Att leva på ca 300 kr i veckan?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Att leva på ca 300 kr i veckan?

Inläggav RSD555 » 2018-04-22 1:36:05

Alien skrev:
RSD555 skrev:Vill man leva helt gratis kan man äta bark och rötter. Då tillverkar kroppen själv protein i lagom dos och man blir smärt, muskulös och frisk.

Nej, muskulös och frisk blir man inte. Förr el senare dör man. Vad du skriver är rena hånet mot svältande människor. Barkmjöl fyller magen men ger ingen näring. Vid svälten i Nordkorea så var det vad en del människor tvingades äta.

"De drog av den söta innerbarken från tallar och malde den till ett fint pulver som kunde användas i stället för mjöl. ... De plockade osmälta majskorn ur boskapsdjurens avföring. Skeppsvarvsarbetare utvecklade en teknik som gick ut på att skrapa golvet i de lastutrymmen som hade innehållit mat, för att sedan breda ut den illaluktande geggan uppe på ett tak så att de kunde plocka ut råa riskorn och annat ätbart." (B Demick: Inget att avundas. Vardagsliv i Nordkorea)

Däremot kan man äta späda tall- och granskott och få i sig C-vitamin (men inte protein).


Det var ett program på kunskapskanalen om folk i afrika som bara åt trä. Dom hade inte våra sjukdomar som vi brottas med här.

Det är inte åsikter utan fakta. Viktigt skilja mellan åsikter och fakta. Annars kan det bli osämja.
RSD555
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1603
Anslöt: 2017-12-02

Re: Att leva på ca 300 kr i veckan?

Inläggav tahlia » 2018-04-22 7:42:05

RSD555 skrev:
Det var ett program på kunskapskanalen om folk i afrika som bara åt trä. Dom hade inte våra sjukdomar som vi brottas med här.

Det är inte åsikter utan fakta. Viktigt skilja mellan åsikter och fakta. Annars kan det bli osämja.


Du envisas med att använda ordet "bara".

Tänker du hävda att det är fakta måste du backa upp det med en källhänvisning.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Att leva på ca 300 kr i veckan?

Inläggav Alien » 2018-04-22 8:54:38

RSD555 skrev:
Alien skrev:
RSD555 skrev:Vill man leva helt gratis kan man äta bark och rötter. Då tillverkar kroppen själv protein i lagom dos och man blir smärt, muskulös och frisk.

Nej, muskulös och frisk blir man inte. Förr el senare dör man. Vad du skriver är rena hånet mot svältande människor. Barkmjöl fyller magen men ger ingen näring. Vid svälten i Nordkorea så var det vad en del människor tvingades äta.

"De drog av den söta innerbarken från tallar och malde den till ett fint pulver som kunde användas i stället för mjöl. ... De plockade osmälta majskorn ur boskapsdjurens avföring. Skeppsvarvsarbetare utvecklade en teknik som gick ut på att skrapa golvet i de lastutrymmen som hade innehållit mat, för att sedan breda ut den illaluktande geggan uppe på ett tak så att de kunde plocka ut råa riskorn och annat ätbart." (B Demick: Inget att avundas. Vardagsliv i Nordkorea)

Däremot kan man äta späda tall- och granskott och få i sig C-vitamin (men inte protein).


Det var ett program på kunskapskanalen om folk i afrika som bara åt trä. Dom hade inte våra sjukdomar som vi brottas med här.

Det är inte åsikter utan fakta. Viktigt skilja mellan åsikter och fakta. Annars kan det bli osämja.


Du har inte givit någon hänvisning till dessa "fakta". Att säga att du hört detta i ett program från Kunskapskanalen är inte tillräckligt; du kan ha missuppfattat något.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Att leva på ca 300 kr i veckan?

Inläggav kiddie » 2018-04-22 14:20:12

Här är en källa för den som älskar källor för att sedan bara slå bort det man sagt ändå:

Från Wiki:
Eneriginnehållet i mjöl av tallbark är 82 kcal.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Att leva på ca 300 kr i veckan?

