Hur är det att ha sex?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: atoms, Alien

Hur är det att ha sex?

Inläggav Fretshi » 2018-04-19 19:08:50

Jag är 28 år och har bara haft sex med min psykolog (på hans order), ja jag vet det är inte rätt av en psykolog att göra så.
Men det är ur världen nu och har en ny psykolog.

Jag undrar hur det är att ha sex?
Vad jag förstått så kan man ha sex på olika sätt.

Hur träffar man någon att ha sex med?
Är det genom att man blir goda vänner och båda tycker att varandra är attraktiva?
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Hur är det att ha sex?

Inläggav Pinghis Khan » 2018-04-19 19:30:14

:shock:
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Hur är det att ha sex?

Inläggav Missanthropi » 2018-04-19 19:35:35

Men du har haft sex, så hur kan du inte veta hur det är att ha sex? Vad är det specifikt som du inte förstår med det?
Missanthropi
Ny medlem
 
Inlägg: 15
Anslöt: 2018-04-19

Hur är det att ha sex?

Inläggav Huggorm » 2018-04-19 19:44:48

Fretshi skrev:Hur träffar man någon att ha sex med?
Är det genom att man blir goda vänner och båda tycker att varandra är attraktiva?
Ja, det är ett bättre sätt än att ha det med sin psykolog. Då kan du dessutom välja en kvinna istället, om du föredrar det.
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Hur är det att ha sex?

Inläggav Smoyy » 2018-04-19 20:02:15

Fretshi skrev:Jag är 28 år och har bara haft sex med min psykolog (på hans order), ja jag vet det är inte rätt av en psykolog att göra så.
Men det är ur världen nu och har en ny psykolog.

Jag undrar hur det är att ha sex?
Vad jag förstått så kan man ha sex på olika sätt.

Hur träffar man någon att ha sex med?
Är det genom att man blir goda vänner och båda tycker att varandra är attraktiva?


Om du har knullat din psykolog där bak borde du väl veta hur det är att ha sex med en man i alla fall? Berätta mer? Det är ju ett brott som har begåtts här.
Smoyy
Inaktiv
 
Inlägg: 218
Anslöt: 2017-12-02

Hur är det att ha sex?

Inläggav Sisyfos » 2018-04-19 20:21:37

Du kan ha sex på olika sätt:

Ditt sinnestillstånd
i) Mot din vilja

ii) Likgiltigt

iii) Kåthet

iv) Kärlek

(under ett alkohol eller drogrus)

Genomförande
v) Hårt

vi) Sensuellt

vii) Teasing

Ställningar

viii) De tjänar olika syften, där ena ställningen är mera lämpad för specifikt en sak; och de består av kompromissor av olika nytta. T.ex. kan det eftersökas mer/mindre ögon kontakt, djup, komfort. Märk väl att ställningarna är beroende av v)-vii), ifråga om effekt som ska uppnås.

Ovan är en överblick över de olika sätten att ha sex på. Hur sexet upplevs varierar, dels ditt tillstånd och din partner, hur ni genomför sexet, förväntningar inför sexet, antalet delaktiga. Under sexet upplevs intensiv njutning, som normalt sett har potential att resultera i större njutning om starka anspänningar med förväntningar är uppbyggda genom fantasi; alltså sammanstrålning av erotisk och fysiskt välbehag. Under sexakten kan toppar och dalar nås i fråga om spänning, njutning m.m.; vid normal fallet brukar en viss sänka inträffa under sexakten efter varderas fantasier har genomförts, typiskt sett är det då lämpligt att försöka väcka spänning och lust igen eller gå på avslut; alltså mot självaste klimax.

Typiskt sett brukar sexet hamna på kåthet, i värsta fall blir det likgiltighet och det kan då bli långtråkigt under sexakten. Om det blir långtråkigt rekommenderar jag dig till att låtsas komma eller somna.

Avslutande anmärkningar. Sex är enklare än socialt samspel eftersom det inte ställs samma krav på respons, å ena sidan kan det bli mer intimt och personligt med bra samspel å andra om du tar initativ helt oförutsägbart leder det till ökad spänning
Sisyfos
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 749
Anslöt: 2017-06-04
Ort: Uppsala

Hur är det att ha sex?

Inläggav nomemorytoday » 2018-04-19 20:29:46

Sisyfos skrev:låtsas komma eller somna.


Låtsas somna är inte snällt :lol: , bättre att gå då, tycker jag nog.
nomemorytoday
 
Inlägg: 3913
Anslöt: 2018-01-13

Hur är det att ha sex?

Inläggav Alyana » 2018-04-19 20:41:17

:-)006
Menar du att din psykolog utnyttjade dig??
Fy... :-)004
Är inte du kvinna?
Alyana
 
Inlägg: 2492
Anslöt: 2009-08-01

Hur är det att ha sex?

Inläggav Sisyfos » 2018-04-19 21:13:14

nomemorytoday skrev:
Sisyfos skrev:låtsas komma eller somna.


