Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav antonius » 2018-05-18 4:44:36

Fabela skrev:
antonius skrev:Gräva en fångstgrop utanför mancaven... :-)048
En modern variant av att klubba ned en kvinna och släpa henne i håret in i sin grotta..? :shock: :wink:


...eller lägga en sträng av sega råttor in i grottan... 8)
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav Fabela » 2018-05-18 4:53:36

antonius skrev:
Fabela skrev:
antonius skrev:Gräva en fångstgrop utanför mancaven... :-)048
En modern variant av att klubba ned en kvinna och släpa henne i håret in i sin grotta..? :shock: :wink:


...eller lägga en sträng av sega råttor in i grottan... 8)
Now we´re talking :mrgreen:
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav antonius » 2018-05-18 5:04:29

Annat litet tips...



Fast inte så bra... :-)003
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav habiti » 2018-05-18 22:13:14

det är absolut möjligt för en kille med diagnos att träffa en kvinna. ser även mindre vackra killar, tönt killar och tråkiga killar med flickvän....

dock har en sådan som mig inte någon chans att på att ingå i ett förhållande eftersom jag är oerhört ful och samtidigt extremt konstig/udda....och jag kan inte fixa varken mitt utseende eller konstigheten (verkligen försökt), så för mig är det kört.
habiti
 
Inlägg: 502
Anslöt: 2014-08-23

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav Smoyy » 2018-05-19 1:09:34

habiti skrev:det är absolut möjligt för en kille med diagnos att träffa en kvinna. ser även mindre vackra killar, tönt killar och tråkiga killar med flickvän....

dock har en sådan som mig inte någon chans att på att ingå i ett förhållande eftersom jag är oerhört ful och samtidigt extremt konstig/udda....och jag kan inte fixa varken mitt utseende eller konstigheten (verkligen försökt), så för mig är det kört.


Äh. Har man extrem asperger är det säkert väldigt svårt, speciellt om man inte har utseendet heller på sin sida. Man får leta i sin egen liga bara i så fall. Eftersom du vet om att du är udda borde du kunna göra något åt det. Är man udda på riktigt så vet man inte om det själv. Har du försökt få kontakt med tjejer ens? Som är fula och konstiga? Om du nu anser att du själv är det.

Du dömer killarna med flickvänner rejält. Många tjejer som gillar töntar och "tråkmånsar" också. När man fattar tycke för någob blir det ju en helhet av personlighet och utseende. Utseende kan spela mindre roll om man verkligen gillar personen eftersom helheten blir så jäkla bra och fin ändå.
Smoyy
Inaktiv
 
Inlägg: 218
Anslöt: 2017-12-02

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav slackern » 2018-05-19 1:49:13

Inte helt ovanligt att killar inte har större framgångar att hitta en partner.

Last week we published the story of "Joseph", a 60-year-old man who wrote about his regret at missing out on sexual experiences until the age of 37. Many readers wrote to say that his story struck a chord with them - echoing his point that society aggravates the problem by unfairly portraying lonely people as strange or inadequate.


http://www.bbc.co.uk/news/stories-44143003

Det finns säkert studier och statistik hur pass ovanligt/vanligt det är.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav antonius » 2018-05-19 9:56:27

habiti skrev:det är absolut möjligt för en kille med diagnos att träffa en kvinna. ser även mindre vackra killar, tönt killar och tråkiga killar med flickvän....


Är man snygg, rik eller har talets gåva så är det inga problem. Att försöka skaffa sig åtm lite självförtroende är nog en utväg, för är det i botten så går det dåligt med det mesta... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav habiti » 2018-05-19 23:12:11

Smoyy skrev:
habiti skrev:det är absolut möjligt för en kille med diagnos att träffa en kvinna. ser även mindre vackra killar, tönt killar och tråkiga killar med flickvän....

dock har en sådan som mig inte någon chans att på att ingå i ett förhållande eftersom jag är oerhört ful och samtidigt extremt konstig/udda....och jag kan inte fixa varken mitt utseende eller konstigheten (verkligen försökt), så för mig är det kört.


