Dejtingscenen

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Dejtingscenen

Inläggav AutisticArt » 2018-12-08 14:43:02

Håller med dig att känslorna får avgöra. Men man kan ju undvika exponera sin energi åt fel personlighetstyp. Så var det för mig iallafall. När jag var yngre drogs jag till ytliga människor och det var inte förens jag träffade en lugn intelektuell kvinna med mycket empati som jag insåg att det är den vackra insidan jag vill leva med. Och det är också den som gör henne fin även till ytan. Inledningsvis attraherades jag av hennes stora runda rumpa men sånna finns ju överallt. Att vi är på liknande intelektuell nivå och delar intressen samt att hon är mycket empatisk och att jag var mer mogen när vi träffades är det som gjort att jag kunnat ha ett långt förhållande.
AutisticArt
Inaktiv
 
Inlägg: 63
Anslöt: 2018-11-01

Dejtingscenen

Inläggav CoMpLiCaTeD_X » 2018-12-08 20:21:33

AutisticArt skrev:Håller med dig att känslorna får avgöra. Men man kan ju undvika exponera sin energi åt fel personlighetstyp. Så var det för mig iallafall. När jag var yngre drogs jag till ytliga människor och det var inte förens jag träffade en lugn intelektuell kvinna med mycket empati som jag insåg att det är den vackra insidan jag vill leva med. Och det är också den som gör henne fin även till ytan. Inledningsvis attraherades jag av hennes stora runda rumpa men sånna finns ju överallt. Att vi är på liknande intelektuell nivå och delar intressen samt att hon är mycket empatisk och att jag var mer mogen när vi träffades är det som gjort att jag kunnat ha ett långt förhållande.


Håller med dig. Man vinner mycket på att satsa på kvalitet framför kvantitet. Precis som du säger så får man en helt annan dimension i relationen om man väljer en fin insida och en trevlig personlighet i stället för att enbart gå efter det ytliga. Har dock märkt att jag blivit betydligt mer kräsen med åren än vad jag var i yngre dagar, kanske beror det på att jag är mer rädd om den tid man har kvar på jorden. Har ingen som helst lust eller ambition att kasta bort ett år hit, ett år dit på något som ändå inte har något emotionellt värde. Alla som är någorlunda seriösa vill ju för det mesta ha en livslång relation med mycket värme, omtanke och kärlek och når man dit är det något man bör vara rädd om. Tiden får väl utvisa om man lyckas eller ej, en sak är iaf säker och det är att jag inte kommer sjunka till en låg semi-intellektuell eller semi-ytlig nivå i ren desperation...

Tycker för övrigt det är fantastiskt roligt att läsa att du lyckas väl med din relation AA, och att du har sunda värderingar. Snyggt jobbat!
CoMpLiCaTeD_X
Inaktiv
 
Inlägg: 573
Anslöt: 2018-10-30

Dejtingscenen

Inläggav AutisticArt » 2018-12-08 22:31:40

Tack. Jag har blivit sund av att leva så jävla osunt. Ja hoppas ni andra gör det också. Träffar en partner alltså.
AutisticArt
Inaktiv
 
Inlägg: 63
Anslöt: 2018-11-01

Dejtingscenen

Inläggav CoMpLiCaTeD_X » 2018-12-09 0:22:57

AutisticArt skrev:Tack. Jag har blivit sund av att leva så jävla osunt. Ja hoppas ni andra gör det också. Träffar en partner alltså.


Det ordnar sig alltid, en whiskey och en roppe sen är man på G!!!

Skämt åsido, har haft många fina relationer genom åren som har givit mig mycket, vilket jag är tacksam över. Om det blir en ny relation i framtiden kommer det bli tiotusen gånger bättre för nu är man äldre, mår bättre, har en bättre social situation, är mer förberedd och har lärt sig av tidigare dumheter. Allt är så mycket enklare med facit i hand, det hade man ej i sin ungdom.
CoMpLiCaTeD_X
Inaktiv
 
Inlägg: 573
Anslöt: 2018-10-30

Dejtingscenen

Inläggav AutisticArt » 2018-12-09 10:04:50

:-)Happy
AutisticArt
Inaktiv
 
Inlägg: 63
Anslöt: 2018-11-01

Dejtingscenen

Inläggav Maggi » 2018-12-09 13:46:30

CoMpLiCaTeD_X skrev:
AutisticArt skrev:Tack. Jag har blivit sund av att leva så jävla osunt. Ja hoppas ni andra gör det också. Träffar en partner alltså.


