Dejtingscenen

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Dejtingscenen

Inläggav Roboten » 2018-11-21 18:11:03

BellaBelle skrev:
Fabela skrev:
Roboten skrev:
Jag använder mig inte utav någon mall...

Tack för svar, då förstår jag nog hur du menar.

Vill förresten bara säga att jag inte fördömer folk som håller på med sånt, utan frågade bara av allmänt intresse.
Det är nåt fascinerade med det där, när man betraktar det utifrån. De jag träffat IRL som söker partner på nätet har alla haft nåt spänt över sig, när de berättat om det. Får ingen positiv bild alls av det hela, ändå är det en stor bransch idag.

Jaja, bara en parentes. :-)Happy


Verkar dock vara många som möter en partner på det sättet, numera. Vet ej vad som är vanligaste sättet? Via gemensamma vänner på en fest? Via jobb/studier? :)


Jag har svårt för träffa folk igenom nätet. Känns som min första angivna mall men 100 gånger värre, blir för krystat tycker jag personligen.

Jag gillar mest att träffas och utveckla en relation irl och om det leder nåt så gör det men ja, det är oftast på skolor eller arbeten som man har störst chans iallafall.

Sen såg på min mall ur den sociala konstruktionen, vilket jag också tycker är lustigt. Började märka det först igenom observationer hur neurotyper fungerar och hur dem är inte "ytliga" men så har dem dessa enkla rutiner när dem bemöter nya personer för att kunna utesluta en potentiell partner på snabbast sätt
Roboten
 
Inlägg: 13
Anslöt: 2018-08-21

Dejtingscenen

Inläggav Pinghis Khan » 2018-11-30 4:15:56

Installerade Happy pancake appen på kul.
Kollade på hur folk i min ålder ser ut på bild.
Insåg hur gammal jag är. :-)Crying
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Dejtingscenen

Inläggav Huggorm » 2018-11-30 9:30:29

Pinghis Khan skrev:Installerade Happy pancake appen på kul.
Kollade på hur folk i min ålder ser ut på bild.
Insåg hur gammal jag är. :-)Crying
Hade alla brudarna förvandlats till tanter? :shock:
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Dejtingscenen

Inläggav CoMpLiCaTeD_X » 2018-11-30 11:21:23

Pinghis Khan skrev:Installerade Happy pancake appen på kul.
Kollade på hur folk i min ålder ser ut på bild.
Insåg hur gammal jag är. :-)Crying


Happypancake är en skitsida, har precis provat den själv. Bara en massa fejkade redigerade bilder på kvinnor, de flesta ser knappast ut sådär i verkligheten. Eftersom det är en gratissida så finns det ingen seriositet alls utan allt handlar om snabba, desperata och ytliga dejter. Konversationerna ligger i bästa fall på en 15 årings nivå, ja det gamla vanliga... Häääj hur har du det???? Huuur är vädret på Gotland??? Var precis därför jag slutade med kontaktsidor för länge sedan och inget har förändrats sen man kom tillbaka och provade igen..
Tänker definitivt inte sjunka till den nivån bara för att snabbt hitta en partner, då är jag hellre utan..
CoMpLiCaTeD_X
Inaktiv
 
Inlägg: 573
Anslöt: 2018-10-30

Dejtingscenen

Inläggav Pinghis Khan » 2018-11-30 19:45:39

Konstigt att 56 åringar ser ut som de är 27 på presntationsbilden och på alla andra ser de mer ut som kanske 56 och varför potatis kamera?
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Dejtingscenen

Inläggav CoMpLiCaTeD_X » 2018-11-30 19:55:55

Pinghis Khan skrev:Konstigt att 56 åringar ser ut som de är 27 på presntationsbilden och på alla andra ser de mer ut som kanske 56 och varför potatis kamera?


Ja det är helt sjukt! Har aldrig sett så många snygga kvinnor på ett ställe som på HP. I och med Instagrams framfart så pillar och redigerar folk med bilder mer än någonsin. Förr på kontaktsidor kanske var 20e eller 30e kvinna såg någorlunda bra ut, nu är 95% helt plötsligt fotomodeller. Det är ju så man kan kräkas, är så sminkat och fejkat att man blir mörkrädd.

