Hur är det att ha sex?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: atoms, Alien

Hur är det att ha sex?

Inläggav Alyana » 2018-04-21 12:09:19

Fretshi skrev:
Alyana skrev: :-)006
Menar du att din psykolog utnyttjade dig??
Fy... :-)004
Är inte du kvinna?


Nej jag är inte en kvinna!

Jaha, förlåt då missuppfattade jag.
Skojar du eller vad hände egentligen?
Alyana
 
Inlägg: 2492
Anslöt: 2009-08-01

Hur är det att ha sex?

Inläggav Smoyy » 2018-04-21 12:13:46

rapchic skrev:
Smoyy skrev:
Fretshi skrev:
Nej jag är inte en kvinna!

Berätta gärna lite mer hur det hela gick till. Vad sade han och vad gjorde ni? Anmälde du det?

Det är en fråga jag personligen inte tycker passar på öppet forum


Eftersom det känns som att TS inte har en aning om vad sex innebär så kanske dennes definition på sex är smekningar eller nåt annat? Har svårt att tro att en manlig psykolog skulle ha utnyttjat en annan manlig brukare/patient på det sättet. Men man väljer väl själv hur mycket detaljer man vill berätta i så fall.
Smoyy
Inaktiv
 
Inlägg: 218
Anslöt: 2017-12-02

Hur är det att ha sex?

Inläggav blitzen » 2018-04-21 12:20:08

Alyana skrev:
Fretshi skrev:
Alyana skrev: :-)006
Menar du att din psykolog utnyttjade dig??
Fy... :-)004
Är inte du kvinna?


Nej jag är inte en kvinna!

Jaha, förlåt då missuppfattade jag.
Skojar du eller vad hände egentligen?


Nu är jag också förvirrad. Manlig psykolog som beordrar manlig patient att ha sex med denne, ja det kan inte höra till vanligheterna. :?
blitzen
 
Inlägg: 450
Anslöt: 2018-02-27

Hur är det att ha sex?

Inläggav Itchy » 2018-04-21 13:30:50

Men hörrni... varför skulle inte en man (eller kvinna för den delen) kunna utnyttja en annan man?
Män kan självklart bli våldtagna eller sexuellt utnyttjade.
Jag råder er att inte ifrågasätta en person på det sättet ni har gjort.
Att människor i maktposition utnyttjar andra människor vet vi mkt väl.
Det skulle tyvärr vara långt ifrån första och sista gången just en psykvårdare har utnyttjat en patient.

Jag förstår inte riktigt vad ts menar har hänt, det kan vara allt från våldtäkt till "vanligt" sex mellan två samtyckande vuxna människor och allt därimellan.

Men som ts verkar vara på det klara med är det inte en ok situation då en psykolog har en enorm maktställning i förhållande till sin patient.
En psykolog har ett stort ansvar och ska hantera mkt känsliga frågor och det finns absolut inget utrymme för sex i den ekvationen.

Ts vill du berätta lite närmare vad du är ute efter för svar?
Känslan är att du känner förvirring kring sex och känslorna kring det.
Och med tanke på att din enda sexuella upplevelse har varit med en person som absolut inte ska vara en person som säger åt dig att genomföra en sexuell handling så är det mkt förståeligt.

Ledsen att du har varit med om detta.

Sex kan vara en hemsk, traumatisk upplevelse om det inte sker på ens egna villkor.
Sex kan vara en underbar, fin, rolig, upphetsande upplevelse om de inblandade känner sig bekväma och respekterade.
Sexuella preferenser skiljer sig från person till person så det kan vara lite svårt att svara enkelt och kort på "Hur sex känns". Men jag skulle säga att en bra utgångspunkt är att känna sig trygg och bekväm.
Itchy
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2018-03-30

Hur är det att ha sex?

Inläggav rapchic » 2018-04-21 13:35:11

Smoyy skrev:
rapchic skrev:
Smoyy skrev:Berätta gärna lite mer hur det hela gick till. Vad sade han och vad gjorde ni? Anmälde du det?

