Känslor???

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Känslor???

Inläggav Kathrine87 » 2017-07-18 15:47:06

Om ni ser er kille/ tjej flörta med nån annan hur hade ni reagerat?
Kathrine87
 
Inlägg: 260
Anslöt: 2013-09-05

Känslor???

Inläggav Batte » 2017-07-18 15:48:42

Kathrine87 skrev:Om ni ser er kille/ tjej flörta med nån annan hur hade ni reagerat?
Hva mener du med flørte?
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Känslor???

Inläggav Kathrine87 » 2017-07-18 15:51:07

Batte skrev:
Kathrine87 skrev:Om ni ser er kille/ tjej flörta med nån annan hur hade ni reagerat?
Hva mener du med flørte?
typ visar intreese/gillar nån annan. Sitter bredvid henne. Ser henne i ögonen.
Kathrine87
 
Inlägg: 260
Anslöt: 2013-09-05

Känslor???

Inläggav Batte » 2017-07-18 16:04:50

Kathrine87 skrev:
Batte skrev:
Kathrine87 skrev:Om ni ser er kille/ tjej flörta med nån annan hur hade ni reagerat?
Hva mener du med flørte?
typ visar intreese/gillar nån annan. Sitter bredvid henne. Ser henne i ögonen.

Jeg synes det er hyggelig, så lenge det ikke er snakk om noe seksuelt/utroskap. Utroskap synes jeg er veldig dumt, og det er viktig at man stoler på hverandre. Derfor ville jeg ikke reagert på ikke-seksuell kontakt.

Jeg er monogam og heterofil, og liker både kvinner og menn som ikke er min partner. Det er andre typer relasjoner, f.eks. vennskap, kompetente personer eller familie. Om det er samme kjønn eller ikke er uvesentlig. Hvorfor skulle det være relevant, når det er platoniske relasjoner? For meg er det en selvfølge at jeg har følelser for, liker, beundrer og er interessert i mine venner og andre interessante personer. Ellers ville jo relasjonene vært ganske verdiløse?

Er det dette du mener med flørte? :-)Happy Vel, hverken min partner eller jeg har noe mot dette, heldigvis. Men trofaste er vi mot hverandre, selvsagt. :D
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Känslor???

Inläggav Zirre » 2017-07-18 16:10:15

Inget särskilt, är väl trevligt för dem.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Känslor???

Inläggav Dreamtrance » 2017-07-18 16:38:45

Är du säker på att din tolkning av situationen är rätt? Att titta i ögonen på någon behöver inte betyda något.
Dreamtrance
 
Inlägg: 1045
Anslöt: 2016-07-04

Känslor???

Inläggav Kathrine87 » 2017-07-18 16:48:38

Nej jag e inte säker på att min tolkning e rätt. :)
Kathrine87
 
Inlägg: 260
Anslöt: 2013-09-05

Känslor???

Inläggav Batte » 2017-07-18 17:11:17

Kathrine87 skrev:Nej jag e inte säker på att min tolkning e rätt. :)


Kathrine87 skrev:
Batte skrev:
Kathrine87 skrev:Om ni ser er kille/ tjej flörta med nån annan hur hade ni reagerat?
Hva mener du med flørte?
typ visar intreese/gillar nån annan. Sitter bredvid henne. Ser henne i ögonen.
Jeg hadde ikke gjort noe dersom det ikke er mer enn dette. Seksuelle handlinger derimot, det hadde jeg ikke akseptert.

Jeg ville nok droppet en partner som ikke lot meg vise interesse for andre mennesker. Jeg vil ikke ha et liv hvor jeg skal utestenges fra personlig kontakt med "halve verden/befolkningen". Jeg er et selvstendig individ og kunne sovet (bare sovet) hos venner uten at det hadde vært et problem for min partner. For meg er seksuell utroskap uakseptabelt og gjensidig tillit et absolutt krav.
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Känslor???

Inläggav imagine » 2017-08-18 2:11:38

Jag skulle uppmuntra det. Det enda andra alternativet är att jag mår dåligt över det och det är inget hyggligt alternativ. Jag tänker att det kan bli trekant och det tycker jag om så då kan jag lika gärna visa kärlek till min älskling och hjälpa henne ordna det. Är det sedan så att jag bli lämnad så är det lika bra ändå för då var inte kärleken riktig. Jag tror att det är viktigt att stötta varandra i allt man vill göra och sedan om det leder till att relationen tar slut så är det bara så att relationen var inte tillräckligt bra för att klara sig. Så då är det lika bra det. Jag sörjer inte sånt. Jag går bara vidare.
imagine
 
Inlägg: 115
Anslöt: 2013-03-29

Känslor???

Inläggav Toblerone » 2017-08-18 9:08:28

Kathrine87 skrev:
Batte skrev:
Kathrine87 skrev:Om ni ser er kille/ tjej flörta med nån annan hur hade ni reagerat?
Hva mener du med flørte?
typ visar intreese/gillar nån annan. Sitter bredvid henne. Ser henne i ögonen.


Det behöver inte vara att flörta. Det kan vara rent vänskapligt intresse. När jag var ung brukade jag också lätt bli svartsjuk då. Men det är ingen bra idé att visa det. Antagligen är det inget farligt, men om du visar en svartsjuk reaktion, så kommer din partner att tycka att du är sjukligt svartsjuk. Så försök hellre hantera situationen. Bäst: Gör något annat, titta inte på dem. Prata också med någon annan så länge.

Kom också ihåg: OM det skulle vara så att din partner inte är tillräckligt kär i dig så att han blir frestad att flörta med andra - då är det bättre att han får dra och du träffar någon annan så småningom som är mer fäst vid dig. Det är alltid tokigt att försöka "bevaka" sin partner. Antigen är han tillräckligt intresserad av dig - och då behöver du inte göra det. Eller så är han inte det, då är han inte rätt partner.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Känslor???

Inläggav Richard » 2017-08-24 15:32:29

Jag har tjejkompisar o min flickvän har killkompisar o det är helt ok. Vi bor för tillfället 7-8 mil ifrån varandra. Men jag litar på henne, o hoppas att hon litar på mig.
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Känslor???

Inläggav geocache » 2017-08-24 19:14:06

Jag skulle inte ta någon särskild notis om det alls.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in