Har ingenting emot vackra kvinnor såklart men det skall vara äkta vara, inte sönderfejkat.
CoMpLiCaTeD_X
Inaktiv
 
Inlägg: 573
Anslöt: 2018-10-30

Dejtingscenen

Inläggav sugrövmanövern » 2018-11-30 20:22:47

Har ni träffat några kvinnor från happy pancake?
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Dejtingscenen

Inläggav CoMpLiCaTeD_X » 2018-11-30 20:31:58

Jag har träffat några stycken som finns på Happypancake. Mest lokala kvinnor och en del ser ut som de gör på bilderna, en del är överstylade/bildredigerade.

Så man skall kanske inte dra alla över en kam men vågar nog påstå att åtminstone 80% är superfixade på bilderna. Efter 20års erfarenhet av kontaktsidor, eller 20år till och från kanske jag skall säga så vet jag ungefär hur det fungerar.

Egentligen är det väl inget fel att göra sig fin på en bild men samtidigt skall fotot vara realistiskt och spegla verkligheten någorlunda.

Det är jag själv noga med när jag lägger ut bilder på mig själv, även om man kanske försöker fixa till sig lite ibland. Nu är jag visserligen man men det har egentligen ingen betydelse i det här fallet...
CoMpLiCaTeD_X
Inaktiv
 
Inlägg: 573
Anslöt: 2018-10-30

Dejtingscenen

Inläggav BellaBelle » 2018-11-30 21:04:36

sugrövmanövern skrev:Har ni träffat några kvinnor från happy pancake?


Nä, bara män. :lol:

Testa Elitsinglar eller nåt annat där alla är ”akademiker” (vilket jag iofs själv är, om man ska vara sån) och ”sofistikerade”. Haha, alla är typ tandläkare. :lol:
BellaBelle
 
Inlägg: 2542
Anslöt: 2017-10-29
Ort: Sy-kläder-landet.

Dejtingscenen

Inläggav Huggorm » 2018-11-30 21:14:18

BellaBelle skrev:
sugrövmanövern skrev:Har ni träffat några kvinnor från happy pancake?


Nä, bara män. :lol:

Testa Elitsinglar eller nåt annat där alla är ”akademiker” (vilket jag iofs själv är, om man ska vara sån) och ”sofistikerade”. Haha, alla är typ tandläkare. :lol:
Låter som ett hemskt ställe :wink: Fullt med karriärister
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Dejtingscenen

Inläggav CoMpLiCaTeD_X » 2018-11-30 21:46:18

Huggorm skrev:
BellaBelle skrev:
sugrövmanövern skrev:Har ni träffat några kvinnor från happy pancake?


Nä, bara män. :lol:

Testa Elitsinglar eller nåt annat där alla är ”akademiker” (vilket jag iofs själv är, om man ska vara sån) och ”sofistikerade”. Haha, alla är typ tandläkare. :lol:
Låter som ett hemskt ställe :wink: Fullt med karriärister


På sådana mer seriösa betalsidor vet folk i regel vad de vill, de är inte ute efter ytliga relationer. Jag skulle definitivt registrera mig på elitsinglar om jag hade passat in, men har knappast något CV att skryta med direkt. Det räcker inte med att man är duktig på ekonomi och aktieplaceringar, där kräver dem så mycket mer.

Happy Pancake är ju ingen seriös sida enligt min mening, där får man gräva bland skiten tills man i bästa fall hittar något som duger. Kommer nog ta bort mig från den sidan ganska snart, har ingen motivation att sitta och diskutera med folk på en femårings nivå helt utan djup och känsla. Tror ej kontaktsidor är min grej längre, har nog betydligt större chanser IRL.
CoMpLiCaTeD_X
Inaktiv
 
Inlägg: 573
Anslöt: 2018-10-30

Dejtingscenen

Inläggav BellaBelle » 2018-11-30 22:08:45

CoMpLiCaTeD_X skrev:
Huggorm skrev:
BellaBelle skrev:
Nä, bara män. :lol:

Testa Elitsinglar eller nåt annat där alla är ”akademiker” (vilket jag iofs själv är, om man ska vara sån) och ”sofistikerade”. Haha, alla är typ tandläkare. :lol:
Låter som ett hemskt ställe :wink: Fullt med karriärister


På sådana mer seriösa betalsidor vet folk i regel vad de vill, de är inte ute efter ytliga relationer. Jag skulle definitivt registrera mig på elitsinglar om jag hade passat in, men har knappast något CV att skryta med direkt. Det räcker inte med att man är duktig på ekonomi och aktieplaceringar, där kräver dem så mycket mer.

