Dejtar ni?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Dejtar ni?

Inläggav Pinghis Khan » 2017-09-12 21:24:11

Man ska inte skryta om sina dejter på internetz!
Jinxed!
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Dejtar ni?

Inläggav tvilling99 » 2017-09-15 15:36:16

Batte skrev:
tvilling99 skrev:
Batte skrev: Så hyggelig! :-)Happy

Hon ställde in :(
Vet du hvorfor?

Hon blev sjuk.
tvilling99
 
Inlägg: 8376
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Dejtar ni?

Inläggav antonius » 2017-09-15 16:27:47

tvilling99 skrev:Hon blev sjuk.


Gör ett sjukbesök, med lite kycklingsoppa... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Dejtar ni?

Inläggav tvilling99 » 2017-10-23 18:39:01

Jag träffade tjejen efter sju veckor igår men där tog det hela slut :(
tvilling99
 
Inlägg: 8376
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Dejtar ni?

Inläggav Richard » 2017-10-24 14:23:58

tvilling99 skrev:Jag träffade tjejen efter sju veckor igår men där tog det hela slut :(

Trist!

Hoppas du träffar nån ny snart! :-)Happy
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Dejtar ni?

Inläggav vofff » 2017-10-24 17:21:52

har ej tid att dejta nån alls. Så mycket jobb och kommande projekt på gång just nu.
Dock har jag märkt att tjejer kommer till mig hela tiden. Vilken ironi asså.
vofff
 
Inlägg: 445
Anslöt: 2015-05-13
Ort: Malmö

Dejtar ni?

Inläggav Parvlon » 2017-10-24 22:13:16

tvilling99 skrev:Jag träffade tjejen efter sju veckor igår men där tog det hela slut :(
vad förväntade du dig av mötet?
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Dejtar ni?

Inläggav tvilling99 » 2017-10-26 15:01:16

Parvlon skrev:
tvilling99 skrev:Jag träffade tjejen efter sju veckor igår men där tog det hela slut :(
vad förväntade du dig av mötet?
Parvlon skrev:
tvilling99 skrev:Jag träffade tjejen efter sju veckor igår men där tog det hela slut :(
vad förväntade du dig av mötet?

Jag vet inte om jag väntade mig något speciellt men hoppades att vi skulle fortsätta att träffas för henne tycker jag så mycket om men vi får väl se hur det blir.
Jag kanske skriver till henne om en månad eller så och ser om det finns en framtid för oss.
Jag är inte den som ger upp så lätt.
tvilling99
 
Inlägg: 8376
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Dejtar ni?

Inläggav Richard » 2017-10-26 16:50:15

Jag har aldrig haft något kärleksförhållande som varat mer än typ 2 veckor förrän nu. Jag är 37 år o har sen i maj varit tillsammans med världens underbaraste tjej.

Tjejer som jag har träffat har tyckt att jag varit muppig o konstig. Men inte J! Men jag är lite rädd att hon ska se ner på mig nu när hon snart är klar med sin utbildning o börjar jobba, när jag är sjukpensionär... :( Men jag tror inte hon gör det. Hon har också varit sjukskriven länge tidigare.
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Dejtar ni?

Inläggav Batte » 2017-10-26 16:57:58

Richard skrev:Jag har aldrig haft något kärleksförhållande som varat mer än typ 2 veckor förrän nu. Jag är 37 år o har sen i maj varit tillsammans med världens underbaraste tjej.

Tjejer som jag har träffat har tyckt att jag varit muppig o konstig. Men inte J! Men jag är lite rädd att hon ska se ner på mig nu när hon snart är klar med sin utbildning o börjar jobba, när jag är sjukpensionär... :( Men jag tror inte hon gör det. Hon har också varit sjukskriven länge tidigare.
Nei, det tror jeg ikke hun kommer til å gjøre. Da hadde hun ikke blitt sammen med deg overhodet. Man blir ikke overfladisk så plutselig. :wink:
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Dejtar ni?

Inläggav Richard » 2017-10-26 18:19:03

Batte skrev:
Richard skrev:Jag har aldrig haft något kärleksförhållande som varat mer än typ 2 veckor förrän nu. Jag är 37 år o har sen i maj varit tillsammans med världens underbaraste tjej.

