Hur hög maxhyra under 2018?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: atoms, Alien

Hur hög maxhyra under 2018?

Inläggav MGA_89 » 2017-10-03 4:16:09

Hej!
Jag är 28 år och lever just nu på aktivitetsersättning (garantiersättnung) med bostadstillägg (hyra på ca. 4500 kr/mån). Jag bor i en kommun utanför Stockholm i en liten lägenhet om 47 kvm med kokvrå. Jag vill skaffa mig en större lägenhet och undrar hur mycket bidrag man kan få som max från FK under nästa år samt vad hyran då kan ligga på.

I Stockholm finns det hyresvärdar som har lägre inkomstkrav och där är reglerna så att man ska ha existensminimum kvar att leva på när hyran är betald.

Nästa år höjs även taket för hur hög hyran får vara för att få bostadstillägg (från dagens 5000 kr/mån till 5600). Med en hyra under 5000 ges bidrag på 96% av hyreskostnaden nästa år. Hyra mellan 5000-5600 får endast 70% i bidrag.

Hur hög får hyran då vara som max för att en hyresvärd med existensminimum som krav ska vilja bevilja mig? Finns det fler bidrag man kan söka?

Allt jag vill är att byta upp mig till en bättre bostad med riktigt kök och på ca. 60 kvm eller ev. större, men 60 kvm skulle nog duga.

Att börja jobba och höja min ekonomi den vägen kommer inte vara möjligt under 2018 i alla fall pga. omständigheter som jag ej vill diskutera i denna tråd.

Är jag dömd att bo i en skitlägenhet hela tiden eller är det möjligt att kunna flytta till större lägenheter med riktigt kök i Stockholm om man är sjukskriven och har garantiersättning?
MGA_89
 
Inlägg: 141
Anslöt: 2012-02-01

Hur hög maxhyra under 2018?

Inläggav Liljan » 2017-10-03 8:37:38

Du bor inte i en skitlägenhet (av det du skriver här i alla fall) Din lägenhet är fullt tillräcklig för en person och vill du bo större handlar det om lyx och komfort, vilket man helt klart kan önska sig, men du har inte rätt att säga att du är dömd att bo i en skitlägenhet för den saken skull!

För att räkna ut existensminimum kollar du upp vad existensminimumet är på, sedan räknar du vad du får betala av aktivitetsersättningen för att bostadstillägget inte räcker till.

De första 5000 får du betala 200 kronor av aktivitetsersättningen, av de andra 600 kronorna får du betala 180 kronor, totalt 380 kronor alltså, Resten betalar du helt och hållet av aktivitetsersättningen.

Du får 8773 kronor i månaden i aktivitetsersättning, jag gissar på att de räknar efter skatt då man inte betalar skatt på försörjningsstöd. Det blir ca 6500 kvar (jag räknar 25% skatt eftersom du har grundavdraget på skatten) Existensminimum är 2980 kronor/månad, plus hyra, el, hemförsäkring, fack- och a- kasseavgift, här kan du räkna ut vad exakt ditt existensminimum ligger på. http://www.socialstyrelsen.se/hittaratt ... vberakning

Om vi låtsas att du har en hemförsäkring på 100 kronor/månad och el på 300 kronor/månad och inte någon av de andra extra utgifterna är ditt existensminimum på 2980+ 300+ 100= 3380 kronor/månad plus hyran.

6500 -3380= 3120 kronor. Du får alltså ha 3120 kronor extra i hyra som du betalar av aktivitetsersättningen efter bostadstillägget är borträknat. Du betalar redan 380 kronor själv om du har en hyra på 5600 kronor (som vi räknade ut förut) så de måste du ta bort. Det blir alltså 3120-380=2740. 2740 kronor får du betala extra av din aktivitetsersättning om hyran överstiger 5600 kronor om du ska komma upp i existensminimum. Du får alltså plusa på den summan på 5600 kronor. 5600+2740= 8340

Du får ha en hyra på 8340 kronor förutsatt att jag räknat rätt på skatten (det måste du kolla upp) och att mina hittepå uppgifter om el och hemförsäkring stämmer. Det tro,IgA är dock att hyresbolaget inte godkänner att du lever på existensminimum för att du ska få bo där, de kommer anse att du ska välja en billigare lägenhet istället för aktivitetsersättning och försörjningsstöd är inte samma bidrag och hyresvärden vill helst inte att man ha så snäva marginaler, i alla fall inte att man aktivt planerar för det. Min personliga åsikt är att du kommer ha det väldigt svårt att leva så också, testa gärna i några månader, spara undan allt över existensminimum och se om det funkar för dig att leva så.
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Hur hög maxhyra under 2018?