Äh. Har man extrem asperger är det säkert väldigt svårt, speciellt om man inte har utseendet heller på sin sida. Man får leta i sin egen liga bara i så fall. Eftersom du vet om att du är udda borde du kunna göra något åt det. Är man udda på riktigt så vet man inte om det själv. Har du försökt få kontakt med tjejer ens? Som är fula och konstiga? Om du nu anser att du själv är det.

Du dömer killarna med flickvänner rejält. Många tjejer som gillar töntar och "tråkmånsar" också. När man fattar tycke för någob blir det ju en helhet av personlighet och utseende. Utseende kan spela mindre roll om man verkligen gillar personen eftersom helheten blir så jäkla bra och fin ändå.



det är det som är det sorliga, trots att jag vet att jag är ful och udda så kan jag inte göra något åt det, jag har sannerligen försökt allt, men inget har hjälpt, jag är genuint ful o udda, född ful och konstig helt enkelt .

jag har försökt ta kontakt med många kvinnor irl och även på alla möjliga hemsidor på internet, blivit nobbad av allihopa, de vill inte ens ha mig som vän. ja det mestals kvinnor som inte anses vackra enligt samhällets normer som jag försökt ta kontakt med och även med sk konstiga kvinnor....still no luck for me.

jag är så pass ful att även med en underbar personlighet så kommer jag blir nobbad....
habiti
 
Inlägg: 502
Anslöt: 2014-08-23

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav antonius » 2018-05-20 9:43:41

habiti skrev:jag är så pass ful att även med en underbar personlighet så kommer jag blir nobbad....


Jag har sett foton på dig och du överdriver, okey du är inte något fotomodellideal men ser högst alldaglig ut, det du behöver är bättre självkänsla och självförtroende, när du väl inser det är du en liten bit på väg åt rätt håll. Har ingen upplyst dig om det? Ditt problem är inte fysiskt, det kommer att lösa sig... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav Pinghis Khan » 2018-05-20 10:41:54

Problemet är väl att dagens ungdom är porrskadad, och inte har realistiska förväntningar på sin partner.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav Smoyy » 2018-05-20 11:01:28

habiti skrev:
Smoyy skrev:
habiti skrev:det är absolut möjligt för en kille med diagnos att träffa en kvinna. ser även mindre vackra killar, tönt killar och tråkiga killar med flickvän....

dock har en sådan som mig inte någon chans att på att ingå i ett förhållande eftersom jag är oerhört ful och samtidigt extremt konstig/udda....och jag kan inte fixa varken mitt utseende eller konstigheten (verkligen försökt), så för mig är det kört.


Äh. Har man extrem asperger är det säkert väldigt svårt, speciellt om man inte har utseendet heller på sin sida. Man får leta i sin egen liga bara i så fall. Eftersom du vet om att du är udda borde du kunna göra något åt det. Är man udda på riktigt så vet man inte om det själv. Har du försökt få kontakt med tjejer ens? Som är fula och konstiga? Om du nu anser att du själv är det.

Du dömer killarna med flickvänner rejält. Många tjejer som gillar töntar och "tråkmånsar" också. När man fattar tycke för någob blir det ju en helhet av personlighet och utseende. Utseende kan spela mindre roll om man verkligen gillar personen eftersom helheten blir så jäkla bra och fin ändå.



det är det som är det sorliga, trots att jag vet att jag är ful och udda så kan jag inte göra något åt det, jag har sannerligen försökt allt, men inget har hjälpt, jag är genuint ful o udda, född ful och konstig helt enkelt .

jag har försökt ta kontakt med många kvinnor irl och även på alla möjliga hemsidor på internet, blivit nobbad av allihopa, de vill inte ens ha mig som vän. ja det mestals kvinnor som inte anses vackra enligt samhällets normer som jag försökt ta kontakt med och även med sk konstiga kvinnor....still no luck for me.

jag är så pass ful att även med en underbar personlighet så kommer jag blir nobbad....


