Vad tycker ni om neuroleptika? (+ omröstning)

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: atoms, Alien

Äter du/har du ätit neuroleptika?

Ja
22
42%
Nej
21
40%
Har gjort
9
17%
 
Antal röster : 52

Vad tycker ni om neuroleptika? (+ omröstning)

Inläggav Richard » 2017-11-26 16:25:23

Jag satte för några veckor ut min Haldol, o det känns som om jag vaknat ur en 15 år lång dimma. Fick de utskrivet för paranoia för 15 år sen, o visst de hjälper. Jag är ganska labil nu utan neuroleptika (förutom Theralen), o läkaren vill sätta in Abilify.

I början när jag trappade ner de, så var jag väldigt rädd o misstänksam. Men sen utvecklades paranoian till ett intresse istället. Har börjat intressera mig för IT-säkerhet o det är ju inte fel. Fast samtidigt läser jag mer o mer om hur CIA o amerikanska regeringen ligger bakom Microsoft, Google o Facebook.

Psykiatern undrade om jag inbillar mig kameror, men nä, det gör jag inte. Har dock tejpat över alla mina kameror på mina laptopar o installerat program som stänger av alla mikrofoner på min enheter.

Så, jag undrar hu ni upplever neuroleptika, även kallat antipsykotika? Listar de vanligaste (Namn samt substans), så om ni äter, eller får sprutor av någon av dessa. Skriv gärna varför ni äter den o hur ni upplever den.

Abilify (Aripiprazol) - 3:e gen.
Adasuve (Loxapin) - 2:a gen.
Buronil (Melperon) - 1:a gen.
Cisordinol (Zuklopentixol) - 1:e gen.
Dridol (Droperidol) - 1:a gen.
Fluaxol (Flupentixol) - 1:a gen.
Haldol (Haloperidol) - 1:a gen.
Hibernal (Klorpromazin) - 1:a gen.
Invega (Paliperidon) - 3:e gen.
Latuda (Lurasidon) - 3:e gen.
Leponex (Klozapin) - 2:a gen.
Lithionit (Litium) - 1:a gen.
Nozinan (Levomepromazin) - 1:a gen.
Risperdal (Risperidon) - 2:a gen.
Serdolect (Sertindol) - 3:e gen.
Seroquel (Quetiapin) - 2:a gen.
Siqualone (Flufenazin) - 1:a gen.
Solian (Amisulprid) - 2:a gen.
Trilafon ((Perfenazin) - 1:a gen.
Truxal (Klorprotixen) - 1:a gen.
Zeldox (Ziprasidon) - 2:a gen.
Zyprexa (Olanzapin) - 2:a gen.

Jag skiljer på 1:a, 2:a o 3:e generationens neuroleptika. 1:a generationen kom i början på 50-talet o har mycket biverkningar. 2:a generationen kom främst på 90-talet o är mer specifika. 3:e generationens är ganska nya o det forskas mer på dem nu, de är ännu mer specifika. Vissa av de jag listat finns inte längre i Sverige, o det finns fler som inte är med på listan.
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Re: Vad tycker ni om neuroleptika? (+ omröstning)

Inläggav tahlia » 2017-11-26 17:02:14

Förlåt om jag kidnappar tråden lite. Richard, är du diagnostiserad med aspergers och schizofreni eller är det någon annan psykossjukdom?
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Vad tycker ni om neuroleptika? (+ omröstning)

Inläggav Richard » 2017-11-26 17:32:11

tahlia skrev:Förlåt om jag kidnappar tråden lite. Richard, är du diagnostiserad med aspergers och schizofreni eller är det någon annan psykossjukdom?

Jag har Aspergers, det står i journalen, som jag vill kvittera ut tiden 2004-2014. Men det vill inte doktorn.

Jag är väldigt instabil nu när jag inte har neuroleptika. Men jag hör inte röster som spökar, men det är nått som inte stämmer... Jag tycker dock att jag mår bra o vill inte ha neuroleptika mer. Men psykiatern tycker att jag ska ha (troligen) Abilify samt att jag ska börja i samtalsterapi igen.

