Moderatorernas agerande (flytt av tråd till dold avd)

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Moderatorernas agerande

Inläggav Dagobert » 2017-11-16 14:09:55

Wine skrev:Du skriver ovan att jag är för flitig med att posta länkar till Fria Tider, alltså måste antalet gånger jag länkat till Fria Tider ha betydelse.

För att räkna ut din andel, ja.

Wine skrev:Du kan ju ta reda på hur många gånger länkar till DN artiklar är postade på forumet och hur stor andel av inläggen som är mina som jämförelse.

Nej, jag vet inte hur man söker på "dn.se", och orden "dagens" och "nyheter" är för vanliga. Nån annan kanske kan.

Wine skrev:Förstår fortfarande inte din poäng, varför det ens skulle ha någon större betydelse, att hålla på och räkna på hur många länkar olika medlemmar gjort till olika sajter?

Som jag skrev så blir inte forumet representativt för aspergerkollektivet, dvs får slagsida åt höger, om 1 person står för över hälften av de gånger FT nämns.
Dagobert
 
Inlägg: 14087
Anslöt: 2010-11-30

Moderatorernas agerande

Inläggav Wine » 2017-11-16 14:32:13

Dagobert skrev:
Wine skrev:Du skriver ovan att jag är för flitig med att posta länkar till Fria Tider, alltså måste antalet gånger jag länkat till Fria Tider ha betydelse.

För att räkna ut din andel, ja.

Wine skrev:Du kan ju ta reda på hur många gånger länkar till DN artiklar är postade på forumet och hur stor andel av inläggen som är mina som jämförelse.

Nej, jag vet inte hur man söker på "dn.se", och orden "dagens" och "nyheter" är för vanliga. Nån annan kanske kan.

Wine skrev:Förstår fortfarande inte din poäng, varför det ens skulle ha någon större betydelse, att hålla på och räkna på hur många länkar olika medlemmar gjort till olika sajter?

Som jag skrev så blir inte forumet representativt för aspergerkollektivet, dvs får slagsida åt höger, om 1 person står för över hälften av de gånger FT nämns.


Slagsida åt höger? Får hela forumet slagsida åt höger om 1 person står för över hälften av de gånger FT nämns? Resten av alla tusentals inlägg som finns postade på forumet då, de har ingen betydelse? Alla andra inlägg med länkhänvisningar till annan media eller vänstermedia samt åsiktsfördelningen i övrigt hos de medlemmar som finns på forumet och deras inlägg där deras politiska sympatier och åsikter framkommer?

Du verkar då verkligen vara mån om att forumet utåt sett ska ge en viss bild av aspergare eller aspergerkollektivet. För mig känns ditt sätt att tänka mycket märkligt och främmande men du och KrigarSjäl resonerar ju på samma sätt ser jag nu, personer med vissa beteenden, hobbies, intressen, politiska sympatier, klädstil o.s.v. är icke önskvärda på forumet.

Dessa personer ska helst på olika sätt schasas bort från forumet, för att inte ge en "icke fördelaktig bild" av aspergare eller aspergarkollektivet utåt, för dem som läser här som inte har AS. För KrigarSjäls del handlar det exempelvis om aspergare med barnsligt språk och barnsliga intressen, som har politiska sympatier som inte anses vara "rätt" o.s.v.

Ni är jättemåna om hur det ska se ut utåt, hur aspergare som kollektiv ska uppfattas. Det är det som det egentligen handlar om.

Obehagligt enligt min uppfattning.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Re: Moderatorernas agerande

Inläggav tahlia » 2017-11-16 14:56:55

Du känner obehag vid tanken på att framställas som en sympatisk människa?
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Moderatorernas agerande

Inläggav Dagobert » 2017-11-16 15:03:47

Wine skrev:Du verkar då verkligen vara mån om att forumet utåt sett ska ge en viss bild av aspergare eller aspergerkollektivet. För mig känns ditt sätt att tänka mycket märkligt och främmande men du och KrigarSjäl resonerar ju på samma sätt ser jag nu, personer med vissa beteenden, hobbies, intressen, politiska sympatier, klädstil o.s.v. är icke önskvärda på forumet.

