Kontakttråden (del 2)

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: atoms, Alien

Kontakttråden (del 2)

Inläggav RainBowChild » 2018-02-07 9:40:42

Sökes: Nördig tjej med nördiga intressen.

Info om mig finns på profilen, eller så kan man initiera en konversation.

Tack på förhand.
RainBowChild
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1072
Anslöt: 2013-07-12

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Lilla jag » 2018-02-10 22:26:24

Jag är en tjej på 19 år som bor lite utanför Gbg. Som har ett stort intresse för djur/reptiler, musik osv
Jag söker en vän, kille eller tjej spelar ingen roll men som är i åldern 18-27 år. Hade varit kul om vi hade något liknade intressen. Hoppas vi hörs!
Lilla jag
 
Inlägg: 122
Anslöt: 2015-12-10
Ort: Lerum, Västra Götaland

Kontakttråden (del 2)

Inläggav azpis » 2018-02-17 16:05:36

Hej!
Jag är en tjej som är 25 år. Jag har inte fått någon aspergerdiagnos, men väntar på utredning. Jag söker dig som vill dela med dig av dina tankar och upplevelser om hur det är att leva med asperger.

Jag förstår mig inte på andra människor och tycker att det känns jobbigt med sociala relationer. Sedan har jag många andra saker som också är typiskt för asperger.

Jag hade uppskattat att ha någon att prata med.
Hoppas du har lust att skriva! :)
azpis
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2018-02-07

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Sisyfos » 2018-03-10 13:46:06

Om mig
Jag upplever varje dag antingen som en transportsträcka, där jag ska se till att hinna med att få så mycket gjort som möjligt, att vara effektiv och vidareutveckla mig själv, eller som ett hav, det gäller att enbart hålla sig fast i bråtet på havet och undvika att drunkna, att vara betraktare och följa med i livet, åskåda skönheten i kaoset. Om jag mår bra är livet som ett hav där jag flyter med, och kan skratta åt livet. För mig kommer det sociala alltid vara ett besynnerligt fenomen.

Jag bor I Uppsala, är en man som går på juristprogrammet och sällan känner mig ensam utan trivs i ensamheten. Trots detta vill jag träffa en annan asperbergare för att dela med mig erfarenheter och minnen, i förtroende till denne, för att berika mitt och den andres perspektiv på livet. För mig är det likgiltigt att träffas träffas fysiskt eller inte alls om så önskas på en fika eller promenad; även kan ett utbyte som nämnts ske via korrespondens genom valfritt forum/medium.

Vad jag söker
Jag söker gärna någon som är vill dela med sig av sådant som jag nämnts ovan. Det hade varit extra trevligt om denne hade kunnat tänka sig ingå i något projekt eller liknande, men absolut inget krav. Vad jag menar med projekt, för att förtydliga, är att göra upp en plan där vi båda gemensamt arbetar för att stötta varandra och se till att nå målet som vi bestämt; t.ex. personlighetsutveckling eller liknande självförverkligande eller intellektuell kuriosa.
Sisyfos
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 749
Anslöt: 2017-06-04
Ort: Uppsala

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Richard » 2018-03-10 18:42:59

Vill ha fler tokiga aspergare med humor som vänner på Facebook, som gillar att posta nördiga skämt på Facebook! Kön eller ålder spelar ingen roll. Är själv snart 38 år o har aspergerhumor.

Är inte anonym, men byt ut * mot a:
https://www.facebook.com/rich*rd.h*ndl

Jag godkänner de flesta förfrågningar, men tyvärr kommer det en del bluff-förfrågningar, men lägg till mig, så godkänner jag säkert er. Sen får ni gärna skriva till mig på Facebook om du också har asperger, o vem du är. Du behöver naturligtvis inte berätta vad du t.ex. heter här!
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Crann » 2018-04-04 6:18:45

Hej,
ibland kunde man tro att Asperger syndrom är en allmän sak i detta land - att man bor i 11 år här och har inte fått någon vän. Ok, jag har nog Aspergers och stressar mina medmänniskor ibland med det men folk är ändå allmänt så mycket tillbakadragen och känns ytlig. Bor i Stockholm och är mest intresserad på naturen i alla betydelser. Vore kul att hitta någon/några likasinnade fast överlag verkar de flesta vara datormännniskor.
Crann
Crann
Inaktiv
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2018-04-01
Ort: Stockholm