Inläggav Pinghis Khan » 2018-04-22 16:40:20

kiddie skrev:Här är en källa för den som älskar källor för att sedan bara slå bort det man sagt ändå:

Från Wiki:
Eneriginnehållet i mjöl av tallbark är 82 kcal.


Du behöver fortfarande vanligt mjöl om det ska bli något brödliknade.

Förövrigt tror jag hellre på att träd äter människor.
https://en.wikipedia.org/wiki/Man-eating_tree

Palmärg är inte trä, det finns inga palmer i Sverige heller.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Palmer
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Att leva på ca 300 kr i veckan?

Inläggav kiddie » 2018-04-22 21:03:09

Ja, man drygade ju ut mjöl med det. Man visste ju på förhand om man skulle få svälta, när man skördade. Blev det en dålig skörd så var det dags att hitta utfyllnad. Man åt även lavar som man urlakade med aska. Det finns näring i det med.

En sak jag undrar över är om man klarat vintern och det började våras, då fanns ju en del växtlighet men inga bär, frukter, skördar osv än. Jag undrar vad man åt när våren kom.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Att leva på ca 300 kr i veckan?

Inläggav rapchic » 2018-04-22 21:09:21

kiddie skrev:Ja, man drygade ju ut mjöl med det. Man visste ju på förhand om man skulle få svälta, när man skördade. Blev det en dålig skörd så var det dags att hitta utfyllnad. Man åt även lavar som man urlakade med aska. Det finns näring i det med.

En sak jag undrar över är om man klarat vintern och det började våras, då fanns ju en del växtlighet men inga bär, frukter, skördar osv än. Jag undrar vad man åt när våren kom.


Jag har en bok om bland annat svältkost häromkring jag ska se om jag hittar den (det är några flyttar sen jag läste den)
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Att leva på ca 300 kr i veckan?

Inläggav antonius » 2018-04-22 22:05:18

kiddie skrev:Jag undrar vad man åt när våren kom.


kannibalism och inuiterna åt sina hundar... :-)004
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Att leva på ca 300 kr i veckan?

Inläggav Vildsvin » 2018-04-23 22:45:10

Alien skrev:
RSD555 skrev:
Alien skrev:Nej, muskulös och frisk blir man inte. Förr el senare dör man. Vad du skriver är rena hånet mot svältande människor. Barkmjöl fyller magen men ger ingen näring. Vid svälten i Nordkorea så var det vad en del människor tvingades äta.

"De drog av den söta innerbarken från tallar och malde den till ett fint pulver som kunde användas i stället för mjöl. ... De plockade osmälta majskorn ur boskapsdjurens avföring. Skeppsvarvsarbetare utvecklade en teknik som gick ut på att skrapa golvet i de lastutrymmen som hade innehållit mat, för att sedan breda ut den illaluktande geggan uppe på ett tak så att de kunde plocka ut råa riskorn och annat ätbart." (B Demick: Inget att avundas. Vardagsliv i Nordkorea)

Däremot kan man äta späda tall- och granskott och få i sig C-vitamin (men inte protein).


Det var ett program på kunskapskanalen om folk i afrika som bara åt trä. Dom hade inte våra sjukdomar som vi brottas med här.

Det är inte åsikter utan fakta. Viktigt skilja mellan åsikter och fakta. Annars kan det bli osämja.


Du har inte givit någon hänvisning till dessa "fakta". Att säga att du hört detta i ett program från Kunskapskanalen är inte tillräckligt; du kan ha missuppfattat något.

"Träet" vissa folkstammar (inte i Afrika, men däremot i Indonesien, och på Nya Guinea) lever på är innanmätet av sagopalm: https://sv.wikipedia.org/wiki/Sago

Jared Diamond tar upp trädet i sin bok "Vete, vapen och virus" som argument för varför vissa folkstammar är kvar på stenåldersnivå. Man måste lägga ner såpass mycket arbete på att utvinna protein man kan överleva på av trädet att man inte har tid till utveckling, medan européernas förfäder som levde på sädesslag och hade tillgång till tämjbara djur (oxar och hästar att plöja med) hade mycket mer fritid.
Vildsvin
 
Inlägg: 2289
Anslöt: 2011-01-03

Att leva på ca 300 kr i veckan?

