Vill du hjälpa mig med min romanhandling?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Vill du hjälpa mig med min romanhandling?

Inläggav Hejsan123 » 2018-11-02 21:18:22

Skriv om Biancas nya handväskor.
Hejsan123
 
Inlägg: 20
Anslöt: 2018-10-23

Vill du hjälpa mig med min romanhandling?

Inläggav kiddie » 2018-11-03 2:03:27

BellaBelle skrev:Vad var det där Nano nu igen?


Nanowrimo. Google it. Vet inte ens om jag får skriva det eller om det är spam...
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Vill du hjälpa mig med min romanhandling?

Inläggav kiddie » 2018-11-03 2:06:18

Fretshi skrev:Ursäkta trådkap men svart hund kan ju betyda depression också?

Jag har börjat skriva på en novell nu.


Mest på engelska, men ja.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Vill du hjälpa mig med min romanhandling?

Inläggav kiddie » 2018-11-03 6:57:38

ankhh skrev:Einar! Einar Eskilsson, kallas "Löparn".

Föräldrarna: Margareta och Per.

Lite kompisar: Mehdi, Ninos, Sargonia (ja, det är tjejen, från Irak)... eh, torka, återkommer kanske.


Einar Eskilsson samt hans otäcka föräldrar Margareta och Per är skapta. Margareta ligger i sin säng och dricker bag-in-box.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Vill du hjälpa mig med min romanhandling?

Inläggav kiddie » 2018-11-03 12:11:30

Om det inte vore för mycket begärt skulle jag vilja ha mer kompisnamn. Bästisen heter Chim och hans föräldrar kommer från Vietnam.

Det bodde en kvinna som granne från Eritrea men vet inte om hon behöver namn.

Det behöver dock ett par tre från Mellanöstern och någon från Nordafrika, killar.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Vill du hjälpa mig med min romanhandling?

Inläggav kiddie » 2018-11-03 13:06:31

Har inte fått grepp om Einar. Han är rätt smart men också rätt lynnig. Lite annorlunda. Sedan vet jag inte så mycket mer. Han är van vid att ta hand om sig själv. Han är rätt less för allt jobbigt som hänt, innan var han mer glad.

Men får inget grepp om honom. Vet inte hur han är, vad han gillar för musik och böcker, hur han ser ut i håret, vad han har för klädstil. Lite udda måste han ju vara...
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Vill du hjälpa mig med min romanhandling?

Inläggav Fabela » 2018-11-03 13:20:28

kiddie skrev:Det behöver dock ett par tre från Mellanöstern och någon från Nordafrika, killar.

Adil.
Spoiler: visa
Han är slank och smidig i kroppen, snabb. Sjyst. Kommer från Syrien.


Behrouz.
Spoiler: visa
Är kortast av killarna. Snabbtänkt, rolig. Kallas kanske Berra, lite för att smådjäklas med honom. Kommer från Iran.


Hamid.
Spoiler: visa
Ett "allroundnamn", vanligt, lite anonymt, kan slängas in lite var som helst. Fast jag tror att den här killen kommer från Marocko.

Kolla inte spoilrarna, om du inte vill bli "färgad" av några detaljer jag får upp för dem.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Vill du hjälpa mig med min romanhandling?

Inläggav kiddie » 2018-11-04 20:37:33

Tackar!
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Vill du hjälpa mig med min romanhandling?

Inläggav ufo » 2018-11-04 23:31:58

kiddie skrev:Har inte fått grepp om Einar. Han är rätt smart men också rätt lynnig. Lite annorlunda. Sedan vet jag inte så mycket mer. Han är van vid att ta hand om sig själv. Han är rätt less för allt jobbigt som hänt, innan var han mer glad.
Det där är jag.

kiddie skrev:Men får inget grepp om honom. Vet inte hur han är, vad han gillar för musik och böcker, hur han ser ut i håret, vad han har för klädstil. Lite udda måste han ju vara...
Musik: Japansk pop, och dunka dunka, men mest bara random radiokanal för att dränka tystnaden.

Böcker: Främst facklitteratur, Nostradamus och bondepraktikan är dyrgripar. Och sparsamt med hittepåsagor, men några klassiker som liftarens guide och sagan om ringen finns i bokhyllan.

Håret: Funktionellt, kammar igenom det med fingrarna ibland.

Klädstil: Funktionellt där också. snickarbyxor T-shirt och färgglada boots. Som accessoar bär jag en karbinhake i rostfritt stål i byxhällan på vänster sida.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Vill du hjälpa mig med min romanhandling?

Inläggav kiddie » 2018-11-08 19:58:39

ufo skrev:Böcker: Främst facklitteratur, Nostradamus och bondepraktikan är dyrgripar. Och sparsamt med hittepåsagor, men några klassiker som liftarens guide och sagan om ringen finns i bokhyllan.

Håret: Funktionellt, kammar igenom det med fingrarna ibland.

Klädstil: Funktionellt där också. snickarbyxor T-shirt och färgglada boots. Som accessoar bär jag en karbinhake i rostfritt stål i byxhällan på vänster sida.


Ungefär så ser huvudperson nummer två ut! Hon med sitt mystiska mjölkdrickande...
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Vill du hjälpa mig med min romanhandling?