Det är en fråga jag personligen inte tycker passar på öppet forum


Eftersom det känns som att TS inte har en aning om vad sex innebär så kanske dennes definition på sex är smekningar eller nåt annat? Har svårt att tro att en manlig psykolog skulle ha utnyttjat en annan manlig brukare/patient på det sättet. Men man väljer väl själv hur mycket detaljer man vill berätta i så fall.

Smekningar eller penetrerande sex spelar ingen roll, det är fortfarande kränkande att få det gjort mot en själv eller tvingas att göra det mot någon annan mot ens vilja. Sex betyder ju faktiskt olika för olika personer du har ingen rätt att ifrågasätta TS.

Vad som än hände är det inget TS behöver skriva om på öppet forum och beroende på situation kanske inte bör för sin egen skull.

Män våldtas också, det är inte bara kvinnor, visst det är inte lika vanligt som det är för kvinnor men det gör inte brottet mildare eller kränkningen mindre.
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Hur är det att ha sex?

Inläggav Smoyy » 2018-04-21 13:44:00

rapchic skrev:
Smoyy skrev:
rapchic skrev:Det är en fråga jag personligen inte tycker passar på öppet forum


Eftersom det känns som att TS inte har en aning om vad sex innebär så kanske dennes definition på sex är smekningar eller nåt annat? Har svårt att tro att en manlig psykolog skulle ha utnyttjat en annan manlig brukare/patient på det sättet. Men man väljer väl själv hur mycket detaljer man vill berätta i så fall.

Smekningar eller penetrerande sex spelar ingen roll, det är fortfarande kränkande att få det gjort mot en själv eller tvingas att göra det mot någon annan mot ens vilja. Sex betyder ju faktiskt olika för olika personer du har ingen rätt att ifrågasätta TS.

Vad som än hände är det inget TS behöver skriva om på öppet forum och beroende på situation kanske inte bör för sin egen skull.

Män våldtas också, det är inte bara kvinnor, visst det är inte lika vanligt som det är för kvinnor men det gör inte brottet mildare eller kränkningen mindre.


Jösses lugna dig människa. Jag är mest nyfiken på om det verkligen har skett ett brott eller inte och vilka konsekvenser det fick. En person med grov autism kan ha svårt att ens förstå vad sex är öht.
Vill TS berätta får han väl göra det om han vill.
Smoyy
Inaktiv
 
Inlägg: 218
Anslöt: 2017-12-02

Hur är det att ha sex?

Inläggav blitzen » 2018-04-21 14:07:34

rapchic skrev:
Smoyy skrev:
rapchic skrev:Det är en fråga jag personligen inte tycker passar på öppet forum


Eftersom det känns som att TS inte har en aning om vad sex innebär så kanske dennes definition på sex är smekningar eller nåt annat? Har svårt att tro att en manlig psykolog skulle ha utnyttjat en annan manlig brukare/patient på det sättet. Men man väljer väl själv hur mycket detaljer man vill berätta i så fall.

Smekningar eller penetrerande sex spelar ingen roll, det är fortfarande kränkande att få det gjort mot en själv eller tvingas att göra det mot någon annan mot ens vilja. Sex betyder ju faktiskt olika för olika personer du har ingen rätt att ifrågasätta TS.

Vad som än hände är det inget TS behöver skriva om på öppet forum och beroende på situation kanske inte bör för sin egen skull.

Män våldtas också, det är inte bara kvinnor, visst det är inte lika vanligt som det är för kvinnor men det gör inte brottet mildare eller kränkningen mindre.


Timell åtalades ju för våldtäkt för att han fört in handen i en olämplig kroppsöppning på kvinna i badtunneincidenten så våldtäkt behöver inte enbart handla om penetrerande samlag vilket jag trodde. Sen friades han väl dock så vitt jag vet. Som andra sagt så kan en person med AS ha svårt att veta om ett övergrepp har skett. En psykolog (vilka jag bara får sämre och sämre förtroende för) ger order om en sådan sak och patienten med asperger lyder, och sedan inte har en aning om hur sex känt, vittnar om att det inte är sex han upplevt utan ett övergrepp som syftade till att tillfredsställa psykologsvinet. Fy f*n ett kok stryk skulle aset ha.
blitzen
 
Inlägg: 450
Anslöt: 2018-02-27

Hur är det att ha sex?

