Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav antonius » 2017-11-15 16:28:16

nisse skrev:
rdos skrev:Fast om man bara får med sig en tjej så där på direkten för sex då har man ju sabbat hela uppvaktningen. Bättre då att vara kär några år och sakta lära känna henne på distans. Ger liksom så mycket mer än bara lite snabbsex.


Att vänta i några år innan man har sex, det låter i mina öron, nästan som om det vore fråga om en perversion. Risken är överhängande att man bygger upp osunda förväntningar som aldrig infrias. Och om man nu drar ut på det och skall vänta i några år så är ju risken stor att man träffar på någon annan som väcker ens intresse. Varpå man får börja om från början och får vänta ytterligare några år. Dessutom är sannolikheten stor att de presumtiva partnerna hinner bli upptagna. Därmed är chansen att man får ligga näst intill obefintlig.


I USA praktiseras petting på många håll före giftermål, dvs inga vaginala samlag och man får bara använda händer och mun, som jag fattar det. Detta förfarande tillämpas speciellt inom det sk bibelbältet, för att vaginal penetration vill man spara till efter ett bröllop... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21856
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav Liljan » 2017-11-15 16:58:15

rdos skrev:
Liljan skrev:Någon i tråden skrev att man känner av om den andra personen är intresserad eller inte, men det gör inte jag, jag behöver tydlig verbal kommunikation.


Att man kan känna det utan verbal kommunikation är nära på en förutsättning för kompabilitet, så det är närmast ett krav för mig.

Vad tur att jag inte har några planer på att dejta dig då. ;-)
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav rdos » 2017-11-15 17:32:25

Liljan skrev:
rdos skrev:
Liljan skrev:Någon i tråden skrev att man känner av om den andra personen är intresserad eller inte, men det gör inte jag, jag behöver tydlig verbal kommunikation.


Att man kan känna det utan verbal kommunikation är nära på en förutsättning för kompabilitet, så det är närmast ett krav för mig.

Vad tur att jag inte har några planer på att dejta dig då. ;-)


Dejting sysslar jag inte heller med. :lol:
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav rdos » 2017-11-15 17:35:27

antonius skrev:I USA praktiseras petting på många håll före giftermål, dvs inga vaginala samlag och man får bara använda händer och mun, som jag fattar det. Detta förfarande tillämpas speciellt inom det sk bibelbältet, för att vaginal penetration vill man spara till efter ett bröllop... :-)063


Fast man behöver väl inte ha religösa skäl för att inte vilja hoppa i säng med folk hur som helst?
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav Liljan » 2017-11-15 18:56:15

Toblerone skrev:
Liljan skrev:Smink och fina kläder säger verkligen ingenting om kvinnan är tillgänglig eller inte och det har inget att göra med sexuell läggning heller. De flesta sminkar sig och klär upp sig för sin egen skull, inte för männens. Att tro att kvinnor går att köpa är dålig kvinnosyn.

Nu var det länge sedan jag dejtade, men två personer öppnade mina ögon totalt för några år sedan, båda hade Asperger. De lärde först känna personen lite, sedan sa de rent ut vad de ville. Exempelvis, jag gillar dig och skulle gärna vilja ha sex med dig så småningom eller så frågade de om de fick kyssa personen. Det är ett rättframt och okomplicerat sätt att ta upp sina känslor och de fick klara och tydliga svar. De var en tjej och en kille, båda var bisexuella (de dejtade inte varann). På det här sättet slipper man undra vad den andra personen känner. Någon i tråden skrev att man känner av om den andra personen är intresserad eller inte, men det gör inte jag, jag behöver tydlig verbal kommunikation.


Jag tror det var lite missförstånd där. Det behöver förstås inte visa om kvinnan är tillgänglig i alla övriga situationer, men just när man går ut på pub, disco eller liknande - där är det.... vissa kallar det för köttmarknad. Där KAN det vara ett tecken på att man är beredd att träffa någon ny, att man är singel. Om man är sminkad på jobbet eller är finklädd till någon familjefest, så är det ju en helt annan sak.

Och det har ju inte med sexuell läggning att göra om det är så att lesbiska tjejer inte bryr sig om att fixa till sig så mycket, utan det är så enkelt och pragmatiskt som att partnern inte bryr sig om sånt. Och det verkar vara mycket vanligare att kvinnor inte bryr sig, så om partnern är en kvinna, då blir det ofta bara så.

