Pride

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Pride

Inläggav tvilling99 » 2017-07-04 16:16:58

Jag har tittat på 2 prideparader och bara älskar det jag har sett, alla häftiga frisyrer och klädstilar och all stolthet och kärlek.
På en så var det en tjej som stod och delade ut gratis kramar, det behövs mer kärlek nu när världen ser ut som den gör.
Jag tog foto på tjejer som kysste varandra och det var så fint att se att de fick göra detta öppet.
Det är nästan bara tjejer som kär ut sig, undrar vad det beror på?
Jag skulle ljuga om inte säger att jag har njutit av många snygga tjejer mer eller mindre avklädda, några med budskap på sina bara bröst eller som en tjej som hade målat sina bröst med regnbågsfärgerna.
Någon mer här som gillar pride?
tvilling99
 
Inlägg: 8376
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Pride

Inläggav antonius » 2017-07-04 17:40:05

För mig får dom prida på så mycket de vill, man jag har å andra sidan inget emot några människor bara de inte skadar sig själv eller andra... :-)005
antonius
 
Inlägg: 21796
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Pride

Inläggav tvilling99 » 2017-07-07 16:55:54

Ingen annan som har sett pride?
tvilling99
 
Inlägg: 8376
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Pride

Inläggav slackern » 2017-07-07 17:48:34

Klart jag har bor ju i Stockholm så dom har väldigt stora pridetåg här.
slackern
 
Inlägg: 43698
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Pride

Inläggav kullan » 2017-07-07 18:26:10

Skulle vilja se eller gå med i ett tåg. Tror det är rätt maffigt.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Pride

Inläggav sugrövmanövern » 2017-07-07 18:36:44

tvilling99 skrev:Det är nästan bara tjejer som kär ut sig ,undrar vad det beror på?
Säker att det är tjejer alla då? Inte Babsan och såna?

Och Ladyboys:
Bild

Moderator: Diskussionen om Ladyboys har flyttats hit.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Pride

Inläggav antonius » 2017-07-07 18:41:42

sugrövmanövern skrev:
tvilling99 skrev:Det är nästan bara tjejer som kär ut sig ,undrar vad det beror på?
Säker att det är tjejer alla då? Inte Babsan och såna?

Och Ladyboys:
Bild


Såg Christer Lindarv på en nattklubb i luleå för 20 år sedan och han var en av de snyggaste där, lol
antonius
 
Inlägg: 21796
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Pride

Inläggav Mountain_lion » 2017-07-15 21:47:13

Var på Stockholm Pride 2015 och gick även i tåget då.
För mig är Pride som en glimt till den bästa av världar.
För mig är också Pride en möjlighet att få ett mer öppet sinne och hjälpa andra att få ett mer öppet sinne.
Men också tillfälle att minnas historien och kampen för lika rättigheter för alla.
Jag hjälper till med Pride i Halmstad.

Historien började 1969 på Klubben Stonewall i New York:

"I 1960-talets USA, i en tid då homosexuella handlingar var olagliga, sökte sig många homosexuella till New York för att finna likasinnade och viss anonymitet. Men även där blev de utsatta för polisövergrepp och allmänt förakt. Många fann en fristad i gayklubbar som den maffiaägda baren Stonewall Inn. När en polisstyrka sommaren 1969 gjorde en räd mot klubben mötte de till sin stora förvåning motstånd. Protesterna och gatuslagsmålen spred sig och fortsatte, dag efter dag, och en kollektiv ilska fick New Yorks gator att koka av aggressiva gatudemonstrationer. Kampen för de homosexuellas rättigheter hade börjat. Via sin utsatta situation, polistrakasserierna, upploppen och de organiserade protestmarscherna som till slut blev en segerfest." https://webb-tv.nu/stonewallupproret-ur-play/

För HBTQ kampen vidare :-)154 :-)174
Mountain_lion
 
Inlägg: 1255
Anslöt: 2013-07-18
Ort: Halland

Pride

Inläggav tvilling99 » 2017-07-17 13:58:45

kullan skrev:Skulle vilja se eller gå med i ett tåg. Tror det är rätt maffigt.

