Dockbordell.

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Dockbordell.

Inläggav ankhh » 2019-02-21 0:01:45

Men herregud. Det handlar inte om maktmedel, det handlar om övergrepp, misshandel och våldtäkter. Vem är det som har makten över dem?
---
Sen är det en annan sak att censurera och förbjuda... men att avfärda problematiseringen som "försvar av maktmedel" är lågt, tycker jag.
ankhh
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2959
Anslöt: 2016-06-27

Dockbordell.

Inläggav Dagobert » 2019-02-21 0:06:43

Kotten skrev:Ur dagens Expressen:

Vi kräver:
Spoiler: visa
• Att svenska myndigheter ska försvåra för bordeller med robotar och dockor att öppna i Sverige.
• Att forskning som studerar sambandet mellan sexuella kontakter med robotar och dockor och verkliga övergrepp ska initieras.
• Att en utredning ska tillsättas för att ta fram förslag på hur ett förbud mot och begränsning av teknik och verksamheter som normaliserar övergrepp kan utformas.
• Att en bred, nationell informationskampanj om rätten till ett sexliv fritt från övergrepp och kommersiella intressen ska genomföras.
• Att sex- och samlevnadsundervisningen ska adressera porrindustrin, sexdockor och sexrobotar ur ett perspektiv som problematiserar kön, sexualitet och makt.

Av Clara Berglund
Generalsekreterare, Sveriges Kvinnolobby
Jenny Westerstrand
Ordförande, Roks
Olga Persson
Generalsekreterare, Unizon
Zandra Kanakaris
Ordförande, Unizon

Länk: https://www.expressen.se/debatt/lagstif ... robotarna/

Vilka blickar...
Spoiler: visa
Screenshot_20190220-230533.png
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Dagobert
 
Inlägg: 14132
Anslöt: 2010-11-30

Dockbordell.

Inläggav ankhh » 2019-02-21 0:10:47

Dagobert, på vilket sätt är deras "blickar" relevanta för frågan?
ankhh
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2959
Anslöt: 2016-06-27

Dockbordell.

Inläggav nomemorytoday » 2019-02-21 0:12:43

ankhh skrev:Men herregud. Det handlar inte om maktmedel, det handlar om övergrepp, misshandel och våldtäkter. Vem är det som har makten över dem?

Ok, jag trodde det handlade om sexrobotar. Sorry.
nomemorytoday
 
Inlägg: 3940
Anslöt: 2018-01-13

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2019-02-21 0:28:39

Intressant det där med selektiv läsförmåga. Att ord som övergrepp inte går att uppfatta i texten.

Livslångt celibat känns rätt lockande, faktiskt.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav nomemorytoday » 2019-02-21 0:35:38

Det är en tråd om dockor = dvs inte riktiga människor.
nomemorytoday
 
Inlägg: 3940
Anslöt: 2018-01-13

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2019-02-21 0:38:02

Och? Sen när har diverse attrapper inte haft nån koppling till äkta vara?

Att forskning som studerar sambandet mellan sexuella kontakter med robotar och dockor och verkliga övergrepp ska initieras.


Moderator: Det här inlägget har redigerats av författaren.
Senast redigerad av Fabela 2019-02-21 0:39:48, redigerad totalt 1 gång.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav nomemorytoday » 2019-02-21 0:38:54

Fabela skrev:Och? Sen när har diverse attrapper inte haft nån koppling till äkta vara?

Har du lust att utveckla? Jag förstår inte vad du menar.
nomemorytoday
 
Inlägg: 3940
Anslöt: 2018-01-13

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2019-02-21 0:45:52

Jag ändrade i mitt inlägg.
Mer pallar jag inte, det känns så tröstlöst uttjatat.

Jag förstår inte hur det kan vara så förbannat svårt att ta del av fakta när det gäller såna här saker, när man annars är fullt läskunnig.
Ska det krävas att ni män blir behandlade som vi kvinnor blivit i alla tider, för att ni ska fatta?
Eller ska ni börja påstå att slaveriet inte heller funnits..? Det vore ungefär samma nivå av förnekelse. :-)051
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav nomemorytoday » 2019-02-21 0:57:21

Fabela skrev:Och? Sen när har diverse attrapper inte haft nån koppling till äkta vara?

Har du lust att utveckla? Jag förstår inte vad du menar. (Avser den meningen jag undrar fall du kan utveckla för mig så att jag förstår på vilket sätt ej levande saker har med övergrepp att göra, dockor dildos m.m.)

Eller var det du klippte in efter jag ställde frågan, menat att svara på min fråga?

