Dockbordell.

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: atoms, Alien

Dockbordell.

Inläggav Selma » 2018-06-09 17:39:24

– Många fotbollsfantaster kommer utan sina respektive, säger Aleksandrov, flankerad av "Lolita" och "Alise", två av hotellets mest populära kurviga dockor.
– När det gäller sex med dockor betraktas det inte som otrohet av de flesta par.
I hotellet spelas musik så högt att den nästa överröstar ljuden från rummens gäster.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rx ... otbolls-vm

Undrar om det är något som kommer till Sverige också?
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Dockbordell.

Inläggav Selma » 2018-06-09 17:50:54

Någon fotbollsintresserad som ska dit?
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Dockbordell.

Inläggav antonius » 2018-06-09 18:23:47

"En lydig kvinna är en docka", sex sex sex de ska bara ha sex hela tiden, allt jag vill är att de städar och lagar mat... :?

stufftoblowyourmind-23-2013-05-robot-cook-1.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Dockbordell.

Inläggav Spaceman81 » 2018-06-10 0:13:30

Borde kanske lösa problemen i relationerna mellan män och kvinnor istället. Särskilt vi män har mycket att jobba på.
Spaceman81
 
Inlägg: 45
Anslöt: 2018-03-06
Ort: Vadstena

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2018-06-10 0:42:20

Jaha, då har man sett det också. Förstår inte hur jag kunde bli förvånad, det är ändå väldigt oavancerat jämfört med mycket annat mänskligheten hittat på.

Och egentligen, varför inte. Dockor tar ingen skada, till skillnad från mänskliga prostituerade.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav slackern » 2018-06-10 13:50:44

Hur fasiken fungerar hygien på ett sådant ställe? Måste ju vara värsta smitthärden, kul jobb att rengöra dom där robotarna efter, dom kanske sätter folk som har motsvarade DV på det?
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Dockbordell.

Inläggav Selma » 2018-06-10 14:06:57

slackern skrev:Hur fasiken fungerar hygien på ett sådant ställe?

Tror inte att kunderna tänker på hygien i första hand när de lämnats ensam med dockan.
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Dockbordell.

Inläggav Huggorm » 2018-06-10 14:21:18

Tydligare tecken på civilisationens dekadens ser man sällan.
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Dockbordell.

Inläggav Selma » 2018-06-10 14:29:46

Finns det något i svensk lag som förbjuder att man hyr ut dockor så här? Kunde ju vara lukrativt för de som vill starta eget.
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Dockbordell.

Inläggav nallen » 2018-06-10 14:30:25

Huggorm skrev:Tydligare tecken på civilisationens dekadens ser man sällan.

Nåja, Ryssland har väl ändå aldrig varit civilisationens högborg direkt.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Dockbordell.

Inläggav Micke » 2018-06-10 22:30:44

Spaceman81 skrev:Borde kanske lösa problemen i relationerna mellan män och kvinnor istället. Särskilt vi män har mycket att jobba på.

Dock är det inte alla som vill leva i en relation, men som likväl kan ha en önskan om sex.

Man kan fråga sig om det är optimalt som det är idag, där säkert många (speciellt män) är i en relation enbart för att få tillgång till sex. Vad skulle hända med ett samhälle om sexdriften plötsligt upphörde hos alla dess individer? Det tycker jag är en intressant filosofisk fråga.

Man kan förstås se en dockbordell som frukten av ett misslyckande mellan könen. Men kan man kanske också se det på ett annat vis, kanske som ett första steg mot att få ett bättre och mer jämlikt samhälle?
Micke
 
Inlägg: 3416
Anslöt: 2005-10-12

Dockbordell.

Inläggav slackern » 2018-06-11 0:47:26

Fan nu kom ju jag att tänka på Nummer 6, ni som har sett BSG vet vad jag snackar om.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2018-06-11 8:01:49

slackern skrev:Fan nu kom ju jag att tänka på Nummer 6, ni som har sett BSG vet vad jag snackar om.

Missförstår jag det här helt, eller fick tråden precis sin första potentiella besökare av ett sånt ställe..?

Moraliserar inte isf, är bara förbryllad.

För jag kan inte fatta hur män funkar vad gäller det där.
Att ni/de liksom "går på det".

Att själv äga en sån docka kan jag fortfarande fatta.
Såg nån dokumentär för länge sen om män som behandlar sina dockor som riktiga människor, med att köpa presenter och allt vad det var. Vilket iofs kändes "aningen" märkligt, men okej då:
man lever i sin egen lilla fantasivärld och pysslar på, liksom.

Men att hyra en på ett sånt där ställe..?
Vet inte varför, men det blir bara jättekonstigt i mitt huvud. Fattar inte alls.

Skulle vara intressant att veta om det öht existerar nån motsvarighet för kvinnor.


