Idealpartner?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: atoms, Alien

Idealpartner?

Inläggav Fabela » 2018-04-27 19:09:10

blitzen skrev:Du är nog fin utan extrakilona med :-)Hug
Fast det är ju tråkigt om man får blåmärken som tack för att man är snäll, tänkte jag :wink: :)
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Idealpartner?

Inläggav Charlie72 » 2018-04-27 20:35:01

Tror jag är allas idealpartner
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Idealpartner?

Inläggav blitzen » 2018-04-27 21:27:12

Charlie72 skrev:Tror jag är allas idealpartner
:-)018 :-)049
blitzen
 
Inlägg: 450
Anslöt: 2018-02-27

Idealpartner?

Inläggav Mountain_lion » 2018-04-28 6:32:09

Hur ser din idealpartner ut? En person utan mycket former alls.
Vad anser du vara estetiskt tilltalande? Föredrar smalare personer om jag tänker på attraktivt.
Vilken typ av relation föredrar du? Kärleksrelation.
Mountain_lion
 
Inlägg: 1255
Anslöt: 2013-07-18
Ort: Halland

Idealpartner?

Inläggav Fabela » 2018-04-28 12:18:06

Mountain_lion skrev:Hur ser din idealpartner ut? En person utan mycket former alls.
Vad anser du vara estetiskt tilltalande? Föredrar smalare personer om jag tänker på attraktivt.
"Kön: Man, Intressen: Design, arkitektur..." läser jag.

Visste jag väl 8)

Fast jag ska nog fråga om du är hetero, innan jag blir för kaxig :wink:
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Idealpartner?

Inläggav blitzen » 2018-04-28 12:40:53

Fabela skrev:
blitzen skrev:Du är nog fin utan extrakilona med :-)Hug
Fast det är ju tråkigt om man får blåmärken som tack för att man är snäll, tänkte jag :wink: :)


Jag ska ta det varsamt :-)Happy
blitzen
 
Inlägg: 450
Anslöt: 2018-02-27

Idealpartner?

Inläggav Fabela » 2018-04-28 14:07:10

Fabela skrev:
Mountain_lion skrev:Hur ser din idealpartner ut? En person utan mycket former alls.
Vad anser du vara estetiskt tilltalande? Föredrar smalare personer om jag tänker på attraktivt.
"Kön: Man, Intressen: Design, arkitektur..." läser jag.

Visste jag väl 8)

Fast jag ska nog fråga om du är hetero, innan jag blir för kaxig :wink:
Att jag inte kan skriva som folk :-)051
Läste alltså detta i Mountain_lions profil.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Idealpartner?

Inläggav Fabela » 2018-04-28 14:08:34

blitzen skrev:
Fabela skrev:Fast det är ju tråkigt om man får blåmärken som tack för att man är snäll, tänkte jag :wink: :)


Jag ska ta det varsamt :-)Happy
Jag tror att vi snart etablerar en ny betydelse för KK: kramkompisar :lol:
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Idealpartner?

Inläggav blitzen » 2018-04-28 14:33:31

Fabela skrev:
blitzen skrev:
Fabela skrev:Fast det är ju tråkigt om man får blåmärken som tack för att man är snäll, tänkte jag :wink: :)


Jag ska ta det varsamt :-)Happy
Jag tror att vi snart etablerar en ny betydelse för KK: kramkompisar :lol:


:-)Hug :-)Hug
blitzen
 
Inlägg: 450
Anslöt: 2018-02-27

Idealpartner?

Inläggav Fabela » 2018-04-28 14:55:36

Bara för den här tråden har jag nu börjat fundera på vad jag tycker är tilltalande hos folk.

Vad gäller personlighet måste man veta vem man är, vara trygg i och våga stå för det. Annars känner man sig lätt hotad av mig tror jag, och det är inte roligt.

Det estetiska varierar lite från dag till dag, jag har ingen särskild "typ".
Det enda konstanta är nog att allt liksom ska stämma, för just den individen.

Nånting jag tycker är vackert dock är rött hår och fräknar.
För ögonblicket är jag väldigt förtjust i rödhåriga män med skägg. Det blir en så fin palett med det mörkare röda skägget, bleka hyn och gärna lite mörkare gråblå nyans på ögonen.
Ung. som Van Gogh här, översta bilden:
http://www.davidpaulkirkpatrick.com/201 ... d-lazarus/
Förresten går den paletten över artgränserna - är svag för röda katter, drömde i många år om att ha en sån :-)173
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Idealpartner?