Låtsas somna är inte snällt :lol: , bättre att gå då, tycker jag nog.


Jag håller med; självklart är det prioriterat. Men om det inte går bör det andra alternativet tillämpas.
Sisyfos
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 749
Anslöt: 2017-06-04
Ort: Uppsala

Hur är det att ha sex?

Inläggav ajemen » 2018-04-19 23:56:39

Sisyfos skrev:
nomemorytoday skrev:
Sisyfos skrev:låtsas komma eller somna.


Låtsas somna är inte snällt :lol: , bättre att gå då, tycker jag nog.


Jag håller med; självklart är det prioriterat. Men om det inte går bör det andra alternativet tillämpas.

Om man inte kan gå därifrån, d.v.s. blir våldtagen, och "det blir långtråkigt", så tror jag inte att "låtsas komma eller somna" är vidare goda råd; även under normala omständigheter (vanlig sexakt) så tycker jag att det är en dålig normativ som innefattar lögnaktiga handlingar. Rak kommunikation verkar lämpligare.
ajemen
 
Inlägg: 893
Anslöt: 2013-04-03

Hur är det att ha sex?

Inläggav Pinghis Khan » 2018-04-20 1:08:32

ajemen skrev:
Sisyfos skrev:
nomemorytoday skrev:
Låtsas somna är inte snällt :lol: , bättre att gå då, tycker jag nog.


Jag håller med; självklart är det prioriterat. Men om det inte går bör det andra alternativet tillämpas.

Om man inte kan gå därifrån, d.v.s. blir våldtagen, och "det blir långtråkigt", så tror jag inte att "låtsas komma eller somna" är vidare goda råd; även under normala omständigheter (vanlig sexakt) så tycker jag att det är en dålig normativ som innefattar lögnaktiga handlingar. Rak kommunikation verkar lämpligare.


Rak kommunikation låter ju bra.
Är förmodligen inte en lika bra ide som det låter i praktiken.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Hur är det att ha sex?

Inläggav antonius » 2018-04-20 4:39:36

sex är egentligen överskattat, blir sällan som man tänkt sig
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Hur är det att ha sex?

Inläggav Maggi » 2018-04-20 9:49:41

antonius skrev:sex är egentligen överskattat, blir sällan som man tänkt sig

+1
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

Hur är det att ha sex?

Inläggav Sisyfos » 2018-04-20 11:12:33

ajemen skrev:
Sisyfos skrev:
nomemorytoday skrev:
Låtsas somna är inte snällt :lol: , bättre att gå då, tycker jag nog.


Jag håller med; självklart är det prioriterat. Men om det inte går bör det andra alternativet tillämpas.

Om man inte kan gå därifrån, d.v.s. blir våldtagen, och "det blir långtråkigt", så tror jag inte att "låtsas komma eller somna" är vidare goda råd; även under normala omständigheter (vanlig sexakt) så tycker jag att det är en dålig normativ som innefattar lögnaktiga handlingar. Rak kommunikation verkar lämpligare.


Ja rak kommunikation är lämpligare. Fast det är inte pudelns kärna. Du kanske inte vill såra din partner; sedan om ni haft sex uppemot 30 min eller längre på kvällen, så är det ingen lögnaktig handling om är så trött att du inte orkar mer. Därför borde man få låtsas somna, du har redan som sagt haft sex och gjort uppoffringen. Jag är övertygad om att det förmodligen har hänt någon på forumet att de på riktigt har somnat.

Kärlek består av det sinneliga, däri ingår kognitiv och känslomässiga aspekter. I de flesta relationer där sex förekommer räcker inte enbart den platoniska kärleken utan det krävs även köttslig kärlek. Hur kan kommunikation lösa en sådan konflikt? Ena parten har ett större behov än dig. För att uppnå perfekt balans ska bådas behov tillgodoses, ska personen söka tillfredställelse av sina behov hos annan utanför relationen?

Hur ska rak kommunikation lösa konflikten om de köttsliga begären när relationen är perfekt på det platoniska planet? Vad kan konstateras och lösas? Vilka nya infallsvinklar kan kommunikation bidra med?

Pinghis Khan skrev:Är förmodligen inte en lika bra ide som det låter i praktiken.


Jag instämmer till fullo. Det är ett praktiskt problem.
Sisyfos
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 749
Anslöt: 2017-06-04
Ort: Uppsala

Hur är det att ha sex?

Inläggav Huggorm » 2018-04-20 11:47:04

antonius skrev:sex är egentligen överskattat, blir sällan som man tänkt sig
Man får väl vara nöjd om det åtminstone resulterade i barn
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Hur är det att ha sex?

Inläggav Smoyy » 2018-04-20 11:56:32

antonius skrev:sex är egentligen överskattat, blir sällan som man tänkt sig


Det är mannens ansvar att se till så det blir en åktur.
Smoyy
Inaktiv
 
Inlägg: 218
Anslöt: 2017-12-02

Hur är det att ha sex?

