Hur förändras tycke och smak i takt med stigande ålder

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Hur förändras tycke och smak i takt med stigande ålder

Inläggav december16 » 2017-10-15 2:07:51

Hej!

Jag fyllde 25 för några dagar sedan och slogs av hur mycket jag förändras i fråga om tycke och smak. Det jag tyckte var häftigt när jag var 18 känns nu bara omoget. Och jämför jag när jag var 15 år, eller något sånt, så blir skillnaden många gånger astronomiskt stor. Sen är det förstås sant, omständigheter ändras och man inser att man måste prioritera annat. Men det går inte att säga att allt handlar om att man varit tvungen att prioritera om. Nej tvärtom, det handlar oftast om att man ändrat smak.

Alla människor har förebilder runt omkring sig. Det kan handla om ett äldre syskon, om föräldrar eller om någon annan person man ser upp till. De förebilder jag hade när jag var yngre är idag delvis utbytta. Inte helt utbytta, en del personer som jag såg upp till förr i tiden ser jag fortfarande upp till. Men jag har många andra personer omkring mig som jag ser upp till som jag förr bedömde som "tråkiga svenssons".

Min smak har alltså ändrats radikalt de senaste åren. Förr älskade jag extraordinära upplevelser så som resor som involverade minnesvärda saker så som klättring och att upptäcka nya platser långt borta. Nu är det dock helt annorlunda. Jag gillar vardagen mer. Jag reser nu för tiden aldrig bort långt. Däremot gör jag ibland dagsutflykter över en dag. Dessa dagsutflykter innefattar inga "upplevelser". Ingen klättring, ingen paddling och inga konserter. Bara vara för mig själv (eller någon vän) under en dag. Det sätter jag värde på.

Ska även tillägga att jag idag tränar motion för hälsan. Inte för att imponera med att visa hur långt jag orkar springa. Sånt blir oviktigt. Jag kör konditionsträning enbart för min egen skull.

Hur har eran smak ändrats under åren?
december16
 
Inlägg: 129
Anslöt: 2016-12-17

Hur förändras tycke och smak i takt med stigande ålder

Inläggav Parvlon » 2017-10-15 2:30:23

"min smak" ändrade sig drastiskt för c:a fyra år sedan.

innan dess så spelade jag poker i princip varje dag, flera timmar och ofta gjorde jag inte något annat. jag rökte och snusade väldigt mycket och drack en hel del alkohol, ofta stark sprit. även andra droger tyckte jag var intressant att "pröva" och flera gånger fastnade jag i missbruk och även blivit inlagd för överdos.

när jag gick på gymnasiet hade jag som hobby att samla på mina tomma snusdosor och det dröjde inte länge förrän jag hade sopsäckar fulla.kommer ihåg att jag spydde i början när jag snusade och det stoppade mig ju inte, men rökningen var nog än värre och äckligare. att man ens börjar..


sedan efter att Jesus kom in i mitt hjärta så är antalet paket cigg och sunsdosor lätträknade. rökte visserligen cannabis rätt snart efter de släppte ut mig från psyket men hållt mig ren sedan dess. har bara spelat poker ett fåtal gånger och bara spelat bort alla pengarna En gång och jämfört med förr så är det ingenting. förr kunde jag i princip inte läsa böcker. när vi hade läxor och läsning av skönlitteratur i skolan och sedan uppläsning av ens recension av boken man läst så chansade jag och lade till lite extra på vad som stod på sista sidan plus läste några random sidor. och det funkade perfekt och jag har inget minne av att ha blivit underkänd någon gång. men numera så läser jag mer än gärna, författaren måste dock vara den heliga anden. eller något som låtsas att det är det, annars är jag föga intresserad men böcker som "vad fan var det som hände" med Clark Olofsson ligger på hyllan och väntar på att läsas.

och jag tycker mig ha mycket bättre matsmak idag än förr. träning är det sämre utav, är ju inte längre ute på "bus" och blir jagad av varken polis eller förbannat och surt folk, men jag kan ta i när det behövs så det gäller bara att hjälpa nån stackare som har svårt med att hugga ved. bära matkassar åt andra är också en väldigt bra amrträning.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Hur förändras tycke och smak i takt med stigande ålder

Inläggav december16 » 2017-10-15 2:57:04

Tack Parvion för din berättelse! Underbart att höra hur din livsstil ändrats till det bättre :)
december16
 
Inlägg: 129
Anslöt: 2016-12-17

Hur förändras tycke och smak i takt med stigande ålder

Inläggav Batte » 2017-10-15 3:13:32

Jeg tror ikke min smak har forandret seg siden jeg var liten. Interessene har selvsagt endret seg når jeg har funnet nye ting, men ikke smaken. Det er nok nysgjerrighet, åpenhet og skapertrang som driver meg.