Det ordnar sig alltid, en whiskey och en roppe sen är man på G!!!

Skämt åsido, har haft många fina relationer genom åren som har givit mig mycket, vilket jag är tacksam över. Om det blir en ny relation i framtiden kommer det bli tiotusen gånger bättre för nu är man äldre, mår bättre, har en bättre social situation, är mer förberedd och har lärt sig av tidigare dumheter. Allt är så mycket enklare med facit i hand, det hade man ej i sin ungdom.

Härligt med den realistiska positiviteten faktiskt!
Inspirerade mig!
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

Dejtingscenen

Inläggav CoMpLiCaTeD_X » 2018-12-09 16:08:28

Maggi skrev:
CoMpLiCaTeD_X skrev:
AutisticArt skrev:Tack. Jag har blivit sund av att leva så jävla osunt. Ja hoppas ni andra gör det också. Träffar en partner alltså.


Det ordnar sig alltid, en whiskey och en roppe sen är man på G!!!

Skämt åsido, har haft många fina relationer genom åren som har givit mig mycket, vilket jag är tacksam över. Om det blir en ny relation i framtiden kommer det bli tiotusen gånger bättre för nu är man äldre, mår bättre, har en bättre social situation, är mer förberedd och har lärt sig av tidigare dumheter. Allt är så mycket enklare med facit i hand, det hade man ej i sin ungdom.

Härligt med den realistiska positiviteten faktiskt!
Inspirerade mig!


Härligt! Är glad om man kan sprida lite inspiration och positiv energi. Finns ingen anledning att ge upp eller vara negativ, finns så mycket fint att leva för och kämpa för. Livet behöver ej vara ett tomt skal utan kärna, det kan faktiskt fyllas med glädje och värme.
CoMpLiCaTeD_X
Inaktiv
 
Inlägg: 573
Anslöt: 2018-10-30

Dejtingscenen

Inläggav imagine » 2019-01-14 1:25:09

Tycker att man måste ligga med tjejjen första gången man träffar henne. Något händer då och vips är relationen igång. Dejtingsajterna har aldrig fungerat för mig. Det enda som har fungerat har varit att ragga upp tjejjer som jag fann mig dragen till och som själva var ute efter att starta en relation med någon just den kvällen. Allt det där med numererade listor kommer bara upp efter att relationen är igång - och kan personen inte leva med någon som jag så tar relationen slut helt enkelt.
imagine
 
Inlägg: 115
Anslöt: 2013-03-29

Dejtingscenen

Inläggav Pinghis Khan » 2019-01-14 13:09:46

imagine skrev:Tycker att man måste ligga med tjejjen första gången man träffar henne. Något händer då och vips är relationen igång. Dejtingsajterna har aldrig fungerat för mig. Det enda som har fungerat har varit att ragga upp tjejjer som jag fann mig dragen till och som själva var ute efter att starta en relation med någon just den kvällen. Allt det där med numererade listor kommer bara upp efter att relationen är igång - och kan personen inte leva med någon som jag så tar relationen slut helt enkelt.


Ja förstår inte dessa konstiga katolska värderingar om att man måste träffas x antal gånger innan man ligger.
Livet är kort man bör visa att man menar allvar så fort som möjligt.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Dejtingscenen

Inläggav Mats » 2019-01-14 13:20:09

imagine skrev:Tycker att man måste ligga med tjejjen första gången man träffar henne.

Det funkar säkert för de flesta, men för mig som är svårt handikappad av Aspergers syndrom är det en omöjlighet. Det finns helt enkelt ingen som vill ligga med mig, vare sig första gången vi träffas eller senare.
Mats
 
Inlägg: 5567
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

Dejtingscenen

Inläggav CoMpLiCaTeD_X » 2019-01-15 3:47:57

För mig är det viktigt att en kvinna har hjärna, hjärta och mycket humor. Och har hon inte det så räcker det gott och väl med att hon väcker mitt intresse. Lyckas hon ej väcka mitt intresse får det duga med att hon väcker min nyfikenhet. Misslyckas hon även med den bedriften får vi ta till ytligheterna och hoppa i säng, göka som två kaniner på ecstasy och sälja våra vilsna själar till djävulen.
CoMpLiCaTeD_X
Inaktiv
 
Inlägg: 573
Anslöt: 2018-10-30

Dejtingscenen

Inläggav sugrövmanövern » 2019-01-15 12:58:46

CoMpLiCaTeD_X skrev:Misslyckas hon även med den bedriften får vi ta till ytligheterna och hoppa i säng, göka som två kaniner på ecstasy och sälja våra vilsna själar till djävulen.
Är det ytligt att idka samlag?
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Dejtingscenen

Inläggav Pinghis Khan » 2019-01-15 13:27:27

sugrövmanövern skrev:
CoMpLiCaTeD_X skrev:Misslyckas hon även med den bedriften får vi ta till ytligheterna och hoppa i säng, göka som två kaniner på ecstasy och sälja våra vilsna själar till djävulen.
Är det ytligt att idka samlag?


