Dejtingscenen

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Dejtingscenen

Inläggav sussi83 » 2019-02-15 20:43:18

Strunta i det där med längd osv, träffar man nån så vill man ju bli omtyckt för den man är.
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Dejtingscenen

Inläggav Huggorm » 2019-02-15 20:45:55

Alla vet att det inte är längden på kroppen som har betydelse
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Dejtingscenen

Inläggav Selma » 2019-02-15 20:55:48

Huggorm skrev:Alla vet att det inte är längden på kroppen som har betydelse

Ja, och alla vet väl vad man säger om män som har stora skor?
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Dejtingscenen

Inläggav sussi83 » 2019-02-15 21:38:46

Skulle ni föredra gemensamma intressen med er respektive eller är det oviktigt?
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Dejtingscenen

Inläggav Huggorm » 2019-02-15 21:43:59

sussi83 skrev:Skulle ni föredra gemensamma intressen med er respektive eller är det oviktigt?
Det beror på lite. Om man tänker på småhobbies och fritidsintressen spelar det ingen roll men jag tror det är bra om man har någorlunda lika när det kommer till stora drag. Vissa kanske är helt uppslukade av ett idrottsintresse och vill att hela deras liv skall fokuseras runt det, då är det nog svårt med en partner som är helt ointresserad av sånt
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Dejtingscenen

Inläggav slackern » 2019-02-15 21:46:18

sussi83 skrev:Skulle ni föredra gemensamma intressen med er respektive eller är det oviktigt?


Både och skulle jag vilja säga, vissa gemensamma som man kan göra så att inte herr gråvardag kommer och gör tillvaron trist och vissa egna så att man kan hitta på något att göra själv och få egen tid.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Dejtingscenen

Inläggav Fabela » 2019-02-17 8:37:56

Batte skrev:
Fabela skrev:Tjaah, fast samtidigt: män har nog en och annan preferens vad gäller kvinnors utseende också, har alltid haft och har inte direkt dolt det. :roll:
Varför skulle det vara mer anmärkningsvärt att kvinnor har det på dem då?
Det er vel ikke mer bemerkelsesverdig enn når menn har overfladiske preferanser til oss, nei.

Om mange menn skrev f.eks. "ikke interessert om du ikke fyller en D-cup", kunne NRK like gjerne skrevet om det.

Mm, och den preferensen har män ofta, gärna och långtifrån respektfullt klargjort långt innan Tinder ens uppfunnits. Den är så vedertagen att det inte ens behöver skrivas ut längre.
Bröstförstoringsoperationer görs på löpande band av en anledning.

Sen ska ju det senaste visst vara att "svenska män föredrar bröst som "säger hej"".
Så vad gör kvinnor då? Lyft så klart.

Eller senaste och senaste, det har säkert kommit nån ny brösttrend för länge sen, jag är hopplöst oinsatt.


Så, hur blir det nu, män? När börjar ni operera er längre?
Nåt litet får ni väl anstränga er!

(Ironi, om nån nu skulle missa det.)
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dejtingscenen

Inläggav nomemorytoday » 2019-02-17 14:38:24

sussi83 skrev:Skulle ni föredra gemensamma intressen med er respektive eller är det oviktigt?

Så länge man har det gemensamma intresset att låta den andra vara i egen värld när det behövs (typ uppdatering av programvaran/hjärnan), tror jag att andra saker som ev. gnisslar, går att lösa.
nomemorytoday
 
Inlägg: 3913
Anslöt: 2018-01-13

Dejtingscenen

Inläggav Batte » 2019-02-17 14:51:35

nomemorytoday skrev:
sussi83 skrev:Skulle ni föredra gemensamma intressen med er respektive eller är det oviktigt?

Så länge man har det gemensamma intresset att låta den andra vara i egen värld när det behövs (typ uppdatering av programvaran/hjärnan), tror jag att andra saker som ev. gnisslar, går att lösa.
Veldig enig i det.
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Dejtingscenen

Inläggav nallen » 2019-02-17 20:59:29

Selma skrev:[A]lla vet väl vad man säger om män som har stora skor?

Ja. Jag har fan bara 47 :-)004
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Dejtingscenen

Inläggav Selma » 2019-02-19 11:04:56

nallen skrev:
Selma skrev:[A]lla vet väl vad man säger om män som har stora skor?