Att forskning som studerar sambandet mellan sexuella kontakter med robotar och dockor och verkliga övergrepp ska initieras.

Om så var fallet förstår jag fortfarande inte. Det framgår i citatet ett önskemål om att initiera forskning. I ditt påstående får jag intrycket av att du självklart menar, och att det alltid varit så att attrapper på något sätt som jag inte förstår och därför frågar om har koppling till "äkta vara".

Menar du att man kan begå övergrepp på en dildo?
Senast redigerad av nomemorytoday 2019-02-21 1:04:56, redigerad totalt 1 gång.
nomemorytoday
 
Inlägg: 3940
Anslöt: 2018-01-13

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2019-02-21 1:02:35

nomemorytoday skrev:Menar du att man kan begå övergrepp på en dildo?

Kul.

Du får väl vänta till imorgon, så får du sällskap av nallen. Ni kan säkert reda ut begreppen :roll:
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav Batte » 2019-02-21 1:26:48

nomemorytoday skrev:Mjo, en del säger t.o.m. att de sitter på världens mäktigaste vapen.

Det finns ju killrobotar med, och det är ju inte allt för ovanligt med gummiavgjutningar av mannens könsorgan (dildos) hit och dit. Aldrig hört någon kille bli tjurig, eller känt sig åsidosatt för det liksom.


Er dette et argument mot dagens artikkel i Expressen, som indikerer en mulig forbindelse mellom teknikk og kvinneovergrep?

Eller handler det generelt om trådens tema, dokkebordell?
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Dockbordell.

Inläggav nomemorytoday » 2019-02-21 2:35:49

Det är inget argument, mer en reflektion av detta inlägg i forumet här:

dockbordell-t53489-48.html#p1542375

Det görs både kill och tjejrobotar, såg jag för någon månad sedan på tvn och förstod då inte varför det är skillnad. Alltså, jag förstår inte genusgnisslet när robotarna görs av båda könen. DESSUTOM är det inte människor utan plast/robot/fiction. Jag förstår överlag väldigt lite av genus. Jag behandlar alla lika.

Övergrepp tänkte jag inte så mycket på, utan mer robotar. Men då, paintboll, gör det så folk mördar varandra mer då? Jag förstår nog inte fortfarande det som skulle vara problemet tror jag :-)006
nomemorytoday
 
Inlägg: 3940
Anslöt: 2018-01-13

Dockbordell.

Inläggav Dagobert » 2019-02-21 3:45:41

ankhh skrev:Dagobert, på vilket sätt är deras "blickar" relevanta för frågan?

Inget sätt alls. Det var dumt. Jag förstår att det är allvar för dem.
Dagobert
 
Inlägg: 14132
Anslöt: 2010-11-30

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2019-02-21 11:07:03

nallen skrev:...några är rädda att förlora sitt viktigaste maktmedel :roll:

Det där säger ingenting om nånting, mer än hur du själv tänker. Du har uppenbart problem - sök hjälp för det, istället för att skuldbelägga halva jordens befolkning för att vi öht existerar.

Det är inte så att vi fritt kan välja skepnad, utan får hålla till godo med vad evolutionen gett oss.
Tro mig - kunde vi välja så skulle nog de allra flesta av oss slippa besatta karlars uppmärksamhet.

Du kunde nog vara en tillgång i utvecklingen av mer realistiska robotar (eller vad du/ni nu skulle föredra). Sök jobb där, så kan du själv skapa dig den maskinen du kräver att vi kvinnor ska vara.
Så kan vi människor slippa ditt tjat sen.
Win win.

nomemorytoday skrev:Mjo, en del säger t.o.m. att de sitter på världens mäktigaste vapen.

Det finns ju killrobotar med, och det är ju inte allt för ovanligt med gummiavgjutningar av mannens könsorgan (dildos) hit och dit. Aldrig hört någon kille bli tjurig, eller känt sig åsidosatt för det liksom.

Då har du uppenbarligen inte hört allt.
För jag har hört just precis det - liksom att kvinnor är lesbiska bara för att de aldrig fått sig ett rejält skjut. Boten är våldtäkt, för då får de uppleva hur fantastiska män är.

Det är bara att söka om man vill veta mer, det finns hur mycket som helst.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav nallen » 2019-02-21 11:42:36

ankhh skrev:[...] det handlar om övergrepp, misshandel och våldtäkter [...]

Inget av detta kan begås mot en docka. Ändå är det dem man vill förbjuda.
Jag kan inte dra andra slutsatser än att de som ivrar för förbuden ser sina möjligheter att bestämma över män minska.
nallen
 
Inlägg: 19462
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Dockbordell.