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Perjonssonx » 2018-04-10 13:13:34

Jämtland
Finns det några asbergare i jämtland? För snack, vänskap, bus, förhållande??
Perjonssonx
Ny medlem
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2018-04-10
Ort: Jämtland

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Assburgers » 2018-04-27 0:47:02

Hej!
Jag är en grabb på 27 år och har varit singel i ett år nu så det känns som att det är dags att träffa tjejer igen. Så jag söker någon som är lite mer som mig. Dvs lugn, mer logisk än känslosam och kreativ.
Jag bor i Norrköpingstrakten så jag ser helst att du bor i Östergötland ifall att vi skulle vilja träffas.
Mina huvudsakliga intressen är spel, konst, historia, mytologi och vetenskap.
Är för tillfället arbetslös så jag fixar med olika konstprojekt, pillar med trädgården, tränar, skriver och spelar.
Planerar att starta en youtube-kanal med fokus på konst och historia men vill även crowdfunda lite konstprojekt och böcker.
Jag har rätt mild aspergers men nog för att den ska vara lite i vägen då och då så jag kan vara smått klumpig med det sociala.

Lite kort om dig då. Du är någonstans mellan 22 och 31 år. Du har något starkt intresse, delar någon hobby/intresse med mig och är inte allergisk mot pälsdjur. Jag har en katt och hon skulle vara ett hinder då.
Assburgers
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2016-03-30
Ort: Norrköping

Kontakttråden (del 2)

Inläggav nappe » 2018-06-24 21:47:31

Hej.
Känner mig ensam efter har mobbats länge, vardagar är det ju ingen fara med för då jobbar jag ju. Jag heter Andreas är 38 år och bor i Västra Stockholm, med ASP vore så ROLIGT :) Att få hitta någon som är mellan 25-35 år gärna killar att umgås med chatta/sms:a med. Vi skulle kunna ta en bio, bowling, gå på mussum och mkt där till. Bor själv i stor 2:a
Hör av Er snälla (är Bi så jag söker efter kärleken det är inte heller så lätt.)
Men hör av er oavsett kompisar / dejting.
nappe
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2015-12-02

Kontakttråden (del 2)

Inläggav sessamii » 2018-07-14 21:29:40

Hej!
Jag heter Anna, är 24 år och bor i Stockholm. Mina intressen är att fika, promenera, shoppa, vara i stan, fixa naglarna, baka, pyssla, djur och bara prata om allt möjligt.
Skulle vara kul att hitta en ny vän som kan ses ganska regelbundet och bara hänga eller göra lite vad som helst. Du får gärna vara i min ålder och det är främst tjejkompisar jag söker.
Hör gärna av dig om vi verkar ha något gemensamt! :-)Happy
sessamii
 
Inlägg: 22
Anslöt: 2014-03-23
Ort: Stockholm

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Fourier » 2018-07-17 21:49:48

Hej.

Jag är en kille på 30 år med Asperger och ADHD. Bor i Stockholm och studerar till en master i experimentell fysik. Är en väldigt ensam människa, och känner en saknad efter mänsklig kontakt. Jag har ett brett intresse spektrum, tycker om allt möjligt som t ex fysik, spel, filmer, att klättra och bada. Och att utforska omgivningar och miljöer, även om jag inte haft så mycket tid över till det på ett tag. Kan vara väldigt extrovert, men också blyg och introvert. Tenderar att vara en öppen och ärlig person, eller i alla fall försöker jag vara det. Vill gärna träffa en vän (tjej eller kille spelar ingen roll) att ha kontakt med. Eller en flickvän, då jag också saknar kärlek väldigt mycket och vill ha någon att uppleva livet med. Hör gärna av dig.
Fourier
 
Inlägg: 155
Anslöt: 2017-06-04

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Johanwiell78 » 2018-07-26 15:49:23

Tja

Är en ärlig, uppriktig, spontan, busig, omtänksam, kärleksfull , romantisk, charmig mm man.
Är 40. Singel. Har 1 kids. Drömmer om familj.
Är redo att stadga mig och leva ett svensson liv.
Har Asberges syndrom o autism o adhd
Mina intressen är matlagning, bakning, fotografera , lyssna på musik, kolla på film, vara i naturen , vänner, göra egen musik, sport , kultur , teater ,fiska , romantisk hemma kvällar, min dotter , festivaler, shoppa , bio mm

Söker dig mulliga kvinna som är mellan 30-49. Som har Asberges syndrom o autism o adhd. Ett plus är om du har liknande intressen. Har du kids tidigare så är de hjärtligt välkomna.

