Utredandesamtal hos Arbetsförmedlingen

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: atoms, Alien

Utredandesamtal hos Arbetsförmedlingen

Inläggav dd105 » 2017-09-26 17:59:33

Ska på ett sådant möte om ca 2 veckor. På pappret står det att innan besöket ska jag fundera över min nuvarande situation, tankar och funderingar och eventuella lösningar för att komma vidare till ett arbete.

Jag är för okreativ för att tänka ut en plan. Vad jag ska nämna eller tänka på? Jag vet inte vad jag klarar av. Har fått klagomål på alla jobben jag har haft tidigare, jag har dessutom väldiga sensoriska problem som gör mig väldigt trött efter att ha vart utomhus typ en timme.

Helst jobb inom IT (men det kommer jag inte få). Annars finns det väl bara lager som dom kan ge mig eller liknande jobb? Har ni vart på en sån här möte?
dd105
Inaktiv
 
Inlägg: 69
Anslöt: 2017-09-04

Utredandesamtal hos Arbetsförmedlingen

Inläggav Batte » 2017-09-26 18:07:05

dd105 skrev:Jag vet inte vad jag klarar av.
Hva vet du at du ikke klarer? Hvorfor klarer du ikke disse tingene?

dd105 skrev:Har fått klagomål på alla jobben jag har haft tidigare,
Hva har du fått klager på? Var klagene berettiget?

dd105 skrev:jag har dessutom väldiga sensoriska problem som gör mig väldigt trött efter att ha vart utomhus typ en timme.
Betyr det at du ikke kan arbeide utendørs?

Blir du trøtt når du har vært inne et annet sted? Etter hvor lenge?
Hvor mange % tror du at du kan jobbe? Kan du f.eks. jobbe 100% + overtid? Har du dokumentasjon på dette?
Kan du jobbe når som helst på døgnet?
Kan du jobbe med vask og stell av andre?
Kan du jobbe med direktesalg?
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Utredandesamtal hos Arbetsförmedlingen

Inläggav Dreamtrance » 2017-09-26 18:16:02

Tycker att du ska säga till de precis vad du skriver. Att du helt enkelt inte vet. Det är likadant för mig, ska jag fylla i självskattningsformulär, eller får frågor som vad tror du själv att du skulle klara av? Då har inte jag några svar.
Dreamtrance
 
Inlägg: 1045
Anslöt: 2016-07-04

Utredandesamtal hos Arbetsförmedlingen

Inläggav dd105 » 2017-09-26 18:19:26

Batte skrev:
dd105 skrev:Jag vet inte vad jag klarar av.
Hva vet du at du ikke klarer? Hvorfor klarer du ikke disse tingene?

dd105 skrev:Har fått klagomål på alla jobben jag har haft tidigare,
Hva har du fått klager på? Var klagene berettiget?

dd105 skrev:jag har dessutom väldiga sensoriska problem som gör mig väldigt trött efter att ha vart utomhus typ en timme.
Betyr det at du ikke kan arbeide utendørs?

Blir du trøtt når du har vært inne et annet sted? Etter hvor lenge?
Hvor mange % tror du at du kan jobbe? Kan du f.eks. jobbe 100% + overtid? Har du dokumentasjon på dette?
Kan du jobbe når som helst på døgnet?
Kan du jobbe med vask og stell av andre?
Kan du jobbe med direktesalg?


Jag klarar inte av för mycket socialt, även om det skulle vara bra om jag fick träna lite.

Har fått klagomål för att jag inte var social nog, eller dåligt på det sociala.

Jag har lämnat in intyg om min diagnos, och att jag ska börja med 25%, och jobba upp till 50%. I början hade jag en arbetskonsult som skulle hjälpa mig, men för att jag inte kan jobba så mycket, eller om jag har för mycket problem, så har dom skickat mig till denna person.

Det jag vill är att få ett testa på jobb, för att se hur det går. I huvudet på mig vill jag göra mer, men genom erfarenhet så vet jag att jag inte klarar av mycket. Jag tror nog personen jag träffar kommer fråga frågor som jag svarar på, men vill inte hamna fel.

Jag bör skriva ner en lista som jag tar upp på mötet.
dd105
Inaktiv
 
Inlägg: 69
Anslöt: 2017-09-04

Utredandesamtal hos Arbetsförmedlingen

Inläggav Batte » 2017-09-26 18:30:50

dd105 skrev:Jag klarar inte av för mycket socialt, även om det skulle vara bra om jag fick träna lite.
Trene på å tåle å være mer sosial, er det mulig? :-)063

dd105 skrev:Helst jobb inom IT (men det kommer jag inte få).
Hvorfor ikke?

dd105 skrev:Jag bör skriva ner en lista som jag tar upp på mötet.
Smart! :-)Happy
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Utredandesamtal hos Arbetsförmedlingen

Inläggav dd105 » 2017-09-26 18:39:02

Batte skrev:Trene på å tåle å være mer sosial, er det mulig?


Jag har undrat detta jätte länge nu, och vet inte om det funkar. Samma gäller min sensoriska problem. Jag bruka gå ut varje dag för att härda och bli starkare, men sen blev det för mycket, och blev utbränd.

Vet inte om jag tror på utveckling längre. Jag har försökt för månader, med väldigt lite framgång. Jag tror inte det funkar.
dd105
Inaktiv
 
Inlägg: 69
Anslöt: 2017-09-04

Utredandesamtal hos Arbetsförmedlingen

Inläggav Braincandy » 2017-09-26 18:48:32

Jag vet inte säkert men förmodar att arbetsförmedlingen borde dra följande slutsats:

Det du behöver är en avgränsad arbetsplats med så få källor till distraktionsmoment som möjligt, utan större krav på det sociala samspelet.

Ett mindre företag som bedriver verksamhet inomhus.
Braincandy
 
Inlägg: 1570
Anslöt: 2012-09-27

Utredandesamtal hos Arbetsförmedlingen

Inläggav Batte » 2017-09-26 18:57:45

dd105 skrev:Jag har undrat detta jätte länge nu, och vet inte om det funkar. Samma gäller min sensoriska problem. Jag bruka gå ut varje dag för att härda och bli starkare, men sen blev det för mycket, och blev utbränd.
Jeg forstår ikke helt... Herde?

Har noen sagt til deg at du kan orke å være mer sosial (mengde/tid) om du trener på det? Ja, det er klart man blir utbrent når man sliter seg ut. :-)Hug
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Utredandesamtal hos Arbetsförmedlingen

Inläggav Flinta » 2017-09-27 16:32:27

Braincandy skrev:Jag vet inte säkert men förmodar att arbetsförmedlingen borde dra följande slutsats:

Det du behöver är en avgränsad arbetsplats med så få källor till distraktionsmoment som möjligt, utan större krav på det sociala samspelet.

Ett mindre företag som bedriver verksamhet inomhus.


Jag tänkte precis formulera mig ungefär så jag också :!:
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Utredandesamtal hos Arbetsförmedlingen

Inläggav Micke2 » 2017-09-27 20:58:32

Personer som är inskrivna på Arbetsförmedlingen som arbetssökande och blivit kodade som funktionshindrade där brukar de alltid vilja skyffla in på Samhall.
Micke2
 
Inlägg: 689
Anslöt: 2005-12-12
Ort: Malmö

Återgå till Aspergare och vården



Logga in