Inläggav MGA_89 » 2017-10-03 12:50:23

Enligt ex. Familjehem ska man ha 4.734 kr kvar efter att hyran är betald. Bostadstillägget för nästa år ligger på 70% av 5000-5600 samt 96% av hyra under 5000 kr. Idag får jag 6789 kr efter skatt i aktivitetsersättning vilket förmodligen kommer att höjas nästa år.

Om man får reda på hur mycket höjningen av aktivitetsersättningen blir för nästa år samt räknar ut vad 70 eller 95% av hyran blir samt tar reda på summan som existensminimum kommer att ligga på nästa år. När detta är gjort bör man sedan ta mina nya inkomster minus existensminimum och sedan få fram summan för vad en hyra får ligga på för att jag ska bli godkänd.

Alltså aktivitetsersättning + botillägg - existensminimum = bör ge min hyreskostnad

Tänker jag rätt eller fel?

Om jag tänker rätt kan någon då hjälpa mig att ta reda på hur mycket aktivitetsersättning jag kommer att få insatt på mitt konto per månad under nästa år samt vad existensminimum kommer att ligga på?
MGA_89
 
Inlägg: 141
Anslöt: 2012-02-01

Hur hög maxhyra under 2018?

Inläggav MGA_89 » 2017-10-03 13:21:47

Här kan man se vad Familjebostäder (http://www.familjebostader.com/uthyres/ ... nderegler/) har för krav på inkomst. Där står att man för 2017 behöver ha 4734 kr kvar i månaden efter att hyran är betald. Kanske kan man tänka sig att den summan höjs till 5000 kr för nästa år?

Här kan man se hur mycket bostadstillägget är tänkt att höjas nästa år: http://www.regeringen.se/pressmeddeland ... rsattning/
http://www.regeringen.se/pressmeddeland ... nsionarer/

Om jag då har 5000 kr kvar efter att hyran är betald då är det alltså nästan 2000 kr mindre än idag. Men jag måste ju inte ha en hyra som ligger på max av vad jag får ha. Men jag vill veta för att ha något att gå efter när jag söker. Sen kan det hända att jag söker billigare än det.
MGA_89
 
Inlägg: 141
Anslöt: 2012-02-01

Hur hög maxhyra under 2018?

Inläggav Liljan » 2017-10-03 13:33:19

MGA_89 skrev:Enligt ex. Familjehem ska man ha 4.734 kr kvar efter att hyran är betald. Bostadstillägget för nästa år ligger på 70% av <a href="tel:5000-5600">5000-5600</a> samt 96% av hyra under 5000 kr. Idag får jag 6789 kr efter skatt i aktivitetsersättning vilket förmodligen kommer att höjas nästa år.

Om man får reda på hur mycket höjningen av aktivitetsersättningen blir för nästa år samt räknar ut vad 70 eller 95% av hyran blir samt tar reda på summan som existensminimum kommer att ligga på nästa år. När detta är gjort bör man sedan ta mina nya inkomster minus existensminimum och sedan få fram summan för vad en hyra får ligga på för att jag ska bli godkänd.

Alltså aktivitetsersättning + botillägg - existensminimum = bör ge min hyreskostnad

Tänker jag rätt eller fel?

Om jag tänker rätt kan någon då hjälpa mig att ta reda på hur mycket aktivitetsersättning jag kommer att få insatt på mitt konto per månad under nästa år samt vad existensminimum kommer att ligga på?