Man behöver inte vara tillgänglig på krogen heller, man kan vilja dansa, lyssna på musik, umgås med vänner eller gå ut och göra något kul. Jag har jobbat på krogen av och till i 12 år och min erfarenhet är att de är få som inte klär upp sig och fixar till sig (om det inte är på en lugn pub, där man i princip bara pratar med sitt sällskap). Nu vet jag att du betonade kan, men jag skriver ändå som jag gör för min erfarenhet är att det är så och vem som helst kan vara öppen för sex eller ett förhållande.

Det du tänker på är butchflator, det är de man ser och precis som schlagerbögar en stereotyp, visst finns det lesbiska som är så, men de flesta är inte det, det är bara de som syns.
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav slackern » 2017-11-15 19:16:06

antonius skrev:
nisse skrev:
rdos skrev:Fast om man bara får med sig en tjej så där på direkten för sex då har man ju sabbat hela uppvaktningen. Bättre då att vara kär några år och sakta lära känna henne på distans. Ger liksom så mycket mer än bara lite snabbsex.


Att vänta i några år innan man har sex, det låter i mina öron, nästan som om det vore fråga om en perversion. Risken är överhängande att man bygger upp osunda förväntningar som aldrig infrias. Och om man nu drar ut på det och skall vänta i några år så är ju risken stor att man träffar på någon annan som väcker ens intresse. Varpå man får börja om från början och får vänta ytterligare några år. Dessutom är sannolikheten stor att de presumtiva partnerna hinner bli upptagna. Därmed är chansen att man får ligga näst intill obefintlig.


I USA praktiseras petting på många håll före giftermål, dvs inga vaginala samlag och man får bara använda händer och mun, som jag fattar det. Detta förfarande tillämpas speciellt inom det sk bibelbältet, för att vaginal penetration vill man spara till efter ett bröllop... :-)063


Kvinnorna i New Jersey ska tydligen vara bra på att ge blåsjobb, har något med att det bor mycket katoliker där. Om det är ett liknande rykte som att svenskor ska vara blåsta blondiner och lätta att få i säng har jag inte den blekaste om.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav Micke2 » 2017-11-16 19:29:57

antonius skrev:Det finns dom som får erektion av gå förbi en damcykel, eller var du ironisk... :-)006

En sådan person riskerar att bli rejält besviken då han får se ägaren eftersom det numera är vanligt att även manspersoner använder damcyklar. Även Monark skriver i sin reklam: "Det här är en cykel som är lika omtyckt av killar som av tjejer – av unga såväl som gamla. Treväxlade Karin har mycket gemensamt med våra allra första damcyklar."

https://www.monark.se/cyklar/original/k ... ?color=vit
Micke2
 
Inlägg: 689
Anslöt: 2005-12-12
Ort: Malmö

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav Toblerone » 2017-11-16 20:23:19

Liljan skrev:
Toblerone skrev:
Liljan skrev:Smink och fina kläder säger verkligen ingenting om kvinnan är tillgänglig eller inte och det har inget att göra med sexuell läggning heller. De flesta sminkar sig och klär upp sig för sin egen skull, inte för männens. Att tro att kvinnor går att köpa är dålig kvinnosyn.

Nu var det länge sedan jag dejtade, men två personer öppnade mina ögon totalt för några år sedan, båda hade Asperger. De lärde först känna personen lite, sedan sa de rent ut vad de ville. Exempelvis, jag gillar dig och skulle gärna vilja ha sex med dig så småningom eller så frågade de om de fick kyssa personen. Det är ett rättframt och okomplicerat sätt att ta upp sina känslor och de fick klara och tydliga svar. De var en tjej och en kille, båda var bisexuella (de dejtade inte varann). På det här sättet slipper man undra vad den andra personen känner. Någon i tråden skrev att man känner av om den andra personen är intresserad eller inte, men det gör inte jag, jag behöver tydlig verbal kommunikation.