Nätdejting är ganska svårt ändå om man inte ser så bra ut. Ställer även högre krav på att man är flirtig/charmig och kan intressera en tjej så att de vill ha dig. Var i samma situation som dig en gång så det är ju inget unikt för personer med diagnoser och depression. Man får extremt dåligt självförtroende. Hur går en typisk konversation med en tjej du raggar lite på på nätet då?
Smoyy
Inaktiv
 
Inlägg: 218
Anslöt: 2017-12-02

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav antor » 2018-05-20 23:46:29

Nätdejting med aspergers är svårt även om man ser bra ut. Jag har väl utseende över medel och då blir det typ en större krock än det annars hade varit, när det väl visar sig att jag är lite udda. "Hur kan HAN vara så knasig?" liksom. Visst jag har inte så svårt att få en dejt eller två kanske men så märker de hur frånvarande kroppsspråket är och annat. Eller så är de lite förtjusta i mitt yttre så de inte märker nåt, men jag märker att de inte märker och då tar jag upp AS och att jag har lite issues men då kanske de inte tar det på allvar riktigt. Tjejer objektifierar också, fast kanske på ett lite annat plan.

Fast ja det är inte hela bilden. Man hakar lätt upp sig på utseende eller längd eller utbildningsnivå eller annat som man tror är ens största svaghet och om bara JUST DET kunde fixas så vore allt så mycket bättre. Men verkligheten är väldigt komplicerad och jag tror det bästa är om man tar fram sina styrkor så mycket som möjligt och gärna breddar sig lite. Kanske nästa gång du intresserar dig för något kan du åtminstone försöka hitta nåt mer mainstream än t.ex politik under 1700-talet.
antor
 
Inlägg: 117
Anslöt: 2018-04-17

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav Batte » 2018-05-21 13:27:29

habiti skrev:jag är så pass ful att även med en underbar personlighet så kommer jag blir nobbad....
Har noen sagt til deg at du er stygg? Trolig dreier det seg om mobbing, eller så kan det være ironi - sagt for eksempel fordi de ikke vil høre deg påstå det flere ganger. Mest trolig er det ikke sant at du er det.

Jeg tror ikke jeg noen gang har sett et stygt menneske og jeg tviler på at det vil skje. Jeg tror ikke det eksisterer stygge personer i min virkelighet. Jeg er sikkert ikke alene om å se verden på denne måten. Dessuten er utseende helt irrelevant for meg i valget av en partner, og slik er det sikkert også for mange single jenter/kvinner.

Jeg tror du bør jobbe med selvtilliten din. Se på peppende filmer eller les bøker. Prøv kognitiv terapi. Ikke be de du kjenner om å bekrefte eller avkrefte negative påstander om deg selv. Ikke si hva du føler/tenker er negative egenskaper. Du har trolig et veldig overdrevent negativt syn på deg selv, og når du snakker stygt om deg selv kan du overbevise andre om at du har negative egenskaper du ikke har og som de ellers ikke ville vurdert som negative.

Ta heller en runde og be de du kjenner om positiv feedback. Spør hva de synes er dine beste egenskaper. Aksepter den positive feedbacken uten protester og argumentasjon. Selv om det føles usant og ubekvemt å motta positive tilbakemeldinger må du akseptere at det er deres sannhet. Ikke protester selv om du er uenig. Si "Takk, det betyr mye for meg at du kan se så positive egenskaper i meg! Det påvirker meg og jeg håper jeg klarer å ta det imot på en god måte!". Om de deretter insisterer på at du har fortjent de gode ordene kan du si "Takk, det betyr mye (for meg) at du synes det!"
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav Solblomma » 2018-05-21 14:51:55

Batte skrev:Ta heller en runde og be de du kjenner om positiv feedback. Spør hva de synes er dine beste egenskaper. Aksepter den positive feedbacken uten protester og argumentasjon. Selv om det føles usant og ubekvemt å motta positive tilbakemeldinger må du akseptere at det er deres sannhet. Ikke protester selv om du er uenig. Si "Takk, det betyr mye for meg at du kan se så positive egenskaper i meg! Det påvirker meg og jeg håper jeg klarer å ta det imot på en god måte!". Om de deretter insisterer på at du har fortjent de gode ordene kan du si "Takk, det betyr mye (for meg) at du synes det!"