Happy Pancake är ju ingen seriös sida enligt min mening, där får man gräva bland skiten tills man i bästa fall hittar något som duger. Kommer nog ta bort mig från den sidan ganska snart, har ingen motivation att sitta och diskutera med folk på en femårings nivå helt utan djup och känsla. Tror ej kontaktsidor är min grej längre, har nog betydligt större chanser IRL.


Vet inte om det finns seriösa dejtingsajter. Det är dock inte så att man kan lita på att folk är ”seriösa” bara för att det är en betalsajt. SÅ dyrt är det sällan att folk måste gräva särskilt djupt i plånboken.

Gäller nog som mycket annat i livet att ha rätt timing. :-)Happy
BellaBelle
 
Inlägg: 2542
Anslöt: 2017-10-29
Ort: Sy-kläder-landet.

Dejtingscenen

Inläggav CoMpLiCaTeD_X » 2018-11-30 22:31:09

BellaBelle skrev:
CoMpLiCaTeD_X skrev:
Huggorm skrev:Låter som ett hemskt ställe :wink: Fullt med karriärister


På sådana mer seriösa betalsidor vet folk i regel vad de vill, de är inte ute efter ytliga relationer. Jag skulle definitivt registrera mig på elitsinglar om jag hade passat in, men har knappast något CV att skryta med direkt. Det räcker inte med att man är duktig på ekonomi och aktieplaceringar, där kräver dem så mycket mer.

Happy Pancake är ju ingen seriös sida enligt min mening, där får man gräva bland skiten tills man i bästa fall hittar något som duger. Kommer nog ta bort mig från den sidan ganska snart, har ingen motivation att sitta och diskutera med folk på en femårings nivå helt utan djup och känsla. Tror ej kontaktsidor är min grej längre, har nog betydligt större chanser IRL.


Vet inte om det finns seriösa dejtingsajter. Det är dock inte så att man kan lita på att folk är ”seriösa” bara för att det är en betalsajt. SÅ dyrt är det sällan att folk måste gräva särskilt djupt i plånboken.

Gäller nog som mycket annat i livet att ha rätt timing. :-)Happy


Du har säkert rätt :)

Handlar ju också om hur mycket tid och energi man är beredd att lägga ner om man är ute efter något seriöst. Frågan är om jag har samma ambitioner som när jag var yngre att gå igenom den processen igen, tvivlar på det faktiskt. Får nog sätta mig ner och fundera lite över vad jag verkligen vill och hur jag skall gå tillväga. Har alltid varit väldigt självsäker men nu börjar jag vackla en aning... är det ålder och förnuft som börjar komma ifatt kanske? Ha ha
CoMpLiCaTeD_X
Inaktiv
 
Inlägg: 573
Anslöt: 2018-10-30

Dejtingscenen

Inläggav BellaBelle » 2018-11-30 23:37:58

CoMpLiCaTeD_X skrev:
BellaBelle skrev:
CoMpLiCaTeD_X skrev:
På sådana mer seriösa betalsidor vet folk i regel vad de vill, de är inte ute efter ytliga relationer. Jag skulle definitivt registrera mig på elitsinglar om jag hade passat in, men har knappast något CV att skryta med direkt. Det räcker inte med att man är duktig på ekonomi och aktieplaceringar, där kräver dem så mycket mer.

Happy Pancake är ju ingen seriös sida enligt min mening, där får man gräva bland skiten tills man i bästa fall hittar något som duger. Kommer nog ta bort mig från den sidan ganska snart, har ingen motivation att sitta och diskutera med folk på en femårings nivå helt utan djup och känsla. Tror ej kontaktsidor är min grej längre, har nog betydligt större chanser IRL.


Vet inte om det finns seriösa dejtingsajter. Det är dock inte så att man kan lita på att folk är ”seriösa” bara för att det är en betalsajt. SÅ dyrt är det sällan att folk måste gräva särskilt djupt i plånboken.