Jag tror det var lite missförstånd där. Det behöver förstås inte visa om kvinnan är tillgänglig i alla övriga situationer, men just när man går ut på pub, disco eller liknande - där är det.... vissa kallar det för köttmarknad. Där KAN det vara ett tecken på att man är beredd att träffa någon ny, att man är singel. Om man är sminkad på jobbet eller är finklädd till någon familjefest, så är det ju en helt annan sak.

Och det har ju inte med sexuell läggning att göra om det är så att lesbiska tjejer inte bryr sig om att fixa till sig så mycket, utan det är så enkelt och pragmatiskt som att partnern inte bryr sig om sånt. Och det verkar vara mycket vanligare att kvinnor inte bryr sig, så om partnern är en kvinna, då blir det ofta bara så.

Man behöver inte vara tillgänglig på krogen heller, man kan vilja dansa, lyssna på musik, umgås med vänner eller gå ut och göra något kul. Jag har jobbat på krogen av och till i 12 år och min erfarenhet är att de är få som inte klär upp sig och fixar till sig (om det inte är på en lugn pub, där man i princip bara pratar med sitt sällskap). Nu vet jag att du betonade kan, men jag skriver ändå som jag gör för min erfarenhet är att det är så och vem som helst kan vara öppen för sex eller ett förhållande.

Det du tänker på är butchflator, det är de man ser och precis som schlagerbögar en stereotyp, visst finns det lesbiska som är så, men de flesta är inte det, det är bara de som syns.


Nu förstår jag inte? Du skriver att det är få som inte klär upp sig och fixar till sig - och vem som helst kan vara öppen för sex eller ett förhållande. Men om alla är uppklädda så är det ju inte så konstigt att man utgår ifrån att de är tillgängliga? Och som sagt, jag har svårt för det konceptet. Om man ser bra ut, ser man också bra ut utan speciella kläder och smink.

Butchflator - inte bara, för ibland ser man två såna ihop och då tänker jag att en borde vara lite mera feminin. Men det kanske är en fördom. Men de ser inte alltid maskulina ut, fast oftast gör de ju det.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav StefanJC » 2017-11-16 20:45:33

Toblerone skrev:
Liljan skrev:
Toblerone skrev:Jag tror det var lite missförstånd där. Det behöver förstås inte visa om kvinnan är tillgänglig i alla övriga situationer, men just när man går ut på pub, disco eller liknande - där är det.... vissa kallar det för köttmarknad. Där KAN det vara ett tecken på att man är beredd att träffa någon ny, att man är singel. Om man är sminkad på jobbet eller är finklädd till någon familjefest, så är det ju en helt annan sak.

Och det har ju inte med sexuell läggning att göra om det är så att lesbiska tjejer inte bryr sig om att fixa till sig så mycket, utan det är så enkelt och pragmatiskt som att partnern inte bryr sig om sånt. Och det verkar vara mycket vanligare att kvinnor inte bryr sig, så om partnern är en kvinna, då blir det ofta bara så.

Man behöver inte vara tillgänglig på krogen heller, man kan vilja dansa, lyssna på musik, umgås med vänner eller gå ut och göra något kul. Jag har jobbat på krogen av och till i 12 år och min erfarenhet är att de är få som inte klär upp sig och fixar till sig (om det inte är på en lugn pub, där man i princip bara pratar med sitt sällskap). Nu vet jag att du betonade kan, men jag skriver ändå som jag gör för min erfarenhet är att det är så och vem som helst kan vara öppen för sex eller ett förhållande.

Det du tänker på är butchflator, det är de man ser och precis som schlagerbögar en stereotyp, visst finns det lesbiska som är så, men de flesta är inte det, det är bara de som syns.


Nu förstår jag inte? Du skriver att det är få som inte klär upp sig och fixar till sig - och vem som helst kan vara öppen för sex eller ett förhållande. Men om alla är uppklädda så är det ju inte så konstigt att man utgår ifrån att de är tillgängliga?


Man kan inte utgå från att någon är tillgänglig bara utifrån kläder och smink tror jag.
StefanJC
Inaktiv
 
Inlägg: 442
Anslöt: 2015-03-21
Ort: Fråga!

