Mobilen ringer upp igen när jag lagt på

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Mobilen ringer upp igen när jag lagt på

Inläggav Lilla Gumman » 2017-09-02 13:38:12

När jag avslutat ett samtal och lagt på luren brukar jag trycka lätt på på/av knappen för att mobilen ska slockna, vika igen mobilskalet och lägga den ifrån mig. Nu har mobilen börjat ringa upp den jag pratade med. Detta har hänt i någon vecka nu, börjar bli pinsamt. Aldrig hänt tidigare, någonsin (eller ja, inte vad jag kan minnas, åtminstone inte med denna mobil som jag haft i ungefär ett och ett halvt år). Så nej, jag kommer inte åt någon knapp vad jag vet.

Några ideer?
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Mobilen ringer upp igen när jag lagt på

Inläggav Savanten Svante » 2017-09-03 1:11:10

Vad är det för telefon? Märke och modell?

När sånt här händer för nån jag känner så brukar jag lösa det genom att söka på "iphone5 ringer upp igen" och hittar jag inget söker jag på samma igen, fast på engelska. Det löser nästan alltid mina släktingars problem med teknik.. och mina egna för den delen! :)
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Mobilen ringer upp igen när jag lagt på

Inläggav Lilla Gumman » 2017-09-03 19:07:13

Samsung Galaxy Note 4
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Mobilen ringer upp igen när jag lagt på

Inläggav Savanten Svante » 2017-09-03 22:16:55

Det enda jag hittar är att nån hade problem med sitt headset, att det var det som på nåt vis ringde upp. Kan det stämma i ditt fall?
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Mobilen ringer upp igen när jag lagt på

Inläggav Batte » 2017-09-03 22:32:11

Noe lignende skjedde meg to ganger i dag, men den ringte ikke opp den siste jeg pratet med. Jeg var i et annet rom enn telefonen da den plutselig ringte til personen jeg var sammen med i det andre rommet. Har Samsung Galaxy 7.
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Mobilen ringer upp igen när jag lagt på

Inläggav Batte » 2017-09-03 23:28:29

Det blir bare spekulasjon men... Kan det være at det skjer noe feil ved sammen/frakobling av bluetooth-enheter etter seneste oppdatering på telefonen? Hvis du har bluetooth skrudd på, kan du forsøke å slå det av på telefonen og se om problemet vedvarer. Eller eventuelt tenke etter om oppringing kan sammenfalle med til-/frakobling. Som sagt, bare spekulasjon. :-)003
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Mobilen ringer upp igen när jag lagt på

Inläggav Lilla Gumman » 2017-09-06 22:48:41

Batte skrev:Det blir bare spekulasjon men... Kan det være at det skjer noe feil ved sammen/frakobling av bluetooth-enheter etter seneste oppdatering på telefonen? Hvis du har bluetooth skrudd på, kan du forsøke å slå det av på telefonen og se om problemet vedvarer. Eller eventuelt tenke etter om oppringing kan sammenfalle med til-/frakobling. Som sagt, bare spekulasjon. :-)003


Tror det kan vara att när jag fäller ihop mobilen, kanske locket råkar komma åt nåt på skärmen och ringer upp, ifall jag bara lagt ifrån mig mobilen och inte tryckt på hemknappen. Eller, det kan ju ha med bluetooth att göra oxå men det här händer oftast när jag inte har headset ikopplat utan svarar när nån ringer helt aprpå och det blir kort samtal.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Återgå till IT-forum



Logga in