Gäller nog som mycket annat i livet att ha rätt timing. :-)Happy


Du har säkert rätt :)

Handlar ju också om hur mycket tid och energi man är beredd att lägga ner om man är ute efter något seriöst. Frågan är om jag har samma ambitioner som när jag var yngre att gå igenom den processen igen, tvivlar på det faktiskt. Får nog sätta mig ner och fundera lite över vad jag verkligen vill och hur jag skall gå tillväga. Har alltid varit väldigt självsäker men nu börjar jag vackla en aning... är det ålder och förnuft som börjar komma ifatt kanske? Ha ha


Jag har vräkt ut tyg över hela vardagsrumsgolvet, tänkte jag skulle markera upp flera kläder som jag ska sy på den nya symaskinen. :-)004 Så här ser ut...

Undrar om man kan hitta en skräddare på Elitsinglar?! :-)051
Hälsningar *seriös*.
BellaBelle
 
Inlägg: 2542
Anslöt: 2017-10-29
Ort: Sy-kläder-landet.

Dejtingscenen

Inläggav CoMpLiCaTeD_X » 2018-12-01 0:11:01

BellaBelle skrev:
CoMpLiCaTeD_X skrev:
BellaBelle skrev:
Vet inte om det finns seriösa dejtingsajter. Det är dock inte så att man kan lita på att folk är ”seriösa” bara för att det är en betalsajt. SÅ dyrt är det sällan att folk måste gräva särskilt djupt i plånboken.

Gäller nog som mycket annat i livet att ha rätt timing. :-)Happy


Du har säkert rätt :)

Handlar ju också om hur mycket tid och energi man är beredd att lägga ner om man är ute efter något seriöst. Frågan är om jag har samma ambitioner som när jag var yngre att gå igenom den processen igen, tvivlar på det faktiskt. Får nog sätta mig ner och fundera lite över vad jag verkligen vill och hur jag skall gå tillväga. Har alltid varit väldigt självsäker men nu börjar jag vackla en aning... är det ålder och förnuft som börjar komma ifatt kanske? Ha ha


Jag har vräkt ut tyg över hela vardagsrumsgolvet, tänkte jag skulle markera upp flera kläder som jag ska sy på den nya symaskinen. :-)004 Så här ser ut...

Undrar om man kan hitta en skräddare på Elitsinglar?! :-)051
Hälsningar *seriös*.


Tror ej jag använt en symaskin sen början av 2000-talet. Gick ett kommunalt projekt vid en tapetserarverkstad för att bygga på stämpeldagarna. Då fick man sy och klä om möbler, var faktiskt riktigt roligt.

Det kanske är lösningen då på alla mina drömmar och framtidsvisioner, bli skräddare? Då öppnar kvinnorna sina hjärtan med en gång och relation och giftermål ligger nära till hands? 8)
CoMpLiCaTeD_X
Inaktiv
 
Inlägg: 573
Anslöt: 2018-10-30

Dejtingscenen

Inläggav Selma » 2018-12-01 9:57:21

Kvinnor söker nog en kombination av skräddare, kock och hygientekniker. Gärna rik också. Resten går väl att styla.
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Dejtingscenen

Inläggav CoMpLiCaTeD_X » 2018-12-01 17:56:06

Vad är hygientekniker för något? Gissar på att det är något flashigare namn för städare/lokalvårdare?
CoMpLiCaTeD_X
Inaktiv
 
Inlägg: 573
Anslöt: 2018-10-30

Dejtingscenen

Inläggav Selma » 2018-12-01 18:07:23

CoMpLiCaTeD_X skrev:Vad är hygientekniker för något? Gissar på att det är något flashigare namn för städare/lokalvårdare?

Ja, det stämmer.
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Dejtingscenen

Inläggav CoMpLiCaTeD_X » 2018-12-01 18:15:27

Okej, då är jag väl i princip hygientekniker då för jag har jobbat ganska mycket med städning. Är väl bara skräddarbiten som måste tweakas lite sen är man den kompletta mannen :mrgreen:
CoMpLiCaTeD_X
Inaktiv
 
Inlägg: 573
Anslöt: 2018-10-30

Dejtingscenen

Inläggav Pinghis Khan » 2018-12-03 23:37:02

Jag försökte gå på "Darkside" pubträffar typ 2-3ggr.
Allmänt fientlig stämning.
Eventuellt måste man skriva 3490 dagboksinlägg och lägga upp 346 bilder och ha 45 befintliga verifierade lekamrater innan man går på pubträff om man är man.
Kvinnor kommer naturligtvis undan med vadsomhelst även här.