Det finns tåg på många orter numera, så kolla där du bor.
tvilling99
 
Inlägg: 8376
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Pride

Inläggav antonius » 2017-07-20 12:31:17

sugrövmanövern skrev:Gällande topicen pride har jag ingen särskild åsikt. Skulle gärna delta eller vara åskådare om nån jag kände var med, som ville ha mig där och jag orkade åka dit där det sker.


Du har din chans, för på lördag är det pride i Kalix...!!

https://www.pridekartan.se/festival/kalix-pride/
antonius
 
Inlägg: 21796
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Pride

Inläggav Toblerone » 2017-07-21 18:09:48

Jag tittar oftast på pride-paraden och har också varit med någon gång. Jag tycker det är viktigt att främja tolerans och mångfald.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Pride

Inläggav manne » 2017-07-21 18:21:59

Toblerone skrev:Jag tittar oftast på pride-paraden och har också varit med någon gång. Jag tycker det är viktigt att främja tolerans och mångfald.


ja visst så är det håller med dig där. :!:
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Pride

Inläggav Mountain_lion » 2017-08-05 0:41:14

Jag såg den brittiska filmen "Pride" (2014) alldeles nyss.
Den ger mig glädjetårar varje gång.
Pride skänker glädje stolthet äkthet och kärlek.
Det kan inte bli bättre.
Mountain_lion
 
Inlägg: 1255
Anslöt: 2013-07-18
Ort: Halland

Pride

Inläggav tvilling99 » 2017-08-07 11:21:51

Såg på Pridetåget i Malmö igår, det var mäktikt!
tvilling99
 
Inlägg: 8376
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Pride

Inläggav tvilling99 » 2017-08-23 11:25:12

I lördags var jag i Köpenhamn och såg Prideparaden där, det var en av de häftigaste shower jag någonsin sett.
tvilling99
 
Inlägg: 8376
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Pride

Inläggav tvilling99 » 2023-08-05 23:42:31

Såg Stockholm Pride idag, första gången,samer, fantastiska bolivianska dansare och många med politiska budskap.
Pratade med en man som flytt hit från Armenien och äntligen fick komma ut som gay.
När tåget passerade Odenplan spelades "Genom eld och vatten" av Sarek och för en stund tystnade musik och alla sjöng i kör,det var magiskt!
Jag var rädd att det oroliga läget med koranbränningar och annat elände skulle påverka festen men tack och lov så gjorde de inte det.
tvilling99
 
Inlägg: 8376
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Pride

Inläggav Paladinen » 2023-08-08 8:32:28

För mig får vuxna människor göra vad om vill bakom stängda dörrar.Om två vuxna män vill idka samlag så är det deras rättighet att göra så och det lägger jag mig inte i.

Vi bör dock inte ha parader som hyllar sexualitet i det öppna oavsett om det är hetero eller homosexualitet , sexualitet är något som skall ske bakom lykta dörrar och inte tas ut på stan bland gamla och barn.


Jag har även svårt att förstå tanken med pride samt diskuterat fenomenet Pride med en vän som är homosexuell och som jag sa till min vän att vill dom att vi skall ta hbtq-folk seriöst så bör dessa inte delta i dekadenta parader och vifta med piskor och dildos utklädda i nitar och läder. Det skadar hbtqrörelsen mer än det hjälper då folk får en bild av hbtqfolk som perversa och dekadenta.
Paladinen
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 3113
Anslöt: 2020-12-23
Ort: För han är min soldat någonstans i Sverige

Pride

Inläggav antonius » 2023-08-08 14:41:08

jag tycker tvärt om desto mer desto bättre så kommer ingen bry sig om ett tag, och man ser transor bara som en kul grej, det vart ramaskri när Per Oskarsson klädde av sig i bara kalsongerna i Hylands hörna på -60 talet, nu skulle inte en käft bry sig, men Björn Söder och hans nazipolare förfasar sig, och försöker ta billiga poäng på känt populist manér, paradoxalt nog på samma sätt som fundamentala islamister gör ang koran bränningar
antonius
 
Inlägg: 21796
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Pride

Inläggav Skogkatt » 2023-08-08 16:49:18

Paladinen skrev:Jag har även svårt att förstå tanken med pride samt diskuterat fenomenet Pride med en vän som är homosexuell och som jag sa till min vän att vill dom att vi skall ta hbtq-folk seriöst så bör dessa inte delta i dekadenta parader och vifta med piskor och dildos utklädda i nitar och läder. Det skadar hbtqrörelsen mer än det hjälper då folk får en bild av hbtqfolk som perversa och dekadenta.