Inläggav Fabela » 2018-04-28 15:14:19

blitzen skrev:
Fabela skrev:
blitzen skrev:
Jag ska ta det varsamt :-)Happy
Jag tror att vi snart etablerar en ny betydelse för KK: kramkompisar :lol:


:-)Hug :-)Hug
Tack :-)Hug Det är skönt att kunna skoja lite med nån :)
Fast jag är rädd att den här tråden fått vad den tål nu, av såna övningar :oops:
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Idealpartner?

Inläggav blitzen » 2018-04-28 15:18:55

Fabela skrev:
blitzen skrev:
Fabela skrev:Jag tror att vi snart etablerar en ny betydelse för KK: kramkompisar :lol:


:-)Hug :-)Hug
Tack :-)Hug Det är skönt att kunna skoja lite med nån :)
Fast jag är rädd att den här tråden fått vad den tål nu, av såna övningar :oops:


:-)018 :-)005
blitzen
 
Inlägg: 450
Anslöt: 2018-02-27

Idealpartner?

Inläggav Mountain_lion » 2018-04-28 15:58:27

Fabela skrev:
Mountain_lion skrev:Hur ser din idealpartner ut? En person utan mycket former alls.
Vad anser du vara estetiskt tilltalande? Föredrar smalare personer om jag tänker på attraktivt.
"Kön: Man, Intressen: Design, arkitektur..." läser jag.

Visste jag väl 8)

Fast jag ska nog fråga om du är hetero, innan jag blir för kaxig :wink:


Jodå, hetero- I alla fall vad jag vet. ,Men utesluter inget. Ibland överaskar hjärna och själ en. :-)Happy
Vad menade du med att du visste design och arkitektur samt hetero? :-)063
Mountain_lion
 
Inlägg: 1255
Anslöt: 2013-07-18
Ort: Halland

Idealpartner?

Inläggav Fabela » 2018-04-28 16:31:07

Mountain_lion skrev:Vad menade du med att du visste design och arkitektur samt hetero? :-)063
Det hängde ihop med det som diskuterades på sid 2: huruvida män gillar/ser status i smala resp. fylliga kvinnor.

"En person utan mycket former alls" fick mig direkt att länka till modern, minimalistisk design och arkitektur.
Vilket i sin tur har en estetisk/visuell länk till modeller, dvs minimalistiska kvinnor = utan mycket former alls.

Vad gäller hetero, så skrev du "person" i ditt inlägg. Alltså kunde du t.ex. vara bi, och gilla pojkaktiga kvinnor och mindre musklade män.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Idealpartner?

Inläggav RSD555 » 2018-04-28 18:25:56

Fabela skrev:
Mountain_lion skrev:Vad menade du med att du visste design och arkitektur samt hetero? :-)063
Det hängde ihop med det som diskuterades på sid 2: huruvida män gillar/ser status i smala resp. fylliga kvinnor.

"En person utan mycket former alls" fick mig direkt att länka till modern, minimalistisk design och arkitektur.
Vilket i sin tur har en estetisk/visuell länk till modeller, dvs minimalistiska kvinnor = utan mycket former alls.

Vad gäller hetero, så skrev du "person" i ditt inlägg. Alltså kunde du t.ex. vara bi, och gilla pojkaktiga kvinnor och mindre musklade män.


Har du partner Fabela och hur fungerar det? Hur gammal är du?
RSD555
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1603
Anslöt: 2017-12-02

Idealpartner?

Inläggav Fabela » 2018-04-28 18:59:06

RSD555 skrev:Har du partner Fabela och hur fungerar det? Hur gammal är du?
Jag är gammal nog att veta bättre än att ha en partner :wink:
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Idealpartner?

Inläggav Fabela » 2018-05-28 19:32:56

Huggorm skrev:
Sisyfos skrev:Estetiskt tilltalande är hur personen för sig själv; alltså sättet att röra på sig, tala, gestikulera.
Ingen aspergare för dig alltså

Blev påmind om det här i ett sammanhang.

Har ni lust att utveckla, Sisyfos och Huggorm?

Har ev. följdfråga/-or sen, beroende på :-)Happy
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Idealpartner?

Inläggav Huggorm » 2018-05-28 20:03:17

Fabela skrev:
Huggorm skrev:
Sisyfos skrev:Estetiskt tilltalande är hur personen för sig själv; alltså sättet att röra på sig, tala, gestikulera.
Ingen aspergare för dig alltså

Blev påmind om det här i ett sammanhang.

Har ni lust att utveckla, Sisyfos och Huggorm?

Har ev. följdfråga/-or sen, beroende på :-)Happy
Inlägget baserades helt på nidbilden av en aspergare. Stämmer på vissa, inte på andra.
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Idealpartner?

