Dating Discord för att hitta vänner o romantiska relationer

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Ny Discord för romantiska relationer

Inläggav rdos » 2018-07-23 13:27:50

hannabee skrev:Tänker att det kan ju vara olika..Tänker även att detta är kopplat till att olika personer har olika "sensoriska styrkor/preferenser" - ex någon som är mer lukt-orienterad kanske helst börjar med att just känna in den andra via lukten osv.. vilket även innebär att kanske anknytningen sker med olika sinnen (ex om man har lukt som sitt starka "anknytningssinne" kanske anknytningen sker först via lukten. Sen vidare med andra sinnen.


Det är möjligt. Jag tror att jag huvudsakligen skapar anknytning spirituellt, dels genom "tvångsmässiga" tankar, och dels genom spirituell kommunikation med personen. Behöver egentligen inget av de normala sinnena för detta.

hannabee skrev:Men jag kan känna igen mig i om inte "studera varandra på avstånd utan prat" så snarare någon slags "känna in varandra på avstånd utan prat" som funkar för mig. (som störs av prat - för att jag/min kropp egentligen mest vill fokusera på att "känna in den andra").


Tror vi menar samma sak.

hannabee skrev:Kan få ett intresse för en person som jag inte pratat med utan mer en slags "känsla" för den personen som jag får som jag tror handlar om att personen befinner sig i rummet. Och den där första inscanningen kan gå rätt fort för min del åtminstone.


Låter som den spirituella delen. Tror att den finns även initialt, men för att bygga upp något som fungerar bra så krävs en massa träning som tar tid.

hannabee skrev:Så för att "använda något som är likartat för bästa funktion" (eller åtminstone pröva sig fram, utvärdera och utveckla..)

Speed dating där folk promenerar en viss tid och där de inte bör prata (vill man så får man men fokus är att känna in varandra). Och avståndet kan ju vara individuellt.. (dvs det kan man ju göra upp om när man börjar promenera vad som känns bra, kan ju förändras under promenadens gång att man först vill ha ett större avstånd och sen känns det bra med ett mindre).


Kanske. Jag tror att det är viktigare att man kan träffa samma personer regelbundet än att träffa mängder av olika personer. En egenhet med många neurodiversa är ju att de kan anpassa sig till en kärllek oerhört bra, och därför så behöver man oftast inte ha en massa gemensamma intressen. Dessa bygger man istället upp tillsammans.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Ny Discord för romantiska relationer

Inläggav joey_truelove » 2018-07-31 21:57:06

Jättebra information och att ni håller diskussionen vid liv här.

Tänkte mest säga att vi nu är 9 st på Discorden men nästan uteslutande killar. Ett tag tänkte jag nästan radera denna tråd och starta en ny, men mot bakgrund av diskussionen vore det ojuste av mig att ta bort detta.
joey_truelove
 
Inlägg: 296
Anslöt: 2011-09-28

Ny Discord för romantiska relationer

Inläggav Dagobert » 2018-08-05 12:32:56

joey_truelove skrev:Ett tag tänkte jag nästan radera denna tråd och starta en ny, men mot bakgrund av diskussionen vore det ojuste av mig att ta bort detta.

Du kan inte radera.
Dagobert
 
Inlägg: 14133
Anslöt: 2010-11-30

Ny Discord för romantiska relationer

Inläggav sussi83 » 2018-08-05 12:54:03

antonius skrev:Sex är överskattat, är ni ensam, skaffa en inneboende istället att dela hyran med, eller ett husdjur... :-)063

Håller helt med, relationer kräver engagemang mm och då kan det vara betydligt trevligare att kunna välja själv.
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Återgå till Träffar



Logga in