Inläggav Itchy » 2018-04-21 14:49:13

Fretshi, för att hitta någon att ha sex med kan du antingen bjuda ut ngn irl. Tex om du studerar kanske det finns ngn du attraheras eller intresseras av på skolan. Eller på en bar, nattklubb om du gillar den typen av ställen.

Själv är jag introvert och trivs därför med att träffa folk via internet och liknande. Tinder tex.
Tänk på din säkerhet bara! Träffa aldrig någon ensam på avlägsen plats eller hemma hos dig eller den andra första gången ni ses.
Prova Tinder eller något liknande!
Träffas på en fika eller promenad där det finns andra människor omkring.

Eftersom du är sexuellt oerfaren och därför kanske inte vet vad du tycker om, var dina gränser går, vad som får dig att bli obekväm i en sexuell situation osv, så tycker jag att det är viktigt att du går långsamt framåt.
Du ska för det första känna dig attraherad av personen. Som jag nämnde i mitt tidigaste inlägg är det även otroligt viktigt att du känner dig trygg och respekterad.
När du har den grunden så kan du fokusera på det som är kul och lustfyllt med sex.
Och glöm inte att du alltid har rätt att avbryta en pågående handling om du under loppets gång börjar känna dig obekväm. Man får ångra sig.

Attraktion, trygghet och respekt. Och dejting app ;) det är mina ledord till dig
Itchy
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2018-03-30

Hur är det att ha sex?

Inläggav nomemorytoday » 2018-04-21 17:40:43

rapchic skrev:Män våldtas också, det är inte bara kvinnor, visst det är inte lika vanligt som det är för kvinnor men det gör inte brottet mildare eller kränkningen mindre.


Jag är man och har blivit det, av en kvinna.
nomemorytoday
 
Inlägg: 3913
Anslöt: 2018-01-13

Hur är det att ha sex?

Inläggav RSD555 » 2018-04-21 22:14:47

Sisyfos skrev:
ajemen skrev:
Sisyfos skrev:
Jag håller med; självklart är det prioriterat. Men om det inte går bör det andra alternativet tillämpas.

Om man inte kan gå därifrån, d.v.s. blir våldtagen, och "det blir långtråkigt", så tror jag inte att "låtsas komma eller somna" är vidare goda råd; även under normala omständigheter (vanlig sexakt) så tycker jag att det är en dålig normativ som innefattar lögnaktiga handlingar. Rak kommunikation verkar lämpligare.


Ja rak kommunikation är lämpligare. Fast det är inte pudelns kärna. Du kanske inte vill såra din partner; sedan om ni haft sex uppemot 30 min eller längre på kvällen, så är det ingen lögnaktig handling om är så trött att du inte orkar mer. Därför borde man få låtsas somna, du har redan som sagt haft sex och gjort uppoffringen. Jag är övertygad om att det förmodligen har hänt någon på forumet att de på riktigt har somnat.

Kärlek består av det sinneliga, däri ingår kognitiv och känslomässiga aspekter. I de flesta relationer där sex förekommer räcker inte enbart den platoniska kärleken utan det krävs även köttslig kärlek. Hur kan kommunikation lösa en sådan konflikt? Ena parten har ett större behov än dig. För att uppnå perfekt balans ska bådas behov tillgodoses, ska personen söka tillfredställelse av sina behov hos annan utanför relationen?

Hur ska rak kommunikation lösa konflikten om de köttsliga begären när relationen är perfekt på det platoniska planet? Vad kan konstateras och lösas? Vilka nya infallsvinklar kan kommunikation bidra med?

Pinghis Khan skrev:Är förmodligen inte en lika bra ide som det låter i praktiken.


Jag instämmer till fullo. Det är ett praktiskt problem.


Att låtsas somna låter hemskt.
RSD555
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1603
Anslöt: 2017-12-02

Hur är det att ha sex?

Inläggav Fretshi » 2018-04-23 17:56:55

Alyana skrev:
Fretshi skrev:
Alyana skrev: :-)006
Menar du att din psykolog utnyttjade dig??
Fy... :-)004
Är inte du kvinna?


