Ännu en Discord-server

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: atoms, Alien

Ännu en Discord-server

Inläggav lasselaser » 2018-01-25 23:30:40

Glasäpplen shadowbannade mig för att jag hade redogjort mina ståndpunkter med fakta från BRÅ, Migrationsverket och liknande. Det här är ingen person som värdesätter åsikts- och yttrandefrihet utan censurerar det hon tycker känns misshagligt för henne personligen. Därför vill jag förmedla mitt aternativ som alltid tillåter en fri diskussion.

https://discord.gg/J2fYPJT

atoms -

Tråden har avdelat ifrån en-discord-server-for-oss-med-asperger-t52783.html
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
lasselaser
Ny medlem
 
Inlägg: 0
Anslöt: 2018-01-25

En Discord-server för oss med Asperger!

Inläggav KrigarSjäl » 2018-01-26 16:22:38

Att en person bannar någon från ett chattrum har ingenting med Yttrandefrihetsgrundlagen att göra.

Att folk är trötta på unken SD-propaganda är knappast nånting konstigt.
Skiten letar sig ju in överallt och det är oftast helanonyma fegisar bakom.

Klart man vill ha en och annan fredad oas i eterdjungeln.


Tjusigt förstainlägg förresten.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

En Discord-server för oss med Asperger!

Inläggav lasselaser » 2018-01-26 18:46:22

KrigarSjäl skrev:Att en person bannar någon från ett chattrum har ingenting med Yttrandefrihetsgrundlagen att göra.

Att folk är trötta på unken SD-propaganda är knappast nånting konstigt.
Skiten letar sig ju in överallt och det är oftast helanonyma fegisar bakom.

Klart man vill ha en och annan fredad oas i eterdjungeln.


Tjusigt förstainlägg förresten.

Jag heter ***Borttaget***. Var skrev jag något om lagen, det handlar om värdesättande att tillåta folk att diskutera öppet. Tycker du det är sunt att det råder en kultur i Sverige där man avlägsnar människor från att yttra sig för att de diskuterar verkliga samhällsproblem? Vad vet du om mina eventuella partisympatier? Menar du även att officiell statistik från SCB, BRÅ och Migrationsverket är SD-propaganda som är påhittad?

Det är så ledsamt att intellektuell oärlighet har fått ett så starkt fäste i Sverige och mycket av västvärlden.

atoms -

Vi avråder från att gå ut med personuppgifter som är så exakta som ovan och tar, efter önskemål, bort sådant. Se även inlägg nedan.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
lasselaser
Ny medlem
 
Inlägg: 0
Anslöt: 2018-01-25

En Discord-server för oss med Asperger!

Inläggav Pinghis Khan » 2018-01-26 19:16:25

Det kan vara trevligt om det finns något utrymme på internetz där inga personer med messias komplex kör ner sina åsikter i halsen på en.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Re: En Discord-server för oss med Asperger!

Inläggav tahlia » 2018-01-26 19:20:04

Hur statistiken tolkas och hur man anser att dessa samhällsproblem ska lösas kan se väldigt olika ut. Någon stämplas inte per automatik som rasist, nationalist, främlingsfientlig eller nazist bara för att de poängrerar att det råder en viss överrepresentation i statistiken. Det är, bland annat, vad de vräker ur sig om anledningar till nämnda överrepresentation som ger dem stämpeln.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

En Discord-server för oss med Asperger!

Inläggav KrigarSjäl » 2018-01-26 19:25:24

lasselaser skrev:
KrigarSjäl skrev:Att en person bannar någon från ett chattrum har ingenting med Yttrandefrihetsgrundlagen att göra.

Att folk är trötta på unken SD-propaganda är knappast nånting konstigt.
Skiten letar sig ju in överallt och det är oftast helanonyma fegisar bakom.

Klart man vill ha en och annan fredad oas i eterdjungeln.


Tjusigt förstainlägg förresten.

Jag heter ***Borttaget***. Var skrev jag något om lagen, det handlar om värdesättande att tillåta folk att diskutera öppet. Tycker du det är sunt att det råder en kultur i Sverige där man avlägsnar människor från att yttra sig för att de diskuterar verkliga samhällsproblem? Vad vet du om mina eventuella partisympatier? Menar du även att officiell statistik från SCB, BRÅ och Migrationsverket är SD-propaganda som är påhittad?

Det är så ledsamt att intellektuell oärlighet har fått ett så starkt fäste i Sverige och mycket av västvärlden.

1. Go'kväll.
Till saken hör att vi haft flera trollkonton här som gjort sitt bästa för att förstöra forumet.
Därav en viss skepsis.

2. Begreppet yttrandefrihet kommer ur Yttrandefrihetsgrundlagen.

3. Diskutera "öppet" kan du göra på många ställen.
Varför välja just en mindre privatchatt av mer social än politisk karaktär?

4. Tycker du det är en sund kultur när det florerar rasism, lögner och konstig propaganda precis överallt?

5. Man känner igen SD-gnäll när man ser det.
Så fort ni inte får som ni vill är det martyrfasoner och buhu.

6. Officiell statistik tolkad ur SD-synpunkt är rätt ointressant.
Ni plockar knappast upp sådan statistik som motsäger SDs påståenden, eller hur?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

En Discord-server för oss med Asperger!

Inläggav lasselaser » 2018-01-26 20:21:37

Jag är inte Sverigedemokrat. Det finns, eller fanns iaf. en politikkanal, där förde jag mina ståndpunkter men det visade sig som sagt inte vara tillåtet. Om man är övertygad om och ser att det är helt uppenbart att samhällsutvecklingen går åt fel håll så är det inget konstigt alls att man vill kunna prata om det och försöka engagera omgivningen.

Jag startade min egna server, där får man säga allt som lagen tillåter.
lasselaser
Ny medlem
 
Inlägg: 0
Anslöt: 2018-01-25

En Discord-server för oss med Asperger!

Inläggav KrigarSjäl » 2018-01-27 8:38:09

Fair enough.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Ännu en Discord-server

Inläggav onionhttps » 2018-02-07 7:41:15


Vänder den här chatten sig till personer med Asperger? Är detta en chatt i stil med "En Discord-server för oss med Asperger!" eller är detta något annat?

Förresten Discord länken har nått sitt utgångsdatum så det går inte att se chatten längre. Är det någon som vet nåt?
onionhttps
Får inte chatta
 
Inlägg: 972
Anslöt: 2016-01-07
Ort: https://random.org

Återgå till Träffar



Logga in