Før var jeg redd for å ikke være som alle andre. Det påvirket noen av mine valg, men det er en del år siden nå.

Jeg tror ikke jeg fra barndommen har hatt et personer som "komplette forbilder", men jeg har ofte beundret egenskaper ved mennesker. Jeg har alltid strukket meg etter idealene, og det har vel alltid vært de samme. Men nå skal det sies at i de senere år har jeg funnet noen forbilder. Da tenker jeg ikke at de må være magasinperfekte mennesker, men mennesker jeg har stor respekt for fordi de har et skarpt hode og et varmt hjerte.
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Hur förändras tycke och smak i takt med stigande ålder

Inläggav december16 » 2017-10-15 14:32:40

Batte skrev:Jeg tror ikke min smak har forandret seg siden jeg var liten. Interessene har selvsagt endret seg når jeg har funnet nye ting, men ikke smaken. Det er nok nysgjerrighet, åpenhet og skapertrang som driver meg.

Før var jeg redd for å ikke være som alle andre. Det påvirket noen av mine valg, men det er en del år siden nå.

Jeg tror ikke jeg fra barndommen har hatt et personer som "komplette forbilder", men jeg har ofte beundret egenskaper ved mennesker. Jeg har alltid strukket meg etter idealene, og det har vel alltid vært de samme. Men nå skal det sies at i de senere år har jeg funnet noen forbilder. Da tenker jeg ikke at de må være magasinperfekte mennesker, men mennesker jeg har stor respekt for fordi de har et skarpt hode og et varmt hjerte.


Okej! :-)Happy Men känner du inte att dina ideal ändrats över tid?

Mina förebilder i livet ser jag inte heller som kompletta. Det är människor med fel och brister, precis som jag :-)Happy
december16
 
Inlägg: 129
Anslöt: 2016-12-17

Hur förändras tycke och smak i takt med stigande ålder

Inläggav DIProgan » 2017-10-15 14:36:56

Nope inga förebilder här vare sig som liten eller stor. Tråkiga Svenssons däremot i drivor.

Intressen har ändrat sig i någon mån men i huvudsak har jag bara mer och mer tillåtit mig själv att inte försöka hänga med och tycka om saker som jag ändå inte har intresse av trots att man "ska".
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Hur förändras tycke och smak i takt med stigande ålder

Inläggav Batte » 2017-10-15 14:46:26

december16 skrev:Okej! :-)Happy Men känner du inte att dina ideal ändrats över tid?

Mina förebilder i livet ser jag inte heller som kompletta. Det är människor med fel och brister, precis som jag :-)Happy


Nei, jeg tror ikke idealene er endret over tid. De er nok urokkelige og har vært de samme siden jeg var barn. Man kan kanskje si at jeg ser flere dimensjoner av samsvar med idealene mine, slik at de trer tydeligere frem for meg.

Ja, alle mennesker har feil og brister. Jeg har også det. :-)Happy
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Hur förändras tycke och smak i takt med stigande ålder

Inläggav december16 » 2017-10-20 6:01:34

Batte skrev:
december16 skrev:Okej! :-)Happy Men känner du inte att dina ideal ändrats över tid?

Mina förebilder i livet ser jag inte heller som kompletta. Det är människor med fel och brister, precis som jag :-)Happy


Nei, jeg tror ikke idealene er endret over tid. De er nok urokkelige og har vært de samme siden jeg var barn. Man kan kanskje si at jeg ser flere dimensjoner av samsvar med idealene mine, slik at de trer tydeligere frem for meg.