Inläggav nallen » 2019-02-21 11:59:12

Jag skulle faktiskt också kunna dra slutsatsen att damerna betraktar de flesta former av sex, iallafall om en man är inblandad, som övergrepp. Är det bättre?

EDIT: det stämmer, föga förvånande, också rätt väl överens med att prussiluskor här på forumet brukar hävda att sex i stort sett är det hemskaste som kan hända en tonårskille.
nallen
 
Inlägg: 19462
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2019-02-21 12:09:34

Dagobert skrev:
ankhh skrev:Dagobert, på vilket sätt är deras "blickar" relevanta för frågan?

Inget sätt alls. Det var dumt. Jag förstår att det är allvar för dem.

Allvar för dem?
Underförstått: inte för dig?
Dvs du gör en pudel bara för att du insåg för sent att ditt inlägg inte är PK?

Isf är frågan varför det inte är viktigt för dig.

För att du inte bryr dig om kvinnors säkerhet?
För att du inte tror på/anser att kvinnor i verkligheten är utsatta?
För att du anser att kvinnor som arbetar för vår trygghet i själva verket bara är manshatare?
Eller vad?

Som jag skrev innan: folk här är bevisligen läskunniga, och bl.a. Dagobert, nallen och nomemorytoday kan alla inhämta information och tänka hyfsat komplicerade tankar.

Men just i den här frågan är det tydligen svårt att sätta sig in i och/eller förstå fakta.
Brottsstatistik om inbrott? Inga problem.
Brottsstatist om sexuellt våld mot kvinnor? Kan inte hitta, kan inte läsa, kan inte förstå, kan inte tro på.
Fascinerande fenomen.


Men då ska tant förklara:

Det har krävts en helvetes massa arbete, för att bl.a. minska mäns övergrepp - inklusive sexuellt våld och mord - mot kvinnor.
Men kvinnor är trots det fortfarande utsatta för mycket.

Alltså vill man av naturliga skäl inte riskera att få in nånting som backar det man hittills åstadkommit.
Alltså vill man veta hur det påverkar mäns psyke, att de går lös på dockorna/robotarna - överför de sen det beteendet på människor?

Det finns hur mycket som helst att läsa om sånt, för den som är intresserad.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav Selma » 2019-02-21 12:17:53

nallen skrev:
ankhh skrev:[...] det handlar om övergrepp, misshandel och våldtäkter [...]

Inget av detta kan begås mot en docka. Ändå är det dem man vill förbjuda.
Jag kan inte dra andra slutsatser än att de som ivrar för förbuden ser sina möjligheter att bestämma över män minska.

Medhåll. Herregud, det är dockor vi pratar om. Varför inte kapa händerna på alla män (och kvinnor) så man kan vara säkra på att de inte pillar under täcket. Förse alla homosexuella män med ileo-/kolostomi och sy igen anus. Hur långt ska vi gå?
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2019-02-21 12:33:58

Selma skrev:
nallen skrev:Jag kan inte dra andra slutsatser än att de som ivrar för förbuden ser sina möjligheter att bestämma över män minska.

Medhåll.

Då kan jag bara beklaga att ni inte har vidare vyer än så.

Jisses... snacka om trångsynthet.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav Kotten » 2019-02-21 12:54:06

Socialstyrelsen.JPG
Lite OT, men angående dödligt våld, statistik från Socialstyrelsen:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Kotten
 
Inlägg: 821
Anslöt: 2010-11-22

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2019-02-21 12:59:53

Och det är män som står för nästan allt, oavsett kön på offret.
Så hur menar du att det skulle vara relevant i det här sammanhanget?

Eller missar jag din poäng helt?
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav Micke » 2019-02-21 13:14:03

Fabela skrev:Livslångt celibat känns rätt lockande, faktiskt.

Det är inte dumt alls. Men då är jag en hopplös romantiker i grunden, och något mer oromantiskt än förhållanden i våra tider är svårt att finna. När man ser förbi förälskelsefasen alltså och ser nyktert på det hela.
Micke
 
Inlägg: 3416
Anslöt: 2005-10-12

Dockbordell.

Inläggav Kotten » 2019-02-21 13:15:39

Fabela skrev:Och det är män som står för nästan allt, oavsett kön på offret.
Så hur menar du att det skulle vara relevant i det här sammanhanget?

Eller missar jag din poäng helt?

Min poäng är att media sällan uppmärksammar dödligt våld av män mot män, det är bara mäns våld mot kvinnor som är intressant, men som jag skrev, lite OT i denna tråd.
Kotten
 
Inlägg: 821
Anslöt: 2010-11-22

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in