Rädd för att få sparken...

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: atoms, Alien

Rädd för att få sparken...

Inläggav Fretshi » 2018-06-29 16:16:14

Jag har fått ett sommarjobb några månader och idag råkade jag köra lite för fort med företagets bil och tillråga på allt sätt chefens dotter bredvid mig.

Vad händer om hon berättar att jag körde lite fort vill de inte ha mig kvar där då?
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Rädd för att få sparken...

Inläggav Toblerone » 2018-06-29 16:32:52

Det är ändå en liten grej. Många människor kör lite fort ibland. Om hon inte reagerade på det då, så tror jag inte att hon springer efteråt och berättar det. Antigen tycker hon det är normalt, eller så har hon inte ens märkt det.

Kanske om du skulle göra så regelbundet, då kan jag tänka mig att de reagerar. Var inte för orolig över såna små-saker. Det är förstås bra att du försöker göra rätt. I det här fallet ska du inte ta upp det med någon på jobbet. Ibland kan det ju också vara bra att höra med chefen eller arbetskamrater, men inte med såna småsaker som folk inte alls reagerar på
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Rädd för att få sparken...

Inläggav Fretshi » 2018-06-29 16:56:42

Grejen var ju att hon påpekade det...
Bland annat att jag körde för fort på en 70 väg körde 90...
Men det var mest för att hinna ut och jobba så att för mycket tid inte skulle gå åt till att köra bil.

Jävligt onödigt av mig om det nu blir en grej av det...

Men jag tog ju genast åt mig när hon sa det och saktade ner farten. Körde ju inte jättefort häller.

Får hoppas det inte blir en stor grej av det här
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Rädd för att få sparken...

Inläggav Huggorm » 2018-06-29 17:22:29

De flesta företag skiter i hur fort man kör, bara ingen ur allmänheten klagar och sätter företaget i dålig dager. Och eventuella böter får man naturligtvis betala själv...
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in