Dåliga filmer

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Dåliga filmer

Inläggav Kotten » 2017-05-12 12:16:54

Cyber Seduction: His Secret Life

Den som är intresserad kan ju googla efter recensioner...
Kotten
 
Inlägg: 820
Anslöt: 2010-11-22

Dåliga filmer

Inläggav Kahlokatt » 2017-05-12 13:00:14

Mona Lisas Leende
Richard III
Revolten
Cyclo
New York Stories
Bortom alla ord
Time Cop
Föräldraskap
Svensson, Svensson
Ace Ventura
Wild, Wild West
Casanova
Flicka med pärlörhänge
Hierro
Ghost World
Once
Fight Club
*duckar för stenar*

Har hört att Signs, Teeth och Sharknado hör till världshistoriens sämsta filmer.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Dåliga filmer

Inläggav Kahlokatt » 2017-05-12 13:05:12

Tycker också att Hemligheter och Lögner och The Royal Tenenbaums är sjukt överskattade. Och medan boken Låt den rätte komma in är fantastisk, är filmen ganska kass, det enda roliga är att den är inspelad i min mammas gamla hemkvarter i Luleå (fast boken utspelar sig i Blackeberg).
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Dåliga filmer

Inläggav vofff » 2017-05-13 12:48:20

Dagon- man blir så himla hjärntvättad efter filmen. Ibland borde vissa regissörer stoppas.
Sharkonado- flygande hajar som attackerar människor bland tornado.
XXX2- sämsta film som Vin Diesel har medverkat.
Hong Kong filmer- listan är lång.
Scary Movie
Alla Adam Sandler filmer
Ghost in the Shell av Scarlet, sämsta filmen någonsin. Förstört allt!! Jag hatar amerikaner som alltid förstör originalet.
vofff
 
Inlägg: 445
Anslöt: 2015-05-13
Ort: Malmö

Dåliga filmer

Inläggav joey_truelove » 2017-05-14 6:56:22

Legacy skrev:the dark knight filmerna är allmänt värdelösa
Jag håller helt med, särskilt jämfört med de Batman-filmer som de gjorde sent 80- till mitten på 90-talet. På ett sätt händer det väldigt mycket, men de är långa och verkar mer förlita sig på effekter och en sorts råhet än story och charm.

Kan tycka generellt att när vi kom in på 00-talet filmmässigt så sjönk standarden på filmer något markant. Det fick inte längre finnas charm eller att vi själva fick dra slutsatser, utan nu skulle allt bara slängas på oss med dunder och brak.

Transformers-filmerna är också barn av den tiden, kan jag tycka. Lättare att släpa sig igenom än Dark Knight men krävdes ändå mycket självdisciplin av mig.

Filmen The A-team med - de totalslaktade fundamentet som original-TV-serien hade. 21 Jumpstreet är också det ursprungligen en Stephen J Canell-produktion som de gjorde en löjlig film av.
joey_truelove
 
Inlägg: 296
Anslöt: 2011-09-28

Dåliga filmer

Inläggav sonicjuice » 2017-06-19 21:02:12

Den mest uppenbart dåliga filmen jag kommer att tänka på - och som borde ha nämnts i tråden för länge sedan - är dramafilmen The Room från år 2003 som inte får förväxlas med Room från 2015. Den regisserades, producerades och skådespelades av den mycket excentriska Tommy Wiseau, en man vars ursprung är och förblir okänd. Den är erkänd som "världens bästa sämstafilm" och har med åren kommit till att bli ett populärkulturellt fenomen som etablerat sig även i Hollywoods finrum.

Vad som utärker den här filmen är en till synes simpel plot innehållande karaktärer utan djup, meningslösa dialoger om ingenting och scener som tillsammans utgör nonsens. Det är svårt att avgöra huruvuda filmen är avsedd att vara seriös eller inte, eller vilka intentioner Tommy Wiseau egentligen hade när han gjorde den.

Filmen visar fjorton år senare på biografer runt om i hela världen och lockar till sig ny publik varje dag. Det hålls fanträffar och konvent filmen till ära, där publiken får möjlighet att träffa skaparen samt skådespelare. Citat vrålas ut i biosalongerna och besökarna kommer utklädda till karaktärerna i filmen.

