Allt man beöver veta om AS

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Allt man beöver veta om AS

Inläggav TheWonderer92 » 2018-10-02 20:07:27

Jag har kommit över en jättebra ljudbok (finns som bok också) om AS som är ca 4 timmar lång.
"Ung och vuxen med asperger och AST" av Carolina Lindberg och Malin Valsö som jag själv tycker tar upp allt som rör AS på ett nyanserat, insiktsfullt och pedagogiskt sätt. Man kan förstås pausa och dela in lyssningen i så många olika sekvenser man vill.

Jag hittade ljudboken på appen "Nextory" och med rabattkoden THERESE får man en gratis provmånad.

Redan i början förklaras det tydligt att man inte behöver ta åt sig eller reflektera över de råd som ges som inte är relevanta för just en själv. Det är viktigt att tänka på så att man inte börjar känna sig arg eller förorättad för att allt som sägs inte stämmer in på en själv.

Jag har lyssnat på och läst mycket, mycket om AS och jag kan med handen på hjärtat säga att denna ljudbok är en av de bästa jag hittat. Inte perfekt förstås, men tillräckligt bra för att den borde bli obligatorisk för alla som vill/bör veta mer om AS. Jag menar, om alla i min familj tog sig tid att lyssna uppmärksamt på denna ljudbok (kanske en kvart per dag) så skulle det öka förståelsen. Det är inte alltid så lätt att bli tagen på allvar när man verbalt försöker förklara AS då väldigt många människor är ignoranta förståsigpåare i ämnet. Jag tror därför att en ljudbok som denna kan väcka nyfikenheten och intresset på ett helt annat sätt.

Alla ni med Smartphones och tillräckligt lagringsutrymme - ge appen Nextory och ljudboken "Ung och vuxen med asperger och AST" ett ärligt försök! Och tipsa dem som behöver tipsas.

Moderator: Tråden flyttad från Att leva som Aspergare.
TheWonderer92
 
Inlägg: 1036
Anslöt: 2014-05-14
Ort: Norr om stan

Allt man beöver veta om AS

Inläggav TheWonderer92 » 2018-10-02 20:09:14

Oj, kan någon moderator flytta denna tråd till "Tipsa medlemmarna"? Tack.
TheWonderer92
 
Inlägg: 1036
Anslöt: 2014-05-14
Ort: Norr om stan

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in