Ja. Jag har fan bara 47 :-)004

Det blev fel det jag skrev, frågan ska vara "-Ni vet väl vad man säger om män som har stora fötter?" - då tror alla annat än det rätta svaret som är "-De har stora skor."

Det vore väl besvärligt om den är närmare alnen lång?
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Dejtingscenen

Inläggav nallen » 2019-02-19 13:00:36

Selma skrev:Det vore väl besvärligt om den är närmare alnen lång?

Foten borde ju i all rimlighets namn vara en fot lång.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Dejtingscenen

Inläggav Selma » 2019-02-19 16:57:45

nallen skrev:
Selma skrev:Det vore väl besvärligt om den är närmare alnen lång?

Foten borde ju i all rimlighets namn vara en fot lång.

Inte 47:or väl? Har aldrig sett några sådana, max 45.
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Dejtingscenen

Inläggav LordNelson » 2019-02-19 19:31:25

Jag brukar inte tycka att hur tuttarna ser ut är det viktigaste.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Dejtingscenen

Inläggav Fabela » 2019-02-19 20:23:17

Fabela skrev:Eller senaste och senaste, det har säkert kommit nån ny brösttrend för länge sen, jag är hopplöst oinsatt.
LordNelson skrev:Jag brukar inte tycka att hur tuttarna ser ut är det viktigaste.

Inte det? Annars är det väl bara att önska på, ingenting är omöjligt.

Hade kul när jag tänkte på det där efteråt.
Vad sägs om konformade, donuts, fyrkantiga kanske, som nästa trend? Eller som såna där samemössor med fyra snibbar, med en bjällra i varje ände?

Jag ser framför mig framtida kontaktannonserna :lol:

Börjar känna mig smått makaber... :-)063
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dejtingscenen

Inläggav LordNelson » 2019-02-20 20:12:43

Fabela skrev:
Fabela skrev:Eller senaste och senaste, det har säkert kommit nån ny brösttrend för länge sen, jag är hopplöst oinsatt.
LordNelson skrev:Jag brukar inte tycka att hur tuttarna ser ut är det viktigaste.

Inte det? Annars är det väl bara att önska på, ingenting är omöjligt.

Hade kul när jag tänkte på det där efteråt.
Vad sägs om konformade, donuts, fyrkantiga kanske, som nästa trend? Eller som såna där samemössor med fyra snibbar, med en bjällra i varje ände?

Jag ser framför mig framtida kontaktannonserna :lol:

Börjar känna mig smått makaber... :-)063

Jo, jag förstår det går trender i kroppsideal, men just nu är jag mer orolig för att tvättmaskinen låter illa än om någon kvinna jag råkar träffa har omoderna bröst.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Dejtingscenen

Inläggav Fabela » 2019-02-20 20:17:56

Den prioriteringen av tankemöda hedrar dig :-)Happy
Om jag nu ska vara lite seriös istället.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dejtingscenen

Inläggav LordNelson » 2019-02-20 21:27:45

Kristofer skrev:Min erfarenhet som man är att för män med asperger är relationer något som ofta är ouppnåeligt eller ohållbart. Om (när?) man mot förmodan lyckas inleda en relation med en kvinna så klarar man pga sin sociala förmåga inte av att underhålla och vårda relationen.

Jag har gett upp. Jag är snart 40 år och allt jag nu vill är att ha ett jobb fram till ålderspension, äta korv på helgerna och få köra med bilen. Det ger i alla fall en känsla av att klara sig själv, få lite god smak i gommen och att kunna självständigt förflytta sig. Jobbet ger socialt sammanhang och en känsla av att vara efterfrågad. Utan det skulle jag gå under.

Relationer är uppenbarligen inte för mig. Oförmågan var för stor. Med oförmåga kom sedan brist på erfarenhet av relationer och det väntas man ha i 40-årsåldern.

Menar inte att kapa tråden med att be om råd utifrån min personliga situation. Fast jag tror min personliga situation påminner väldigt mycket som situationen för andra män med asperger. Därför kan den bli ett bra exempel i tråden.