Jag har svarat på dina frågor i mitt inlägg, läs gärna det, det tog en stund att skriva ihop, jag har inte lust att svara på samma frågor igen. Och ja, du tänker fel eftersom existensminimum är utan hyran. Det är ingen som vet vad existensminimum ligger på nästa år.

Ett hett tips är att säga tack nästa gång någon tar sig tid att hjälpa dig.
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Hur hög maxhyra under 2018?

Inläggav slackern » 2017-10-03 14:54:44

Jag har Familjebostäder som värd och betalar ungefär 6600 kr/månad.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur hög maxhyra under 2018?

Inläggav KrigarSjäl » 2017-10-03 15:01:53

Varför är det en skitlägenhet?
Är den i taskigt skick?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Hur hög maxhyra under 2018?

Inläggav slackern » 2017-10-03 15:08:12

KrigarSjäl skrev:Varför är det en skitlägenhet?
Är den i taskigt skick?


Jag skulle tro att det beror på att lägenheten bara har en kokvrå och kanske ligger i ett "ghetto", dessutom tycker TS att den är liten.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur hög maxhyra under 2018?

Inläggav KrigarSjäl » 2017-10-03 15:09:52

47 kvadrat är fullt tillräckligt om man bor själv.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Hur hög maxhyra under 2018?

Inläggav MGA_89 » 2017-10-03 15:39:14

Liljan skrev:
MGA_89 skrev:Enligt ex. Familjehem ska man ha 4.734 kr kvar efter att hyran är betald. Bostadstillägget för nästa år ligger på 70% av <a href="tel:5000-5600">5000-5600</a> samt 96% av hyra under 5000 kr. Idag får jag 6789 kr efter skatt i aktivitetsersättning vilket förmodligen kommer att höjas nästa år.

Om man får reda på hur mycket höjningen av aktivitetsersättningen blir för nästa år samt räknar ut vad 70 eller 95% av hyran blir samt tar reda på summan som existensminimum kommer att ligga på nästa år. När detta är gjort bör man sedan ta mina nya inkomster minus existensminimum och sedan få fram summan för vad en hyra får ligga på för att jag ska bli godkänd.

Alltså aktivitetsersättning + botillägg - existensminimum = bör ge min hyreskostnad

Tänker jag rätt eller fel?

Om jag tänker rätt kan någon då hjälpa mig att ta reda på hur mycket aktivitetsersättning jag kommer att få insatt på mitt konto per månad under nästa år samt vad existensminimum kommer att ligga på?

Jag har svarat på dina frågor i mitt inlägg, läs gärna det, det tog en stund att skriva ihop, jag har inte lust att svara på samma frågor igen. Och ja, du tänker fel eftersom existensminimum är utan hyran. Det är ingen som vet vad existensminimum ligger på nästa år.

Ett hett tips är att säga tack nästa gång någon tar sig tid att hjälpa dig.


Men hyresvärden skriver ju uttryckligen att man måste ha en viss summa kvar efter att hyran är betald. Då bör de ju strunta i varifrån inkomsten kommer och hur stor den är så länge den är fast och att denna summa finns kvar efter att hyran är betald.
MGA_89
 
Inlägg: 141
Anslöt: 2012-02-01

Hur hög maxhyra under 2018?

Inläggav MGA_89 » 2017-10-03 15:44:41

slackern skrev:
KrigarSjäl skrev:Varför är det en skitlägenhet?
Är den i taskigt skick?


Jag skulle tro att det beror på att lägenheten bara har en kokvrå och kanske ligger i ett "ghetto", dessutom tycker TS att den är liten.


Precis så. Sen är lägenheten i dåligt skick också. Vill dessutom ha ett fullstort kök så att jag ka få plats med en ordentlig frys istället för ett frycfack samt diskmaskin och mikro. Dessa saker får jag ej plats med nu. Vidare är lägenheten kall och dragig, har insyn och är lyhörd. Den ligger precis vid porten och man hör styp i ett när folk kommer och går.

Vidare är hallen stor och rummen små. Samt att lägenheten är dåligt planerad. Den har bara fönster åt ett håll vilket är mot en stor tråkig och ful p-yta i betong.