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav Liljan » 2017-11-17 5:27:34

Toblerone skrev:Nu förstår jag inte? Du skriver att det är få som inte klär upp sig och fixar till sig - och vem som helst kan vara öppen för sex eller ett förhållande. Men om alla är uppklädda så är det ju inte så konstigt att man utgår ifrån att de är tillgängliga? Och som sagt, jag har svårt för det konceptet. Om man ser bra ut, ser man också bra ut utan speciella kläder och smink.

Butchflator - inte bara, för ibland ser man två såna ihop och då tänker jag att en borde vara lite mera feminin. Men det kanske är en fördom. Men de ser inte alltid maskulina ut, fast oftast gör de ju det.

Smink och kläder har inget med tillgänglighet att göra oavsett vart man har det, visst är krogen en miljö där det är mer socialt accepterat att ragga än de flesta miljöer, men sminket och kläderna har som sagt inget med det att göra. Om man tycker att man ser bättre ut med det gör man det oftast för sin egen skull, inte för en mans, det kan också vara så att man gillar smink och fina kläder och inte bara har det för att se bra ut. I olika sociala situationer förväntas det att man fixar upp sig på ett visst sätt, krogen är en av de ställerna.

Det är de personerna du ser. Två femme lesbiska (femme=motsatsen till butch) väcker inte samma uppmärksamhet. I Stockholms lesbiska community (det är det jag har erfarenhet av) ser de flesta ut som folk gör mest.
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav rdos » 2017-11-17 8:31:01

Liljan skrev:Smink och kläder har inget med tillgänglighet att göra oavsett vart man har det, visst är krogen en miljö där det är mer socialt accepterat att ragga än de flesta miljöer, men sminket och kläderna har som sagt inget med det att göra. Om man tycker att man ser bättre ut med det gör man det oftast för sin egen skull, inte för en mans, det kan också vara så att man gillar smink och fina kläder och inte bara har det för att se bra ut. I olika sociala situationer förväntas det att man fixar upp sig på ett visst sätt, krogen är en av de ställerna.


Kan nog vara så för en neurodivers, men de flesta NTs gör det för att verka tillgängliga för män.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav slackern » 2017-11-17 14:53:37

rdos skrev:
Liljan skrev:Smink och kläder har inget med tillgänglighet att göra oavsett vart man har det, visst är krogen en miljö där det är mer socialt accepterat att ragga än de flesta miljöer, men sminket och kläderna har som sagt inget med det att göra. Om man tycker att man ser bättre ut med det gör man det oftast för sin egen skull, inte för en mans, det kan också vara så att man gillar smink och fina kläder och inte bara har det för att se bra ut. I olika sociala situationer förväntas det att man fixar upp sig på ett visst sätt, krogen är en av de ställerna.


Kan nog vara så för en neurodivers, men de flesta NTs gör det för att verka tillgängliga för män.


Även fast dom har en flickvän/partner väntandes hemma?
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav StefanJC » 2017-11-17 15:21:07

slackern skrev:
rdos skrev:
Liljan skrev:Smink och kläder har inget med tillgänglighet att göra oavsett vart man har det, visst är krogen en miljö där det är mer socialt accepterat att ragga än de flesta miljöer, men sminket och kläderna har som sagt inget med det att göra. Om man tycker att man ser bättre ut med det gör man det oftast för sin egen skull, inte för en mans, det kan också vara så att man gillar smink och fina kläder och inte bara har det för att se bra ut. I olika sociala situationer förväntas det att man fixar upp sig på ett visst sätt, krogen är en av de ställerna.


Kan nog vara så för en neurodivers, men de flesta NTs gör det för att verka tillgängliga för män.


Även fast dom har en flickvän/partner väntandes hemma?

"Verka" var ordet. :lol:
StefanJC
Inaktiv
 
Inlägg: 442
Anslöt: 2015-03-21
Ort: Fråga!

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav rdos » 2017-11-17 16:03:44

slackern skrev:Även fast dom har en flickvän/partner väntandes hemma?


Du menar krograggare? Fast då pratar vi ju om män, inte kvinnor. :mrgreen:
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Re: Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav tahlia » 2017-11-17 16:53:13

Rent generellt är det väl tyvärr så att kvinnor pillar med håret och sminkar sig för att samhället lärt dem att det är vad dom förväntas av dem. Redan i grundskolan börjas det med saker som att tjejerna med smink ser "fräschare" ut. Det förstärks av att få komplimanger när sminket är på - "nu blev du jättefin!"

