Jobb för aspergare

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: atoms, Alien

Inläggav Aspkvinna » 2008-09-18 13:58:17

Eftersom jag är en handlingens kvinna, ibland, så ringde jag och hörde mig för. INGEN idag är anställd som coach med diagnos AS. Det finns dom anställda med AS men dom har då lönebidrag.....say no more enligt mig.

Vill säga att hon lät ju pigg och glad och talade om hur man skulle ha rätt kopetens, naturligtvis, men ingen "wow har du AS och är intresserad"-känsla direkt.

Jag kan ha fel men, men om det idag inte finns en enda anställd av 3400 personer som har AS själva så känns det ju inte som om dom damsuger efter människor med själva inlevelse i diagnosen :!:
Senast redigerad av Aspkvinna 2011-05-04 14:14:43, redigerad totalt 1 gång.
Aspkvinna
 
Inlägg: 3512
Anslöt: 2008-04-24
Ort: Stockholm

Inläggav slatten » 2008-09-18 17:06:37

Är det företaget Left is Right som du pratar om? Det var konsulter som skulle ha AS! Jag hoppas verkligen inte att de vill ha Aspergare för att de tror att alla går på lönebidrag. Inte går jag på lönebidrag, har aldrig gjort det! En del företag lever gott på folk med lönebidrag!
Senast redigerad av slatten 2011-05-04 14:14:43, redigerad totalt 1 gång.
slatten
 
Inlägg: 62
Anslöt: 2008-03-20
Ort: sydsverige

Inläggav Aspkvinna » 2008-09-18 17:09:39

slatten skrev:Är det företaget Left is Right som du pratar om? Det var konsulter som skulle ha AS! Jag hoppas verkligen inte att de vill ha Aspergare för att de tror att alla går på lönebidrag. Inte går jag på lönebidrag, har aldrig gjort det! En del företag lever gott på folk med lönebidrag!



STOPP :!:

Nej, Frösunda som annonsen ovan är inklippt ifrån om arbete som hantverkspedagog :!:
Aspkvinna
 
Inlägg: 3512
Anslöt: 2008-04-24
Ort: Stockholm

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in