Inläggav Pinghis Khan » 2018-04-24 11:54:03

kiddie skrev:Ja, man drygade ju ut mjöl med det. Man visste ju på förhand om man skulle få svälta, när man skördade. Blev det en dålig skörd så var det dags att hitta utfyllnad. Man åt även lavar som man urlakade med aska. Det finns näring i det med.

En sak jag undrar över är om man klarat vintern och det började våras, då fanns ju en del växtlighet men inga bär, frukter, skördar osv än. Jag undrar vad man åt när våren kom.


Diverse lökväxter åt man tydligen i nödfall.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Att leva på ca 300 kr i veckan?

Inläggav RSD555 » 2018-04-25 4:44:32

Vildsvin skrev:
Alien skrev:
RSD555 skrev:
Det var ett program på kunskapskanalen om folk i afrika som bara åt trä. Dom hade inte våra sjukdomar som vi brottas med här.

Det är inte åsikter utan fakta. Viktigt skilja mellan åsikter och fakta. Annars kan det bli osämja.


Du har inte givit någon hänvisning till dessa "fakta". Att säga att du hört detta i ett program från Kunskapskanalen är inte tillräckligt; du kan ha missuppfattat något.

"Träet" vissa folkstammar (inte i Afrika, men däremot i Indonesien, och på Nya Guinea) lever på är innanmätet av sagopalm: https://sv.wikipedia.org/wiki/Sago

Jared Diamond tar upp trädet i sin bok "Vete, vapen och virus" som argument för varför vissa folkstammar är kvar på stenåldersnivå. Man måste lägga ner såpass mycket arbete på att utvinna protein man kan överleva på av trädet att man inte har tid till utveckling, medan européernas förfäder som levde på sädesslag och hade tillgång till tämjbara djur (oxar och hästar att plöja med) hade mycket mer fritid.


Dom jag såg gjorde flis eller sågspån av stammar som dom sen la i blöt(och trampade) under flera veckor innan det gick att äta. Tror stammarna var lite söta. Det var nog i alla fall speciella träd på något sätt. Släkt med sockerrör kanske. Har letat källor men hittar inget.
RSD555
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1603
Anslöt: 2017-12-02

Att leva på ca 300 kr i veckan?

Inläggav Solblomma » 2018-04-25 4:59:18

Igår plockade jag kirskål. Billig mat. Och god tycker jag, man kan använda den på samma sätt som spenat.
Solblomma
 
Inlägg: 1211
Anslöt: 2018-03-10
Ort: Halland

Att leva på ca 300 kr i veckan?

Inläggav RSD555 » 2018-04-25 7:35:52

Vildsvin skrev:
Alien skrev:
RSD555 skrev:
Det var ett program på kunskapskanalen om folk i afrika som bara åt trä. Dom hade inte våra sjukdomar som vi brottas med här.

Det är inte åsikter utan fakta. Viktigt skilja mellan åsikter och fakta. Annars kan det bli osämja.


Du har inte givit någon hänvisning till dessa "fakta". Att säga att du hört detta i ett program från Kunskapskanalen är inte tillräckligt; du kan ha missuppfattat något.

"Träet" vissa folkstammar (inte i Afrika, men däremot i Indonesien, och på Nya Guinea) lever på är innanmätet av sagopalm: https://sv.wikipedia.org/wiki/Sago

Jared Diamond tar upp trädet i sin bok "Vete, vapen och virus" som argument för varför vissa folkstammar är kvar på stenåldersnivå. Man måste lägga ner såpass mycket arbete på att utvinna protein man kan överleva på av trädet att man inte har tid till utveckling, medan européernas förfäder som levde på sädesslag och hade tillgång till tämjbara djur (oxar och hästar att plöja med) hade mycket mer fritid.


Levde dom enbart på trädet?
RSD555
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1603
Anslöt: 2017-12-02

Att leva på ca 300 kr i veckan?

