Autism och skolan

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Autism och skolan

Inläggav Bounce » 2019-02-20 16:40:43

Som jag ser det är det medvetet att man inte får det stödet man behöver. Om man skulle anpassa skolan efter autismen så skulle de vanliga människorna bli utkonkurrerade i större utsträckning.


Många lever i uppfattning av att vi lever i en community där man ser om varandra, när världen egentligen är en tävling mot varandra i kampen om pengar.
Bounce
Inaktiv
 
Inlägg: 355
Anslöt: 2019-01-09

Autism och skolan

Inläggav Alien » 2019-02-20 19:36:22

Jag tror inte på denna konspirationsteori.

Att barn tyvärr inte får det stöd de behöver beror på att skolan vill spara pengar. Extra stöd kostar.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46091
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: Autism och skolan

Inläggav popruta » 2019-02-20 19:47:08

Alien skrev:Jag tror inte på denna konspirationsteori.

Att barn tyvärr inte får det stöd de behöver beror på att skolan vill spara pengar. Extra stöd kostar.
Ja det tror jag med. Pengar saknas och kunskap.

Dom som får t.ex resurs får ju ofta någon outbildad direkt från gymnasiet.
popruta
 
Inlägg: 450
Anslöt: 2019-01-25

Autism och skolan

Inläggav Bounce » 2019-02-20 21:23:41

Ni måste tänka längre och utanför boxen
Bounce
Inaktiv
 
Inlägg: 355
Anslöt: 2019-01-09

Autism och skolan

Inläggav ShakeItOut » 2019-02-20 21:25:01

Jag vet inte riktigt hur allt skulle kunnat anpassas efter mig även om jag som då ej diagnostiserad skulle säkert fått åtminstone lite anpassning om jag haft diagnos.

Mitt största problem var att jag inte orkade och skulle inte ens med hjälp anpassat vara något hot mot "vanliga" människor.
ShakeItOut
 
Inlägg: 615
Anslöt: 2018-10-19

Autism och skolan

Inläggav Bounce » 2019-02-20 22:00:47

Som jag ser det har vissa människor förstått intense world theory innan den kom ut. Jag själv förstod essensen i den innan jag viste om att teorin fanns.

Hela planeten tävlar motvarandra i jakten på pengar. Och navet är finansmarknaden. Där kan du tjäna mest pengar på planeten. Men det är ett nollsummespel. Som resulterar i att din edge är bara en edge om inte dina motståndare i finansmarknaden kan den. I toppen har vi inte massa rika människor utan vi har några få extremt rika. Som sannolikt har gemensamma intressen för då blir dom överlägsna ekonomiskt. Dessa kontrolerar också de största bankerna. Och deras förfäder byggde upp banksystemet för länge sedan.

Dessa individer påverkar och kontrolerar majoriteten av vår väld. Exempelvis genom politiken som i sin tur påverkar skolan.

Att värdefull information nås ut är ju ett resultat av informationssamhället men också för att ASI (Artificial superintelligence) är här nu eller snart.
Bounce
Inaktiv
 
Inlägg: 355
Anslöt: 2019-01-09

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in