Jag erbjuder en massa kärlek, gillar skämma bort henne med små saker, trygghet, glädje, omtanke mm

Låter det intressant hör av er via pm

Med vänlig hälsning Johan
Johanwiell78
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2018-07-22

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Kiekk » 2018-08-09 1:56:36

Hej, jag är en kvinna på 29 år som bor nånstans i skåne å har aspergers, jag skulle gärna vilja ha nån slags kontakt med vem som helst egentligen mellan 25 å uppåt går bra. Hör av dig ja behöver verkligen en vän just nu känner jag. :(
Kiekk
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2018-08-09

Kontakttråden (del 2)

Inläggav StickaOspela » 2018-08-11 21:19:05

Jag bor i Trollhättan och har min dotter varannan vecka. Jag arbetar nere i Göteborg.

Mina intressen är datorspel, textilt hantverk och musik. Jag tycker om att vara i skogen och sova där med.

Jag är väldigt taktil och har nära till mina känslor. En stor portion empati och förståelse finnes.

Jag har Asperger och OCD. Min OCD märks dock inte utåt alls, utan manifesterar sig som tankar i huvudet, vilka jag lärt mig hantera med hjälp av traumabehandling.

Även om det i grunden finns en önskan att finna en partner, så skulle jag tycka om att träffa någon vän med. De av mina vänner som jag umgås med regelbundet träffar jag kanske någon gång om året, så det finns verkligen utrymme för mer umgänge i mitt liv.

Kanske spelar du med, och skulle vilja ha någon att spela med. Eller kanske träffas och sticks/virka/brodera eller skapa på något annat sätt. Att lära sig av varandra är ett utmärkt sätt att utbyta erfarenheter. Kan du inte sticka etc kan jag lära dig :-)

Ta ta
StickaOspela
 
Inlägg: 227
Anslöt: 2018-08-08
Ort: Trollhättan

Kontakttråden (del 2)

Inläggav smirny » 2018-08-13 21:10:13

Hej,
Jag är en 22-årig man från mellersta Sverige. Intresserad av självhushållning och planerar att flytta ut på landet så småningom. Odlar ekologiskt, tar vara på bär och frukter och vistas mycket ute i naturen. Har även ett stort intresse för klassisk litteratur, arkitektur och musik. Just nu tillbringar jag större delen av min tid i Stockholm, där jag studerar till ingenjör.

Jag är längre än genomsnittet och i god form fysiskt. Till min person är jag dock mycket försiktig och tillbakadragen. Mitt sociala behov blir mättat ganska snabbt, sedan vill jag helst inte prata alls på en stund. Jag har i stort inga vänner, men det är mitt eget val och något jag trivs med. Det jag söker är mer en partner. Min stora dröm vore att hitta någon som känner likadant. Någon att föra djupa samtal och sedan vara tyst längre stunder tillsammans med, dvs vara "osocialt social". Drömmer även om en familj och barn någon gång i framtiden.

Känner mig verkligen enormt ensam periodvis, men är nöjd med livet i övrigt. Skulle väldigt gärna träffa någon tjej/kvinna 18-30 år med liknande idéer och drömmar! Är mogen för min ålder och vill allra helst träffa någon att börja vuxenlivet tillsammans med. Skriv gärna!
smirny
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2018-08-13

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Guyyy » 2018-08-22 11:49:52

26 årig man från Sundsvall. Har haft en Aspergerdiagnos sedan länge men jag ser mig som någorlunda normalfungerande. Jobbar heltid, bor i hus och lever ett relativt ensamt & stillsamt liv.

Har inga specialintressen. Tycker om att röra på mig, djur och natur, fiske m.m. Tycker inte om att sitta still!

