Semester - Föräldraledighet - LEDIGT??!!

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Semester - Föräldraledighet - LEDIGT??!!

Inläggav Misfit » 2017-07-25 17:06:42

Jag ser allt som jag borde göra men som jag inte gör. Jag tänker på alla saker som jag vill göra men som jag ändå inte gör.


Min sambo tror att jag mår bättre av att få vara den med mest ledighet under sommaren, men jag känner nästan självmordstankar av att skiten inte känns bättre än den gör.

Trött hela tiden. Kaffe ger ångest. Matlagning (som jag egentligen gillar) ger också ångest.


Jag vill helst av allt bara vara ensam och inte ha en jävel att ta hänsyn till förutom mig själv men det går inte.


Min Asperger (med egen ADD-diagnos) hade jag bytt alla dagar mot att vara en impulsiv jävel som får skit gjort utan att ens fundera.

Fuck my life. Utan mina barn hade jag nog redan varit död.
Misfit
 
Inlägg: 45
Anslöt: 2015-10-29

Semester - Föräldraledighet - LEDIGT??!!

Inläggav onionhttps » 2017-07-25 17:42:08

Misfit skrev:Min Asperger (med egen ADD-diagnos) hade jag bytt alla dagar mot att vara en impulsiv jävel som får skit gjort utan att ens fundera.

Tyvärr
Spoiler: visa
Tyvärr? Livet är som det är.
är ironin i det hela att det finns så många olika personer med Asperger att när de träffar en annan med Asperger är det inte så sannolikt att de känner igen sig i den andra personen.

En bekants pojkvän sa att jämför du två Aspergare med varandra samt om du jämför två icke-Aspergare med varandra kommer det finnas fler olikheter bland Aspergarna. För länge sedan analyserade jag det han sade och höll med men nu har jag glömt bort min analys, just nu vet jag inte om ovanstående är så som han sa.(men min SIUS gillade 'citatet' för några år sedan då jag fortfarande hade en SIUS på Arbetsförmedlingen)
onionhttps
Får inte chatta
 
Inlägg: 972
Anslöt: 2016-01-07
Ort: https://random.org

Semester - Föräldraledighet - LEDIGT??!!

Inläggav Huggorm » 2017-07-25 19:39:01

Det låter som du är på väg att bli utbränd, på grund av att du inte får den egentid som du behöver när du har AS. Du måste nog se till att få vara ifred lite mer om du skall överleva i längden.
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Semester - Föräldraledighet - LEDIGT??!!

Inläggav Misfit » 2017-07-25 23:53:54

Huggorm skrev:Det låter som du är på väg att bli utbränd, på grund av att du inte får den egentid som du behöver när du har AS. Du måste nog se till att få vara ifred lite mer om du skall överleva i längden.


Mycket möjligt.

Jag har jobbat deltid och haft två timmars egentid (som egentligen skulle gå till att göra nyttan jag aldrig tar tag i).

Min sambo verksar tro att jag inte tycker om min familj när jag ber om att få vara ifrån den. Skulle vilja ta en tält-weekend långt åt helvete från all civilisation.

Men jag är pappaledig, min sambo har inplanerade jobb-veckor flera veckor framöver. Jag tror inte min sambo riktigt förstår vad egentid betyder för mig utan blir ledsen av att höra att jag vill vara borta från familjen.. :(
Misfit
 
Inlägg: 45
Anslöt: 2015-10-29

Semester - Föräldraledighet - LEDIGT??!!

Inläggav Siggelina » 2017-07-26 9:45:13

Har du inga mor- eller farföräldrar barnen kan vara hos? Säg att du behöver meka med bilen t.ex. Och bara koppla av en dag.
Siggelina
 
Inlägg: 360
Anslöt: 2014-06-21
Ort: Mellansverige

Semester - Föräldraledighet - LEDIGT??!!

Inläggav Misfit » 2017-07-26 21:04:39

Siggelina skrev:Har du inga mor- eller farföräldrar barnen kan vara hos? Säg att du behöver meka med bilen t.ex. Och bara koppla av en dag.


Jo en bor över en timme bort och och är väl inte smidigaste lösningen.
De övriga bor i stan men har fullt upp med egna projekt just nu.

De behöver rent utav min yrkesexpertis mycket och det ger inte egentid.
Misfit
 
Inlägg: 45
Anslöt: 2015-10-29

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in