Vill man skratta och ta del av en riktigt skruvad kulturskratt rekommenderar jag The Room!
sonicjuice
Ny medlem
 
Inlägg: 14
Anslöt: 2016-12-04

Dåliga filmer

Inläggav 41421 » 2017-06-20 19:38:07

Splatter Farm.
41421
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2017-06-14

Dåliga filmer

Inläggav Dreamtrance » 2017-06-20 20:03:36

Mats Helge gjorde några riktiga bottennapp.
Dreamtrance
 
Inlägg: 1045
Anslöt: 2016-07-04

Dåliga filmer

Inläggav cybele » 2017-06-20 22:28:54

Interstellar. Kan någon förklara vad alla ser i den? 8,6 på IMDB. :shock:

Jag kände heller ingenting när jag såg Låt den rätte komma in, fast jag älskade boken efteråt. Skådespeleriet kändes inte äkta och specialeffekterna var inte bra, särskilt kattscenen.
cybele
Inaktiv
 
Inlägg: 47
Anslöt: 2014-07-26

Dåliga filmer

Inläggav slackern » 2017-06-24 17:02:42

cybele skrev:Interstellar. Kan någon förklara vad alla ser i den? 8,6 på IMDB. :shock:


Den är ju fett bra vill jag minnas.
slackern
 
Inlägg: 43750
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Dåliga filmer

Inläggav Fourier » 2017-06-26 16:07:30

Alla Sharknado filmerna. Jag gillar dem för de är så överdrivna (hajar sugs upp i en tornado och sedan drar tornadon in över land och orsakar förödelse, och kastar hajar på folk), men de är egentligen inte några bra filmer.
Fourier
 
Inlägg: 155
Anslöt: 2017-06-04

Dåliga filmer

Inläggav kiddie » 2017-06-26 21:49:36

En typ av film som jag har svårt att tolerera är thrillrar som handlar om en galen man som på något sätt förföljer ett gift par. Han verkar farlig. Ingen tror på dem, alla tror de inbillar sig eller att det är de som skapade konflikt. Terrorn mot dem ökar till den grad att han försöker döda dem. Det slutar med att de dödar honom.

Då är allt plötsligt bra och i nästa scen är det tre månader senare och paret sitter på en bänk i solnedgången. De har ingen PTSD efter att nästan ha blivit mördade eller av att behöva döda någon på ett blodigt sätt. Ingen trodde på att galningen terroriserade dem. Alla stod på hans sida. Men när han hittas brutalt dödad, och paret överlever, ja då tror alla självklart på paret. Att galningen blir dödad bevisar att han attackerat dem. I verkliga livet skulle nog paret kastas i fängelse för mord.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Dåliga filmer

Inläggav Interim » 2017-08-28 21:44:35

Jag plöjde igenom Hellraiser serien (skräck/thriller) för några veckor sen. Jag uppskattade de flesta av filmerna, även om samtliga hade sina tveksamma stunder. Mest handlade det om pinsamma och/eller saboterande repliker. Det gick dock att gå vidare i dessa fall och ta filmerna för vad dem var. Hellraiser 7 och 8, däremot, är b-filmer rakt igenom: sega, hattiga, kasst skrivna och verkar inte vilja veta vilken genre de vill tillhöra. :-)003

MEN... Hellraiser 9... den är i min mening oförsvarbart plågsam att ta del av oavsett hur man begrundar den, eller vilka förhoppningar man har. Den har alla fel som de två tidigare filmerna hade, multiplicerat med 10, och med ihållande amatörmässighet som bara gör en arg: det kan mycket väl vara den hittills sämsta filmen jag sett! :-)004

9:an tittar man helt enkelt på för att skratta och jämra sig över hur dålig en film kan vara. :wink:
Interim
 
Inlägg: 35
Anslöt: 2017-06-18
Ort: Någonstans i Sörmland

Dåliga filmer

Inläggav hankypanky » 2017-09-01 12:55:18

Röd gryning är annars ett riktigt bottennapp! Originalet då från 80-talet, tror det gjorts någon nyare version oxo. I korthet handlar det om att kommunister plötsligt invaderar USA med helikpotrar bla. Då underkänner man verkligen det nationella signalsystemet med radar osv. I vanlig ordning blir tar en liten grupp oerhört kompetenta ynglingar på sig att rensa ohyran från moderjorden. Med gerillametoder och amerikanska flaggan i topp krossar de en hel arme av stelt agerande ryssar med oklar brytning. Absolut sämst!
hankypanky
Ny medlem
 
Inlägg: 11
Anslöt: 2017-06-28

Dåliga filmer

Inläggav Kahlokatt » 2017-09-02 14:23:16

hankypanky skrev:Röd gryning är annars ett riktigt bottennapp! Originalet då från 80-talet, tror det gjorts någon nyare version oxo. I korthet handlar det om att kommunister plötsligt invaderar USA med helikpotrar bla. Då underkänner man verkligen det nationella signalsystemet med radar osv. I vanlig ordning blir tar en liten grupp oerhört kompetenta ynglingar på sig att rensa ohyran från moderjorden. Med gerillametoder och amerikanska flaggan i topp krossar de en hel arme av stelt agerande ryssar med oklar brytning. Absolut sämst!


Den låter urusel. Alla filmer där USA är den goda, fina idealstaten och alla andra länder ofelbart onda, är riktigt usla. De onda är alltid ryssar eller araber.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Dåliga filmer

Inläggav Heisenburger » 2017-09-05 23:15:30

Emoji movie
Heisenburger
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2017-09-05

Återgå till Intressanta intressen



Logga in