Tjejer som jag har träffat har tyckt att jag varit muppig o konstig. Men inte J! Men jag är lite rädd att hon ska se ner på mig nu när hon snart är klar med sin utbildning o börjar jobba, när jag är sjukpensionär... :( Men jag tror inte hon gör det. Hon har också varit sjukskriven länge tidigare.
Nei, det tror jeg ikke hun kommer til å gjøre. Da hadde hun ikke blitt sammen med deg overhodet. Man blir ikke overfladisk så plutselig. :wink:

Tack!

Får hoppas det!
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Dejtar ni?

Inläggav Parvlon » 2017-10-29 12:46:28

tvilling99 skrev:Jag vet inte om jag väntade mig något speciellt men hoppades att vi skulle fortsätta att träffas för henne tycker jag så mycket om men vi får väl se hur det blir.
Jag kanske skriver till henne om en månad eller så och ser om det finns en framtid för oss.
Jag är inte den som ger upp så lätt.


så vad är din definition om att "vara ihop"?
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Dejtar ni?

Inläggav Richard » 2017-10-29 18:11:49

Parvlon skrev:
tvilling99 skrev:Jag vet inte om jag väntade mig något speciellt men hoppades att vi skulle fortsätta att träffas för henne tycker jag så mycket om men vi får väl se hur det blir.
Jag kanske skriver till henne om en månad eller så och ser om det finns en framtid för oss.
Jag är inte den som ger upp så lätt.


så vad är din definition om att "vara ihop"?

Jag tycker man kan räkna att man "är ihop" när man kysser varandra regelbundet, skickar hjärtan till varandra, man säger att man älskar varandra o "har markerat" att man har ett förhållande på Facebook. Majoriteten har Facebook, men det kanske var ett dåligt exempel...

Innan hade jag en KK, men vi kysstes aldrig.
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Dejtar ni?

Inläggav Parvlon » 2017-10-30 11:11:32

Richard skrev:Jag tycker man kan räkna att man "är ihop" när man kysser varandra regelbundet, skickar hjärtan till varandra, man säger att man älskar varandra o "har markerat" att man har ett förhållande på Facebook. Majoriteten har Facebook, men det kanske var ett dåligt exempel...

Innan hade jag en KK, men vi kysstes aldrig.
jag är inte intresserad av vad du tycker.

jag frågade tvilling99 om hans egna tankar.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Dejtar ni?

Inläggav BellaBelle » 2017-10-31 6:52:04

Richard skrev:Jag har aldrig haft något kärleksförhållande som varat mer än typ 2 veckor förrän nu. Jag är 37 år o har sen i maj varit tillsammans med världens underbaraste tjej.

Tjejer som jag har träffat har tyckt att jag varit muppig o konstig. Men inte J! Men jag är lite rädd att hon ska se ner på mig nu när hon snart är klar med sin utbildning o börjar jobba, när jag är sjukpensionär... :( Men jag tror inte hon gör det. Hon har också varit sjukskriven länge tidigare.


Grattis! Hur träffades ni?
BellaBelle
 
Inlägg: 2542
Anslöt: 2017-10-29
Ort: Sy-kläder-landet.

Dejtar ni?

Inläggav tvilling99 » 2017-10-31 13:27:54

Parvlon skrev:
tvilling99 skrev:Jag vet inte om jag väntade mig något speciellt men hoppades att vi skulle fortsätta att träffas för henne tycker jag så mycket om men vi får väl se hur det blir.
Jag kanske skriver till henne om en månad eller så och ser om det finns en framtid för oss.
Jag är inte den som ger upp så lätt.


så vad är din definition om att "vara ihop"?

Jag var ihop med en tjej för 6 år sedan och där fanns inga tvivel om att vi var ihop men med denna tjejen så blir det nog svårt att få ett förhållande.
Vi kommer kanske bara träffas och ha sex och jag vill ha ut mer av det hela men jag kan nog nöja mig med att bara ha sex med henne om det skulle bli så, ibland får man inte allt man vill ha utan man får nöja sig med mindre och det är bättre än att inte få träffa henne alls.
tvilling99
 
Inlägg: 8376
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Dejtar ni?

Inläggav rdos » 2017-10-31 14:20:05

Richard skrev:Jag tycker man kan räkna att man "är ihop" när man kysser varandra regelbundet, skickar hjärtan till varandra, man säger att man älskar varandra o "har markerat" att man har ett förhållande på Facebook. Majoriteten har Facebook, men det kanske var ett dåligt exempel...