Dessa personer ska helst på olika sätt schasas bort från forumet, för att inte ge en "icke fördelaktig bild" av aspergare eller aspergarkollektivet utåt, för dem som läser här som inte har AS. För KrigarSjäls del handlar det exempelvis om aspergare med barnsligt språk och barnsliga intressen, som har politiska sympatier som inte anses vara "rätt" o.s.v.

Ni är jättemåna om hur det ska se ut utåt, hur aspergare som kollektiv ska uppfattas. Det är det som det egentligen handlar om.

Obehagligt enligt min uppfattning.

Nej, nej, nej. Missförstånd tydligen. Jag menade representativ i den första betydelsen nedan, och du trodde visst jag menade den andra.

Representativ
1. som ut­gör ett lämpligt och typiskt exempel på ngt
Exempel: boken är representativ för hans senare författarskap
○spec. i vetenskapliga samman­hang
ett representativt ur­val
representativ (för ngn/ngt)

2. som på ett värdigt sätt kan representera viss person el. före­teelse
en representativ våning
Exempel: man kan inte på­stå att han var sär­skilt representativt klädd (adv.)
○spec. om person, särsk. kvinna
en manlig toppolitiker i USA bör ha en representativ hustru
representativ demokrati
https://svenska.se/so/?id=42779&pz=7
Dagobert
 
Inlägg: 14087
Anslöt: 2010-11-30

Moderatorernas agerande

Inläggav Dreamtrance » 2017-11-16 17:30:15

Men för guds skull! Jag skulle kunna lägga hur mycket tid som helst på att ondgöra mig över vissa forums regler. Sitta på Nya Tider och skälla på de för att de inte släpper fram vänsteråsikter. Börjar likna rättshaverist beteende.
Dreamtrance
 
Inlägg: 1045
Anslöt: 2016-07-04

Moderatorernas agerande

Inläggav Dreamtrance » 2017-11-17 4:27:10

Starta ett eget forum istället för att gnälla. Eller ta diskussionen på flashback eller något annat forum.
Dreamtrance
 
Inlägg: 1045
Anslöt: 2016-07-04

Moderatorernas agerande

Inläggav Dagobert » 2017-11-17 19:39:44

Wine skrev:
Dagobert skrev:
Wine skrev:Du skriver ovan att jag är för flitig med att posta länkar till Fria Tider, alltså måste antalet gånger jag länkat till Fria Tider ha betydelse.

För att räkna ut din andel, ja.

Wine skrev:Du kan ju ta reda på hur många gånger länkar till DN artiklar är postade på forumet och hur stor andel av inläggen som är mina som jämförelse.

Nej, jag vet inte hur man söker på "dn.se", och orden "dagens" och "nyheter" är för vanliga. Nån annan kanske kan.

Wine skrev:Förstår fortfarande inte din poäng, varför det ens skulle ha någon större betydelse, att hålla på och räkna på hur många länkar olika medlemmar gjort till olika sajter?

Som jag skrev så blir inte forumet representativt för aspergerkollektivet, dvs får slagsida åt höger, om 1 person står för över hälften av de gånger FT nämns.


Slagsida åt höger? Får hela forumet slagsida åt höger om 1 person står för över hälften av de gånger FT nämns? Resten av alla tusentals inlägg som finns postade på forumet då, de har ingen betydelse? Alla andra inlägg med länkhänvisningar till annan media eller vänstermedia samt åsiktsfördelningen i övrigt hos de medlemmar som finns på forumet och deras inlägg där deras politiska sympatier och åsikter framkommer?

Du verkar då verkligen vara mån om att forumet utåt sett ska ge en viss bild av aspergare eller aspergerkollektivet. För mig känns ditt sätt att tänka mycket märkligt och främmande men du och KrigarSjäl resonerar ju på samma sätt ser jag nu, personer med vissa beteenden, hobbies, intressen, politiska sympatier, klädstil o.s.v. är icke önskvärda på forumet.

Dessa personer ska helst på olika sätt schasas bort från forumet, för att inte ge en "icke fördelaktig bild" av aspergare eller aspergarkollektivet utåt, för dem som läser här som inte har AS. För KrigarSjäls del handlar det exempelvis om aspergare med barnsligt språk och barnsliga intressen, som har politiska sympatier som inte anses vara "rätt" o.s.v.