Nej jag är inte en kvinna!

Jaha, förlåt då missuppfattade jag.
Skojar du eller vad hände egentligen?


Det är lugnt!

Nej jag skojar inte det här hände men jag har börjat längta efter en partner på senare tid därför jag tog upp frågan.
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Hur är det att ha sex?

Inläggav Fretshi » 2018-04-23 17:59:17

Smoyy skrev:
rapchic skrev:
Smoyy skrev:Berätta gärna lite mer hur det hela gick till. Vad sade han och vad gjorde ni? Anmälde du det?

Det är en fråga jag personligen inte tycker passar på öppet forum


Eftersom det känns som att TS inte har en aning om vad sex innebär så kanske dennes definition på sex är smekningar eller nåt annat? Har svårt att tro att en manlig psykolog skulle ha utnyttjat en annan manlig brukare/patient på det sättet. Men man väljer väl själv hur mycket detaljer man vill berätta i så fall.


Jag har bara haft sex på det viset och psykologen sa själv att nu har vi haft sex efter att vi haft det.
Jag skulle nog kalla snarkningar på vissa partier för sex.
Så han utnyttjade mig faktiskt även om det var för att pigga upp mig och ge mig mer erfarenhet.
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Hur är det att ha sex?

Inläggav Fretshi » 2018-04-23 18:01:43

Itchy skrev:Fretshi, för att hitta någon att ha sex med kan du antingen bjuda ut ngn irl. Tex om du studerar kanske det finns ngn du attraheras eller intresseras av på skolan. Eller på en bar, nattklubb om du gillar den typen av ställen.

Själv är jag introvert och trivs därför med att träffa folk via internet och liknande. Tinder tex.
Tänk på din säkerhet bara! Träffa aldrig någon ensam på avlägsen plats eller hemma hos dig eller den andra första gången ni ses.
Prova Tinder eller något liknande!
Träffas på en fika eller promenad där det finns andra människor omkring.

Eftersom du är sexuellt oerfaren och därför kanske inte vet vad du tycker om, var dina gränser går, vad som får dig att bli obekväm i en sexuell situation osv, så tycker jag att det är viktigt att du går långsamt framåt.
Du ska för det första känna dig attraherad av personen. Som jag nämnde i mitt tidigaste inlägg är det även otroligt viktigt att du känner dig trygg och respekterad.
När du har den grunden så kan du fokusera på det som är kul och lustfyllt med sex.
Och glöm inte att du alltid har rätt att avbryta en pågående handling om du under loppets gång börjar känna dig obekväm. Man får ångra sig.

Attraktion, trygghet och respekt. Och dejting app ;) det är mina ledord till dig


Tack för bra tips!

Ska tänka på det.
Ja det är nog bäst att gå långsamt fram för annars kanske man verkar för desperat och det blir pannkaka av det hela.
Ska absolut skaffa tinder!
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Hur är det att ha sex?

Inläggav Charlie72 » 2018-04-23 21:41:17

Skönt och kul med rätt person
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Hur är det att ha sex?

Inläggav ehmd93 » 2018-04-23 21:49:51

Vad skulle har hänt om arbetsgivare tagit reda om detta företeelse förr eller senare att psykologen skulle bli avskedad och polisanmält.
ehmd93
 
Inlägg: 122
Anslöt: 2015-04-30

Hur är det att ha sex?

Inläggav AlexAspie » 2018-06-04 19:52:59

Fretshi skrev:
Smoyy skrev:
rapchic skrev:Det är en fråga jag personligen inte tycker passar på öppet forum


Eftersom det känns som att TS inte har en aning om vad sex innebär så kanske dennes definition på sex är smekningar eller nåt annat? Har svårt att tro att en manlig psykolog skulle ha utnyttjat en annan manlig brukare/patient på det sättet. Men man väljer väl själv hur mycket detaljer man vill berätta i så fall.


Jag har bara haft sex på det viset och psykologen sa själv att nu har vi haft sex efter att vi haft det.
Jag skulle nog kalla snarkningar på vissa partier för sex.
Så han utnyttjade mig faktiskt även om det var för att pigga upp mig och ge mig mer erfarenhet.