Ja, sen vill jag även åka mc men det har skitit sig. Kan tillägga att när jag var yngre fanns känslsan att jag hade så mycket att ge i ett förhållande bara jag fick chansen, men nu förstår jag dom flesta kvinnor inte är så intresserade av det jag har att erbjuda.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Dejtingscenen

Inläggav Dandelo » 2019-02-20 23:17:51

Känslan av att vilja ge allt i ett förhållande, faktiskt i nästan alla nära relationer, försvinner om man låter sig utnyttjas tillräckligt mycket.
Men den läxan är viktig för en.
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

Dejtingscenen

Inläggav Mountain_lion » 2019-03-06 6:45:25

sussi83 skrev:Skulle ni föredra gemensamma intressen med er respektive eller är det oviktigt?

Nej, det är inte oviktigt. några gemensamma intressen är viktigt. sen är det bra ifall man har några olika också.
Mountain_lion
 
Inlägg: 1255
Anslöt: 2013-07-18
Ort: Halland

Dejtingscenen

Inläggav Freedrone » 2019-03-06 11:19:35

Mountain_lion skrev:
Roboten skrev:Är det bara jag som ser på dejtingscenen så här ?

Man listar av ytliga egenskaper som robotar och sedan utvärderar man det mänskliga värdet hos personen

1. Jobb

2. Utbildning

3. Körkort

4. Bil

5. Lägenhet

6. Pengar

= nolla eller cool mada

Samt gillar jag tanken av ett förhållande men samtidigt där man nästan aldrig ses och har minimal kontakt, vilket går emot poängen av ett förhållande antagligen. Vad säger ni?

Jag är inne på Mats och earlydayminers linje,
Jag kan bocka av alla sex punkterna, men inte har det varit någon hjälp.
Här handlar det också om personlighet. Mina sociala färdigheter är i ofas med nästan alla andras. Det gör det svårt att hitta någon som man passar ihop med. Så numer är jag nästan aldrig ute på scenen. Har satt mitt hopp till internet i stället, får se om det fungerar bättre.
Grejen är att de punkterna är påminner om vad man inom psykologin & kortspel kallar för "tell". Men de är värre, för kortspelare vet att de kan spela & att andra spelar. Men det går liksom inte bluffa att det är väsentliga saker som fattas i ditt liv. Klarar man av det så är man en bättre trollkonstnär än Labero. Sedan så beror det ju på miljö. Har man inte körkort när man är 18 på landet är man inte riktigt navlad. I storstäder med fungerande kollektivtrafik är det inte lika viktigt.

Givetvis är pengar den viktigaste av de punkterna. Med pengar kan man köpa sig fri från det mesta.

Och skulle man kunna lägga till en sjunde punkt, typ driv/vitalitet/ungdomlighet?
Freedrone
 
Inlägg: 353
Anslöt: 2018-10-11

Dejtingscenen

Inläggav sussi83 » 2019-03-06 14:43:57

Socialtkapital skulle jag nog säga är det allra mest centrala. Det finns många grupper i samhället som har det tufft men att ha svårigheter på den sociala scenen anses väl närmast skamligt och det finns väl många psykologiska förklaringar på det. Det är verkligen beklagligt att folk inte förmår att tänka själva samtidigt som många som jobbar inte kan tänka sig att se efter partners på andra håll. Det kan ju uppstå en inlåsningseffekt av detta såklart.

Pengar underlättar livet helt klart men når man ingen social framgång får man nog fundera på vad det kan bero på om man anser att en partner är något man saknar. Har dock full förståelse för att man vill ha en partner där kärlek och ömsesidighet styr relationen vem det än gäller.
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Dejtingscenen

Inläggav nallen » 2019-03-06 23:43:23

OT:
Freedrone skrev:inte riktigt navlad

Det huttrycket hade jag inte hört användas på år och dag :-)049
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Dejtingscenen

Inläggav Mats » 2019-03-06 23:54:34

sussi83 skrev:når man ingen social framgång får man nog fundera på vad det kan bero på om man anser att en partner är något man saknar.

Det har jag funderat mycket på.

Det jag har kommit fram till är att jag har en oattraktiv personlighet som beror på mitt svåra aspergerhandikapp.
Mats
 
Inlägg: 5567
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in