Jag tror inte det är schizofreni, men kan vara någon psykosstörning?
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Vad tycker ni om neuroleptika? (+ omröstning)

Inläggav Flinta » 2017-11-26 18:24:48

Om du upplever mycket stress kan den ge psykos eller symptom på psykos.
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Vad tycker ni om neuroleptika? (+ omröstning)

Inläggav Richard » 2017-11-26 18:30:23

Flinta skrev:Om du upplever mycket stress kan den ge psykos eller symptom på psykos.

Känner mig jättestressad, men har ingen anledning att vara det.

Känns som allt går i 200 km/h.
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Vad tycker ni om neuroleptika? (+ omröstning)

Inläggav kiddie » 2017-11-26 21:36:27

Jag har aldrig varit psykotisk men har ändå testat vissa neuroleptika. Risperdal förstår jag inte direkt blockerar dopamin och funkar annorlunda. Kanske kan förklara varför jag inte mådde jättedåligt på den. Just då blev jag faktiskt mer klartänkt men fick inte ha den kvar pga biverkningar. Sedan har jag testat ziprasidon och quetiapin och det är bland de ALLRA VÄRSTA upplevelserna jag haft i mitt liv. Kanske är det för att jag som har ADD har för lite dopamin som det är. Men på de medicinerna upplevde jag en fullkomlig avsaknad av allt bra med världen. Som att stiga in i en helvetesvärld där det dessutom var omöjligt att slå bort hemska tankar. Hudlös i helvetet.

Testade Risperdal och ziprasidon för länge sedan mot depression och quetiapin för sömn. Jag vet inte hur jag ens skulle överleva om jag fick psykos eftersom jag får sådana extrema dysforiska upplevelser av neuroleptika. När jag tvingades testa quetiapin igen av läkaren på en lägre dos fick jag någon slags psykos/dissociationsliknande reaktion. Jag tror det var för att skydda mig mot känslan av att vara i ett helvete. Istället hamnade jag i ett tillstånd där jag trodde att jag var i en simulering. Så man kan nog säga att den enda psykosliknande upplevelsen jag haft var av en antipsykosmedicin.

Tror en del har helt annan kemi i skallen och reagerar bättre.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Vad tycker ni om neuroleptika? (+ omröstning)

Inläggav Nisse1982 » 2017-11-26 22:33:26

Jag har testat Zyprexa, Seroquel (Quetiapin) och Abilify.

Zyprexa tog bort allt dåligt som att känna sig uttittad, en del ångest osv men även allt som var bra med livet. Sen blev man jättetjock på en gång oavsett kost.

Seroquel blev jag också snabbt tjock av och gick mest runt i en dimma av den. Den tas på kvällen, de snabbfrisättande tabletterna, och det kändes väldigt skönt första kvällen och jag sov gott. Dagen därpå hade jag ångest och oro och kunde inte sluta röra på tungan men det försvann dagen därpå. I början av medicineringen knakade det till rätt rejält i skallen, som att hjärnan möblerade om.

Abilify som jag har nu har jag haft i 4 år, i minidos. Får en oral lösning så jag kan dosera bäst jag vill med milligrammen. Flaskan kostar dock multum, ca 1300 kr utan frikort. Av Abilify blir jag gladare, får massa energi och hög sexlust. Dock så får jag noll i koncentration, akatisi och sexlusten blir snarare promiskuös. Alla reagerar ju olika men så blir effekten på mig. Sen blir man smal av den men vikten går upp. Det är nog den mest skumma effekten. Känner själv att man bör ta en serotonin medicin i kombo för annars blir man för speedad av den.
Nisse1982
 
Inlägg: 181
Anslöt: 2014-10-10

Vad tycker ni om neuroleptika? (+ omröstning)