Ni är jättemåna om hur det ska se ut utåt, hur aspergare som kollektiv ska uppfattas. Det är det som det egentligen handlar om.

Obehagligt enligt min uppfattning.

Hur kom ni in på vilka som ska inkluderas/exkluderas, neurodiversitet mm?

Försöker ni byta samtalsämne?

Tråden handlar om Wines önskan att få länka till Fria Tider i öppna avdelningar.

Ovan är det svar av Wine som orsakade urspårningen. Han/hon missförstod tydligen vad jag menade med "representativ". Jag avsåg i statistisk mening.
Dagobert
 
Inlägg: 14087
Anslöt: 2010-11-30

Moderatorernas agerande

Inläggav StefanJC » 2017-11-17 19:43:23

Dagobert skrev:
Wine skrev:
Dagobert skrev:För att räkna ut din andel, ja.

Nej, jag vet inte hur man söker på "dn.se", och orden "dagens" och "nyheter" är för vanliga. Nån annan kanske kan.

Som jag skrev så blir inte forumet representativt för aspergerkollektivet, dvs får slagsida åt höger, om 1 person står för över hälften av de gånger FT nämns.


Slagsida åt höger? Får hela forumet slagsida åt höger om 1 person står för över hälften av de gånger FT nämns? Resten av alla tusentals inlägg som finns postade på forumet då, de har ingen betydelse? Alla andra inlägg med länkhänvisningar till annan media eller vänstermedia samt åsiktsfördelningen i övrigt hos de medlemmar som finns på forumet och deras inlägg där deras politiska sympatier och åsikter framkommer?

Du verkar då verkligen vara mån om att forumet utåt sett ska ge en viss bild av aspergare eller aspergerkollektivet. För mig känns ditt sätt att tänka mycket märkligt och främmande men du och KrigarSjäl resonerar ju på samma sätt ser jag nu, personer med vissa beteenden, hobbies, intressen, politiska sympatier, klädstil o.s.v. är icke önskvärda på forumet.

Dessa personer ska helst på olika sätt schasas bort från forumet, för att inte ge en "icke fördelaktig bild" av aspergare eller aspergarkollektivet utåt, för dem som läser här som inte har AS. För KrigarSjäls del handlar det exempelvis om aspergare med barnsligt språk och barnsliga intressen, som har politiska sympatier som inte anses vara "rätt" o.s.v.

Ni är jättemåna om hur det ska se ut utåt, hur aspergare som kollektiv ska uppfattas. Det är det som det egentligen handlar om.

Obehagligt enligt min uppfattning.

Hur kom ni in på vilka som ska inkluderas/exkluderas, neurodiversitet mm?

Försöker ni byta samtalsämne?

Ovan är det svar av Wine som orsakade urspårningen. Han/hon missförstod tydligen vad jag menade med "representativ". Jag avsåg i statistisk mening.


Förlåt Wine men Dagobert har rätt här.

Tråden handlar om Wines önskan att få länka till Fria Tider i öppna avdelningar.
StefanJC
Inaktiv
 
Inlägg: 442
Anslöt: 2015-03-21
Ort: Fråga!

Moderatorernas agerande

Inläggav Wine » 2017-11-17 22:29:01

Dagobert skrev:Tråden handlar om Wines önskan att få länka till Fria Tider i öppna avdelningar.


Egentligen handlar det väl om mer än så, om moderatorernas godtyckliga tolkningar av regelverket, om forumet endast ska representera aspergare med en viss typ av åsikter, värderingar, politiska sympatier, beteenden, hobbies, intressen o.s.v.

Det är inte bara för min egen skull jag gör detta, ställer frågor och ifrågasätter moderatorerna.

Jag tycker också att triggerhappyD och rdos har uttryckt det bra i följande inlägg varför man bör reagera:

triggerhappyD skrev:...
Men alternativet är ju att man har nått slags DDR samhälle där man börjar förbjuda länkar till diverse källor man själv finner osmakliga eller oseriösa.

Som man tex gjort med siten Fria Tider på det här forumet.
Och det är absolut ingen site jag tycker om eller besöker, men tycker det blir en oroande utveckling om man går åt det hållet att man börjar förbjuda och censurera information eller disinformation som man inte själv finner seriös.