Inläggav Sisyfos » 2018-05-28 20:52:57

Fabela skrev:
Huggorm skrev:
Sisyfos skrev:Estetiskt tilltalande är hur personen för sig själv; alltså sättet att röra på sig, tala, gestikulera.
Ingen aspergare för dig alltså

Blev påmind om det här i ett sammanhang.

Har ni lust att utveckla, Sisyfos och Huggorm?

Har ev. följdfråga/-or sen, beroende på :-)Happy


Jag har betraktat såväl män som kvinnor vilka varit tilltalande. Med lockande skönhet har vissa fått mig att vila blicken på dem och utgrunda deras person, medan andra har varit outgrundliga och därför har mina tankar gått upp i varv; vad är det för person och varför beter sig personen så där har betagit mig min sinnesfrid -- som besatt har jag kunnat bli av en annan person. Detta har gjort mig övertygad om att det som är mest fantasiäggande och betagande är personen i sig och inte det objektiva utseendet, en övertygelse som satt sig då lustigt nog kroppsspråket säger mer än orden ibland.

Inte sällan har en person vid första anblick förefallit vara mer estetiskt tilltalande vid en skönsmässig bedömning om personens utseende för att senare mista sin plats till förmån av en annan som agerat mer hänförande. Ersättandet av förra vet jag aldrig på förhand om, inte heller vem som ska inta platsen; alltför många variabler påverkar mig. Det kan vara alltifrån ett ord som sägs, ett steg som tas, en blick, en långvarig tystnad eller gapighet.

Som sagt handlar diskussionen inte endast om en partner utan om en idealpartner. Därmed bör denne ha förmåga att städse fånga mitt intresse; och mot bakgrund av att ingen sparsamhet gällde vid beskrivning såg jag mig inte förhindrad att uträva allt som väcker intresse. Avgörande är sådan personen med särskilda eftersökta egenskaper, men dessa behövde inte specificeras härvid.
Sisyfos
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 749
Anslöt: 2017-06-04
Ort: Uppsala

Idealpartner?

Inläggav Fabela » 2018-05-28 21:23:48

Sisyfos, går det att vara mer konkret? Finns det t.ex. några offentliga personer du kan ge som exempel?
Gärna med videoklipp, om det går :-)Happy
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Idealpartner?

Inläggav Sisyfos » 2018-05-28 22:29:35

Fabela skrev:Sisyfos, går det att vara mer konkret? Finns det t.ex. några offentliga personer du kan ge som exempel?
Gärna med videoklipp, om det går :-)Happy


Mazzy Star (ödmjuk utstrålning), Shakira (bohemisk utstrålning) (period före blondering), Ricky Martin (glädjande kroppspråk), Collin Farrell (ögon), Natalie Portman (kommunikation), Zooey Deschanel (personlighet), Zoe Saldana (stolt kroppsspråk, Sylvia Plath (röst), Lars Winnerbäck (röst), Carolina Gynning (rättfram utstrålning),
Alison Mosshart (spännande utstrålning), Kurt Cobain (ögon).

Hoppas listan räcker. Jag brukar inte fundera mycket över offentliga personer.
Sisyfos
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 749
Anslöt: 2017-06-04
Ort: Uppsala

Idealpartner?

Inläggav Micke » 2018-05-28 22:37:53

Fabela skrev:Jag är gammal nog att veta bättre än att ha en partner :wink:

Det kunde varit jag som sagt det. Singelliv är underskattat. Det är även celibat om det är självvalt. Men var sak har sin tid; jag har barn och barnbarn och det är jag förstås tacksam för. Likaså är jag tacksam för erfarenheterna som mina förhållanden har givit mig, och att man fått lära känna personer på djupet (även om man inte har kontakt med dom idag). :-)Happy
Micke
 
Inlägg: 3416
Anslöt: 2005-10-12

Idealpartner?

Inläggav Fabela » 2018-05-29 5:47:59

Tack Huggorm & Sisyfos!

Har inga följdfrågor just nu, men kanske återkommer.
Det är nånting med ffa rörelser jag går och klurar på, men kan inte formulera det ännu.
Kanske startar en tråd om det, om jag får ihop de lösa bitarna jag har i skallen nu.

PS. Sisyfos, Alison Mosshart var otippad :-)Happy
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Idealpartner?

Inläggav Fabela » 2018-05-29 6:05:07

Micke skrev:Singelliv är underskattat.

Håller med om det. Kan inte förstå att en del människor ser det som nånting tragiskt och lite konstigt.
Alltså nu pratar jag om det självvalda, det ofrivilliga är förstås en annan sak.

Men så har jag också ett frihetsbehov långt över medel, för att inte säga nästan lite extremt, kanske.
Inte lätt att bygga ett förhållande på :wink:
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in