Inläggav Vildsvin » 2018-04-25 23:26:39

RSD555 skrev:
Vildsvin skrev:
Alien skrev:
Du har inte givit någon hänvisning till dessa "fakta". Att säga att du hört detta i ett program från Kunskapskanalen är inte tillräckligt; du kan ha missuppfattat något.

"Träet" vissa folkstammar (inte i Afrika, men däremot i Indonesien, och på Nya Guinea) lever på är innanmätet av sagopalm: https://sv.wikipedia.org/wiki/Sago

Jared Diamond tar upp trädet i sin bok "Vete, vapen och virus" som argument för varför vissa folkstammar är kvar på stenåldersnivå. Man måste lägga ner såpass mycket arbete på att utvinna protein man kan överleva på av trädet att man inte har tid till utveckling, medan européernas förfäder som levde på sädesslag och hade tillgång till tämjbara djur (oxar och hästar att plöja med) hade mycket mer fritid.


Dom jag såg gjorde flis eller sågspån av stammar som dom sen la i blöt(och trampade) under flera veckor innan det gick att äta. Tror stammarna var lite söta. Det var nog i alla fall speciella träd på något sätt. Släkt med sockerrör kanske. Har letat källor men hittar inget.
Finns flera växter som försvarar sig mot djur genom att frigöra cyanid när växtdelarna krossas. De måste behandlas för att inte framkalla hjärnskador eller rent av död. Skulle gissa på maniok som är väldigt lättodlat och som finns i både söt (låg giftighet) och bitter (giftigast, men populärast eftersom de är skyddade mot angrepp av vilda djur) variant. Det är dock inte stammarna utan rötterna man äter.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Maniok

Hjärnskadorna från att äta obehandlad maniok yttrar sig som spastisk förlamning i fötterna som går uppåt ju värre förgiftningen varit. Den är permanent och någon bot finns inte.

RSD555 skrev:Levde dom enbart på trädet?

Nej, men sagopalm är det som är lättast att få tag på, att jaga djur (utöver insekter) är svårt. Fiska går inte om man lever mitt i skogen.
Vildsvin
 
Inlägg: 2289
Anslöt: 2011-01-03

Att leva på ca 300 kr i veckan?

Inläggav RSD555 » 2018-04-26 0:34:30

https://www.synonymer.se/sv-syn/faktatt ... -syn/fakta

Alien skrev:
RSD555 skrev:
Alien skrev:Nej, muskulös och frisk blir man inte. Förr el senare dör man. Vad du skriver är rena hånet mot svältande människor. Barkmjöl fyller magen men ger ingen näring. Vid svälten i Nordkorea så var det vad en del människor tvingades äta.

"De drog av den söta innerbarken från tallar och malde den till ett fint pulver som kunde användas i stället för mjöl. ... De plockade osmälta majskorn ur boskapsdjurens avföring. Skeppsvarvsarbetare utvecklade en teknik som gick ut på att skrapa golvet i de lastutrymmen som hade innehållit mat, för att sedan breda ut den illaluktande geggan uppe på ett tak så att de kunde plocka ut råa riskorn och annat ätbart." (B Demick: Inget att avundas. Vardagsliv i Nordkorea)

Däremot kan man äta späda tall- och granskott och få i sig C-vitamin (men inte protein).


Det var ett program på kunskapskanalen om folk i afrika som bara åt trä. Dom hade inte våra sjukdomar som vi brottas med här.

Det är inte åsikter utan fakta. Viktigt skilja mellan åsikter och fakta. Annars kan det bli osämja.


Du har inte givit någon hänvisning till dessa "fakta". Att säga att du hört detta i ett program från Kunskapskanalen är inte tillräckligt; du kan ha missuppfattat något.


Fakta betyder "information" och behöver inte vara grundad.

Finns fakta som står på stabil grund men även fakta som saknar grund.

Förklaras om du klickar på länken längst upp i det här inlägget.

Jag menade just det att jag kan ha missuppfattat något. Därför jag skrev att det jag presenterade var fakta.
RSD555
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1603
Anslöt: 2017-12-02

Re: Att leva på ca 300 kr i veckan?