Imorgon kanske det är nått som du och jag vill hänvisa till som förbjuds, så jag tror det är bättre i längden att man låter folk själva avgöra vad dom vill läsa eller inte.

Visserligen är väl "den stora massan" så pass korkade att dom kanske inte klarar av sådant själva, men jag tror det i längden även missgynnar dom att intellektuellt daltas med.

Blir länt hänt att folk slutar tänka kritiskt då för att istället blint lite på så kallade "seriösa" källor, och då har man helt plötsligt en skara får som blir oförmögna att bilda sig egna uppfattningar.

För mig är det nog mer skrämmande än att det länkas till "tvivelaktig information" lite här o där.


post1485786.html#p1485786

post1485813.html#p1485813

post1485927.html#p1485927

rdos skrev:
Wine skrev:Ni är jättemåna om hur det ska se ut utåt, hur aspergare som kollektiv ska uppfattas. Det är det som det egentligen handlar om.

Obehagligt enligt min uppfattning.


Precis min åsikt. Mycket obehagligt. Det är lika illa som white supremacy eller black supremracy.

Fast det värsta är nog ändå att man använder en mycket smal andel av "aspergerdrag" för att skapa detta kollektiv, som dessutom de som driver det hela själva har. Det är lite av en elitklubb över det hela.


Ja, det finns en del som jag tror tyvärr har lämnat forumet för att de inte känt sig välkomna.


Moderator Alien: Rättade citatet så det blev rätt citatägare.
Senast redigerad av Wine 2017-11-17 22:40:59, redigerad totalt 1 gång.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Moderatorernas agerande

Inläggav triggerhappyD » 2017-11-18 20:36:44

Mja precis, det här handlar knappt om Fria tider alls.

Utan det är själva principen och tendensen man ser växa fram som är skrämmande.

Men givetvis bör det inte vara tillåtet att spamma propaganda oavsett vilken typ det är, det här är ju ett Aspie forum och inget politiskt forum.

Men att förbjuda normalt länkande eller hänvisade till vissa typer av källor/propaganda/fakta/lögner osv känns inte speciellt frihets vänligt.

Och varför just Fria Tider av alla tänkbara siter tw?
Har sett mycket värre saker länkas till på det här forumet.
Det sprids ju lögner och propaganda om allt möjligt på daglig basis på det här forumet.
triggerhappyD
 
Inlägg: 4830
Anslöt: 2015-06-01

Moderatorernas agerande

Inläggav Wine » 2018-01-12 17:32:32

Varför dröjer ni så länge med att ta bort uppenbart oseriösa tramsinlägg som exempelvis Dreamtrance och Julianus postar, här är de senaste exemplen?

Dreamtrance skrev:Vill man veta vad Wine baserar sina fakta på så rekomenderar jag Fria Tider.

post1492676.html#p1492676

Julianus skrev:Inspirationen hämtas därifrån och därför skapas det propaganda trådar.

post1492678.html#p1492678

Andra exempel:

Julianus skrev::roll:

post1492205.html#p1492205

Dreamtrance skrev:Rasbiologiska förklaringsmodeller verkar vara något du är insatt i Wine.

post1492360.html#p1492360

Dreamtrance skrev:Ur SVP:s partiprogram.
"Sverige skall även i framtiden vara svenskt: Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare."

det västerländska genetiska och kulturella arvet är förtäckt rasbiologi.

post1492367.html#p1492367

Dreamtrance skrev:Helene Lööw och Expo har belyst den förtäckta rasbiologin. Fast läser man på judarisverige så visas ju kopplingen mellan medier, Expo och judarna. Dina rasbiologiska förklaringsmodeller köper jag inte Wine.

post1492374.html#p1492374

Uppfattar det som att anmälda inlägg rensades bort snabbare tidigare, kanske beror det på vem som postat dem också?
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Moderatorernas agerande

Inläggav atoms » 2018-01-12 17:43:49

Wine skrev:Varför dröjer ni så länge med att ta bort uppenbart oseriösa tramsinlägg som exempelvis Dreamtrance och Julianus postar, här är de senaste exemplen?


