ju vara kvinnohatare, rakt av. Man bara försöker dölja det i hopp om att få ligga.
Och då blir det naturligtvis inga ligg, för vi kvinnor har bättre radar än män, vi märker sånt.

Nedslående. Hoppas du inte har helt rätt.

Hur menar du?
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav LordNelson » 2019-02-23 12:53:46

Fabela skrev:
LordNelson skrev:
Fabela skrev:Jag kan tyvärr bara konstatera att den bilden man får av vad som försiggår i en mans huvud inte är attraktivt för fem öre.
Tvärtom. Män verkar ju vara kvinnohatare, rakt av. Man bara försöker dölja det i hopp om att få ligga.
Och då blir det naturligtvis inga ligg, för vi kvinnor har bättre radar än män, vi märker sånt.

Nedslående. Hoppas du inte har helt rätt.

Hur menar du?

Ja att vi allihopa hatar alla er kvinnor och den enda anledningen till att vi är lite vänliga mot er är att vi vill ha sex.

Känns ju inte bra att tänka sig det skulle vara så.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Dockbordell.

Inläggav Batte » 2019-02-23 13:20:03

Fabela skrev:Jag kan tyvärr bara konstatera att den bilden man får av vad som försiggår i en mans huvud inte är attraktivt för fem öre.
Tvärtom. Män verkar ju vara kvinnohatare, rakt av. Man bara försöker dölja det i hopp om att få ligga.
Och då blir det naturligtvis inga ligg, för vi kvinnor har bättre radar än män, vi märker sånt.

Så faktiskt, jag ändrar mig och håller med dig: visst, kör på bara med dockbordeller. I långa rader. Det är nog den bästa lösningen för bägge könen.

Denne delen av innlegget forstår jeg ikke helt, Fabela. Jeg kjenner ikke igjen dette, Fabela. Vil du utdype litt hva du mener?

Jeg sier ikke at du har det standpunktet, men jeg tror sitatet lett kan tolkes med at du avfeier ønsket om forskning på sexdukker kan redusere volds- og sexkriminalitet med at menn virker som kvinnehatere.

Jeg er kvinne og feminist. For meg ligger det i feminisme at man er for likestilling og mot kjønnsundertrykkelse, fordommer etc. For alle kjønn selvsagt. Derfor synes jeg det er flott om forskere kan se på om sexdukker og bordeller vil øke eller redusere overgrep mot barn, menn og kvinner. Synes du også det?
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2019-02-23 14:58:40

Batte skrev:avfeier ønsket om forskning på sexdukker kan redusere volds- og sexkriminalitet med at menn virker som kvinnehatere.

Jag är ledsen men jag förstår inte det här. Provade att google-översätta, men fattar ändå inte :oops:
Jag har så lite erfarenhet av norska "i praktiken", så jag förstår det mer som "i teorin" bara :oops:

Men så här: jag är för allas lika värde, t.o.m. över artgränserna, så självklart skulle jag önska att alla behandlades med samma respekt.

Men jag är så förbannat trött på allt gnäll, förminskande, förlöjligande och hat mot kvinnor. Jag har under lång tid hållit mig från sånt, men det jag nu läste fick mig att bara önska hela manssläktet åt helskotta igen: "Bygg era bordeller, fyll dem med alla sorters apparater ni bara kan komma på och gör vad ni behagar med dem, och håll er där sen, så att jag slipper höra det där eviga gnället nån gång!".

Jag är inte övermänsklig. Jag kan inte i all evighet bibehålla respekten eller sympatin för nån (individ eller grupp) som ständigt talar om att den anser mig (som individ eller anonym del av en grupp) vara en påse sopor, typ.

Komma och dilla om nån djävla sexuell makt man skulle vara rädd att förlora, när saken gäller olika sorters våld kvinnor utsätts för :-)051

Och så slutklämmen:
Nej, jag menar inte det där 100% seriöst.
Men ja, just nu menar jag det, för att jag verkligen är just så less, som jag skriver ovan.
Och det kan gärna få stå här, för kanske kan det få nån att fatta nånting.
Kanske det t.o.m. kan göra att nån man tänker till, och faktiskt skärper sig och slipper gå på dockbordell.