Hmm, inte ett ämne jag brukar fundera på till frukost, men nån gång ska väl vara den första :lol:
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2018-06-11 8:11:37

Micke skrev:
Spaceman81 skrev:Borde kanske lösa problemen i relationerna mellan män och kvinnor istället. Särskilt vi män har mycket att jobba på.

Dock är det inte alla som vill leva i en relation, men som likväl kan ha en önskan om sex.

Man kan fråga sig om det är optimalt som det är idag, där säkert många (speciellt män) är i en relation enbart för att få tillgång till sex. Vad skulle hända med ett samhälle om sexdriften plötsligt upphörde hos alla dess individer? Det tycker jag är en intressant filosofisk fråga.

Man kan förstås se en dockbordell som frukten av ett misslyckande mellan könen. Men kan man kanske också se det på ett annat vis, kanske som ett första steg mot att få ett bättre och mer jämlikt samhälle?

Det här kan vara intressant att spåna vidare på, ja.
Dock är det för tidigt på morgonen för mig personligen, men läser gärna om nån annan fortsätter.

En sak jag fastnar lite på är "frukten av ett misslyckande mellan könen". Det är nånting i den formuleringen som stör mig, men kan inte sätta fingret på vad det är :-)063
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav Micke » 2018-06-11 9:29:43

Fabela skrev:En sak jag fastnar lite på är "frukten av ett misslyckande mellan könen". Det är nånting i den formuleringen som stör mig, men kan inte sätta fingret på vad det är :-)063

Det kanske är en dålig formulering. Det jag syftar på där är det Spaceman81 skrev, nämligen att man kanske borde lösa problemen i relationerna mellan män och kvinnor istället för att ha dockbordeller. Och där jag inflikade att alla inte önskar vara i en relation, och kanske inte heller tycker det vore en bra idé med lösa erotiska förbindelser med andra människor överhuvudtaget. Hur frestande något sådant än må te sig.

En dockbordell, och speciellt i den nuvarande formen, är troligtvis behäftad med vissa problem. Men kanske kan det utvecklas vidare mot något annat i framtiden funderar jag. Jag tänker mig en framtid där det finns fler sunda valmöjligheter för var och en och mindre av allt som är destruktivt och osunt idag. Det går inte att komma ifrån att sexualdriften har en stor påverkan på människor idag på olika vis, vilket säkert både är bra och dåligt för samhället i stort. Jag tror att en hel del människor till viss del är slavar under sina drifter, och det kan väl inte ligga i linje med att vara en människa som lever i frihet?...
Micke
 
Inlägg: 3416
Anslöt: 2005-10-12

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2018-06-11 10:47:38

Micke, det var inte formuleringen i sig jag hakade upp mig på, och jag förstod vad du syftade på. :-)Happy

Kanske man kan säga formuleringen av själva problemet?
Subjekt och objekt, om man nu kan uttrycka det så för att fuska lite.
Biologi vs prägling, t.ex? Misslyckande av evolutionen eller människan?
Och vad är att leva i frihet?

Nåt åt det hållet.
Har inget färdigt om det själv, så bara spåna på, jag läser gärna alla spår :D
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2018-06-11 11:35:14

Selma skrev:Undrar om det är något som kommer till Sverige också?

Finns i Danmark, tydligen:

https://www.expressen.se/kvallsposten/n ... ritiseras/
https://nyheter24.se/nyheter/utrikes/90 ... -i-danmark

Det där ÄR konstigt. Det hjälps inte, jag tycker det. :-)063
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav Micke » 2018-06-11 12:11:52

Fabela skrev:
Kanske man kan säga formuleringen av själva problemet?
Subjekt och objekt, om man nu kan uttrycka det så för att fuska lite.
Biologi vs prägling, t.ex? Misslyckande av evolutionen eller människan?
Och vad är att leva i frihet?

Nåt åt det hållet.
Har inget färdigt om det själv, så bara spåna på, jag läser gärna alla spår :D

Ett minskat behov av en partner för det sexuella skulle nog minska objektifieringen av människor tror jag. Dock är jag inte så säker på att en docka skulle vara ett bra substitut för sex med partner, men i framtiden finns det säkert människoliknande robotar som är betydligt mer realistiska. Visst, att vara med en mänsklig partner kommer nog aldrig helt att kunna ersättas. Men för den sakens skull kanske det vore bra med alternativ för den som av olika skäl inte vill eller kan gå in i ett förhållande, eller som inte får vissa behov uppfyllda i ett förhållande.

För att bli personlig så är jag mycket tveksam till om en docka skulle vara speciellt intressant i längden. Dessutom att gå till en bordell... :-)006 Eller att ha en docka hemma i garderoben hade känts skumt det med. För att inte tala om en sexrobot. Så nej jag sitter inte inne med några svar jag heller, utan bara spånar.

