Spottfloskler!

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Spottfloskler!

Inläggav vofff » 2018-01-29 11:09:13

"kan vi prata om något annat?" -före detta vän

"Jag blir själv deprimerad när du pratar just om dig själv hela tiden!" Nt vänner

"Om du har asbergs, varför är du inte som han i rainman? Du är social ju?" Nt vården

"Jaha, så du kan inte teckna av en hel stad utantill?" Nt folket som ville veta mina unika tecknings skills.

"En dag kommer du leva ensam och dö och ingen kommer bryr sig om dig alls" farsan som tror allt är mitt fel.
vofff
 
Inlägg: 445
Anslöt: 2015-05-13
Ort: Malmö

Spottfloskler!

Inläggav elle » 2018-01-29 12:08:25

vofff skrev:"Om du har asbergs, varför är du inte som han i rainman? Du är social ju?" Nt vården

"Du ser för bra ut för att ha asperger."
Senast redigerad av elle 2018-01-29 12:20:25, redigerad totalt 1 gång.
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Spottfloskler!

Inläggav elle » 2018-01-29 12:11:35

elle skrev:"Du är lite speciell."


Underförstått : "Vad konstig du är! Kan du inte vara som alla andra?! Var dig själv!"
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Spottfloskler!

Inläggav elle » 2018-01-29 12:17:50

vofff skrev:"En dag kommer du leva ensam och dö och ingen kommer bryr sig om dig alls" farsan som tror allt är mitt fel.

"Varför klarar du inte ta körkort? Alla dina jämnåriga klasskompisar har redan det. Försök att övningsköra med en väninna. Va?! Har du ingen väninna ??!!"
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Spottfloskler!

Inläggav elle » 2018-01-29 12:34:18

vofff skrev:"Men herregud, så fet du har blivit?!"


"Du ser ut som ett skelett! "
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Spottfloskler!

Inläggav yumxi » 2018-01-29 14:00:58

"Dina sociala problem beror bara på social ångest."

- Random tant inom psykvården när jag tog upp att jag misstänkte att jag har autism.

(Detta var innan jag fick officiell Asperger-diagnos)
yumxi
 
Inlägg: 410
Anslöt: 2016-08-19
Ort: Appaloosa Plains

Spottfloskler!

Inläggav elle » 2018-01-29 18:55:10

elle skrev:"Du ser för bra ut för att ha asperger."


Underförstått: "du ser för normalt ut för att ha asperger."

"Du kan inte ha asperger. Du kan ju prata med mig".
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Spottfloskler!

Inläggav elle » 2018-02-26 11:11:09

"Jaså autism ?? ...nej, en sådan sjukdom finns inte. Det sitter bara i huvudet.."

Sagt av en av många "experter".
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Spottfloskler!

Inläggav Liljan » 2018-02-26 22:20:34

vofff skrev:"kan vi prata om något annat?" -före detta vän

"Jag blir själv deprimerad när du pratar just om dig själv hela tiden!" Nt vänner

Här måste jag hålla med dina NT vänner, det är svårt att umgås med någon som bara pratar om sig själv hela tiden oavsett hur den personen mår, vänskap är ett givande och tagande. En del vänner vill man inte höra negativa saker från heller, det handlar om vad man har för relation.
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Spottfloskler!

Inläggav kiddie » 2018-02-27 1:06:37

Du är som du är på grund av ett barndomstrauma. Egentligen så vill du bilda familj. Säger du att du inte har ett barndomstrauma? Då har du bortträngt det!

Alla människor gillar kramar. Att du inte gör det beror på ett barndomstrauma.

Du är rädd för människor och vill egentligen vara nära människor hela tiden. Det ser man när du pysslar med dina katter, du KAN ju visa dem ömhet. Katter har blivit ett substitut för människor. När du får en riktig mänskligt kontakt så kommer du kasta ut katterna.

Känner du dig slut och deprimerad så MÅSTE du tvinga dig att umgås med människor mycket, flera timmar varje dag. Det är boten mot depression och kommer att fylla på din energi.

Du kan inte ha aspergers. De är perfektionister. Hemma hos dig råder ju kaos. Och du hänger ju med dina vänner på saker de vill, hade du haft riktig aspergers hade du krävt att de alltid skulle göra bara saker du hade valt.

Du kommer ångra dig att du inte skaffar barn när det är för sent. ALLA människor vill ha barn.

Alla med aspergers kan arbeta halvtid.

Vad duktig du är med din aspergers, du kan ju till och med prata!

Vad duktig du är med din aspergers som har en egen bostad!

Varför kan du inte plocka undan om det är som du påstår, att du faktisk ser att det är stökigt? Du kanske visst borde få det utpekat mer!

Ångest är inte farligt. Det går över.

Jag har också känt mig riktigt nere, när jag stukade foten och inte fick gå på den i två veckor, det var det värsta jag upplevt i hela mitt liv!

Vad är din savant skill?

Nej, jag lovar att det blir ett bra köp, denna ylletröjan är jättemjuk.

Hur kan du säga att du inte hinner med allt, du har ju all tid i världen!

Du måste ha tråkigt att sitta hemma hela dagarna, vad gör du? Vad då ha för mycket att göra, men du gör ju inget. Du gör ju bara saker alla måste göra. Det räknas inte.

Varför äter du inte socker? Det måste vara farligt, du kommer få sockerbrist. Du kan väl äta det till just detta kalaset iallafall? JAG har ju inte kalas så ofta.

Hur kan du våga flyga flygplan när du är rädd för att titta ut från åttonde våningen?

Jag väcker dig klockan sju i morgon bitti så inte hela din dag blir förstörd.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Spottfloskler!

Inläggav Dagobert » 2018-02-27 1:18:14

Jösses! :-)051
Dagobert
 
Inlägg: 14087
Anslöt: 2010-11-30

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in