Söker nya bekantskaper, någon sjyst tjej/kille att umgås med.
Skriv en rad om intresse finns.
Guyyy
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2016-07-05

Kontakttråden (del 2)

Inläggav truthseeker » 2018-09-01 14:25:43

36 årig växjökille som söker en tjej som vill vara ett team med mig. Bor i en stuga i skogen och jobbar på att bli självförsörjande.
truthseeker
 
Inlägg: 928
Anslöt: 2016-07-02
Ort: Växjö

Kontakttråden (del 2)

Inläggav anonym_xyz » 2018-09-04 23:32:42

21 årig tjej i Stockholm, har sambo. Söker fler tjejkompisar, skriv gärna :)
anonym_xyz
Ny medlem
 
Inlägg: 6
Anslöt: 2018-07-29

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Northernwild » 2018-09-29 10:44:23

32 årig tjej som bor i Sollefteå med hund, två katter, kaniner och höns. Älskar allt som har med naturen att göra. Är ofta ute till skogs, fotar, jagar och umgås med mina djur. Jag fungerar bra socialt men det tar på mina krafter. Så egentid är något jag uppskattar. Har inga problem med närhet och vill gärna ha någon att mysa med i soffan, åka ut och grilla i skogen eller ta en promenad med vovven min. Jag har lättare att umgås med andra AS personer men är väl lite av en övertänkare så missförstånd kan såklart ske. Är retsam av mig och det är inte alla som förstår det heller. Men är gärna rak och ärlig så det borde fungera tycker jag :)
Northernwild
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2018-09-29

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Freyagow » 2018-11-14 0:55:40

Hej!

Jag är en 24 årig tjej som söker nya vänner (tjej/kille spelar ingen roll) att prata om vad som helst med och hitta på saker med, typ fika, bio, shoppa, promenera, gymma, klättra, se filmer, spela tv spel eller brädspel, pyssla med konst med etc
Jag har högfungerande asperger men uppfattas som ”normal” för dom flesta.
Jag bor i stockholm med min sambo.
Du får gärna mejla mig eller skicka pm ifall du är intresserad av en ny vän.
Freyagow
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2018-11-03

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Simpan27 » 2018-11-14 18:50:11

Hejsan mitt namn är Simon och jag bor i Norrköping tillsammans med min katt. Jag skulle vilja träffa likasinnade med samma diagnos som jag har inom AS spektrum. På fritiden sysslar jag mycket med musik och spel och film och om vardagarna jobbar jag på daglig verksamhet.
Simpan27
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 142
Anslöt: 2017-08-03

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Segis » 2018-11-22 23:38:54

Hej.

Man, 31 år, Mellerud, Dalsland.

Finns det någon i närheten där ute?

Älskar elektronisk musik, främst trance. Lyssnar på radioshower av Markus Schulz, Above & Beyond, Armin van Buuren.

Är data-, spel- och teknikintresserad. Spelar League of Legends på PC och Red Dead Redemption 2 på PS4 för tillfället. Sommaren 2019 kanske det blir WoW classic :-)063

Tränar på gym, promenerar i skogen, sitter på stranden och blickar ut över sjön :-)154

Älskar djur men har inget husdjur då jag bor i lägenhet med mycket trafik runt omkring.

Bild på mig https://imgur.com/a/aobnFxU
Segis
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2018-11-13
Ort: Dalsland

Kontakttråden (del 2)

Inläggav nappe » 2018-12-27 12:51:28

Hej, 2018-12-27
Jag heter Andreas 38 år bor i Stockholm, men önskar ett förhållande samt kompisar.
Förhållande, söker pojkvän då jag är gay. Gärna dig mellan 25-35 år som också har ASP. Jag bor själv i min 2:a i västra Stockholm. Söker även kompisar då jag bor själv, har inte så många kompisar, tycker om att ta en promenad, fika, bowla och gå på bio. Jag har FB vi kan ses via chatten /Messeger om ni vil det. Jag jobbar 75% som receptionist, har skrivit en bok om mig själv och ASP. Hoppas vi hörs. Maila mig än att att man måste gå in på denna sida varje gång.... brunnstrom.andreas@gmail.com
nappe
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2015-12-02

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Velvet » 2018-12-31 1:43:33

Hej jag är en kille på 23 år från Stockholm som letar efter några häftiga typer runt samma ålder att hänga med. Eller bara en person.

Gillar det mesta även om jag är bra på att instinktivt reagera negativt, något som jag försöker jobba bort. Vore trevligt att kunna hänga med någon utan att behöva riva sönder hjärnan med alkohol för att det ska kännas givande. Även om det kan vara väldans roligt.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Skicka ett pm med en bra låt eller något som intresserar dig, man brukar ju kunna känna av en människa rätt snabbt så.

Peace.
Velvet
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2018-08-13
Ort: Stockholm

Återgå till Träffar



Logga in