Vad gäller evolutionen kan man enbart spekulera i vad den har i åtanke för oss. Om det ens finns någon tanke bakom. Men min tanke är iaf att vi bör sikta mot lycka och harmoni för alla. Vi kan mycket bättre än så här. Och personligen tror jag att vi delvis kan sägas vara kvar i djurriket, men att vi så småningom kommer att lämna detta helt bakom oss för något mer sant mänskligt, något mer humant, mindre driftsstyrt, mindre själviskt och mer fulländat.
Micke
 
Inlägg: 3416
Anslöt: 2005-10-12

Dockbordell.

Inläggav Micke » 2018-06-11 12:47:05

Fabela skrev:
För jag kan inte fatta hur män funkar vad gäller det där.
Att ni/de liksom "går på det".

Vi har våra biologiska behov. För oss har det ju varit en evolutionär fördel att sprida våran säd så fort tillfälle har givits. Som kvinna kan man ju då inte utgå från sig själv för att förstå detta.

Själv brukar jag undra varför män går på det här med förhållanden. Trivs dom inte med sig själva och kan bli lyckliga på annat vis än genom en partner? En förälskelse är en enkel fix, men den varar ju inte för evigt och kommer väl alltid med en baksida. Varför desperat söka efter lycka genom en partner, i vars händer den sedan kommer att ligga? Varför ge dom denna makt? Kvinnan är ingen ägodel, åtminstone inte i vårat land (vilket förstås är bra, jag värnar om båda könen såklart). Eller är det sexet som man tycker är värt allt det här? Är inte det isåfall en aning patetiskt att man är en sådan slav under sina drifter?...

När det gäller kvinnor så kan jag tänka mig att det är mer motiverat med förhållanden om man generaliserar. Det kan handla om ekonomiska skäl, trygghetsskäl och praktiska skäl. I synnerhet i många andra länder än Sverige.

Sen kan det finnas familjeskäl förstås, att bilda familj, men det berör ju båda könen. Och sen finns det alldeles säkert både män och kvinnor här med mestadels goda erfarenheter av förhållanden. Till er kan jag bara gratulera. :-)Happy
Micke
 
Inlägg: 3416
Anslöt: 2005-10-12

Dockbordell.

Inläggav slackern » 2018-06-11 13:27:21

Fabela skrev:
slackern skrev:Fan nu kom ju jag att tänka på Nummer 6, ni som har sett BSG vet vad jag snackar om.

Missförstår jag det här helt, eller fick tråden precis sin första potentiella besökare av ett sånt ställe..?


Haha gud nej, för mig skulle det vara helt absurt att besöka ett sådant ställe.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Dockbordell.

Inläggav Mammaspojke » 2018-06-11 13:56:21

Då jag själv är redigt kass på det sociala ren allmänt och speciellt det sociala spelet med tjejer så förstår jag varför man skaffar en docka. Skulle dock inte själv göra det. Skulle behöva vara redigt berusad för att gå igång på det tror jag.

Tycker damer i VR-headset är mer intressant om andan faller på. Har man inget val så får man ta det näst bästa så att säga. Ska dock dra ner på det till nån gång i månaden då jag behöver återhämta mitt dopamin..

Youtube dokumentär om folk som lever med dockor. Intressant och lite läskigt på samma gång. Går ej att visa direkt i forumet då den är 18års gräns.
https://youtu.be/Ukok0oeIFoQ
Mammaspojke
 
Inlägg: 175
Anslöt: 2017-11-09

Dockbordell.

Inläggav ankhh » 2018-06-11 14:13:08

slackern skrev:
Fabela skrev:
slackern skrev:Fan nu kom ju jag att tänka på Nummer 6, ni som har sett BSG vet vad jag snackar om.

Missförstår jag det här helt, eller fick tråden precis sin första potentiella besökare av ett sånt ställe..?


Haha gud nej, för mig skulle det vara helt absurt att besöka ett sådant ställe.

Det är nog bara att dra den beklagliga slutsatsen att de flesta inte har sett BSG.

Edit: https://sv.wikipedia.org/wiki/Battlestar_Galactica svenska allmän info
https://en.wikipedia.org/wiki/Number_Si ... lactica%29 Number 6 på engelska
ankhh
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2959
Anslöt: 2016-06-27

Dockbordell.

Inläggav Kahlokatt » 2018-06-11 14:28:35

Måste erkänna att jag tycker det är helkonstigt. Men för min del får man hellre ligga med en knulldocka än med en prostituerad.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2018-06-11 14:31:20

ankhh skrev:Det är nog bara att dra den beklagliga slutsatsen att de flesta inte har sett BSG.

Edit: https://sv.wikipedia.org/wiki/Battlestar_Galactica svenska allmän info
https://en.wikipedia.org/wiki/Number_Si ... lactica%29 Number 6 på engelska

Fast jag fattar ändå inte. Skummade bara förvisso, men det är väl ingen docka?
Fattar inte jämförelsen.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in