Inläggav tahlia » 2018-04-26 1:52:34

RSD555 skrev:Fakta betyder "information" och behöver inte vara grundad.

Finns fakta som står på stabil grund men även fakta som saknar grund.


Nej. Fakta är pluralformen av faktum .
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Att leva på ca 300 kr i veckan?

Inläggav kiddie » 2018-04-26 2:05:04

Någon frågar om hur man lever på 300 kr i veckan. Det urartar till en konstig diskussion om att äta trä och svältkatastrofer.

Enda användbara positiva i denna onödiga diskussion (iaf gentemot TS) är kirskålen. Skulle vilja lägga till andra saker man kan göra årstidsbundet, ibland skänker folk bort överbliven frukt på hösten. Om man kan svampar (bli inte förgiftade!) så är det jättetrevligt att plocka, blåbär och lingon med. Och då är det fortfarande normala saker, inte träätande och barkbröd.

Hjälp gärna till att markera träd ni finner på div äpple- och fruktkartor som den här:

http://xn--ssongsmat-v2a.nu/ssm/%C3%84ppelkarta

Det beror ju på hur stor ens stad är, men finns det många olika ställen att handla på, så brukar man kunna hitta något ställe där just en viss sorts mat är mycket billigare än på andra ställen. Jättekul att hitta sådant. Så slipper man slösa i en affär där det är dubbelt så dyrt. Att kunna jämföra priser är ett måste när man sparar på matpengar.

Jag gör som TS. Jag äter enkelt oftast men äter "ute" någongång ibland. Tycker att någon gång får man spendera, särskilt om det är typ prisvärd buffé. Annars blir det bara för trist. Jag har alltid ätit ute till viss del, även när jag var jättefattig, iofs blev det bara en kopp te och billigaste glassen, men ändå. Går det så är det viktigt att komma ut ibland.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Att leva på ca 300 kr i veckan?

Inläggav RSD555 » 2018-04-26 2:29:04

tahlia skrev:
RSD555 skrev:Fakta betyder "information" och behöver inte vara grundad.

Finns fakta som står på stabil grund men även fakta som saknar grund.


Nej. Fakta är pluralformen av faktum .


Enligt wikipedia skiljer man på faktum och teorier baserade på fakta.

Enligt synonymer.se finns det fakta som är välgrundad.

Jag ser dessa två källor som faktum på vad faktum är. Men jag är öppen för att ändra uppfattning om du har starkare argument. Beundrar din intelligens.

I min hjärna har ordet faktum den betydelse som hävdas av de mest virala mediumen. Som min hjärna uppfattar det.
RSD555
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1603
Anslöt: 2017-12-02

Att leva på ca 300 kr i veckan?

Inläggav RSD555 » 2018-04-26 2:48:33

kiddie skrev:Någon frågar om hur man lever på 300 kr i veckan. Det urartar till en konstig diskussion om att äta trä och svältkatastrofer.

Enda användbara positiva i denna onödiga diskussion (iaf gentemot TS) är kirskålen. Skulle vilja lägga till andra saker man kan göra årstidsbundet, ibland skänker folk bort överbliven frukt på hösten. Om man kan svampar (bli inte förgiftade!) så är det jättetrevligt att plocka, blåbär och lingon med. Och då är det fortfarande normala saker, inte träätande och barkbröd.

Hjälp gärna till att markera träd ni finner på div äpple- och fruktkartor som den här:

http://xn--ssongsmat-v2a.nu/ssm/%C3%84ppelkarta

Det beror ju på hur stor ens stad är, men finns det många olika ställen att handla på, så brukar man kunna hitta något ställe där just en viss sorts mat är mycket billigare än på andra ställen. Jättekul att hitta sådant. Så slipper man slösa i en affär där det är dubbelt så dyrt. Att kunna jämföra priser är ett måste när man sparar på matpengar.