Bläää.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Dejtingscenen

Inläggav CoMpLiCaTeD_X » 2018-12-04 0:20:15

Pinghis Khan skrev:Jag försökte gå på "Darkside" pubträffar typ 2-3ggr.
Allmänt fientlig stämning.
Eventuellt måste man skriva 3490 dagboksinlägg och lägga upp 346 bilder och ha 45 befintliga verifierade lekamrater innan man går på pubträff om man är man.
Kvinnor kommer naturligtvis undan med vadsomhelst även här.

Bläää.


Så det betyder att du fortfarande är oskuld eller? :lol:
CoMpLiCaTeD_X
Inaktiv
 
Inlägg: 573
Anslöt: 2018-10-30

Dejtingscenen

Inläggav Toblerone » 2018-12-04 0:37:22

Pinghis Khan skrev:Jag försökte gå på "Darkside" pubträffar typ 2-3ggr.
Allmänt fientlig stämning.
Eventuellt måste man skriva 3490 dagboksinlägg och lägga upp 346 bilder och ha 45 befintliga verifierade lekamrater innan man går på pubträff om man är man.
Kvinnor kommer naturligtvis undan med vadsomhelst även här.

Bläää.


Det var mycket bättre förut när man hade en "värd". Då var det dock inte så mycket tänkt till raggning utan mer att alla umgås och har puttenuttigt trevligt. Men det gick alldeles utmärkt att träffa någon ändå. Jag träffade min man där. :wink:

Nej, det är inte så att man måste vara bekant med folk eller aktiv på DS. Väldigt många är ändå där första gången, så de känner inte varandra och vågar inte riktigt prata med vem som helst. Men det brukar vara ganska enkelt om man bara får igång dem lite. Folk brukar vara vänliga och pratsamma när de väl kommit igång lite.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Dejtingscenen

Inläggav AutisticArt » 2018-12-05 10:57:39

Flocken och de "normala" tenderar att vara mer ytliga. Sociala konstruktionen i samhället är väldigt ytligt och oärligt. Det bygger på att passa in i ett mönster och man påvärkas mycket av detta mönster. Enligt min erfarenhet är många intellektuella inte lika ytliga. Så ett tips från mig är att inrikta sig mot dessa individer. Det blir en helt annan dimension i kärleken/vänskap om man träffar en människa som är fin för sitt vackra inre.
AutisticArt
Inaktiv
 
Inlägg: 63
Anslöt: 2018-11-01

Dejtingscenen

Inläggav CoMpLiCaTeD_X » 2018-12-06 23:28:12

AutisticArt skrev:Flocken och de "normala" tenderar att vara mer ytliga. Sociala konstruktionen i samhället är väldigt ytligt och oärligt. Det bygger på att passa in i ett mönster och man påvärkas mycket av detta mönster. Enligt min erfarenhet är många intellektuella inte lika ytliga. Så ett tips från mig är att inrikta sig mot dessa individer. Det blir en helt annan dimension i kärleken/vänskap om man träffar en människa som är fin för sitt vackra inre.


Förstår precis vad du menar men dessvärre är kärleken mer komplex än vad många tror och förstår. Det är inte så enkelt att bara träffa den perfekta partnern som passar inom ens mallar sen lever man lyckligt i alla sina dagar.

För många år sedan träffade jag en kvinna från Sthlm på någon kontaktsida. Har för mig hon kallade sig för crystal, eller kristall eller något sådant. Det var precis som vi var som skapta för varandra, samma värderingar, samma mål och visioner i livet. Hon var en intellektuell och varmhjärtad kvinna och hon blev mycket intresserad av mig, hon tyckte jag var precis som hon hade tänkt sig IRL och hon ville inleda en seriös relation. Var bara ett problem, jag kände ingenting alls för henne märkligt nog. En tid därefter mötte jag en annan kvinna och trots våra olikheter kände jag en energi och ett ljus omgående, det kändes rätt och perfekt. Min poäng är att trots allting stämmer så är det ändå känslan/energin som avgör. Hjärtat väljer.

Har ifrågasatt mig själv många gånger om jag skulle låta logiken fälla avgörandet men har alltid kommit fram till att jag gjorde rätt val. Att tycka om någon ärligt och genuint slår högre än att leva med någon som passar inom ens mallar fast utan känsla. Är det ej äkta har det inget som helst värde för mig.
CoMpLiCaTeD_X
Inaktiv
 
Inlägg: 573
Anslöt: 2018-10-30

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in