Är ni känsliga mot ickeverbala härskartekniker?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Är ni känsliga mot ickeverbala härskartekniker?

Inläggav Testosteron » 2017-11-16 2:59:41

Exempelvis när någon himlar med ögonen åt en? Jag själv är extremt känslig mot sånt, har aldrig någonsin himlat med ögonen i hela mitt liv, har ett ganska seriöst fokuserat ansiktsuttryck konstant. Ler ibland, men det är en ansträngning, så föredrar att ha samma ansiktsuttryck. Kan vara därför vissa har utnyttjat det, eftersom mitt ansiktsuttryck ser likadant ut hela tiden, kanske vissa personer har noterat detta. Även prata med bebisröst åt en. Mest ont har jag av personer som avbryter en mitt i en mening som att dom inte lyssnar, eller hånskrattar i kombination med detta, det kan ge mig en vidrig känsla som är kvar i timmar. Hur reagerar ni på sådant?
Testosteron
Ny medlem
 
Inlägg: 17
Anslöt: 2017-07-11

Är ni känsliga mot ickeverbala härskartekniker?

Inläggav Parvlon » 2017-11-16 3:47:17

well, jag är utsatt för både det ena och andra. inklusive mordhot från "vänner", men det är en tråkigare historia.

en nära "vän" ofta avbryter mig när jag citerar Guds Ord. han börjar babbla om i princip vad som helst så fort jag börjar läsa vad jag funnit Jesus pratar om.

detta är helt väntat beteende för en kristen. det är så det ska vara. kom ihåg att Jesus visade vägen när Han vandrade på planeten. det gäller att vara lägre än "härskarna" så får du regera med Herren i evigheten!
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Är ni känsliga mot ickeverbala härskartekniker?

Inläggav Wine » 2017-11-16 11:20:12

Testosteron skrev:Exempelvis när någon himlar med ögonen åt en? Jag själv är extremt känslig mot sånt, har aldrig någonsin himlat med ögonen i hela mitt liv, har ett ganska seriöst fokuserat ansiktsuttryck konstant.


Tycker att det är väldigt respektlöst beteende när någon himlar med ögonen åt någon annan, upplever det som riktigt hånfullt och nedvärderande beteende.

Har samma åsikt också om beteendet när folk använder smileyn som rullar med ögonen i sina inlägg när de responderar på vad någon annan har skrivit.

Tycker att det är översittarbeteende från folk som inte är särskilt ödmjuka.

Testosteron skrev:Mest ont har jag av personer som avbryter en mitt i en mening som att dom inte lyssnar, eller hånskrattar i kombination med detta, det kan ge mig en vidrig känsla som är kvar i timmar.


Tråkigt att bli bemött så, men man får ju skaka av sig sånt och tänka att det är ju de som gör så som inte beter sig korrekt, som inombords saknar förmågan att respektera sina medmänniskor, de har en brist.

Dessutom kan man ju i mesta möjliga mån eller så gott det går försöka undvika umgänge och konversationer med människor som man upplever inte respekterar en.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Är ni känsliga mot ickeverbala härskartekniker?

Inläggav Mats » 2017-11-16 12:34:10

Wine skrev:Tycker att det är väldigt respektlöst beteende när någon himlar med ögonen åt någon annan, upplever det som riktigt hånfullt och nedvärderande beteende.

Har samma åsikt också om beteendet när folk använder smileyn som rullar med ögonen i sina inlägg när de responderar på vad någon annan har skrivit.

Här är ett exempel där jag blir bemött med smileyn du beskriver.

Tycker du att inlägget jag länkar till är väldigt respektlöst, hånfullt och nedvärderande mot mig?
Mats
 
Inlägg: 5567
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

Är ni känsliga mot ickeverbala härskartekniker?

Inläggav Playdoh » 2017-11-16 16:50:56

Jag himlade mycket med ögonen när jag gick i högstadiet, för mig var det nog ett nervöst ticks. Något mina kamrater hade mycket roligt åt. :-|
Playdoh
 
Inlägg: 49
Anslöt: 2010-01-08
Ort: Universum

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in