Se, jag är rätt snäll ändå, även som Bonnie and Clyde-Bonnie. 8)
220px-BonnieParkerCigar1933.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav nomemorytoday » 2019-02-23 15:26:50

Personliga åsikter från lekmän som mig själv, har ofta väldigt lite eller ingenting alls att göra med vetenskapligt evidensvärde. Jag kan själv tycka att vissa (o) mänskliga beteenden är svåra för mig att förstå. Men jag tror nog att det kan vara av vikt att det finns en vetenskaplig diskurs som inte färgas av hur det varit förr i tiden och/eller hur vissa personer idag faktiskt blivit utsatta (det kommer nog tyvärr alltid att finnas), och andra mindre sakliga och (ibland raljant) ideologiska åsikter. Det kan vara farligt, och kan förstöra för framtiden.

Man behöver se vetenskapligt på de fenomen som finns. Ponera att det är så att dockbordeller, och i framtiden olika typer av VR sex, faktiskt minskar andelen sexuellt våld som sker. Jag vet inte sanningen men väldigt många studier som gjorts med väldigt adekvata metoder, över en lång tidsperiod och som har en väldigt stark vetenskaplig evidens - och kan reproduceras med samma resultat – talar starkt för att tittande på sex/våld/porr, minskar utövandet i verkligheten.

Organisationerna och enskilda personer som basunerar ut sina förbudsbudskap, ibland med bias och/eller ärligt uppsåt, utan att ha saklig grund, kan dels göra sig själva en otjänst, men mycket värre kanske t.o.m. bidraga till att fler än nödvändigt, i framtiden kommer att bli utsatta för övergrepp.

Det finns personer som gör allt och/eller inget, inom det mesta. Det går säkert att hitta personer som pysslar med dem mest patologiska sakerna man kan tänka sig. Men för att diskussionen skall bli meningsfull behöver man ta den till en nivå där man tydligt kan få ett vetenskapligt resultat så nära sanningen som möjligt, så att det faktiskt blir mindre människor som blir utsatta för våld och sexuella handlingar som inte sker i samförstånd.
nomemorytoday
 
Inlägg: 3913
Anslöt: 2018-01-13

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2019-02-23 17:02:33

Batte skrev:Denne delen av innlegget forstår jeg ikke helt, Fabela. Jeg kjenner ikke igjen dette, Fabela. Vil du utdype litt hva du mener?

Nu kanske jag kom på nåt.

Här
https://www.flashback.org/t2995847#
finns en del av det jag läste och syftade på, med
den bilden man får av vad som försiggår i en mans huvud inte är attraktivt för fem öre.
Tvärtom. Män verkar ju vara kvinnohatare, rakt av.


Och komplettera med den här biten av mitt svar till Micke:
jag har inte helt soliga erfarenheter av män. Det på Flashback är bara en upprepning av sånt jag haft omkring mig IRL.


Hjälper det dig att förstå hur jag menade?
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav Batte » 2019-02-23 19:19:43

Fabela skrev:
Batte skrev:avfeier ønsket om forskning på sexdukker kan redusere volds- og sexkriminalitet med at menn virker som kvinnehatere.

Jag är ledsen men jag förstår inte det här. Provade att google-översätta, men fattar ändå inte :oops:
Jag har så lite erfarenhet av norska "i praktiken", så jag förstår det mer som "i teorin" bara :oops:


Helt ok. Jeg har forsøkt å oversette innlegget så det blir enklere å svare:
Batte skrev:
Fabela skrev:Jag kan tyvärr bara konstatera att den bilden man får av vad som försiggår i en mans huvud inte är attraktivt för fem öre.
Tvärtom. Män verkar ju vara kvinnohatare, rakt av. Man bara försöker dölja det i hopp om att få ligga.
Och då blir det naturligtvis inga ligg, för vi kvinnor har bättre radar än män, vi märker sånt.

Så faktiskt, jag ändrar mig och håller med dig: visst, kör på bara med dockbordeller. I långa rader. Det är nog den bästa lösningen för bägge könen.

Den här delen av din inlaga förstår jag inte riktigt, Fabela. Jag känner inte igen det här, Fabela. Vill du utveckla lite, om hur du menar?

Jag säger inte att det är din ståndpunkt, men tror citatet kan [komma] tolkas som att; ”Du [Fabela] avfärdar önskningen om forskning på om sexdockor kan reducera valds- och sexkriminalitet med att män värkar vara kvinnohatare”.