Inläggav kiddie » 2018-11-08 20:00:00

De underjordiska håller på att bli ganska arga på folk i Einars stad. Få vet att de finns, deras makt och jag själv vet inte varför de håller på att bli så arga. Vet inte heller på vilket sätt de kommer "hämnas"...
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Vill du hjälpa mig med min romanhandling?

Inläggav Qwerty42 » 2018-11-09 22:56:11

Nu är det här kanske inte världens bästa idéer,
fast det kanske hjälper på något vis. Det kanske
ger uppskov till andra idéer :)

De underjordiska kanske börjar att bli arga för
att de av någon anledning inte för vara i fred i
sin underjord. Då kanske de hämnas på de som
inte låter dem vara ifred, genom att gå ut i
nattlig protest - Låt underjordsfolket vara ifred,
kan det t.ex. stå på deras protestplakat.
Hämnden består i att folk i staden störs
av nattliga protester.

Som sagt - kanske inte världens idéer, men jag finner
tråden intressant & jag försöker att bidra lite :)
Qwerty42
 
Inlägg: 221
Anslöt: 2017-01-18
Ort: Sthlm

Vill du hjälpa mig med min romanhandling?

Inläggav kiddie » 2018-11-10 10:00:29

Alla idéer är jättevälkomna!!!

Så här bra har det aldrig gått i mitt novembriga skrivande innan och jag tror det beror på att jag släppt lite på tyglarna vad gäller vettig handling och att jag utnyttjar andras fantasi mycket mer.

Det känns tung att säga men min egen fantasi är inte vad den varit. Det har säkert någon förklaring, men jag tror att en är att jag inte vill återanvända idéer. Har rätt mkt som inte är färdigskrivet men som jag hoppas ska bli det en dag. Där ligger mkt idéer uppbundna. Sedan tror jag att jag går på lite för mkt benso för att knoppen helt ska funka.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Vill du hjälpa mig med min romanhandling?

Inläggav Fabela » 2018-11-10 21:11:18

De underjordiska måste väl ha staden på sitt tak, s.a.s? Då blir det ju som att ha störande grannar i lägenheten ovanför: ungar som hoppar hopprep, studsar bollar, översvämmade badkar i hus i dåligt skick så att vattnet rinner ned till grannen, efterfester kl 4 på morgonen med stereon på hösta volym - fast allt upphöjt till 1000.
De kanske är less på det? De har kanske skickat vinkar om det i evigheter, men folk har inte brytt sig eller fattat? Så nu tänker de att okej, då är det dags att prova nån annan metod, som säkert går hem.

Fast om de t.ex. bor i skogen intill staden funkar det ju inte.
Och det är ju inte så värst mystisk anledning heller, förstås.


Kan nog vara så för många, att man segar ihop i skallen i samma takt som man slits mer. En del medikamenter påverkar säkert också.
Men kan man hitta nya sätt att ändå hålla igång med nåt som ger en nånting, så är det ju super :-)Happy
Förresten är allt skapande ändå stöld i nån mån, så det är bara att köra hårt och plocka på sig av andra 8)
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Vill du hjälpa mig med min romanhandling?

Inläggav kiddie » 2018-11-11 3:12:00

Vi har ju en del miljögifter. De kanske har fått dem från att gå från sina vanliga gnälliga småsaboterande jag till att bli superirriterade på allt...
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Vill du hjälpa mig med min romanhandling?

Inläggav Fabela » 2018-11-11 15:39:58

Bra där, kiddie!
Har inget att bidra med, för ögonblicket iaf, men tycker att du helt klart har nåt att spinna vidare på där.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Vill du hjälpa mig med min romanhandling?

Inläggav kiddie » 2018-11-29 16:53:12

Det är avklarat. Landade på lite över 51 000 ord där 50 000 är ett minimum.

Einar, Alvilde och hunden Skimra överlevde, förödelsen blev mindre än planerad med bara ett fåtal döda.

Jag tror jag överlevde också.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Vill du hjälpa mig med min romanhandling?

Inläggav ankhh » 2018-11-29 17:57:37

Strålande nyheter. Jag är impad - du drar igång ett projekt av det slag som kan suga mycket energi och fullbordar det. :)

Fast å andra sidan ger det ju energi att göra sånt som man vill och är skapt för också.

Nåt fel är det säkert på mig: jag är extra lättad att just hunden klarade sig...
ankhh
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2959
Anslöt: 2016-06-27

Vill du hjälpa mig med min romanhandling?

Inläggav kiddie » 2018-11-29 18:07:26

Det är ju så om man tittar på en skräckfilm och det är en hund eller katt med i början, då vet man att den kommer att gå åt senare.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Vill du hjälpa mig med min romanhandling?

Inläggav Fabela » 2018-11-29 18:56:35

:-)049 Vad kul!

Kan man läsa de där bidragen nånstans sen?

Så pinsam man är, men skulle man kunna få fråga vilka speciella egenskaper Skimra fick?
Och jättebra namnval, jag ser henne alldeles tydligt för mig, utifrån "nomen est omen" :D
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Vill du hjälpa mig med min romanhandling?

Inläggav kiddie » 2018-11-29 19:31:50

Hon fick mest vara mattebeskyddande hund och som de flesta hundar verkar hon känna på sig saker.

Letar fortfarande efter någon som kan redigera på ett bra vis, detta med att skriva om och förbättra är för mig vansinnigt tråkigt. Man borde låsa in mig i ett rum och inte släppa ut mig innan det är klart.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Återgå till Intressanta intressen



Logga in