Vilket bra råd, det ska jag försöka följa. Ganska svårt, men med övning kan det nog gå. Tack! :-)Happy
Solblomma
 
Inlägg: 1211
Anslöt: 2018-03-10
Ort: Halland

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav Batte » 2018-05-21 16:36:55

Solblomma skrev:
Batte skrev:Ta heller en runde og be de du kjenner om positiv feedback. Spør hva de synes er dine beste egenskaper. Aksepter den positive feedbacken uten protester og argumentasjon. Selv om det føles usant og ubekvemt å motta positive tilbakemeldinger må du akseptere at det er deres sannhet. Ikke protester selv om du er uenig. Si "Takk, det betyr mye for meg at du kan se så positive egenskaper i meg! Det påvirker meg og jeg håper jeg klarer å ta det imot på en god måte!". Om de deretter insisterer på at du har fortjent de gode ordene kan du si "Takk, det betyr mye (for meg) at du synes det!"


Vilket bra råd, det ska jag försöka följa. Ganska svårt, men med övning kan det nog gå. Tack! :-)Happy

Takk, glad for å stå til tjeneste. Det kan være utfordrende i begynnelsen, men svarene ufarliggjør det i stor grad. :-)Happy
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav KrigarSjäl » 2018-05-21 17:34:08

habiti har sannolikt en betydligt överdrivet negativ bild av sig själv.

Jag är inte den som presterar floskler i stil med att alla människor är vackra på sitt sätt - det är ju en floskel om något och helt uppenbart en lögn.
Men sådär påtagligt fula, i stil med Pomperipossa eller Quasimodo, är det väldigt få som är.
De allra flesta av oss har ett vardagligt utseende och man kan göra mycket för att förbättra sin look.
Alltifrån kläder till träning, frisyr och smink.

Nåt jag tycker är tråkigt är att så pass många aspies tycks obrydda om sitt utseende och dras med en Stig-Helmer-stil helt i onödan. Aspergerstereotypen helt enkelt - en tafatt nördig typ som bara bryr sig om tågtidtabeller och ser ut som Bill Gates fast fattig. En tråkig klichébild och det är alltid glädjande med aspies som bryter av mot det.
Men det är en allmän iakttagelse och syftar inte på någon enskild.

Att vi lever i ett ytligt utseendefixerat tidevarv stämmer säkert.
Men när har vi inte gjort det?
Ideal har alltid funnits.
På 90-talet var det kvinnliga idealet en plastbimbo med stora silikonlökar.
Som tur är har det idealet försvunnit eller åtminstone mattats av.
En annan iakttagelse är att det finns många olika ideal som lever parallellt, tack vare internet och diverse olika subkulturer.
Det som är rätt i en grupp kan vara tvärfel i en annan och det finns många att välja bland.
Eller så vet man var man har sig själv och vad som passar en.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav DIProgan » 2018-05-21 17:53:18

KrigarSjäl skrev:Att vi lever i ett ytligt utseendefixerat tidevarv stämmer säkert.
Men när har vi inte gjort det?
I en bättre framtid när folk som du slutar trycka på oss andra era ideal.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav KrigarSjäl » 2018-05-21 18:06:28

DIProgan skrev:
KrigarSjäl skrev:Att vi lever i ett ytligt utseendefixerat tidevarv stämmer säkert.
Men när har vi inte gjort det?
I en bättre framtid när folk som du slutar trycka på oss andra era ideal.

Var prackade jag på folk mina ideal?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav Huggorm » 2018-05-21 18:23:19

De apsergiska kännetecknen attraherar helt enkelt inte tjejer. De indikerar undermedvetet att något är fel och att det inte är värt besväret att föra sina gener vidare med. Vill man ha framgång med tjejerna får man helt enkelt ändra sig till det dom vill ha, lura deras drifter
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav Batte » 2018-05-21 18:45:36

KrigarSjäl skrev:habiti har sannolikt en betydligt överdrivet negativ bild av sig själv.
Det tror jeg også.