Inläggav Parvlon » 2017-11-27 0:25:23

fick när jag låg inlagd på psyket första gången och åt det flera gånger. skräp blir min röst. (ofta spottade jag ut de dock)

fick med mig hem och läkaren lovade att jag skulle vara tvungen att äta de ett helt år minst men jag lade av i princip med en gång jag blev utsläppt och jag bevisade honom fel.

dröjde dock inte länge innan jag blev inlagd igen, och även då så tjatade de om medicin men jag tvärnekade hela tiden. så kom det en dag när skötaren började hota med bältesläggning (igen) och så svarade jag UT MED DIG, JAG VILL INTE SE DIG. DET SKA BLI EN RÄTTVIS RÄTTEGÅNG AV DETTA. I JESU NAMN! och så pekade jag rätt mot dörren, och så såg jag inte den skötaren efter det.(på första vändan i psyket hotades det också med bältesläggning men då informerade jag dem om att jag kommer att bli tvungen att försvara mig och agera fysiskt..) samt så dröjde det inte länge förrän jag blev utsläppt från psyket.

Sista mötet med överläkaren+sjuksyrrorna slutade lite lustigt också. överläkaren hade typ suttit och intervjuat mig i en kvarts tid, och hans händer darrade under hela intervjun som jag kommer ihåg det. och så tillslut säger han "du ska få lugnande mediciner för att lugna ner dig" och så svarar jag rätt ut, "Det är isåfall Du som ska äta de medicinerna, för det är Du som har suttit här och skakat under hela intervjun." Och då vänder en av sköterskorna sin skalle till datorn och låtsas kanske kolla på journalerna och så säger han "martin har inte ätit mediciner på tre år" och så tvärvänder överläkaren och säger att jag inte behöver medicin längre. en annan sak, ev. var det på mötet innan, och det slutade med att överläkaren sade att han ska börja försöka prata med Jesus och så skakade vi hand och så var mötet över. :-)154
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Vad tycker ni om neuroleptika? (+ omröstning)

Inläggav Pinghis Khan » 2017-11-27 0:42:52

Jag har lärt mig att acceptera att min paranoia är baserad på att hela världen faktiskt hatar mig och vill mig ytterst illa.
Ingen neuroleptika hjälper när man är accursed by the gods or whatever.
Svårt att bli av med känslan av att folk snackar skit bakom ens rygg när de gör det liksom.
Lite röster livar bara upp vardagen.
Man vill ju inte bli tjock heller.
Får jag välja mellan magrutor och slippa röster och vara ett lätt offer/ icke paranoid så väljer jag naturligtvis magrutor.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Vad tycker ni om neuroleptika? (+ omröstning)

Inläggav kiddie » 2017-11-27 2:02:56

Pinghis Khan skrev:Svårt att bli av med känslan av att folk snackar skit bakom ens rygg när de gör det liksom.
Lite röster livar bara upp vardagen.


Aldrig hört röster så vet inte hur det är. Jag vet att de flesta människorna inte tycker om mig men jag har på något vis accepterat det. Det är bara jobbigt de gångerna det lixom framgår tydligt. Annars känns det inte viktigt i mitt liv vad fan de tycker. Jag tycker inte om de flesta människor så det är ömsesidigt.

Kan ju vara paranoia att man tycker folk glor men kan ju oxo vara att man är aspig och folk fattar att man inte riktigt är som dem. Ofta rör det sig ju inte om något aktivt och engagerat hat från deras sida. Utan mer ett slags nästan likgiltigt konstaterande av dem att de inte gillar en. Finns säkert undantag som att min granne hatar mig och att många läkare hatar mig. Men ofta ligger det inte på nivån att jag skulle vara nån mittpunkt i nåns liv eller ha något större värde för dem så de ägnar mig ingen större tanke.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Vad tycker ni om neuroleptika? (+ omröstning)

Inläggav nisse » 2017-11-27 14:54:45

Av någon anledning så får jag Olanzapin istället för riktig sömnmedicin.
nisse
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2008-07-03
Ort: I mörkrets hjärta

Vad tycker ni om neuroleptika? (+ omröstning)

Inläggav Richard » 2017-11-27 16:01:06

Nisse1982 skrev:Jag har testat Zyprexa, Seroquel (Quetiapin) och Abilify.