Detta släpar in i vuxenlivet där folk fortsätter att uppfatta kvinnor med fixat hår, smink och piffiga kläder som "pigga och ser ut att må bra" samt ofta tror att en person som inte har lagt ned tid på sådant är deprimerad eller liknande.

Det får man dock inte säga - kvinnor brukar halshugga mig verbalt när jag inte bara instämmer i "jag gör det BARA för MIN skull".
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav rdos » 2017-11-17 16:59:02

Jag undrar lite hur det kan komma sig att kvinnor som är gifta eller i relationer i regel har kortare hår än singlar. Min hypotes är att det kräver en massa jobb att ha långt hår, och därför så har man det bara om man söker partner. Det är alltså inte för "egen skull", för då skulle de ju fortsätta med det även när de hade fasta förhållanden. Fast det gäller givetvis inte alla. Det är bara en observation att det brukar vara så.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav ankhh » 2017-11-17 17:03:10

Jag har ingen förklaring till observationen som sådan (och vet inte om den stämmer generellt).

Men oftast är det faktiskt enklare att ha långt hår. Kortare hår måste fixas till så att det, inklusive eventuell lugg, ligger rätt, och behöver klippas oftare för att inte se ut att vara illa skött. Långt hår kan i nödfall sättas upp och ser då OK ut även om det inte är helt fräscht.
ankhh
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2959
Anslöt: 2016-06-27

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav StefanJC » 2017-11-17 17:15:52

tahlia skrev:Rent generellt är det väl tyvärr så att kvinnor pillar med håret och sminkar sig för att samhället lärt dem att det är vad dom förväntas av dem. Redan i grundskolan börjas det med saker som att tjejerna med smink ser "fräschare" ut. Det förstärks av att få komplimanger när sminket är på - "nu blev du jättefin!"

Detta släpar in i vuxenlivet där folk fortsätter att uppfatta kvinnor med fixat hår, smink och piffiga kläder som "pigga och ser ut att må bra" samt ofta tror att en person som inte har lagt ned tid på sådant är deprimerad eller liknande.

Det får man dock inte säga - kvinnor brukar halshugga mig verbalt när jag inte bara instämmer i "jag gör det BARA för MIN skull".

Så bra skrivet. Du borde samla ihop inlägg som detta och ge ut
en bok.
StefanJC
Inaktiv
 
Inlägg: 442
Anslöt: 2015-03-21
Ort: Fråga!

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav Liljan » 2017-11-17 17:17:57

rdos skrev:
Liljan skrev:Smink och kläder har inget med tillgänglighet att göra oavsett vart man har det, visst är krogen en miljö där det är mer socialt accepterat att ragga än de flesta miljöer, men sminket och kläderna har som sagt inget med det att göra. Om man tycker att man ser bättre ut med det gör man det oftast för sin egen skull, inte för en mans, det kan också vara så att man gillar smink och fina kläder och inte bara har det för att se bra ut. I olika sociala situationer förväntas det att man fixar upp sig på ett visst sätt, krogen är en av de ställerna.


Kan nog vara så för en neurodivers, men de flesta NTs gör det för att verka tillgängliga för män.

Nej, så är det inte. Rent statistiskt så borde 98-99% av alla på krogen vara NT och under mina 12 år så har jag hört massor med gäster prata, både till mig och till varandra. Kläder och smink har ingen betydelse för hur tillgängliga de är. Det finns sociala koder kring hur man klär sig och fixar upp sig på olika platser och på krogen säger de sociala koderna att man klär upp sig, sminkar sig och fixar håret.
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav Toblerone » 2017-11-17 18:09:52

tahlia skrev:Det får man dock inte säga - kvinnor brukar halshugga mig verbalt när jag inte bara instämmer i "jag gör det BARA för MIN skull".


Har inte jag hört det förrut? Jo, på muslimska kvinnor när det gäller slöjan. Samma princip? Antagligen.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav Alien » 2017-11-17 18:18:31

ankhat skrev:Jag har ingen förklaring till observationen som sådan (och vet inte om den stämmer generellt).