Ja, det är problemet. Allt som har med pride att göra är så vansinnigt översexualiserat hela tiden. Och för mig är det ganska enkelt, jag skulle aldrig bete mig så. Oavsett vad jag var eller vilken sexuell läggning jag var, så hade jag aldrig gått halvnaken i en parad på offentliga gator framför främlingar och deras barn och firat mig själv och mitt sexliv. För att jag inte vill, för att det är en ganska konstig sak att göra och för att det helt enkelt är oacceptabelt beteende. Vuxna människor beter sig inte så och särskilt inte framför barn. Man kan inte utsätta barn för det. Det är det största problemet priderörelsen har, att allt hela tiden ska handla om kön och sex.
Skogkatt
Får inte posta
 
Inlägg: 6059
Anslöt: 2021-10-02

Pride

Inläggav Chrilleb » 2023-08-08 17:07:58

Hej, jag tycker det är lite härligt med den formen. Passar mig, och trivs. Har ej gått i "Pride" själv,

Men har trivts på så sätt att jag varit välkommen där, då jag vistats på en bar eller disco. Alltid bra stämning! Nu var det länge sen jag var på nån bar. Detta pga att jag har problem med hallucinationer, och så. Men , tar nog igen d. :-)154

Har en kompis som är gay. Väldigt bra kille och trevlig att vara med.
Chrilleb
 
Inlägg: 6387
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Pride

Inläggav Richard » 2023-08-08 17:15:01

Jag ingår tydligen i HBTQIA+. Sen lite mer än två år sen har jag blivit asexuell. Men då är det ju ingen mening att gå i Pride-paraden, då det inte går att leva ut. Jag kan känna att det saknas nått ibland, men inte kärlek, relationer eller sex. T.ex. så puttade jag bort en tjej som försökte kyssa mig...

Jag tycker Björn Söder var lite väl grov, ser själv ingen koppling till pedofiler, mer än när Kjell Rindar invigningstalade 2011.

Många av mina vänner är gay, o vi umgås naturligtvis som vanligt. Det är bra att ha bögar som kompisar om man är ute efter tjejer, då man dels inte känner nån konkurrens, dessutom hänger de ofta inom modevärlden o känner många tjejer. En gaykompis brukade ordna dejter åt mig.

Att gå naken genom stan hade jag inte haft några problem med, har flera gånger varit på naturistställen.
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Pride

Inläggav Skogkatt » 2023-08-08 18:16:33

Richard skrev:Att gå naken genom stan hade jag inte haft några problem med, har flera gånger varit på naturistställen.


Nej, vi vuxna kanske inte har några problem med det, men när 5-åriga barn står och tittar på prideparader så har det gått alldeles för långt. De har dessa parader på offentliga gator. Och det är inte akseptabelt att bete sig så, vuxna folk gör inte det. Men de senaste åren har vi sett att några folk försöker normalisera det. :shock: Det är ganska sjukt. Jag vet inte vad de tänker, men de måste hålla det borta från barnen.
Skogkatt
Får inte posta
 
Inlägg: 6059
Anslöt: 2021-10-02

Pride

Inläggav antonius » 2023-08-08 18:44:45

barn idag vet mer än 17åringar på femtiotalet, de har redan sett på nätet vad tidelag är osv
antonius
 
Inlägg: 21796
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Pride

Inläggav Skogkatt » 2023-08-08 19:23:00

antonius skrev:barn idag vet mer än 17åringar på femtiotalet, de har redan sett på nätet vad tidelag är osv


Det är vad jag pratar om, folk försöker normalisera det. 5-åringar står och tittar på en parad med läderbögar och folk med dildos limmade på sina kroppar. Sen reser barnen till biblioteket för att utsättas för en sagostund med män som klär ut sig till kvinnor och läser sexualiserade sagor för dem om transer och allt möjligt. Och folk säger "barn vet mer nu än de gjorde tidigare så det är inget problem att de ser det här".

:shock: Nej, det fungerar inte. De får hålla barnen borta från det eller hålla det borta från barnen. Det är inget att diskutera.
Skogkatt
Får inte posta
 
Inlägg: 6059
Anslöt: 2021-10-02

Återgå till Intressanta intressen



Logga in