Zyprexa tog bort allt dåligt som att känna sig uttittad, en del ångest osv men även allt som var bra med livet. Sen blev man jättetjock på en gång oavsett kost.

Seroquel blev jag också snabbt tjock av och gick mest runt i en dimma av den. Den tas på kvällen, de snabbfrisättande tabletterna, och det kändes väldigt skönt första kvällen och jag sov gott. Dagen därpå hade jag ångest och oro och kunde inte sluta röra på tungan men det försvann dagen därpå. I början av medicineringen knakade det till rätt rejält i skallen, som att hjärnan möblerade om.

Abilify som jag har nu har jag haft i 4 år, i minidos. Får en oral lösning så jag kan dosera bäst jag vill med milligrammen. Flaskan kostar dock multum, ca 1300 kr utan frikort. Av Abilify blir jag gladare, får massa energi och hög sexlust. Dock så får jag noll i koncentration, akatisi och sexlusten blir snarare promiskuös. Alla reagerar ju olika men så blir effekten på mig. Sen blir man smal av den men vikten går upp. Det är nog den mest skumma effekten. Känner själv att man bör ta en serotonin medicin i kombo för annars blir man för speedad av den.

Jag blev också tjockare av både Seroquel o Zyprexa. Nu har jag lyckats gå ner runt 10-12 kg. Fick du några viktbiverkningar av Abilify?

Jag har haft Abilify en period, men tror inte den påverkade vikten. Var när den precis var ny, o jag kommer ihåg att den var svindyr. Då tror jag inte Abilify gjorde nån nytta. Är osäker på om jag vill ha någon ny neuroleptika. Tycker de försätter en i ett zombie-tillstånd. Men samtidigt har jag viss insikt att jag är ganska instabil just nu... :(
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Vad tycker ni om neuroleptika? (+ omröstning)

Inläggav Nisse1982 » 2017-11-27 19:13:12

Richard skrev:Jag blev också tjockare av både Seroquel o Zyprexa. Nu har jag lyckats gå ner runt 10-12 kg. Fick du några viktbiverkningar av Abilify?
Jag har haft Abilify en period, men tror inte den påverkade vikten. Var när den precis var ny, o jag kommer ihåg att den var svindyr. Då tror jag inte Abilify gjorde nån nytta. Är osäker på om jag vill ha någon ny neuroleptika. Tycker de försätter en i ett zombie-tillstånd. Men samtidigt har jag viss insikt att jag är ganska instabil just nu... :(


Jo, jag gick som sagt upp i vikt av den. Rent kroppsligt så sa folk att jag blev smalare och jag märkte det själv i ansiktet. Samtidigt så visade vågen att jag gick upp 10 kg och den vikten håller sig konstant. Den ökar åtminstone inte vikten så att man blir rent tjock och utvecklar ölmage.

Det är bara "original" versionen av Abilify som är tillverkad av Otsuka/Orifarm som fortfarande är dyr men annars så har medicinen faktiskt blivit billig nu då det finns generiska versioner som Teva, Stada osv tillverkar. Då i tablettform förstås.
Nisse1982
 
Inlägg: 181
Anslöt: 2014-10-10

Vad tycker ni om neuroleptika? (+ omröstning)

Inläggav Richard » 2017-12-17 15:55:48

Har nu ätit 5 mg Abilify dagligen nu i 2 veckor. Är ganska instabil o hade en lättare psykos som varade i 2-3 dagar. Men jag tycker jag mår bättre, sömnen har dock varit väldigt påverkad.

Normalt sover jag mycket o tar Theralen, Iktorivil o Imovane på kvällen, lägger mig normalt vid 23-00 o sover omkring 12 timmar. Under psykosen sov jag bara 2-3 timmar per natt, vaknade pigg mellan 03 o 06, gick upp o satte på kaffe o sen fortsatte "hacka" intensivt med datorn som jag var helt besatt av.

