Är det någon här som gillar att promenera i natur och skog?

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Är det någon här som gillar att promenera i natur och skog?

Inläggav opteron » 2017-08-01 17:59:37

Det är bra att promenera i naturen, det är lugnt och skönt. :)
opteron
 
Inlägg: 656
Anslöt: 2009-06-04

Är det någon här som gillar att promenera i natur och skog?

Inläggav Alyana » 2017-08-02 19:00:57

Ja det tycker jag mycket om. :)
Det är avslappnande och lugnt, nu på sommaren varmt, doftar gott och fåglar sjunger och flyger liksom fjärilar. :-)173 Underbart!
Alyana
 
Inlägg: 2492
Anslöt: 2009-08-01

Är det någon här som gillar att promenera i natur och skog?

Inläggav geocache » 2017-08-03 7:22:41

Igår fick jag verkligen mitt lystmäte när det gäller att vara i skogen :-)Happy. Då gjorde jag en "kvalitetsgeocachingrunda" till Blötberget, Saxdalen, Sunnansjö, Nyhammar, Grangärde och hem igen. Av de 15 "gömmor" jag letade efter hittade jag fem (två av de 15 hittade jag inte trots mycket letande, genom att de var borttagna av någon "icke-geocachare). Det känndes lite snöpligt att jag inte hittade fler, med tanke på att jag då cyklade 8,5 mil. Men men; naturupplevelserna blev både fler och starkare. Bland annat såg jag på ett ställe en vacker liten huggormsunge på vägen jag cyklade på (ja, jag vet att många har ormrädsla och ormfobi), några vackra fjärilar och jättevacker utsikt över ett par sjöar.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Är det någon här som gillar att promenera i natur och skog?

Inläggav Mountain_lion » 2017-08-03 10:32:47

Ja, det gör jag. Har varit ute två gånger så långt denna veckan. Har hittat både lingon, blåbär samt lite kantareller. :-)Happy
Jag tycker dock att myggorna och flugorna är lite irriterande. :?
Mountain_lion
 
Inlägg: 1255
Anslöt: 2013-07-18
Ort: Halland

Är det någon här som gillar att promenera i natur och skog?

Inläggav Dreamtrance » 2017-08-04 0:06:34

Tiveden, gick Stenkällerundan och grillade vid Vitsand för några dagar sen. Vargarna ylade på natten, det är magiskt!
Dreamtrance
 
Inlägg: 1045
Anslöt: 2016-07-04

Är det någon här som gillar att promenera i natur och skog?

Inläggav Huggorm » 2017-08-04 0:21:30

geocache skrev:Igår fick jag verkligen mitt lystmäte när det gäller att vara i skogen :-)Happy. Då gjorde jag en "kvalitetsgeocachingrunda" till Blötberget, Saxdalen, Sunnansjö, Nyhammar, Grangärde och hem igen. Av de 15 "gömmor" jag letade efter hittade jag fem (två av de 15 hittade jag inte trots mycket letande, genom att de var borttagna av någon "icke-geocachare). Det känndes lite snöpligt att jag inte hittade fler, med tanke på att jag då cyklade 8,5 mil. Men men; naturupplevelserna blev både fler och starkare. Bland annat såg jag på ett ställe en vacker liten huggormsunge på vägen jag cyklade på (ja, jag vet att många har ormrädsla och ormfobi), några vackra fjärilar och jättevacker utsikt över ett par sjöar.
Perfekt tur, då har man fått komma iväg på en sommarsväng utan att det blir för stor grej
Huggorm
 
Inlägg: 22246
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Är det någon här som gillar att promenera i natur och skog?

Inläggav Dreamtrance » 2017-08-04 0:32:22

geocache skrev:Igår fick jag verkligen mitt lystmäte när det gäller att vara i skogen :-)Happy. Då gjorde jag en "kvalitetsgeocachingrunda" till Blötberget, Saxdalen, Sunnansjö, Nyhammar, Grangärde och hem igen. Av de 15 "gömmor" jag letade efter hittade jag fem (två av de 15 hittade jag inte trots mycket letande, genom att de var borttagna av någon "icke-geocachare). Det känndes lite snöpligt att jag inte hittade fler, med tanke på att jag då cyklade 8,5 mil. Men men; naturupplevelserna blev både fler och starkare. Bland annat såg jag på ett ställe en vacker liten huggormsunge på vägen jag cyklade på (ja, jag vet att många har ormrädsla och ormfobi), några vackra fjärilar och jättevacker utsikt över ett par sjöar.


De trakterna känner jag sen barndomen. :-D
Dreamtrance
 
Inlägg: 1045
Anslöt: 2016-07-04

Är det någon här som gillar att promenera i natur och skog?

Inläggav elle » 2017-08-09 20:34:04

Jag älskar havspromender. De påverkar mig positivt.

Jag tröttnar aldrig på att lyssna till havsvågor som slår mot stranden. Havsluft luktar fräsch med så många negativa joner.

Havet är bland det bästa som finns!
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Är det någon här som gillar att promenera i natur och skog?

Inläggav geocache » 2017-08-09 22:36:39

Huggorm skrev:
geocache skrev:Igår fick jag verkligen mitt lystmäte när det gäller att vara i skogen :-)Happy. Då gjorde jag en "kvalitetsgeocachingrunda" till Blötberget, Saxdalen, Sunnansjö, Nyhammar, Grangärde och hem igen. Av de 15 "gömmor" jag letade efter hittade jag fem (två av de 15 hittade jag inte trots mycket letande, genom att de var borttagna av någon "icke-geocachare). Det känndes lite snöpligt att jag inte hittade fler, med tanke på att jag då cyklade 8,5 mil. Men men; naturupplevelserna blev både fler och starkare. Bland annat såg jag på ett ställe en vacker liten huggormsunge på vägen jag cyklade på (ja, jag vet att många har ormrädsla och ormfobi), några vackra fjärilar och jättevacker utsikt över ett par sjöar.
Perfekt tur, då har man fått komma iväg på en sommarsväng utan att det blir för stor grej


Ja, det var en väldigt givande upplevelse på alla sätt.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Är det någon här som gillar att promenera i natur och skog?

Inläggav Lillakatten » 2017-08-09 23:24:15

Jag tycker också om att vara ute i naturen. Speciellt de där klara höstdagarna som vi snart kan se fram mot då naturen klär sig i höstens vackra färger.
Lillakatten
 
Inlägg: 317
Anslöt: 2016-04-07
Ort: Stockholm

Är det någon här som gillar att promenera i natur och skog?

Inläggav ängslig » 2017-08-28 16:08:00

Älskar att vara ute i naturen. :-)154 rena terapin :-)Happy
ängslig
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2017-08-24

Återgå till Aspergare och vården



Logga in