Vilken daglig verksamhet går du på?

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vilken daglig verksamhet går du på?

Inläggav BellaBelle » 2017-11-28 15:30:04

Richard skrev:
BellaBelle skrev:
Richard skrev:Jag har dragit ner på min dagliga verksamhet för tillfället. Har skippat måndagar o tisdagar. Nu är jag bara med i konstprojektet på onsdag 10:30-13:00 och på torsdagar 13:00-15:30, samt är jag med i Spirans bowlinglag, vi tränar var torsdag en timme kl 11:00.

Genomgår just nu stora medicinjusteringar som påverkar mig mycket från dag till dag. Hoppas på att bli stabil igen så jag kan komma igång på måndagar o tisdagar igen.


Hoppas det går bra!

Bor du nära din dagliga verksamhet? För annars skulle jag tycka det låter jobbigt ta sig fram och tillbaka. Jag skulle nog hellre gå fler timmar typ två dagar i veckan och sedan vara ledig eller göra annat de andra dagarna.

Tack!

Det där med hur långt borta det ligger är jag ju lite tjurig på... Jag bor i centrum, i norra centrum. Innan låg min DV i centrum, typ 10 minuters promenad bort. Men nu har de flyttat ut till södra industriområdet, det tar ca 15 minuter med cykel. Men får se det som lite motion på köpet. Men inte så kul i oväder.


Men där vi håller till med konstprojektet är i centrum, samma med bowlingen.


Aha, men då förstår jag bättre att du kan gå korta dagar. Jag ska kanske gå på studiebesök på ett ställe, och dit skulle det ta ca 45 min åka kommunalt. Dvs 45 min dit, 45 min hem. Och då skulle det nog kännas snopet vara där "bara" några timmar. Men vet inte om jag skulle orka "långa" dagar plus resor.
BellaBelle
 
Inlägg: 2542
Anslöt: 2017-10-29
Ort: Sy-kläder-landet.

Vilken daglig verksamhet går du på?

Inläggav BellaBelle » 2018-03-03 13:01:28

Ingen DV fortfarande här.

Vet inte om jag vill.
BellaBelle
 
Inlägg: 2542
Anslöt: 2017-10-29
Ort: Sy-kläder-landet.

Vilken daglig verksamhet går du på?

Inläggav BellaBelle » 2018-03-24 1:22:04

kiddie skrev:Jag önskar verkligen jag hittar en DV som passar mig. Något som jag inte kan göra på egen hand. Jag har flera projekt på egen hand och jag har bra vänner redan.

Min läkare är den som vill ha detta för mig, hon är övertygad om att jag kommer må bättre när jag blir "sysselsatt". Fastän hon vet att jag redan nu är rätt stressad och har fullt upp. Men min DV-tid blir begränsad så jag hinner nog. Får inte heller få för mig att ta mig an för mycket för då blir det så att när jag har svackor då gör jag alla "måsten" först det som är för andra så att säga och det jag behöver göra för mig själv orkar jag inte då. Jag vet att mina prio är konstiga så men känner tvånget att vara duktig.

Jag får inte ha en intern plats, jag anses vara för högfungerande, utan jag ska ha en extern plats, vilket mer eller mindre är ett jobb.

Har inget emot att ingå i en arbetsgemenskap men det är inget behov heller.

Jag hoppas den dära assistenten har bättre idéer än vad jag har.


Jag mår kanske för dåligt nu för att orka. :(. Längtar så efter att må bättre.
BellaBelle
 
Inlägg: 2542
Anslöt: 2017-10-29
Ort: Sy-kläder-landet.

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in