Men nu tror jag att jag klarar mig på mindre sömn, det är lättare att komma upp om jag nu behöver gå upp tidigare. Har för tillfället dragit ner ganska mycket på tiden på min dagliga verksamhet, men efter årsskiftet ska jag öka den igen om jag är mer stabil då. Ska prata med min psykiater i mellandagarna o be om att få höja dosen.
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Vad tycker ni om neuroleptika? (+ omröstning)

Inläggav Playdoh » 2017-12-17 16:16:17

Har ätit Zyprexa mot ångest och overklighetstankar. Hjälper lite grand mot ångest men jag får tics och hör röster som skriker inuti huvudet. Lustigt att antipsykotika ger mig ett psykotiskt symtom. Jag vet dock att det kommer från mig själv och inte utifrån.

Zyprexa var en jätte stor hjälp efter att vaknade upp ur en psykos som jag hamnat i efter ett självmordsförsök på 200 doser GBL och 4.2Gram Lyrica. Men att ta det mot ångest gillar jag inte, läkaren vill alltid att jag ska börja ta det och säger att det är många med Asperger som tar neuroleptika då de "lugnar ner alla intryck".

Har även tagit Abilify men den fick jag alldeles för mycket ångest utav.
Playdoh
 
Inlägg: 49
Anslöt: 2010-01-08
Ort: Universum

Vad tycker ni om neuroleptika? (+ omröstning)

Inläggav Hettan » 2017-12-18 8:55:31

Gör inte så mycket. Skönt när man skevar ut på amfetamin och börjar få hallisar och sånt.

Ah, känslan att vara uttittad.. Ja av vem kan man undra? Kanske min katt.

Tror ilska riktad mot en skrämt upp en och därmed är man vaksam inför sin omgivning och utgår efter att någon björn gömmer sig i något hörn för att rusta upp sig "ifall ifalL" något händer.

Kan väl vara så i mitt fall.. Inte för det spelar någon roll.
Hettan
 
Inlägg: 591
Anslöt: 2013-05-13

Vad tycker ni om neuroleptika? (+ omröstning)

Inläggav kiddie » 2017-12-20 3:44:33

Playdoh skrev:Men att ta det mot ångest gillar jag inte, läkaren vill alltid att jag ska börja ta det och säger att det är många med Asperger som tar neuroleptika då de "lugnar ner alla intryck".


Tror ju att även aspergare kan vara olika. Får ingen nedlungning av intryck utan precis tvärtom. Allt når mig helt utan filter. Allt blir hemskt och vasst och outhärdligt. Reagerar alltså precis tvärtom mot vad jag ska. Sedan att man kan bli trött håller jag med om men då ligger jag bara i sängen och har ångest över att världen är alltför nära mig.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Vad tycker ni om neuroleptika? (+ omröstning)

Inläggav Fretshi » 2017-12-22 19:28:22

Jag har haldol 1 mg morgon och 1 mg kväll. I början vart jag väldigt trött av den nu känner jag mig dock också trött ganska ofta.
I övrigt kanske den gör mig mera stabil men det är osäkert om den gör det fick den mot ilska, oro och för stabilitet.

Vill gärna fasa ut den för jag är av den åsikten att mediciner är ett gift för kroppen och man kan lösa sina problem på andra sätt än att ta mediciner.
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Vad tycker ni om neuroleptika? (+ omröstning)

Inläggav Neonland » 2017-12-22 20:40:38

Litium är väl ändå inte en neuroleptika?
Neonland
 
Inlägg: 307
Anslöt: 2014-11-17
Ort: Göteborg

Vad tycker ni om neuroleptika? (+ omröstning)

Inläggav Richard » 2017-12-22 21:21:03

Neonland skrev:Litium är väl ändå inte en neuroleptika?
Jo, det står under N, Nervsystemet:

N05 Neuroleptika, lugnande medel och sömnmedel --> N05A Neuroleptika --> N05AN01 Litium.
https://www.fass.se/LIF/atcregister?atcCode=N05AN01
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Vad tycker ni om neuroleptika? (+ omröstning)

Inläggav Savanten Svante » 2017-12-22 21:23:56

Richard skrev:Truxal (Klorprotixen) - 1:a gen.


