Golden Globe - Oprah Winfrey - Metoo

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Golden Globe - Oprah Winfrey - Metoo

Inläggav Bali » 2018-01-08 14:54:17

I natt gick Golden Globe-galan av stapeln och där tilldelades Oprah Winfrey Cecil B. DeMille-priset, som hon fick för sina betydelsefulla insatser i tv- och underhållningsvärlden.

Ni som inte redan har sett hennes tacktal bör göra det, anser jag, för jäklar vilket starkt tal hon får till. Jag har redan sett det ett par gånger och jag blir ta mig fasiken helt till mig. Wow, säger jag bara. :-)049



I sitt tal talar hon om Rece Taylor, och här kan ni som är intresserade läsa hennes dödsruna i The New York Times:

Recy Taylor, Who Fought for Justice After a 1944 Rape, Dies at 97
Bali
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3289
Anslöt: 2010-05-15

Golden Globe - Oprah Winfrey - Metoo

Inläggav ankhh » 2018-01-09 0:07:02

Det spekuleras ju om ifall hon ska kandidera i nästa presidentval. Det kunde ju bli intressant. Hålla tal kan hon ju, känd (och, vad jag förstår, omtyckt) är hon redan.
ankhh
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2959
Anslöt: 2016-06-27

Golden Globe - Oprah Winfrey - Metoo

Inläggav Bali » 2018-01-09 12:08:54

Ja, jag har också hört talas om de spekulationerna, och jag vet inte vad jag ska tycka om dem. Hellre skulle jag då vilja se Michelle Obama som president och Oprah som vice. Det vore onekligen intressant. :D
Bali
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3289
Anslöt: 2010-05-15

Golden Globe - Oprah Winfrey - Metoo

Inläggav Vildsvin » 2018-01-10 2:13:14

Jag tror att hon skulle ha goda chanser i valet, men jag är också tveksam till vad det skulle leda till. Folk tror att de känner kändisar för de har sett dem så många gånger på TV, men de har egentligen ingen aning om hur de funkar när kameran är av.

Utvecklingen i amerikanska presidentval går mot folk röstar på en viss image och inte för en viss politik. Folk röstade på Obama, Trump och Hillary Clinton utan att veta vad de egentligen stod för. Gissningsvis kommer även nästa president vinna på att ha rätt image och tona ner politiken.
Vildsvin
 
Inlägg: 2289
Anslöt: 2011-01-03

Golden Globe - Oprah Winfrey - Metoo

Inläggav Dreamtrance » 2018-01-10 9:26:53

Problemet är väl att konservativa skulle sky henne som pesten. Den dagen en kvinnlig urinvånare svär presidenteden lär väl aldrig komma. Fast det vore någonting underbart om det skedde. Sen är presidentämbetet bakbundet av kongressen, senaten och olika domstolar.
Dreamtrance
 
Inlägg: 1045
Anslöt: 2016-07-04

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in