I området sker den bilbränder, stenkastning mot polis, inbrott osv. Stup i ett. Hyresvärden underhåller inte heller området på ett tillfredställande och bra sätt. Grönskan behöver fixas till i området och fasaderna bör lagas utan att det görs.

Jag begär inte ett att få bo i ett slott med guldtapeter och sedelautomat i väggen. Men jag vill i alla fall bo med rimlig standart.
Senast redigerad av MGA_89 2017-10-03 15:50:36, redigerad totalt 1 gång.
MGA_89
 
Inlägg: 141
Anslöt: 2012-02-01

Hur hög maxhyra under 2018?

Inläggav MGA_89 » 2017-10-03 15:48:14

slackern skrev:Jag har Familjebostäder som värd och betalar ungefär 6600 kr/månad.
har du garantiersättning som inkomst eller har du mer i inkomst?
MGA_89
 
Inlägg: 141
Anslöt: 2012-02-01

Hur hög maxhyra under 2018?

Inläggav KrigarSjäl » 2017-10-03 16:01:02

MGA_89 skrev:
slackern skrev:
KrigarSjäl skrev:Varför är det en skitlägenhet?
Är den i taskigt skick?


Jag skulle tro att det beror på att lägenheten bara har en kokvrå och kanske ligger i ett "ghetto", dessutom tycker TS att den är liten.


Precis så. Sen är lägenheten i dåligt skick också. Vill dessutom ha ett fullstort kök så att jag ka få plats med en ordentlig frys istället för ett frycfack samt diskmaskin och mikro. Dessa saker får jag ej plats med nu. Vidare är lägenheten kall och dragig, har insyn och är lyhörd. Den ligger precis vid porten och man hör styp i ett när folk kommer och går.

Vidare är hallen stor och rummen små. Samt att lägenheten är dåligt planerad. Den har bara fönster åt ett håll vilket är mot en stor tråkig och ful p-yta i betong.

I området sker den bilbränder, stenkastning mot polis, inbrott osv. Stup i ett. Hyresvärden underhåller inte heller området på ett tillfredställande och bra sätt. Grönskan behöver fixas till i området och fasaderna bör lagas utan att det görs.

Jag begär inte ett att få bo i ett slott med guldtapeter och sedelautomat i väggen. Men jag vill i alla fall bo med rimlig standart.

Jaha, ja då låter det som ett högst berättigat missnöje.

Rimlig standard ska man absolut kunna begära.
Att lägenheten är i hyfsat skick, att det inte är dragigt, lyhört... ja det är ju ett problem bara det.
Insyn - det hade jag aldrig fixat.
Man måste ju ha sitt eget privata krypin.

Har du satt upp dig i nån bostadskö?
Finns det kontakter du kan fråga?

Har själv bott i en risig lägenhet så jag förstår hur du har det.
Det tär på en i längden.
Man kommer liksom inte till ro.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Hur hög maxhyra under 2018?

Inläggav MGA_89 » 2017-10-03 16:12:28

KrigarSjäl skrev:
MGA_89 skrev:
slackern skrev:
Jag skulle tro att det beror på att lägenheten bara har en kokvrå och kanske ligger i ett "ghetto", dessutom tycker TS att den är liten.


Precis så. Sen är lägenheten i dåligt skick också. Vill dessutom ha ett fullstort kök så att jag ka få plats med en ordentlig frys istället för ett frycfack samt diskmaskin och mikro. Dessa saker får jag ej plats med nu. Vidare är lägenheten kall och dragig, har insyn och är lyhörd. Den ligger precis vid porten och man hör styp i ett när folk kommer och går.

Vidare är hallen stor och rummen små. Samt att lägenheten är dåligt planerad. Den har bara fönster åt ett håll vilket är mot en stor tråkig och ful p-yta i betong.

I området sker den bilbränder, stenkastning mot polis, inbrott osv. Stup i ett. Hyresvärden underhåller inte heller området på ett tillfredställande och bra sätt. Grönskan behöver fixas till i området och fasaderna bör lagas utan att det görs.