Jag gör som TS. Jag äter enkelt oftast men äter "ute" någongång ibland. Tycker att någon gång får man spendera, särskilt om det är typ prisvärd buffé. Annars blir det bara för trist. Jag har alltid ätit ute till viss del, även när jag var jättefattig, iofs blev det bara en kopp te och billigaste glassen, men ändå. Går det så är det viktigt att komma ut ibland.


Är diskussionen konstig även för ett aspergerforum? På vilka sätt är den konstig?

Menar du att den är konstig från ett normalt perspektiv eller normal från ett konstigt perspektiv med konstiga personer?

Mvh
RSD555
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1603
Anslöt: 2017-12-02

Att leva på ca 300 kr i veckan?

Inläggav antonius » 2018-04-26 9:15:03

På gamm sovjet radion pratade de om "dumpstring" det var tydligen någon som levt på det i flera år. Är kanske OT... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Att leva på ca 300 kr i veckan?

Inläggav rapchic » 2018-04-26 9:21:20

antonius skrev:På gamm sovjet radion pratade de om "dumpstring" det var tydligen någon som levt på det i flera år. Är kanske OT... :-)063

Ofta är det tyvärr olagligt men mycket mat som är helt ok slängs. Min man jobbar i mataffär så jag ser det, tex när gurkor slängs för att dom har fel färg (men är fullt ätbara).

Däför försöker jag handla sånt som snart går ut om jag vet jag ska äta det snart. Det är ju ofta rabatterat också (om inte, fråga om du kan köpa det billigare, jag har fått göra det då jag frågade en gång)
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Att leva på ca 300 kr i veckan?

Inläggav Fretshi » 2018-04-26 10:12:35

Okej detta var inte det jag önskade när jag startade tråden!
Jag är utbildad livsmedelsagronom och har kunskap om kost och näring, men jag ville veta hur man kan leva billigt inte att de äter bark i Afrika!

Till och med om man är vegetarian så måste man ha bra koll på vad man äter för att inte tappa energi, jag har prövat att vara vegetarian ett tag och det var inget för mig. Jag rasade i vikt och fick minismå muskler samt tappade energi och om ni så vill så tror jag att jag inte återhämtade mig lika fort från min depression pga att jag inte fick i mig tillräckligt med energi so gjorde mig trött och håglös.
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Att leva på ca 300 kr i veckan?

Inläggav rapchic » 2018-04-26 10:24:32

Fretshi skrev:Okej detta var inte det jag önskade när jag startade tråden!
Jag är utbildad livsmedelsagronom och har kunskap om kost och näring, men jag ville veta hur man kan leva billigt inte att de äter bark i Afrika!

Till och med om man är vegetarian så måste man ha bra koll på vad man äter för att inte tappa energi, jag har prövat att vara vegetarian ett tag och det var inget för mig. Jag rasade i vikt och fick minismå muskler samt tappade energi och om ni så vill så tror jag att jag inte återhämtade mig lika fort från min depression pga att jag inte fick i mig tillräckligt med energi so gjorde mig trött och håglös.

Min man har aldrig vägt så mycket (både i fett och i muskler) som då vi åt ovo-vegetariskt (mest vegetariskt bara ägg då och då), det beror helt på vad man äter :)

Åt du mycket frön/nötter? Jordnötter och solrosfrön är relativt billigt. Många frön och nötter är dessutom på 25% rabatt om man har icas hälsorabatt (därför känner vi att vi kan unna oss cashewnötter, eller ja min man och min dotter, jag tål dom inte. Vi sparar nästan 25:- per påse)
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Att leva på ca 300 kr i veckan?

Inläggav kiddie » 2018-04-26 12:51:15

RSD555 skrev:Är diskussionen konstig även för ett aspergerforum? På vilka sätt är den konstig?

Menar du att den är konstig från ett normalt perspektiv eller normal från ett konstigt perspektiv med konstiga personer?

Mvh


Själva diskussionen är inget fel på men att gå ut och äta bark och rötter, den delen borde avdelats till en ny tråd, alternativt kunde de som ville skriva sådana saker låta bli. Har man ett problem man syftar till att lösa som TS så vill man inte ha massa blaj i sin tråd. Det är ohyfsat och okänsligt.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in