Men oftast är det faktiskt enklare att ha långt hår. Kortare hår måste fixas till så att det, inklusive eventuell lugg, ligger rätt, och behöver klippas oftare för att inte se ut att vara illa skött. Långt hår kan i nödfall sättas upp och ser då OK ut även om det inte är helt fräscht.


Jag tror snarare att skillnaden uppstår när man får barn. Det är kanske inte så kul att bli dragen i håret av babyn när man gosar med den. Dessutom, kort hår torkar fortare än långt.

Dessutom är det faktiskt mindre besvär med kort även om man får gå och klippa det oftare. Mellan klippningarna är det inget att fixa.

Men jag har varit med så länge att jag minns när det var vanligt även att unga tjejer hade kort hår. Sedan började det anses att långt hår var naturligare, kvinnligare (och sexigare, kolla bara på reklamen) och sen dess har nästan alla unga kvinnor (och många äldre) långt hår.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46226
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav scoobydooo » 2017-11-18 16:50:22

1.
Dom flesta tjejer gillar lite tränade killar så styrketräning och regelbunden motion är ett bra tips om du vill attrahera tjejer.

2.
Var snäll men inte en toffel, tjejer vill ha en snäll kille och sedan bli dominerade när det kommer till sexet.

:mrgreen: :-)154 :-)Raging
scoobydooo
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2017-11-18
Ort: Stockholm

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav staff3 » 2018-05-01 4:56:41

undrar här vad jag som 37-årig kille och singel gör för fel. Jag är med i runt tio oilka föreningar och genom studier träffar jag också folk, försöker också tänka att jag inte är desperat utan den man ska träffa kommer på något sätt men det är som att det inte går helt enkelt, känns som man är på fel plats hela tiden ungefär. Då det är svårt att läsa av signaler, man är blyg och tafatt, funktionsvariationen påverkar också, man får gå ut själv på caféer och krogar för att överhuvudtaget vara nära några nya människor så känns det som en hel del folk på den här sidan har träffat någon och har varit på rätt plats liksom.

Finns det några tips runt det här? Eller är det ödet eller bara en spåtant som kan säga vad som ska ske framöver?
Det verkar vara en del bra råd i den här tråden så jag ska läsa dem också.
staff3
 
Inlägg: 78
Anslöt: 2011-09-13
Ort: Sandviken

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav Sisyfos » 2018-05-01 8:18:27

Det förefaller vara trending att dejta personer med borderline personlighet, alltså är flera pigga på det. https://www.google.se/search?q=dating+s ... e&ie=UTF-8

Det är så att du går in i, spelar en roll. Vad gäller personer i din närhet avråder jag dig starkt från att dejta dessa. Du kommer inte enkelt kunna komma frigöra dig från den röran som har uppstått vid dejtande av person i närhet som andra senare kommer varsebli med tolkningsföreträde för din dejt.

Jag brukar gå upp i varv med saker som tiltalar mig. Sedan fastnar jag i vissa bestämda föreställningar som konkretiseras och blir besviken på personen i fråga. Det är smärtfullt att ha med en person att göra där du har anfäst flera känslor och tankar för positiva och negativa tankar som blivit en del av dig själv vid alla tänkbara kontakter med person där dennes tillkortakommande ansätter dig.

Så bäst är att vara kylig eller oförutsägbar, de flesta kvinnor väljer personer som sticker ut ur mängden, förutsatt att inga bevis kan lämnas, och vill pröva på och testa det där ovanliga. Så en kvinna väljer i regel mellan å ena sidan något som kan höja deras status och är förutsägbart å andra sidan något som de inte sedan tidigare har prövat med nyfikenhet om vilka möjligheter som kan inrymmas därvid och utvecklas. Därmed har vi den klassiska bad boy typen som för många under tonåren är både väsenskilt från befintliga referensramar som de har och är även statushöjande/acceptabelt eftersom tänkbara eskapader infaller under en utforskande period för tonåringar. Senare vid universitet har de flesta i regel utforskat terrängen avseende bad boys, men inte för "nördar" eller konstnärssjälar, alltså är därmed här som plöjande och uppluckring sker för utforskning om möjligheter som de kan tänkas ha. Dessutom är konstnärssjälar och intelligenta statushöjande i sammanhanget.
Sisyfos
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 749
Anslöt: 2017-06-04
Ort: Uppsala

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in