Moderator:

Vi är få och vi har begränsat med ork men anstormningen av ärenden tar inte paus.

Wine skrev:Uppfattar det som att anmälda inlägg rensades bort snabbare tidigare, kanske beror det på vem som postat dem också?
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18053
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Moderatorernas agerande

Inläggav Wine » 2018-01-12 21:42:19

post1492689.html#p1492689

De anmälda inläggen är nu flyttade till "slasktråden", det tackar jag moderatorerna för.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Moderatorernas agerande

Inläggav RainBowChild » 2018-01-15 11:13:07

atoms skrev:
Wine skrev:Varför dröjer ni så länge med att ta bort uppenbart oseriösa tramsinlägg som exempelvis Dreamtrance och Julianus postar, här är de senaste exemplen?


Moderator:

Vi är få och vi har begränsat med ork men anstormningen av ärenden tar inte paus.


Kanske är på tiden att ni faktiskt GÖR NÅGOT KONKRET ÅT DET och verkligen kniper igen munnen på alla som ständigt går off-topic och postar trams bara för att provocera! Som jag sagt förut så är det:

Extremt ansvarslöst, ovuxet och respektlöst.


Men forumet går ju åt helvete så det kvittar väl, ingen bryr sig längre. Ingen orkar.
RainBowChild
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1072
Anslöt: 2013-07-12

Moderatorernas agerande

Inläggav atoms » 2018-01-15 22:45:10

Tråden låst för moderering.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18053
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Moderatorernas agerande

Inläggav atoms » 2018-01-20 6:56:09

Tråden är öppen.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18053
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Moderatorernas agerande

Inläggav Wine » 2018-01-23 21:58:58

Hur kan det ta så lång tid att moderera och rensa en tråd, i detta fall:

post1409250.html#p1409250

från inlägg som är OT samt dela ut eventuella reprimander? Har ju sett att flera inlägg postade senare i tråden har flyttats till off-topic tråden medan en hel del äldre inlägg fortfarande ligger kvar, inlägg postade i söndags.

Jag undrar eftersom en del av inläggen postade på söndagen också anmäldes på söndagen.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Moderatorernas agerande

Inläggav onionhttps » 2018-01-23 23:19:59

Wine skrev:
Huggorm skrev:
Wine skrev:Hur kan det ta så lång tid att moderera och rensa en tråd, i detta fall:

post1409250.html#p1409250

från inlägg som är OT samt dela ut eventuella reprimander? Har ju sett att flera inlägg postade senare i tråden har flyttats till off-topic tråden medan en hel del äldre inlägg fortfarande ligger kvar, inlägg postade i söndags.

Jag undrar eftersom en del av inläggen postade på söndagen också anmäldes på söndagen.
Ivrig att påbörja din soningstid? :mrgreen:


Ett inlägg jag anmälde som personangrepp har redan flyttats medan andra OT inlägg är kvar.

Wine, jag tycker du ska följa mitt exempel. Ge moderatorerna lite tid. När räknaren går till 0, skriv samma inlägg igen. Vi behöver ge moderatorerna tid. De är inte robotar.
onionhttps
Får inte chatta
 
Inlägg: 972
Anslöt: 2016-01-07
Ort: https://random.org

Re: Moderatorernas agerande

Inläggav tahlia » 2018-01-23 23:27:55

Wine skrev:Hur kan det ta så lång tid att moderera och rensa en tråd, i detta fall:

post1409250.html#p1409250

från inlägg som är OT samt dela ut eventuella reprimander? Har ju sett att flera inlägg postade senare i tråden har flyttats till off-topic tråden medan en hel del äldre inlägg fortfarande ligger kvar, inlägg postade i söndags.

Jag undrar eftersom en del av inläggen postade på söndagen också anmäldes på söndagen.
Du har inte övervägt möjligheten att moderatorerna gör en annan bedömning än du gör? Att anmäla ett inlägg innebär inte per automatik att det kommer att flyttas eller att reprimander kommer att utdelas då det inte är anmälaren som avgör huruvida ett inlägg är OT eller över gränsen.