Ja, alle mennesker har feil og brister. Jeg har også det. :-)Happy


Okej! :-)Happy
december16
 
Inlägg: 129
Anslöt: 2016-12-17

Hur förändras tycke och smak i takt med stigande ålder

Inläggav december16 » 2017-10-20 6:05:50

DIProgan skrev:Nope inga förebilder här vare sig som liten eller stor. Tråkiga Svenssons däremot i drivor.

Intressen har ändrat sig i någon mån men i huvudsak har jag bara mer och mer tillåtit mig själv att inte försöka hänga med och tycka om saker som jag ändå inte har intresse av trots att man "ska".



Okej! Men du har väl människor som inspirerar dig? :-)Happy
december16
 
Inlägg: 129
Anslöt: 2016-12-17

Hur förändras tycke och smak i takt med stigande ålder

Inläggav Amalia24 » 2017-11-07 2:35:06

Jag är 30 år och måste väl dess värre erkänna att min smak knappt har förändrat alls sedan tonåren. :-)004 Däremot intresserar jag mig för fler olika saker än i tonåren och är mindre ensidig i mina intressen.
Amalia24
 
Inlägg: 27
Anslöt: 2017-11-04

Hur förändras tycke och smak i takt med stigande ålder

Inläggav geocache » 2017-11-07 13:28:39

När jag var kanske 13, 14 år samlade jag på tomma ölburkar som jag hittade ute och som jag tyckte var som en sorts "konstverk", men de slängde jag efter bara ett par år eller så, utan saknad.

I lumpen fick jag smak på alkohol, men en speciell "uppenbarelse" jag var med om några år senare gjorde att jag slutade dricka sådant.

När jag gick i nian blev jag vegetarian, och för kanske ett par månader sedan bestämde jag mig för att dessutom gå över till vegankost.

Min musiksmak har varit oförändrad genom åren... när mina klasskompisar lyssnade på hårdrock lyssnade jag på klassisk musik och marschmusik, mycket beroende på att musikläraren vi hade på högstadiumet var ledare för några olika musikkårer. Hårdrocken "upptäckte" jag först några år senare. Med tiden började jag lyssna på folkmusik från öst-Europa och sydöst-Europa. "Popmusik" har jag aldrig gillat något vidare.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Hur förändras tycke och smak i takt med stigande ålder

Inläggav Toblerone » 2017-11-07 14:00:22

Jo, vissa saker förändras. Men samtidigt har jag inte förändrat smak i grunden. Och jag är ändå över 50 nu. Musiksmaken har inte ändrats så mycket faktiskt. Vissa favoritband från tonåren kanske känns lite barnsliga nu. Eller framför allt så har man märkt med tiden att de inte var så bra musikaliskt, att det finns bättre. Men förra sommaren såg jag ett av mina favoriter från tonåren - Slade, Sweet och Smokie - i konsert, och jag tyckte de var lika bra. Förutom Smokie, men det är ju knappt nån kvar som var med då. Bara igår lyssnade jag på punk-musik från 70-talet. Inte absoluta favoriten, men helt okej - då som nu. Joan Baez gillade jag som tonåring och funderar nu på att se henne i Konsert en sista gång. Och även det nya - gillar Ghost och Volbeat, vilket mina söner också gör. Och alla rockklassiker - Queen, Deep Purple och liknande, går alltid. Thåström gillar jag lika mycket som för 25 år sedan.

Klädsmak - ändras väl lite grann. Det är fortfarande jeans - och det var det för 35 år sedan också. Det ändras lite i detaljerna. Det blir inte längre "flashiga " jeans, utan snarare enkla, raka. Har fortfarande gärna en t-shirt eller sweat-shirt, men det kan vara sweat-shirt med blixtlås som kofta och jag har t.o.m. börjat med dem där tunna batikbyxorna. T-shirt har inte längre någon siffra eller rolig text på, utan något mera diskret, kanske en enkel bild i silver, och formen på t-shirten är viktigare numera. Gärna lite "casual", lite over-size. Har dock fortfarande samma typ av Adidas-gympaskor. Men jag är lite Aspie-oflexibel där. Det ska vara dem med dem tre ränderna på sidan - Superstar heter modellen, men det finns andra liknande.