Jag begär inte ett att få bo i ett slott med guldtapeter och sedelautomat i väggen. Men jag vill i alla fall bo med rimlig standart.

Jaha, ja då låter det som ett högst berättigat missnöje.

Rimlig standard ska man absolut kunna begära.
Att lägenheten är i hyfsat skick, att det inte är dragigt, lyhört... ja det är ju ett problem bara det.
Insyn - det hade jag aldrig fixat.
Man måste ju ha sitt eget privata krypin.

Har du satt upp dig i nån bostadskö?
Finns det kontakter du kan fråga?

Har själv bott i en risig lägenhet så jag förstår hur du har det.
Det tär på en i längden.
Man kommer liksom inte till ro.


Du har helt rätt precis så känner jag.

Jag står i Stockholmsbokö. Kön i den kommun jag bor i har jag ej tillräckligt med poäng i och med att jag var dum nog att tacka ja till denna lägenhets för två år sedan.
Byta lägenhet är inte lätt heller då folk oftast vill ha större.

Dessutom som du skriver tidigare så kan 47 kvm ev. vara fullt tillräckligt om dessa 47 inte hade bestått av bl. a. en stor hall samt saknar fullstort kök.
Senast redigerad av MGA_89 2017-10-03 16:15:56, redigerad totalt 1 gång.
MGA_89
 
Inlägg: 141
Anslöt: 2012-02-01

Hur hög maxhyra under 2018?

Inläggav KrigarSjäl » 2017-10-03 16:15:54

Sen är det Stockholm också... bostadsmarknaden där är ju både uppskruvad och överhettad.
Fler och fler som flyttar in, en stad med ständig växtvärk.

Men håll ögon och öron öppna, hör med folk... nån gång kanske du har tur.
Under tiden får man mala tid i bostadsköer.

Insyn, har du löst det provisoriskt med gardiner eller?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Hur hög maxhyra under 2018?

Inläggav MGA_89 » 2017-10-03 16:17:56

KrigarSjäl skrev:Sen är det Stockholm också... bostadsmarknaden där är ju både uppskruvad och överhettad.
Fler och fler som flyttar in, en stad med ständig växtvärk.

Men håll ögon och öron öppna, hör med folk... nån gång kanske du har tur.
Under tiden får man mala tid i bostadsköer.


Men innan jag överhuvudtaget kan söka något så bör jag ju veta vad jag kommer att kunna få som max i bidrag från FK och det vet jag inte idag.
Senast redigerad av MGA_89 2017-10-03 16:19:24, redigerad totalt 1 gång.
MGA_89
 
Inlägg: 141
Anslöt: 2012-02-01

Hur hög maxhyra under 2018?

Inläggav KrigarSjäl » 2017-10-03 16:18:50

Det finns väl färdiga tariffer på FKs hemsida nånstans?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Hur hög maxhyra under 2018?

Inläggav slackern » 2017-10-03 16:55:23

MGA_89 skrev:
slackern skrev:Jag har Familjebostäder som värd och betalar ungefär 6600 kr/månad.
har du garantiersättning som inkomst eller har du mer i inkomst?


Jag har sjukersättning skulle tro att den är lite högra än garantiersättningen, när jag skrev kontrakt hade jag en anställning men var sjukskriven och inte världens högsta SGI, men då skrev jag i och för sig på ett kontrakt på en annan lägenhet innan stambyte, i och med stambytet bytte jag till en större lägenhet i samma hus via värden då kollade dom inte upp något och då hade jag sjukersättning.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur hög maxhyra under 2018?

Inläggav MGA_89 » 2017-10-03 17:45:24

KrigarSjäl skrev:Det finns väl färdiga tariffer på FKs hemsida nånstans?

Inte för nästa år vad jag vet. De flesta lägenheter som ligger ute nu har ju inflytt efter årsskiftet.
MGA_89
 
Inlägg: 141
Anslöt: 2012-02-01

Hur hög maxhyra under 2018?

Inläggav slackern » 2017-10-03 20:25:25

MGA_89 skrev:
KrigarSjäl skrev:Det finns väl färdiga tariffer på FKs hemsida nånstans?