Beror väl på va? :-)063
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Dejtingscenen

Inläggav Fabela » 2019-01-15 13:29:59

CoMpLiCaTeD_X skrev:För mig är det viktigt att en kvinna har hjärna, hjärta och mycket humor. Och har hon inte det så räcker det gott och väl med att hon väcker mitt intresse. Lyckas hon ej väcka mitt intresse får det duga med att hon väcker min nyfikenhet. Misslyckas hon även med den bedriften får vi ta till ytligheterna och hoppa i säng, göka som två kaniner på ecstasy och sälja våra vilsna själar till djävulen.

Vet inte hur det här var menat, men läst med distans och humor blir det en rolig beskrivning av höga ambitioners väg mot den krassa verkligheten. :-)065

Kul att se att du inte blåste bort i stormen, förresten :-)Happy
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dejtingscenen

Inläggav sugrövmanövern » 2019-01-15 13:41:39

Pinghis Khan skrev:
sugrövmanövern skrev:
CoMpLiCaTeD_X skrev:Misslyckas hon även med den bedriften får vi ta till ytligheterna och hoppa i säng, göka som två kaniner på ecstasy och sälja våra vilsna själar till djävulen.
Är det ytligt att idka samlag?


Beror väl på va? :-)063
Ja asså jag blir nyfiken på vad den komplicerade menar med att man typ blir förstörd och säljer sin själ av samlag, det är väl bra att provåka så det inte är sämst sex och dåligt passande könsorgan som liksom inte synkar.

Inväntar svar dära, kanske menar han ett endast sexbaserat förhållande utan annat innehåll. Men man kan väl göra annat med någon annan då om man måste bowla och prata djup poesi eller vad man nu vill.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Dejtingscenen

Inläggav Pinghis Khan » 2019-01-15 13:51:20

sugrövmanövern skrev:
Pinghis Khan skrev:
sugrövmanövern skrev:Är det ytligt att idka samlag?


Beror väl på va? :-)063
Ja asså jag blir nyfiken på vad den komplicerade menar med att man typ blir förstörd och säljer sin själ av samlag, det är väl bra att provåka så det inte är sämst sex och dåligt passande könsorgan som liksom inte synkar.

Inväntar svar dära, kanske menar han ett endast sexbaserat förhållande utan annat innehåll. Men man kan väl göra annat med någon annan då om man måste bowla och prata djup poesi eller vad man nu vill.


Min fråga var retorisk, i princip eller ... egentligen var den ett "sublimt" mikropenis skämt. :oops:
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Dejtingscenen

Inläggav sugrövmanövern » 2019-01-15 14:16:15

:-)005 det kan iofs ske på ytligt vis.. knoppdopp liksom.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Dejtingscenen

Inläggav mondo beyondo » 2019-01-15 14:56:29

CoMpLiCaTeD_X skrev:...och sälja våra vilsna själar till djävulen.


Hej, anar jag bitterhet i ditt inlägg? Jag trodde du var involverad i en ny relation.
mondo beyondo
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2007-07-04
Ort: Stockholm Sverige

Dejtingscenen

Inläggav Fabela » 2019-01-15 15:19:18

Åhå, här har vi visst inside information :wink:

OI! Complicated!
Kom och roa tanterna, sätt lite fart här med en verklig story mer otrolig än fiction.

"Vissa andra" bara konspirerar och hittar på otäckheter, rid in med din vita springare och rädda oss från detta krigiska folk :-)047
(Vänligt skämtsam pik riktat mot de "vissa", inte mot C. :-)Happy )
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dejtingscenen

Inläggav Pinghis Khan » 2019-01-15 15:55:18

sugrövmanövern skrev:
Pinghis Khan skrev:
sugrövmanövern skrev:Är det ytligt att idka samlag?


Beror väl på va? :-)063
Ja asså jag blir nyfiken på vad den komplicerade menar med att man typ blir förstörd och säljer sin själ av samlag, det är väl bra att provåka så det inte är sämst sex och dåligt passande könsorgan som liksom inte synkar.