Om du slutar anmäla femtiotolv inlägg (vissa av dem upprepade gånger dessutom) och kräver svar på varje liten grej som inte blir som du vill skulle nog moderatorerna hinna med sig utan problem.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Moderatorernas agerande

Inläggav kiddie » 2018-01-24 1:13:56

onionhttps skrev:Wine, jag tycker du ska följa mitt exempel. Ge moderatorerna lite tid. När räknaren går till 0, skriv samma inlägg igen. Vi behöver ge moderatorerna tid. De är inte robotar.


Bra idé. Det verkar ju mest vara en aktiv moderator och hen ska väl inte behöva slita ut sig för att folk anmäler samma saker hela tiden. Det vore annorlunda om det fanns 10 mycket aktiva moderatorer men det gör det inte. Jag tycker inlägg flyttas snabbt nog ändå. Och moderatorerna brukar vara bussiga och hjälpa en laga ens egna inlägg om man råkar skriva fel dessutom. På nolltid nästan.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Moderatorernas agerande

Inläggav Wine » 2018-01-24 11:15:57

onionhttps skrev:
Wine skrev:
Huggorm skrev:Ivrig att påbörja din soningstid? :mrgreen:


Ett inlägg jag anmälde som personangrepp har redan flyttats medan andra OT inlägg är kvar.

Wine, jag tycker du ska följa mitt exempel. Ge moderatorerna lite tid. När räknaren går till 0, skriv samma inlägg igen. Vi behöver ge moderatorerna tid. De är inte robotar.


Det jag reagerade på är att jag sett att åtminstone någon moderator varit inne i tråden och flyttat en del OT-inlägg men inte åtgärdat allt, de har ju flyttat inlägg lite hipp som happ som det verkar när jag tittat i tråden.

Har också i vissa fall gett moderatorerna väldit lång tid på sig att svara men svaret har ändå uteblivit, se inlägget här exempelvis:

post1467082.html#p1467082

tahlia skrev:Om du slutar anmäla femtiotolv inlägg (vissa av dem upprepade gånger dessutom) och kräver svar på varje liten grej som inte blir som du vill skulle nog moderatorerna hinna med sig utan problem.


Varför ägnar du dig så ofta åt osakliga överdrifter? Jag har blivit uppmanad att anmäla och jag anmäler inte inlägg så ofta. Att jag anmälde ditt inlägg flera gånger berodde på att det var ett inlägg som enligt regelverket borde ha betraktats som icke ok:

post1467082.html#p1467082

kiddie skrev:Det verkar ju mest vara en aktiv moderator


Hur många moderatorer är aktiva här numera?
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Moderatorernas agerande

Inläggav sugrövmanövern » 2018-01-24 11:34:24

Wine skrev:Hur många moderatorer är aktiva här numera?
Utanför kulisserna ser det ut som att atoms gör allting själv. Möjligen med Alien och Sjuckert som sidekicks. Fler? Någon admin verkar inte finnas öht.

Vet inte om jag är blind, men jag hittar ingen lista över vilka som är moderatorer.

Edit: Ah, ser här ovan nu, Puzzle står med men hon är ju inte moderator. De har ändrat färg på henne iaf.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Moderatorernas agerande

Inläggav Sjuckert » 2018-01-24 12:47:20

Moderator:

Vi gör så gott vi kan med de begränsade resurser vi har. Att flytta OT är inte så krävande och kan göras även om bara en moderator är närvarande, men för att dela ut eventuella reprimander krävs diskussion och det kan tyvärr ta lite tid som det är nu.
Sjuckert
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2013-05-11

Moderatorernas agerande

Inläggav alixha » 2018-01-29 21:19:36

Sjuckert skrev:Moderator:

Vi gör så gott vi kan med de begränsade resurser vi har. Att flytta OT är inte så krävande och kan göras även om bara en moderator är närvarande, men för att dela ut eventuella reprimander krävs diskussion och det kan tyvärr ta lite tid som det är nu.


Varför krävs det diskussion?
Ni moderatorer måste väl enskilt veta vad som är rimligt i förhållandet regelbrott-reprimand?
Måste ni ha en diskussion vid varje utdelning av reprimand så förstår jag varför moderatorer på detta forumet inte orkar med, det är ju oerhört ineffektivt och fungerar uppenbarligen inte så bra.

Tänk om.

Gör det enkelt, smidigt och rättvist.
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in