Jag orkar inte mer..

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Prins Palinor » 2008-09-30 20:06:30

Hej jag hatar mig själv också, har bara haft en flickvän och det var liksom hon som bara tog tag i mig och bestämde att det skulle vara så, annars skulle det aldrig hänt.

Iaf jag håller med det någon skrev här ovan, tror nog de flesta killar helt enkelt är för blyga eller inte vet vad de ska göra, tror att de själv är så usel att ens prata med någon man finner attraktiv verkar onödigt plågsamt för det känns som de har ändå ingen chans.
Det är iaf hur jag känner jämt. Har som en naturlig inställning att jag är usel.

Om jag börjar tycka om en tjej så börjar jag undvika henne, så hon ska slippa mig och så att hon inte ska behöva känna obehag för att en sån usel figur som jag skulle ens bry sig om henne.

Jag har aldrig gillat mig själv... alltid kännts som att jag är sunk, intelligent men sunk. Bara en sämre människa som inte ska vilja ha något ut av livet.
Senast redigerad av Prins Palinor 2011-05-04 16:06:09, redigerad totalt 1 gång.
Prins Palinor
 
Inlägg: 21
Anslöt: 2008-07-06
Ort: Norrköping

Inläggav nano » 2008-09-30 20:29:58

Det bästa med tjejer tycker jag verkar vara att majoriteten inte går efter utseende så mycket eller ens alls.
IQ har jag sett ger mer resultat.
Fast då måste hon ju få prata med en.

Själv går jag aldrig in med inställningen att jag vill ligga med henne inom två timmar som en del killar verkar göra och blir diskvalificerade i hennes vänkrets omgående.
Finns ju undantag såklart men...
Jag går in med den enkla inställningen att hon finns där och jag finns här och eftersom vi är på samma plats så kan man ju se om man gillar o prata med varann eller inte.
Har hänt att jag sagt hej till en tjej och sedan inte kommit på något mer då drar jag till med något i stil med "emm, jag bara kände för o säga hej, du såg så trevlig och juste ut :)".
Eller vad man nu kände för stunden.

Fast jag har också noterat det där med att hålla sig undan, jag gör det själv :(
Inte alltid men får jag lite intresse av att undersöka henne närmare så kan det hända om vi inte träffas och råkar prata ändå.
Fast finns hon i närheten så händer det att hon kommer nära och tom säger något själv ibland.

Folk tror att jag har mängder med vänner och massa tjejer att ringa om jag skulle vilja ibland bara för att jag brukar ha så lätt att prata med folk och dra in folk i diskussioner när de kommer nya till jobbet.
Skenet bedrar, grovt.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 16:06:09, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav VargaVinter » 2008-09-30 20:43:25

nano skrev:Det bästa med tjejer tycker jag verkar vara att majoriteten inte går efter utseende så mycket eller ens alls.
IQ har jag sett ger mer resultat.
Fast då måste hon ju få prata med en.
Tror knappast IQ är speciellt relevant, de behövs andra egenskaper än så, IQ kanske kan förbättra en relation men knappast grundande. Tvivlar på att många tjejer vill ha en diskussion om politik enbart eller liknande, tror människor vill kall prata, vilket jag inte kan, så då kvittar det var du har i IQ.
Senast redigerad av VargaVinter 2011-05-04 16:06:09, redigerad totalt 1 gång.
VargaVinter
 
Inlägg: 124
Anslöt: 2008-09-25

Inläggav nano » 2008-09-30 20:51:20

Nu gäller ju inte kallpratsprylen för alla, speciellt tekniker tycker jag notera att de hellre pratar om något konstruktivt än skvaller.
Fast folk brukar inte vilja kalla sitt prat för skvaller.
Jag brukar tycka att det är lätt att bara stå för sina åsikter.
Även inför tjejer :)

Just politik brukar väl sällan ha kännetecknet intelligens.
Det brukar väl baseras på NT snack.
Fast NT människor är ju samma rätt att existera de också såklart.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 16:06:09, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav VargaVinter » 2008-09-30 22:47:23

nano skrev:Nu gäller ju inte kallpratsprylen för alla, speciellt tekniker tycker jag notera att de hellre pratar om något konstruktivt än skvaller.
Fast folk brukar inte vilja kalla sitt prat för skvaller.
Jag brukar tycka att det är lätt att bara stå för sina åsikter.
Även inför tjejer :)
För att förmedla information behövs social kompetens, när man träffar folk brukar de prata om vad de gjorde på olika ställen etc. Anser det tråkigt att människor inte intresserar sig i omvärlden eller diskuterar det, många verkar istället helt uppslukade av sin egen situation, hade de intresserat sig hade min kommunikation förenklats betydligt. Dock så kan jag möjligen va problematisk att diskutera med för jag håller mer monologer än diskussion, tror jag.
Just politik brukar väl sällan ha kännetecknet intelligens.
Det brukar väl baseras på NT snack.
Fast NT människor är ju samma rätt att existera de också såklart.
Exakt vad som definierar intelligens är svårt. om du inte diskuterar matematik, exakt vad anser du vara ett ämne som definierar intelligens eller mer specifikt IQ? Det är en viss differens mellan IQ och intelligens.

Jag skulle inte säga att det är "NT snack" det beror på intresse hos AS individen. Personligen gillar jag inte vi och dom mentaliteten, tror Gillberg varnade för det i en av sina böcker.
Senast redigerad av VargaVinter 2011-05-04 16:06:09, redigerad totalt 1 gång.
VargaVinter
 
Inlägg: 124
Anslöt: 2008-09-25

Inläggav nano » 2008-09-30 23:03:00

Du har rätt, vi och dom mentaliteten är kontraproduktiv.
My bad.
Känns lite kappan efter vinden där men nu råkar du ha en väldigt bra poäng där.

Hmm IQ och intelligens som olika saker, jag vill påstå att det är samma sak men möjligen att IQ är en uppmätt siffra på intelligens.
Måste tänka på den där.

Jo monologer gjorde jag mycket förut, blev kallad besservisser av någon och ett halvår senare av mycket funderande och observerande av mig själv så hade jag insett att så var det nog :(
Men man behöver inte alltid vara så smalltalkig, man kan i värsta fall gömma sig i att man gillar sitt jobb och säga att man går upp i det rätt mycket.
Det går rätt bra att bara prata jobb tycker jag.
Eller nästan bara, när jag tänker efter så pratar jag en hel del med folk men jag glömmer ju typ allt som inte har med teknik att göra.
Kan iofs tycka att det är rolligt att höra om andras barn, skulle gärna skaffa egna så hjärnan ställer väl in sig på det och lyssnar.
Brukar få höra vad de gjort på dagis eller vilka sorters plantor de ätit upp eller ryckt upp och grävt ned i sandlådan.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 16:06:09, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav Pontus » 2008-09-30 23:08:59

MenUsch skrev:Nån som känner igen sig?

Kort sagt, ja.
Jag har också alltid vetat att jag inte är som alla andra, och det var egentligen inte så längesen jag hatade mig själv, ville ha flickvän och fick höra av alla hur duktig och fin man var. (Givetvis trodde jag inte på det, jag tyckte ju inte att det märktes.)

Jag vet inte om jag kan ge dig något vettigt råd, kanske att försöka härda ut?
Pontus
 
Inlägg: 895
Anslöt: 2008-03-12
Ort: Värmland

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in