När det gäller inredning har jag mognad lite. Efter att vi flyttade senast blev det faktiskt mycket svart och vitt. Förut brukade jag gilla färgglatt. För inte länge sedan målade jag ett rum grått, bara för att passar så bra med vita möbler, och jag började tycka att grå kan vara en fin färg, om det har lite "sammetsglans". Och jag valde vit och brunt kakel till badrummet (det bruna är dock metallic). Sedan målade vi iofs huset lila - det var ett "återfall" till mina färgglada tider så att säga.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Hur förändras tycke och smak i takt med stigande ålder

Inläggav Toblerone » 2017-11-07 14:07:17

Ser att folk också har skrivit om semester och fritid. Där kan det förstås vara så att man har gjort vissa saker och därför vill prova annat. Jag brukade aldrig åka på badsemester. Dels tycker jag det är tråkigt att sola och så tyckte jag storstäder var intressantare. Numera kan jag ta det lite lagom, orkar inte springa hur mycket som helst genom städerna och kan tycka att det är trevligt att bada lite. Solar fortfarande inte.

Hobbyn och sånt förändras ju. Jag motionerade inte något extra när mina barn var små. Jag hade då tillräckligt med motion ändå. Det började jag med när de blev äldre, för att jag kände att det behövs. Så det har inte egentligen med smak att göra.

Jo - jag brukade hata trädgårdsarbete. Numera har jag hus med stor tomt. Man anpassar sig, skulle jag säga. Om man ändå har trädgård, så försöker man göra något av det och hittar något som man tycker är roligt. Men jag hade definitivt svårare att gilla sånt när jag var yngre.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Hur förändras tycke och smak i takt med stigande ålder

Inläggav DIProgan » 2017-11-07 19:47:25

december16 skrev:Okej! Men du har väl människor som inspirerar dig?
Det är mer ämnen jag blir intresserad av. I dem kan det finnas människor som jag blir deppad över att jag inte kan göra samma sak eller göra det lika lätt/bra. Om jag däremot kan lära mig vad någon visat upp så glöms snart människan bort och jag gör min egen grejj av det som antagligen inte liknar ursprunget speciellt mycket.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Hur förändras tycke och smak i takt med stigande ålder

Inläggav december16 » 2017-11-08 13:36:34

Återkommer med svar så snart jag har lite tid över. Är upptagen fram tills helgen. Ska försöka svara innan fredagsmyset. Lovar att svara på alla inlägg. Men idag och i morgon hinner jag inte. Ber om ursäkt för att det dröjer.
december16
 
Inlägg: 129
Anslöt: 2016-12-17

Hur förändras tycke och smak i takt med stigande ålder

Inläggav Batte » 2017-11-08 13:54:41

december16 skrev:Återkommer med svar så snart jag har lite tid över. Är upptagen fram tills helgen. Ska försöka svara innan fredagsmyset. Lovar att svara på alla inlägg. Men idag och i morgon hinner jag inte. Ber om ursäkt för att det dröjer.
Det var da et særdeles sjarmerende og "smil-skapende" innlegg... Jeg tror neppe noen forventer at man svarer raskt her på forumet. :-)Happy
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Hur förändras tycke och smak i takt med stigande ålder

Inläggav nescio » 2017-11-08 15:18:46

Nej, min smak ändras inte.
nescio
 
Inlägg: 3805
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Hur förändras tycke och smak i takt med stigande ålder

Inläggav december16 » 2017-11-08 16:20:17

Batte skrev:
december16 skrev:Återkommer med svar så snart jag har lite tid över. Är upptagen fram tills helgen. Ska försöka svara innan fredagsmyset. Lovar att svara på alla inlägg. Men idag och i morgon hinner jag inte. Ber om ursäkt för att det dröjer.
Det var da et særdeles sjarmerende og "smil-skapende" innlegg... Jeg tror neppe noen forventer at man svarer raskt her på forumet. :-)Happy


Ändrade planer, kommer vara hemma resten av dagen nu. Så ska försöka skriva svar nu istället för på fredag :-)Happy
december16
 
Inlägg: 129
Anslöt: 2016-12-17

Hur förändras tycke och smak i takt med stigande ålder

Inläggav Batte » 2017-11-08 16:32:09

december16 skrev:
Batte skrev:
december16 skrev:Återkommer med svar så snart jag har lite tid över. Är upptagen fram tills helgen. Ska försöka svara innan fredagsmyset. Lovar att svara på alla inlägg. Men idag och i morgon hinner jag inte. Ber om ursäkt för att det dröjer.
Det var da et særdeles sjarmerende og "smil-skapende" innlegg... Jeg tror neppe noen forventer at man svarer raskt her på forumet. :-)Happy