Döpt efter Erik Bang, artistnamn Truxa.

Bild
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Vad tycker ni om neuroleptika? (+ omröstning)

Inläggav Neonland » 2017-12-22 22:42:54

Richard skrev:Jo, det står under N, Nervsystemet:

N05 Neuroleptika, lugnande medel och sömnmedel --> N05A Neuroleptika --> N05AN01 Litium.
https://www.fass.se/LIF/atcregister?atcCode=N05AN01


Sedärja, alltid lär man sig något nytt.

Då står jag i dagsläget på litium (Litarex) samt Abilify. God effekt av främst Abilify. Inga psykotiska symptom, och inga manier.

Tidigare stått på Seroquel och Nozinan. Zombiemode och rätt massiv viktuppgång, något jag kämpar med ännu efter 1,5 år. Var bra sådär i början för att häva saker, men inte under 1,5 år...
Neonland
 
Inlägg: 307
Anslöt: 2014-11-17
Ort: Göteborg

Vad tycker ni om neuroleptika? (+ omröstning)

Inläggav Pinghis Khan » 2017-12-23 12:38:51

kiddie skrev:
Pinghis Khan skrev:Svårt att bli av med känslan av att folk snackar skit bakom ens rygg när de gör det liksom.
Lite röster livar bara upp vardagen.


Aldrig hört röster så vet inte hur det är. Jag vet att de flesta människorna inte tycker om mig men jag har på något vis accepterat det. Det är bara jobbigt de gångerna det lixom framgår tydligt. Annars känns det inte viktigt i mitt liv vad fan de tycker. Jag tycker inte om de flesta människor så det är ömsesidigt.

Kan ju vara paranoia att man tycker folk glor men kan ju oxo vara att man är aspig och folk fattar att man inte riktigt är som dem. Ofta rör det sig ju inte om något aktivt och engagerat hat från deras sida. Utan mer ett slags nästan likgiltigt konstaterande av dem att de inte gillar en. Finns säkert undantag som att min granne hatar mig och att många läkare hatar mig. Men ofta ligger det inte på nivån att jag skulle vara nån mittpunkt i nåns liv eller ha något större värde för dem så de ägnar mig ingen större tanke.


Iofs verkar mina röster ha försvunnit men jag har fått mer tinnitus istället.
Har inte medicinerat bort dem utan de försvann när jag fick mindre migrän också.
Vetefan hur det gick till, kanske hade jag d-vitamin brist eller nåt.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Vad tycker ni om neuroleptika? (+ omröstning)

Inläggav Richard » 2017-12-23 18:58:32

Neonland skrev:
Richard skrev:Jo, det står under N, Nervsystemet:

N05 Neuroleptika, lugnande medel och sömnmedel --> N05A Neuroleptika --> N05AN01 Litium.
https://www.fass.se/LIF/atcregister?atcCode=N05AN01


Sedärja, alltid lär man sig något nytt.

Då står jag i dagsläget på litium (Litarex) samt Abilify. God effekt av främst Abilify. Inga psykotiska symptom, och inga manier.

Tidigare stått på Seroquel och Nozinan. Zombiemode och rätt massiv viktuppgång, något jag kämpar med ännu efter 1,5 år. Var bra sådär i början för att häva saker, men inte under 1,5 år...

Nozinan är ju lagom festligt... :(

Tror jag skrivit om det i nån annan tråd, men jag fick det för att sova. Så tog jag 100 mg o stod i köket o diskade eller nått. Så helt plötsligt svartnar allt o jag faller in i en matbordsstol som går sönder. Är en kort stund vaken, men kan inte resa mig, det går helt enkelt inte, har ingen kraft i armarna. Så blir jag liggande där i typ 12 timmar, o vaknar givetvis nedkissad... :x icon
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Återgå till Aspergare och vården



Logga in