Inläggav Huggorm » 2018-04-20 12:09:12

Smoyy skrev:
antonius skrev:sex är egentligen överskattat, blir sällan som man tänkt sig


Det är mannens ansvar att se till så det blir en åktur.
Inte i dagens jämställda samhälle. Men vill han få fler "åkturer" så är det ju ändå så...
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Hur är det att ha sex?

Inläggav blitzen » 2018-04-20 22:07:56

Fretshi skrev:Jag är 28 år och har bara haft sex med min psykolog (på hans order), ja jag vet det är inte rätt av en psykolog att göra så.
Men det är ur världen nu och har en ny psykolog.

Jag undrar hur det är att ha sex?
Vad jag förstått så kan man ha sex på olika sätt.

Hur träffar man någon att ha sex med?
Är det genom att man blir goda vänner och båda tycker att varandra är attraktiva?


Det är ju våldtäkt för f*n :x icon "på hans order"??

Har haft sex med personer jag inte älskar och det var inget vidare. På fyllan, återigen inget vidare. Jag bör känna stort, ja fullständigt förtroende för en person jag har sex med. Är man kass i sängen vill man ha förståelse och tålamod t.ex. Kärlek och sex är intimt förenat hos mig, så kk fungerar inte här. Hellre oskuld än med dåliga sexerfarenheter säger jag! Tokigt det där med ungdomshetsen och att det mer är nåt man ska
få "avklarat" för att inte bli hånad av kompisarna...
blitzen
 
Inlägg: 450
Anslöt: 2018-02-27

Hur är det att ha sex?

Inläggav nomemorytoday » 2018-04-21 0:15:27

Sisyfos skrev:För att uppnå perfekt balans ska bådas behov tillgodoses, ska personen söka tillfredställelse av sina behov hos annan utanför relationen?

Har man en bra relation där båda känner varann, kan man väl "ställa upp" på den andres önskningar ibland utan att det behöver vara något konstigt med det. Tycker nog jag är bättre än att fulsova. Man behöver och är, inte alltid tajmade.
nomemorytoday
 
Inlägg: 3913
Anslöt: 2018-01-13

Hur är det att ha sex?

Inläggav Maggi » 2018-04-21 10:01:09

nomemorytoday skrev:
Sisyfos skrev:För att uppnå perfekt balans ska bådas behov tillgodoses, ska personen söka tillfredställelse av sina behov hos annan utanför relationen?

Har man en bra relation där båda känner varann, kan man väl "ställa upp" på den andres önskningar ibland utan att det behöver vara något konstigt med det. Tycker nog jag är bättre än att fulsova. Man behöver och är, inte alltid tajmade.

Nej, tror inte på den iden. Har man ingen lust så ska man inte ha sex.
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

Hur är det att ha sex?

Inläggav Smoyy » 2018-04-21 10:57:33

nomemorytoday skrev:
Sisyfos skrev:För att uppnå perfekt balans ska bådas behov tillgodoses, ska personen söka tillfredställelse av sina behov hos annan utanför relationen?

Har man en bra relation där båda känner varann, kan man väl "ställa upp" på den andres önskningar ibland utan att det behöver vara något konstigt med det. Tycker nog jag är bättre än att fulsova. Man behöver och är, inte alltid tajmade.


Nja det är bara sjukt. Tycker däremot att om man är i en sund sexuell kärleksrelationer där båda är synkade så skall sexet komma naturligt. Märker man även att den ena vill men man själv är mindre på hugget får man väl göra något annat roligt tillsammans. Om man älskar och är attraherad av sin partner skall det komma naturligt också.
Smoyy
Inaktiv
 
Inlägg: 218
Anslöt: 2017-12-02

Hur är det att ha sex?

Inläggav Fretshi » 2018-04-21 11:31:46

Alyana skrev: :-)006
Menar du att din psykolog utnyttjade dig??
Fy... :-)004
Är inte du kvinna?


Nej jag är inte en kvinna!
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Hur är det att ha sex?

Inläggav Smoyy » 2018-04-21 11:52:45

Fretshi skrev:
Alyana skrev: :-)006
Menar du att din psykolog utnyttjade dig??
Fy... :-)004
Är inte du kvinna?


Nej jag är inte en kvinna!

Berätta gärna lite mer hur det hela gick till. Vad sade han och vad gjorde ni? Anmälde du det?
Smoyy
Inaktiv
 
Inlägg: 218
Anslöt: 2017-12-02

Hur är det att ha sex?

Inläggav rapchic » 2018-04-21 12:00:17

Smoyy skrev:
Fretshi skrev:
Alyana skrev: :-)006
Menar du att din psykolog utnyttjade dig??
Fy... :-)004
Är inte du kvinna?


Nej jag är inte en kvinna!

Berätta gärna lite mer hur det hela gick till. Vad sade han och vad gjorde ni? Anmälde du det?

Det är en fråga jag personligen inte tycker passar på öppet forum
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in