Inväntar svar dära, kanske menar han ett endast sexbaserat förhållande utan annat innehåll. Men man kan väl göra annat med någon annan då om man måste bowla och prata djup poesi eller vad man nu vill.


Man ska ha samlag sedan vet man om man passar ihop är en personen bara ute efter ons så märks det också ju.
Man blir bara nedsmutsad för livet om man ådrar sig en obotlig könsjukdom.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Dejtingscenen

Inläggav sugrövmanövern » 2019-01-15 16:04:54

Men alltså, vad tycker folk om samlag vid första ögonkastet? Jag får lite intrycket att det ses som slampigt och oseriöst av många?
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Dejtingscenen

Inläggav Toblerone » 2019-01-15 18:28:31

sugrövmanövern skrev:Men alltså, vad tycker folk om samlag vid första ögonkastet? Jag får lite intrycket att det ses som slampigt och oseriöst av många?


Tyvärr så tänker en del män så om kvinnor. När män gör så är det inte lika "slampigt". Men du kan mycket väl som vuxen kvinna stå på dig att du gör som du vill. Men då får du också vara beredd på att det finns idioter som kommer att säga att det är slampigt. Det som ligger bakom är nog bl.a. att man anses vara lite korkad om man låter sig luras till att ha sex (som kvinna). Det är en gammaldags syn, som dock lever kvar lite grann. Men om det är tydligt att du inte låtit dig luras, utan att du valde att göra så - då brukar det vara okej. Sen finns det alltid idioter. Och det är också känsligt att prata om det, man ska inte vara för öppet där.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Dejtingscenen

Inläggav Alien » 2019-01-15 18:50:00

Pinghis Khan skrev:
imagine skrev:Tycker att man måste ligga med tjejjen första gången man träffar henne. Något händer då och vips är relationen igång. Dejtingsajterna har aldrig fungerat för mig. Det enda som har fungerat har varit att ragga upp tjejjer som jag fann mig dragen till och som själva var ute efter att starta en relation med någon just den kvällen. Allt det där med numererade listor kommer bara upp efter att relationen är igång - och kan personen inte leva med någon som jag så tar relationen slut helt enkelt.


Ja förstår inte dessa konstiga katolska värderingar om att man måste träffas x antal gånger innan man ligger.
Livet är kort man bör visa att man menar allvar så fort som möjligt.

Tur att inte alla män har lika bråttom; då hade jag dött som oskuld och barnlös. :-)018

Hur blir det ett bevis på att man menar allvar att ha sex första gången man träffas? I vissa kulturer (USA?) ses det tvärtom som att man inte menar allvar, dvs att man bara är ute efter tillfälligt sex och inte vill ses sen. Därför måste en kvinna vänta till tredje dejten innan hon "släpper till". Fördelen med det amerikanska systemet är att man vet vad som gäller. Så den man som bara är ute efter sex, återkommer inte om man säger nej. Medan den som verkligen är intresserad håller ut till tredje dejten.

För mig har det mer att göra med att jag verkligen inte ville ha sex med nån läskig främling. Måste lita på vederbörande först. Vi som känner så kallas för demisexuella.

Eftersom folk är så olika så går det inte att säga något generellt. Men folk är pigga på att döma och fördöma den som är annorlunda.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46091
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Dejtingscenen

Inläggav Kristofer » 2019-01-15 20:03:41

Min erfarenhet som man är att för män med asperger är relationer något som ofta är ouppnåeligt eller ohållbart. Om (när?) man mot förmodan lyckas inleda en relation med en kvinna så klarar man pga sin sociala förmåga inte av att underhålla och vårda relationen.

Jag har gett upp. Jag är snart 40 år och allt jag nu vill är att ha ett jobb fram till ålderspension, äta korv på helgerna och få köra med bilen. Det ger i alla fall en känsla av att klara sig själv, få lite god smak i gommen och att kunna självständigt förflytta sig. Jobbet ger socialt sammanhang och en känsla av att vara efterfrågad. Utan det skulle jag gå under.

Relationer är uppenbarligen inte för mig. Oförmågan var för stor. Med oförmåga kom sedan brist på erfarenhet av relationer och det väntas man ha i 40-årsåldern.

Menar inte att kapa tråden med att be om råd utifrån min personliga situation. Fast jag tror min personliga situation påminner väldigt mycket som situationen för andra män med asperger. Därför kan den bli ett bra exempel i tråden.
Senast redigerad av Kristofer 2019-01-15 20:09:40, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer
Inaktiv
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in