Förlåt för att jag inte svarar direkt på frågan, men du har fått flera andra bra råd redan :)

Du behöver självklart inte skriva rakt ut här, men har du övervägt att rapportera det som har hänt? Kanske till psykologens chef om du inte orkar blanda in polis. Det du säger har skett är INTE okej, hur det än gick till och vad som än hände (så länge det inte var 100% frivilligt från din sida såklart). Om du vågar berätta det här vidare så kan du hjälpa andra att bli utsatta för samma sak.
AlexAspie
 
Inlägg: 43
Anslöt: 2018-06-04

Hur är det att ha sex?

Inläggav BellaBelle » 2018-06-05 15:09:53

Fretshi skrev:
Alyana skrev: :-)006
Menar du att din psykolog utnyttjade dig??
Fy... :-)004
Är inte du kvinna?


Nej jag är inte en kvinna!


Är du homosexuell? Så att det är en man du vill närma dig? Men för frivilligt sex nästa gång då.
BellaBelle
 
Inlägg: 2542
Anslöt: 2017-10-29
Ort: Sy-kläder-landet.

Hur är det att ha sex?

Inläggav Fretshi » 2018-06-18 21:11:06

Jag kanske är bisexuell, men blir mer attraherad av tjejer!
Min närmaste vän är gay så skulle jag vara attraherad av honom så skulle vi nog varit lite intima med varandra vid det här laget.

Jag har polisanmält händelsen i höstas och väntar på dom nu, har gått på några förhör.

Skulle så gärna vilja krama om en tjej man tycker om och kyssa en tjej.
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Hur är det att ha sex?

Inläggav PillanEnsam » 2019-12-16 11:00:55

Jag är väldigt ny på detta med sex och relationer, jag har inte riktigt fått till de tidigare. Jag såg att denna tråd var gammal men hoppas att någon fortfarande följer den, jag skulle behöva någon att prata med om det.
PillanEnsam
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2019-12-16

Hur är det att ha sex?

Inläggav antonius » 2019-12-16 16:46:51

Tror det är bättre att vara gay, de verkar alltid ha så roligt när dom partajar, inte alls som oss tråkiga hetero, så jag antar att de har bra sex oftare... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Hur är det att ha sex?

Inläggav PillanEnsam » 2019-12-16 19:01:20

antonius skrev:Tror det är bättre att vara gay, de verkar alltid ha så roligt när dom partajar, inte alls som oss tråkiga hetero, så jag antar att de har bra sex oftare... :-)063



Men oj tror du verkligen de?? Tänker du främst på bögar eller flator??
PillanEnsam
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2019-12-16

Hur är det att ha sex?

Inläggav Karamell » 2019-12-16 20:14:08

Pinghis Khan skrev::shock:

:lol: :lol: :lol:
Karamell
 
Inlägg: 3121
Anslöt: 2016-03-28

Hur är det att ha sex?

Inläggav antonius » 2019-12-16 22:16:12

PillanEnsam skrev:
antonius skrev:Tror det är bättre att vara gay, de verkar alltid ha så roligt när dom partajar, inte alls som oss tråkiga hetero, så jag antar att de har bra sex oftare... :-)063



Men oj tror du verkligen de?? Tänker du främst på bögar eller flator??


Nu var det kanske mest ett tankeexperiment, men ja om man ser till hur det verkar vara. Hos lesbiska kanske det är mer komplicerat, om bägge har PMS besvär kan det nog uppstå turbulens, inbillar jag mig. De som är mest olyckliga är nog transpersoner, inte bara att de har så många haters, utan dessutom en så oförstående omvärld, gäller väl så klart inte alla. Önskar bara att alla fick vara tillfredsställda, och må väl... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Hur är det att ha sex?

Inläggav slackern » 2019-12-16 23:21:40

PillanEnsam skrev:Jag är väldigt ny på detta med sex och relationer, jag har inte riktigt fått till de tidigare. Jag såg att denna tråd var gammal men hoppas att någon fortfarande följer den, jag skulle behöva någon att prata med om det.


Då är det väl bara att gratulera till att du har fått till det.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in