Jag är kvinna och feminist. För mig ligger i [begreppet] feminism att man är för jämställdhet och mot könsförtryck, fördomar etc. Självklart för alla kön. Därför tycker jag det är bra om forskarna kan bedöma om sexdokkor och bordell kommer öka eller reducera övergrepp på barn, män och kvinnor. Tycker du också det?
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2019-02-23 19:49:10

Nu har vi lyckats snurra till det ordentligt, Batte :lol:
Vi går om varann på nåt sätt med våra inlägg.
Men det är ingen fara, jag behöver bara lite tid på mig att sortera upp det hela. Återkommer med svar. :-)Happy

EDIT: Och tack för översättning.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav Batte » 2019-02-23 19:54:34

Fabela skrev:Men jag är så förbannat trött på allt gnäll, förminskande, förlöjligande och hat mot kvinnor. Jag har under lång tid hållit mig från sånt, men det jag nu läste fick mig att bara önska hela manssläktet åt helskotta igen: "Bygg era bordeller, fyll dem med alla sorters apparater ni bara kan komma på och gör vad ni behagar med dem, och håll er där sen, så att jag slipper höra det där eviga gnället nån gång!".
Jeg vil gjerne forstå hvor dette kommer fra. Hva leste du nå som fikk deg til å ønske hele "manssläktet" til helsike? Hvem siterte du her?

Fabela skrev:Nu har vi lyckats snurra till det ordentligt, Batte :lol:
Vi går om varann på nåt sätt med våra inlägg.
Men det är ingen fara, jag behöver bara lite tid på mig att sortera upp det hela. Återkommer med svar. :-)Happy

EDIT: Och tack för översättning.
Ok, bare hyggelig.
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Dockbordell.

Inläggav slackern » 2019-02-23 19:59:16

Glöm ej bort glidmedel för personer som tänker besöka nämnda ställe.
slackern
 
Inlägg: 43696
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Dockbordell.

Inläggav Batte » 2019-02-23 19:59:43

nomemorytoday skrev:Personliga åsikter från lekmän som mig själv, har ofta väldigt lite eller ingenting alls att göra med vetenskapligt evidensvärde. Jag kan själv tycka att vissa (o) mänskliga beteenden är svåra för mig att förstå. Men jag tror nog att det kan vara av vikt att det finns en vetenskaplig diskurs som inte färgas av hur det varit förr i tiden och/eller hur vissa personer idag faktiskt blivit utsatta (det kommer nog tyvärr alltid att finnas), och andra mindre sakliga och (ibland raljant) ideologiska åsikter. Det kan vara farligt, och kan förstöra för framtiden.

Man behöver se vetenskapligt på de fenomen som finns. Ponera att det är så att dockbordeller, och i framtiden olika typer av VR sex, faktiskt minskar andelen sexuellt våld som sker. Jag vet inte sanningen men väldigt många studier som gjorts med väldigt adekvata metoder, över en lång tidsperiod och som har en väldigt stark vetenskaplig evidens - och kan reproduceras med samma resultat – talar starkt för att tittande på sex/våld/porr, minskar utövandet i verkligheten.

Organisationerna och enskilda personer som basunerar ut sina förbudsbudskap, ibland med bias och/eller ärligt uppsåt, utan att ha saklig grund, kan dels göra sig själva en otjänst, men mycket värre kanske t.o.m. bidraga till att fler än nödvändigt, i framtiden kommer att bli utsatta för övergrepp.

Det finns personer som gör allt och/eller inget, inom det mesta. Det går säkert att hitta personer som pysslar med dem mest patologiska sakerna man kan tänka sig. Men för att diskussionen skall bli meningsfull behöver man ta den till en nivå där man tydligt kan få ett vetenskapligt resultat så nära sanningen som möjligt, så att det faktiskt blir mindre människor som blir utsatta för våld och sexuella handlingar som inte sker i samförstånd.

Veldig reflektert, innsiktsfullt og nyansert skrevet. Tror de fleste kan skrive under på dette. Jeg kan i alle fall! :D
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Dockbordell.

Inläggav Selma » 2019-02-23 20:07:30

slackern skrev:Glöm ej bort glidmedel för personer som tänker besöka nämnda ställe.

Det måste vara rätt sort, alla passar inte. Oljebaserade kan göra att kondomen går sönder, om de nu använder sådan till dockorna. De borde iaf göra det för att underlätta saneringen...
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2019-02-23 20:09:36

Batte skrev:
Fabela skrev:Men jag är så förbannat trött på allt gnäll, förminskande, förlöjligande och hat mot kvinnor. Jag har under lång tid hållit mig från sånt, men det jag nu läste fick mig att bara önska hela manssläktet åt helskotta igen: "Bygg era bordeller, fyll dem med alla sorters apparater ni bara kan komma på och gör vad ni behagar med dem, och håll er där sen, så att jag slipper höra det där eviga gnället nån gång!".
Jeg vil gjerne forstå hvor dette kommer fra. Hva leste du nå som fikk deg til å ønske hele "manssläktet" til helsike? Hvem siterte du her?