Ändrade planer, kommer vara hemma resten av dagen nu. Så ska försöka skriva svar nu istället för på fredag :-)Happy
Planer kan endres. :-)Happy
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Hur förändras tycke och smak i takt med stigande ålder

Inläggav december16 » 2017-11-08 16:35:53

Amalia24 skrev:Jag är 30 år och måste väl dess värre erkänna att min smak knappt har förändrat alls sedan tonåren. :-)004 Däremot intresserar jag mig för fler olika saker än i tonåren och är mindre ensidig i mina intressen.


Känner också att jag intresserar mig för fler saker nu än tidigare. För hade jag inget som intresserade mig utanför mina två specialintressen (vad dessa två specialintressen är kan vi ta en annan gång, men det är mycket intensiva intressen och det var pga mina specialintressen som utredning på Bup blev aktuellt). Nu däremot, så intresserar jag mig för vardagen mer.

Jag har breddat mina perspektiv väldigt mycket. Jag har tidigare varit väldigt obekväm med att bo i hyresrätt. Men nu kan jag tänka mig att bo i hyreshus ändå. Det finns några snygga lägenheter med bra utsikt här i närheten som jag kikat på. Jag har aldrig haft havsutsikt, så det är inget krav. Min bror hade däremot havsutsikt förr, men jag var aldrig förtjust i det.
december16
 
Inlägg: 129
Anslöt: 2016-12-17

Hur förändras tycke och smak i takt med stigande ålder

Inläggav december16 » 2017-11-08 16:44:31

geocache skrev:När jag var kanske 13, 14 år samlade jag på tomma ölburkar som jag hittade ute och som jag tyckte var som en sorts "konstverk", men de slängde jag efter bara ett par år eller så, utan saknad.

I lumpen fick jag smak på alkohol, men en speciell "uppenbarelse" jag var med om några år senare gjorde att jag slutade dricka sådant.

När jag gick i nian blev jag vegetarian, och för kanske ett par månader sedan bestämde jag mig för att dessutom gå över till vegankost.

Min musiksmak har varit oförändrad genom åren... när mina klasskompisar lyssnade på hårdrock lyssnade jag på klassisk musik och marschmusik, mycket beroende på att musikläraren vi hade på högstadiumet var ledare för några olika musikkårer. Hårdrocken "upptäckte" jag först några år senare. Med tiden började jag lyssna på folkmusik från öst-Europa och sydöst-Europa. "Popmusik" har jag aldrig gillat något vidare.


Okej! Bra att du la ner alkoholen :-)049 Jag är väldigt intresserad av klimatfrågor, och har faktiskt haft två köttfria dagar i veckan ett tag. Men sen insåg jag att det beror på vad man äter för kött. Allt kött är ju inte lika miljöfarligt.
december16
 
Inlägg: 129
Anslöt: 2016-12-17

Hur förändras tycke och smak i takt med stigande ålder

Inläggav december16 » 2017-11-08 17:03:04

Toblerone skrev:Jo, vissa saker förändras. Men samtidigt har jag inte förändrat smak i grunden. Och jag är ändå över 50 nu. Musiksmaken har inte ändrats så mycket faktiskt. Vissa favoritband från tonåren kanske känns lite barnsliga nu. Eller framför allt så har man märkt med tiden att de inte var så bra musikaliskt, att det finns bättre. Men förra sommaren såg jag ett av mina favoriter från tonåren - Slade, Sweet och Smokie - i konsert, och jag tyckte de var lika bra. Förutom Smokie, men det är ju knappt nån kvar som var med då. Bara igår lyssnade jag på punk-musik från 70-talet. Inte absoluta favoriten, men helt okej - då som nu. Joan Baez gillade jag som tonåring och funderar nu på att se henne i Konsert en sista gång. Och även det nya - gillar Ghost och Volbeat, vilket mina söner också gör. Och alla rockklassiker - Queen, Deep Purple och liknande, går alltid. Thåström gillar jag lika mycket som för 25 år sedan.