Varför måste man använda NT-begrepp för allt? Om man varit kär i någon i tre år, haft kontakt varje dag under ett års tid, delat en massa länkar kring kärlek och relationer, och skapat spirituell kontakt, är man "ihop" då tro? Även fast man aldrig haft en normal konversation? :mrgreen:
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Dejtar ni?

Inläggav Batte » 2017-10-31 14:33:20

rdos skrev:
Richard skrev:Jag tycker man kan räkna att man "är ihop" när man kysser varandra regelbundet, skickar hjärtan till varandra, man säger att man älskar varandra o "har markerat" att man har ett förhållande på Facebook. Majoriteten har Facebook, men det kanske var ett dåligt exempel...


Varför måste man använda NT-begrepp för allt? Om man varit kär i någon i tre år, haft kontakt varje dag under ett års tid, delat en massa länkar kring kärlek och relationer, och skapat spirituell kontakt, är man "ihop" då tro? Även fast man aldrig haft en normal konversation? :mrgreen:
Det er jo opp til dere å avgjøre sammen det da. Man kan jo ha det slik uten å være kjærester.
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Dejtar ni?

Inläggav Mats » 2017-10-31 14:37:43

Om två personer är överens om att de är ihop så är de ihop, annars inte.

Som jag ser det.
Mats
 
Inlägg: 5567
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

Dejtar ni?

Inläggav Batte » 2017-10-31 14:38:52

Mats skrev:Om två personer är överens om att de är ihop så är de ihop, annars inte.

Som jag ser det.
Ja, jeg er helt enig!
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Dejtar ni?

Inläggav rdos » 2017-10-31 14:49:08

Mats skrev:Om två personer är överens om att de är ihop så är de ihop, annars inte.

Som jag ser det.


Det fungerar inte på "distans", för då pratar man ju inte med varandra.

Jag tycker överhuvudtaget att det är rätt så problematiskt att allting ska definieras baserat på verbal kontakt. Om man inte gillar en massa pladder, men gillar att "hänga" nära sin käraste, är det sämre än om man dejtar och allt det där? Speciellt med tanke på att många neurodiversa inte kan skapa anknytning med dejting och konversation.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Dejtar ni?

Inläggav Mats » 2017-10-31 14:54:51

rdos skrev:
Mats skrev:Om två personer är överens om att de är ihop så är de ihop, annars inte.

Som jag ser det.


Det fungerar inte på "distans", för då pratar man ju inte med varandra.

Jag tycker överhuvudtaget att det är rätt så problematiskt att allting ska definieras baserat på verbal kontakt. Om man inte gillar en massa pladder, men gillar att "hänga" nära sin käraste, är det sämre än om man dejtar och allt det där? Speciellt med tanke på att många neurodiversa inte kan skapa anknytning med dejting och konversation.

Du missförstår mig.

Jag skrev ingenting om verbal kontakt.
Mats
 
Inlägg: 5567
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

Dejtar ni?

Inläggav rdos » 2017-10-31 14:58:55

Jag tror att om man ska använda analogier så är NTs "löften om exklusivitet" på ett ungefär likartade som NDs spirituella kontakt, då båda ger en relativt hög sannolikhet för att man håller ihop. Tyvärr så skulle inte många ND vara i relationer med en sådan definition.

Och enligt min erfarenhet så är jag exklusiv redan från första början, så det kriteteriet saknar helt mening för mig.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Dejtar ni?

Inläggav rdos » 2017-10-31 15:00:00

Mats skrev:
rdos skrev:
Mats skrev:Om två personer är överens om att de är ihop så är de ihop, annars inte.

Som jag ser det.


Det fungerar inte på "distans", för då pratar man ju inte med varandra.

Jag tycker överhuvudtaget att det är rätt så problematiskt att allting ska definieras baserat på verbal kontakt. Om man inte gillar en massa pladder, men gillar att "hänga" nära sin käraste, är det sämre än om man dejtar och allt det där? Speciellt med tanke på att många neurodiversa inte kan skapa anknytning med dejting och konversation.

Du missförstår mig.

Jag skrev ingenting om verbal kontakt.


Hur kan man vara överens om det utan att prata??
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in