Dejtar ni?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Dejtar ni?

Inläggav Palindromus » 2018-01-10 21:02:20

LordGarithos skrev:Dejtar inte utan har tjej sedan många år tillbaka. Vi träffades av ren slump på ett forum och började prata. Efter två år eller något sådant så skrev hon att hon ville hälsa på mig (hon är från ett annat land), vilket hon så småningom gjorde. Jag hade precis tagit studenten och bodde fortfarande hemma då, men det var inga problem alls.

Tveksamt om jag hade hittat någon tjej om jag inte hade träffat min nuvarande. Det sociala är verkligen inte min starkaste sida, och de tjejer som har varit intresserade av mig genom åren är lätträknade. Visst finns det några jag känner som jag tycker bra om, och som jag tror att jag skulle funka bra ihop med, men nu har jag ju redan en, så... Känns inte så lönt att spekulera kring det.

Tycker i alla fall att det är skönt med tjejer (eller människor överhuvudtaget) som faktiskt förstår när man berättar om sin AS och hur det påverkar en. Det är inte ofta man har den turen (just därför är det sällan jag berättar för vänner och bekanta om min AS), men min tjej är jättebra på det viset :-)Happy

Men hjälper det verkligen att berätta om diagnosen? Jag menar, min erfarenhet är ju att de flesta med AS dömer mig mer än andra.

Vilka av mina problem har med AS att göra och vilka har inte? Vad är det för skillnad på att skylla på sin diagnos och inte? Och vad är skillnaden på att inte ta ansvar och på att inte klara av någonting? Är inte det samma sak? Jag menar ... Om andra tycker att jag är oansvarig så är jag väl det. Så då får jag väl presentera mig så. :lol: Och grejen är ... Ska jag berätta i min diagnos på nätet i förebyggande syfte då får det ju bli i första meddelandet i så fall.

Mina kontakter varar ytterst sällan mer än några dagar eller månad i bästa fall. Och jag mår skit efter bara någon dag och behöver träffas eller åtminstone telefonkontakt. Trots att tjejen jag berättat om här ringde upp på nyårsafton så räckte inte det. Jag blev ändå orolig några dagar senare. Vi hade kontakt i sex dagar, vilket är väldigt mycket.
Palindromus
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2009-09-09

Dejtar ni?

Inläggav Palindromus » 2018-01-10 21:25:33

Alien skrev:Om man låter bli att moralisera så kan man säga att ju hårdare krav man har, desto svårare gör man det för sig. T ex om en man är medelålders, tjock och skallig men ändå absolut vill ha en 10-15 år yngre och snygg kvinna, så blir det svårt om han inte kan kompensera med t ex stor charm, status el just pengar. Har han inte det, så riskerar han att bli utan.

Sedan kan ju en man med hög status automatiskt utstråla hög självsäkerhet, vilket är attraktivt för många kvinnor.


Oj, nu såg jag att några av inläggen jag kommenterade var riktigt gamla! Anyway... Jag tänker också så, men samtidigt så är normen att man ska ha vissa krav. Har man inte dem är man inte "seriös" - vad nu det ska betyda.

Jo, tyvärr! Och det är när jag är mera självsäker jag får bättre kontakt. Och det är också ett utav skälen till att jag (över lag) slutat ta egna initiativ på dejtingsidor. Då vet de inte hur låg självkänsla jag har och deras initiativ gör att jag känner mig attraktiv och betydelsefull. Men efter ett tag visar ju sig sanningen och då försvinner de flesta.
Palindromus
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2009-09-09

Dejtar ni?

Inläggav Sparrissoppa » 2018-01-15 0:26:45

Jag dejtar inte och har inget intresse av det. Vill kanske bilda familj en dag men det får bli när mitt liv fungerar.
En gång dejtade jag och det var egentligen mest för att alla var "på" varför jag inte skaffade flickvän. Jag trodde något var fel med mig eftersom jag inte förstod hur man gjorde. Jag lyckades iaf men slutade att bara helt abrupt höra av mig.
Nej detta var ingenting för mig.
Har provat det där med "nätdejting" men jag kommer sällan längre än till : "hej, vad gör du?"

Att dejta på krogen finns inte heller, usch vilken hemsk miljö.
Sparrissoppa
 
Inlägg: 40
Anslöt: 2017-05-08
Ort: Värmland

Dejtar ni?

Inläggav Richard » 2018-01-25 11:01:29

Så tog det slut igår... :cry:
Men det känns bättre idag. Nu tänker jag vara singel. Det var väl lite väntat också...
Richard
 
Inlägg: 3407
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Dejtar ni?

Inläggav earlydayminer » 2018-01-28 23:28:47

Dejtar min flickvän sedan 1,5 år tillbaka. Hon är fan awesome. Sannolikt på autismspektrumet, duktig musiker, gillar tuffare tag och har också tillbringat stor del av livet ensam. Hon är hängiven, respektfull, intelligent, supersnäll, generös, beläst, väldigt söt och fin. Mycket, mycket mer goda attribut.

Hon får mig att inse vilka sjuka och krävande människor jag stött på innan.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Dejtar ni?

Inläggav Pinghis Khan » 2018-01-29 1:23:47

Dejta är slöseri med tid.
Snabbt ska det gå!
Woooooshhh!
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in