Daglig verksamhet eller inte

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: atoms, Alien

Daglig verksamhet eller inte

Inläggav BellaBelle » 2018-04-09 18:17:28

Jag behöver få mer ordning i min lägenhet innan jag gör något tror jag. Fast det har jag iofs sagt många år nu. :roll:
BellaBelle
 
Inlägg: 2542
Anslöt: 2017-10-29
Ort: Sy-kläder-landet.

Daglig verksamhet eller inte

Inläggav Flinta » 2018-04-09 18:56:08

BellaBelle skrev:Jag behöver få mer ordning i min lägenhet innan jag gör något tror jag. Fast det har jag iofs sagt många år nu. :roll:


Vill du ha boendestöd?
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Daglig verksamhet eller inte

Inläggav Flinta » 2018-04-09 19:01:13

BellaBelle skrev:Ok, tråden är kanske inte längre aktuell. Men själv funderar jag på en sysselsättning av någotslag. Jag vill göra något roligt. Jag har tröttnat på bara gå hemma.


Är du i behov av personalstöd för att komma igång med att göra saker som du vill och/eller mår bra av så kanske DV är bra? Men har du det behovet? Jag har fått intrycket av att du är relativt självständig med 3 äldre barn.
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Daglig verksamhet eller inte

Inläggav BellaBelle » 2018-04-09 19:34:43

Flinta skrev:
BellaBelle skrev:Jag behöver få mer ordning i min lägenhet innan jag gör något tror jag. Fast det har jag iofs sagt många år nu. :roll:


Vill du ha boendestöd?


Hm, jag har redan boendestöd. Men vi hinner bara med lite grann varje gång. Så jag har rätt rörigt hemma. :oops:
BellaBelle
 
Inlägg: 2542
Anslöt: 2017-10-29
Ort: Sy-kläder-landet.

Daglig verksamhet eller inte

Inläggav BellaBelle » 2018-04-09 19:43:52

Flinta skrev:
BellaBelle skrev:Ok, tråden är kanske inte längre aktuell. Men själv funderar jag på en sysselsättning av någotslag. Jag vill göra något roligt. Jag har tröttnat på bara gå hemma.


Är du i behov av personalstöd för att komma igång med att göra saker som du vill och/eller mår bra av så kanske DV är bra? Men har du det behovet? Jag har fått intrycket av att du är relativt självständig med 3 äldre barn.


Oj, vad du lägger märke till. :) Jag har nog en vana att nämna barnen, fast de är i tonåren, för att jag i alla fall vill ”hävda mig” med att jag, även om jag inte lyckats i arbetslivet åtminstone ”lyckats med att skaffa barn”. Har väl lite dåligt självförtroende. Och skulle inte klara sköta ett hus, tror jag. Lägenhet, knappt det... Jag vet inte riktigt om det skulle funka för mig med DV längre fram eller inte. Men vi verkar ju vara flera som funderar över sånt med arbete och sysselsättning. Men du har rätt i att det nog inte är så att jag behöver personalstöd för att komma igång med något. Vet inte om vore bra ”komma hemifrån” och få ”struktur på vardagen” och allt vad det är. När barnen inte bor här har jag inte så mycket struktur. Men måste man alltid ha det...
BellaBelle
 
Inlägg: 2542
Anslöt: 2017-10-29
Ort: Sy-kläder-landet.

Daglig verksamhet eller inte

Inläggav Flinta » 2018-04-09 21:39:25

Det går ju alltid att ta kontakt med en DV och fråga om man får göra ett studiebesök innan man bestämmer sig för att ansöka.
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Daglig verksamhet eller inte

Inläggav BellaBelle » 2018-04-09 21:58:18

Flinta skrev:Det går ju alltid att ta kontakt med en DV och fråga om man får göra ett studiebesök innan man bestämmer sig för att ansöka.


Menar du att man kan höra av sig själv? Jag tror man måste gå via en handläggare. Och gå dit tillsammans med denne i så fall. Har du varit på ett sådant studiebesök någon gång?
BellaBelle
 
Inlägg: 2542
Anslöt: 2017-10-29
Ort: Sy-kläder-landet.

Daglig verksamhet eller inte

Inläggav BellaBelle » 2018-04-09 22:05:54

Flinta skrev:
BellaBelle skrev:Ok, tråden är kanske inte längre aktuell. Men själv funderar jag på en sysselsättning av någotslag. Jag vill göra något roligt. Jag har tröttnat på bara gå hemma.


Är du i behov av personalstöd för att komma igång med att göra saker som du vill och/eller mår bra av så kanske DV är bra? Men har du det behovet? Jag har fått intrycket av att du är relativt självständig med 3 äldre barn.


Tack igen för detta, jag måste nog fundera över varför jag funderar på DV öht. Vill kanske bara ”nåt ska hända”. Men vet förstås inte om behöver vara just DV. Just att ha Personalstöd för att komma-igång behöver jag inte.
BellaBelle
 
Inlägg: 2542
Anslöt: 2017-10-29
Ort: Sy-kläder-landet.

Daglig verksamhet eller inte

Inläggav Flinta » 2018-04-09 22:11:40

BellaBelle skrev:
Flinta skrev:Det går ju alltid att ta kontakt med en DV och fråga om man får göra ett studiebesök innan man bestämmer sig för att ansöka.


Menar du att man kan höra av sig själv? Jag tror man måste gå via en handläggare. Och gå dit tillsammans med denne i så fall. Har du varit på ett sådant studiebesök någon gång?


Jag minns ej hur det gick till i mitt fall. Men du har ju redan en handläggare som handlägger ditt boendestöd så det borde inte vara ngt problem.
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Daglig verksamhet eller inte

Inläggav BellaBelle » 2018-04-10 2:44:44

Flinta skrev:
BellaBelle skrev:
Flinta skrev:Det går ju alltid att ta kontakt med en DV och fråga om man får göra ett studiebesök innan man bestämmer sig för att ansöka.


Menar du att man kan höra av sig själv? Jag tror man måste gå via en handläggare. Och gå dit tillsammans med denne i så fall. Har du varit på ett sådant studiebesök någon gång?


Jag minns ej hur det gick till i mitt fall. Men du har ju redan en handläggare som handlägger ditt boendestöd så det borde inte vara ngt problem.


Aha, det är samma person? Jag tror han har slutat - himla många nya hela tiden.
BellaBelle
 
Inlägg: 2542
Anslöt: 2017-10-29
Ort: Sy-kläder-landet.

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in