Har förlorat förmågan att skratta

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Har förlorat förmågan att skratta

Inläggav Fretshi » 2017-10-14 21:48:49

Hej!

Jag har ett stort problem jag har förlorat förmågan att skratta och att känna glädje. Har varit deprimerad sen 2016 efter en misslyckad meditationskurs dock kunde jag fortfarande skratta då men nu på senare tid så har jag känt att jag har jättesvårt att bli glad är ofta ångestfylld eller sur och bitter kanske ska börja med antidepressiva igen.

Senast jag hade riktigt kul var på en strandfest i juni men det varade inte länge redan nästa dag var allt som vanligt igen och jag började oroa mig för att jag inte ätit tillräckligt.

Förut kunde jag slå på någon komiker på Youtube och sitta och skratta men det går liksom inte längre.
Hjälp mig vad ska jag göra?
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Har förlorat förmågan att skratta

Inläggav Batte » 2017-10-17 23:54:42

Hei,

Kan det være en del av depresjonen? Får du behandling for depresjonen?
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Har förlorat förmågan att skratta

Inläggav Fretshi » 2017-10-18 16:38:01

Fick behandling med antidepressiva förut nu provar jag utan ett tag kanske bör börja igen för att ta mig upp och bli lättare till sinnes.

För övrigt tränar jag en del och det är ju också en sak som ska vara bra mot depression
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Har förlorat förmågan att skratta

Inläggav Batte » 2017-10-18 16:54:26

Ja, da er det kanskje depresjonen som gjør at du ikke kan le. Når depresjonen slipper taket blir det nok bedre igjen, så det er viktig å kjempe mot den!
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in