Om det jag läste: jag postade svar på det sju inlägg upp, dvs i inlägget ovanför ditt där du gjort översättningen.
Där finns länken till Flashback-tråden jag skrev om.
Här är den igen:
https://www.flashback.org/t2995847

Det inom citattecknen är min egen tanke.

Men jag behöver nog komma med ett svar till iaf, det känns som att nåt är i oordning :-)006
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2019-02-23 20:16:41

slackern skrev:Glöm ej bort glidmedel för personer som tänker besöka nämnda ställe.
Ingen fara, det är gott om stålar i den branschen, dockor/robotar som fixar det själv på ett naturtroget sätt är nog klara strax.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav Selma » 2019-02-23 20:21:23

Fabela skrev:Där finns länken till Flashback-tråden jag skrev om.
Här är den igen:
https://www.flashback.org/t2995847

Vem skulle komma på tanken att besöka det stället? En medlem här gjorde det en gång och hamnade på en porrsida.
Är det där du hittar allt material?
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Dockbordell.

Inläggav nomemorytoday » 2019-02-23 20:23:22

slackern skrev:Glöm ej bort glidmedel för personer som tänker besöka nämnda ställe.

Plus gasmask med partikelfilter.

Edit: Och röd dov pumpande belysning tillsammans med Race Against The Machine på hög volym.
Senast redigerad av nomemorytoday 2019-02-23 20:33:29, redigerad totalt 1 gång.
nomemorytoday
 
Inlägg: 3913
Anslöt: 2018-01-13

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2019-02-23 20:32:16

Selma skrev:
Fabela skrev:Där finns länken till Flashback-tråden jag skrev om.
Här är den igen:
https://www.flashback.org/t2995847

Vem skulle komma på tanken att besöka det stället? En medlem här gjorde det en gång och hamnade på en porrsida.
Är det där du hittar allt material?

Det är rätt många som kommer på den tanken, just därför besökte jag det för att se hur folk tänker, när de är anonyma och inte censurerar sig själv. :wink:

Jag känner till vad det är för ställe förstår du, därför vet jag vad jag har att göra med och exakt hur jag ska bedöma det jag läser.

Jag är f.ö. absolut övertygad om att långt mer än en medlem härifrån har besökt Flashback :lol:

Så om du försöker ge igen för Expressen, så bommar du. :P
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav slackern » 2019-02-23 20:34:27

nomemorytoday skrev:
slackern skrev:Glöm ej bort glidmedel för personer som tänker besöka nämnda ställe.

Plus gasmask med partikelfilter.

Edit: Och röd dov pumpande belysning tillsammans med Race Against The Machine på hög volym.


Nu tror jag nog att du har sett 8mm några gånger för mycket. :lol:
slackern
 
Inlägg: 43696
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Dockbordell.

Inläggav Batte » 2019-02-23 20:34:50

Fabela skrev:
Batte skrev:
Fabela skrev:Men jag är så förbannat trött på allt gnäll, förminskande, förlöjligande och hat mot kvinnor. Jag har under lång tid hållit mig från sånt, men det jag nu läste fick mig att bara önska hela manssläktet åt helskotta igen: "Bygg era bordeller, fyll dem med alla sorters apparater ni bara kan komma på och gör vad ni behagar med dem, och håll er där sen, så att jag slipper höra det där eviga gnället nån gång!".
Jeg vil gjerne forstå hvor dette kommer fra. Hva leste du nå som fikk deg til å ønske hele "manssläktet" til helsike? Hvem siterte du her?

Om det jag läste: jag postade svar på det sju inlägg upp, dvs i inlägget ovanför ditt där du gjort översättningen.
Där finns länken till Flashback-tråden jag skrev om.
Här är den igen:
https://www.flashback.org/t2995847

Det inom citattecknen är min egen tanke.

Men jag behöver nog komma med ett svar till iaf, det känns som att nåt är i oordning :-)006
Beklager, nå forstår jeg ikke helt.

Mener du at svaret du skrev til meg kl. 13:58:40 handlet om Flashback-tråden du delte i innlegget ditt kl. 16:02:33?
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in