Inte för nästa år vad jag vet. De flesta lägenheter som ligger ute nu har ju inflytt efter årsskiftet.


Men om jag vore dig skulle jag söka allt du vill ha och se vad som händer. Det är ju inte som så att dom kommer att vräka dig om du skulle hamna under deras gräns.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur hög maxhyra under 2018?

Inläggav MGA_89 » 2017-10-03 21:20:37

slackern skrev:
MGA_89 skrev:
KrigarSjäl skrev:Det finns väl färdiga tariffer på FKs hemsida nånstans?

Inte för nästa år vad jag vet. De flesta lägenheter som ligger ute nu har ju inflytt efter årsskiftet.


Men om jag vore dig skulle jag söka allt du vill ha och se vad som händer. Det är ju inte som så att dom kommer att vräka dig om du skulle hamna under deras gräns.


Nej men jag tror att det finns begränsningar på hur många lägenheter man får söka per gång. Då vill jag ju hellre söka de lägenheter som jag har störst chans att få. Är ju dumt att söka en lägenhet där det redan framgår hur mycket jag är tvungen att ha i inkomst för att kunna få skriva kontrakt.

Ingen som vet hur mycket garantiersättning samt botillägg man kan få av FK som mest under nästa år?
MGA_89
 
Inlägg: 141
Anslöt: 2012-02-01

Hur hög maxhyra under 2018?

Inläggav slackern » 2017-10-03 21:23:35

MGA_89 skrev:
slackern skrev:
MGA_89 skrev:Inte för nästa år vad jag vet. De flesta lägenheter som ligger ute nu har ju inflytt efter årsskiftet.


Men om jag vore dig skulle jag söka allt du vill ha och se vad som händer. Det är ju inte som så att dom kommer att vräka dig om du skulle hamna under deras gräns.


Nej men jag tror att det finns begränsningar på hur många lägenheter man får söka per gång. Då vill jag ju hellre söka de lägenheter som jag har störst chans att få. Är ju dumt att söka en lägenhet där det redan framgår hur mycket jag är tvungen att ha i inkomst för att kunna få skriva kontrakt.

Ingen som vet hur mycket garantiersättning samt botillägg man kan få av FK som mest under nästa år?


Maila FK och fråga klart smartaste sättet för att få korrekt information.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur hög maxhyra under 2018?

Inläggav ankhh » 2017-10-04 0:11:47

På den här sidan listas aktuellt prisbasbelopp och belopp för diverse ersättningar; det ger dig möjlighet att räkna ut hur många prisbasbelopp som ligger till grund för aktivitetsersättning för olika åldrar:
https://www.forsakringskassan.se/wps/wc ... ERES&CVID=

På den här sidan anges prisbasbeloppet för 2018:
http://www.regeringen.se/artiklar/2017/ ... aststallt/
ankhh
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2959
Anslöt: 2016-06-27

Hur hög maxhyra under 2018?

Inläggav Liljan » 2017-10-05 2:33:06

MGA_89 skrev:Men innan jag överhuvudtaget kan söka något så bör jag ju veta vad jag kommer att kunna få som max i bidrag från FK och det vet jag inte idag.

Jag har skrivit det i mitt första inlägg till dig.

MGA_89 skrev:Men hyresvärden skriver ju uttryckligen att man måste ha en viss summa kvar efter att hyran är betald. Då bör de ju strunta i varifrån inkomsten kommer och hur stor den är så länge den är fast och att denna summa finns kvar efter att hyran är betald.


Varken socialen eller Försäkringskassan betalar hyran åt dig, den betalar du själv in. Socialbidrag är igen fast inkomst utan något man söker varje månad, det är sjukt lite pengar och väldigt svårt att leva på för de flesta så jag kan förstå att hyresvärden inte vill att man lever på så lite frivilligt.

Söker du via Stockholms stads bostadsförmedling är det max fem lägenheter du får söka per gång, det är inte under en begränsad tid, har du tackat nej till en lägenhet kan du söka en till och du kan när som helst tacka nej eller avanmäla intresset.
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in