KrigarSjäl skrev:Jag är inte den som presterar floskler i stil med att alla människor är vackra på sitt sätt - det är ju en floskel om något och helt uppenbart en lögn.

Alle har ikke samtidens idealproporsjoner, men skjønnhet er en subjektiv opplevelse og jeg har altså aldri sett et stygt menneske. "Beauty is in the eye of the beholder" som det heter på engelsk. Det vakreste for meg er ikke det vakreste for alle andre, men min subjektive vurdering er ikke feil.

Selv om utseendet er irrelevant for meg i valget av partner forstår jeg at det er relevant for andre. Hva andre liker er subjektivt. Stig-Helmer... Tja hvorfor ikke, men jeg er dessverre ikke på markedet. :wink:

Selv om jeg aldri har valgt partner eller venner basert på utseende finnes det jo visse ting jeg anser som ekstra vakkert for menn. Feks. litt overvekt, naturlig kort/rufsete hår, litt ubarbert, snille øyne, kanskje briller, myke, behagelige og nøytrale klær, ikke muskuløs, relativt lav/normal høyde. Jeg er sikker på at ikke alle synes dette er de vakreste fysiske trekkene. Igjen - selv om dette er attraktivt kan også mange andre ting være attraktivt og uansett har jeg aldri sett en stygg person. Ei heller har jeg valgt eller valgt bort en person på grunn av utseende. :-)Happy
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav blitzen » 2018-05-21 18:46:20

Huggorm skrev:De apsergiska kännetecknen attraherar helt enkelt inte tjejer. De indikerar undermedvetet att något är fel och att det inte är värt besväret att föra sina gener vidare med. Vill man ha framgång med tjejerna får man helt enkelt ändra sig till det dom vill ha, lura deras drifter


Att vara skicklig på något attraherar och intelligens lika så. Den kombinationen leder ju lätt till framgång vilket signalerar att man är kapabel att ta hand om sig själv, en partner och ev avkomma. Det kan väga upp sånt som tafatthet och fulhet. Man kan också vara rolig och på så sätt attrahera en partner.
blitzen
 
Inlägg: 450
Anslöt: 2018-02-27

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav Huggorm » 2018-05-21 19:03:25

blitzen skrev:
Huggorm skrev:De apsergiska kännetecknen attraherar helt enkelt inte tjejer. De indikerar undermedvetet att något är fel och att det inte är värt besväret att föra sina gener vidare med. Vill man ha framgång med tjejerna får man helt enkelt ändra sig till det dom vill ha, lura deras drifter


Att vara skicklig på något attraherar och intelligens lika så. Den kombinationen leder ju lätt till framgång vilket signalerar att man är kapabel att ta hand om sig själv, en partner och ev avkomma. Det kan väga upp sånt som tafatthet och fulhet. Man kan också vara rolig och på så sätt attrahera en partner.
Så en aspergare skulle kunna ragga tjejer med kunskaperna inom sitt specialintresse? :-)063 Hoppas det finns många tjejer som är intresserade av teknisk fysik och tågtidtabeller då.
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav Fabela » 2018-05-21 19:14:31

blitzen skrev:Att vara skicklig på något attraherar och intelligens lika så.

Man kan också vara rolig och på så sätt attrahera en partner.

Alldeles riktigt :!:
Finns absolut ingenting så ointressant som bara en snygg yta.
Perfection sucks :D

Fast jag ska väl inte uttala mig, jag är ju inte NT och det är det ni sannolikt träffar på.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav KrigarSjäl » 2018-05-21 19:33:14

Fabela skrev:Finns absolut ingenting så ointressant som bara en snygg yta.
Perfection sucks :D

Medhåll på det.

Det blir opersonligt med perfektion.
Sterilt. Inget liv. Omänskligt.
Om man tar skådespelaryrket som exempel finns det ingenting som är så tråkigt att titta på som tvålfagra unga skådisar med babysläta ansikten. Varför?
För att deras ansikten inte berättar någonting.

Cindy Crawford hette en fotomodell som var stor på 90-talet.
Jag tyckte alltid att hon var helt ointressant.
Så perfekt fotogenisk att hon blev helt blank på nåt sätt.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in