Klädsmak - ändras väl lite grann. Det är fortfarande jeans - och det var det för 35 år sedan också. Det ändras lite i detaljerna. Det blir inte längre "flashiga " jeans, utan snarare enkla, raka. Har fortfarande gärna en t-shirt eller sweat-shirt, men det kan vara sweat-shirt med blixtlås som kofta och jag har t.o.m. börjat med dem där tunna batikbyxorna. T-shirt har inte längre någon siffra eller rolig text på, utan något mera diskret, kanske en enkel bild i silver, och formen på t-shirten är viktigare numera. Gärna lite "casual", lite over-size. Har dock fortfarande samma typ av Adidas-gympaskor. Men jag är lite Aspie-oflexibel där. Det ska vara dem med dem tre ränderna på sidan - Superstar heter modellen, men det finns andra liknande.

När det gäller inredning har jag mognad lite. Efter att vi flyttade senast blev det faktiskt mycket svart och vitt. Förut brukade jag gilla färgglatt. För inte länge sedan målade jag ett rum grått, bara för att passar så bra med vita möbler, och jag började tycka att grå kan vara en fin färg, om det har lite "sammetsglans". Och jag valde vit och brunt kakel till badrummet (det bruna är dock metallic). Sedan målade vi iofs huset lila - det var ett "återfall" till mina färgglada tider så att säga.


Har också ändrat mig en hel del med heminredning. För mig är det viktigt att det är en praktisk och oöm heminredning. Jag har ju en idealbild av hur ett kök ska inredas, och jag gillar inte alls dagens moderna kök. Jag har alltid tyckt att varje gång någon bekant byter kök så blir det en aning fulare. (Så till alla som läser detta inlägg; innan ni kastar ut era gamla kök, tänk efter; gör jag det för att imponera på gästerna eller för att jag själv ska trivas? Den frågan bör man ställa sig).
december16
 
Inlägg: 129
Anslöt: 2016-12-17

Hur förändras tycke och smak i takt med stigande ålder

Inläggav december16 » 2017-11-08 17:16:14

Toblerone skrev:Ser att folk också har skrivit om semester och fritid. Där kan det förstås vara så att man har gjort vissa saker och därför vill prova annat. Jag brukade aldrig åka på badsemester. Dels tycker jag det är tråkigt att sola och så tyckte jag storstäder var intressantare. Numera kan jag ta det lite lagom, orkar inte springa hur mycket som helst genom städerna och kan tycka att det är trevligt att bada lite. Solar fortfarande inte.

Hobbyn och sånt förändras ju. Jag motionerade inte något extra när mina barn var små. Jag hade då tillräckligt med motion ändå. Det började jag med när de blev äldre, för att jag kände att det behövs. Så det har inte egentligen med smak att göra.

Jo - jag brukade hata trädgårdsarbete. Numera har jag hus med stor tomt. Man anpassar sig, skulle jag säga. Om man ändå har trädgård, så försöker man göra något av det och hittar något som man tycker är roligt. Men jag hade definitivt svårare att gilla sånt när jag var yngre.


Jag tränar kondition mer nu än någonsin. Ibland när jag inte tränat på länge p.g.a förkylning så blir jag stressad lätt. Träningen gör att stressen minskar väldigt mycket. Nu blir det ju mörkt så tidigt pga årstid, och idag blev det inte tid till träning. Så jag känner redan av att det börjar bli stressigt. När det är mörkt på somrarna brukar jag springa med reflexväst på mig, men nu är det även löv som är hala som man får ta med i beräkningen. Vill inte halka :!:

Trädgårdsarbete är faktiskt kul. Hade ett liiitet växthus som man kunde sitta i och filosofera i, men det blåste sönder. Är dålig jord här, så inte lönt att ha annat är perenner rabatterna för mig... tyvärr. Blir kanske ett rejälare växthus i framtiden :-)Happy
december16
 
Inlägg: 129
Anslöt: 2016-12-17

Hur förändras tycke och smak i takt med stigande ålder

Inläggav december16 » 2017-11-08 17:17:47

nescio skrev:Nej, min smak ändras inte.


Okej, ser du det som en bra eller dålig sak.. att din smak inte ändrats? :-)Happy
december16
 
Inlägg: 129
Anslöt: 2016-12-17

Återgå till Intressanta intressen



Logga in