Nyseparerad, vilse, framtiden?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Nyseparerad, vilse, framtiden?

Inläggav sonicjuice » 2017-06-10 23:31:28

Efter fyra års förhållande i samboskap skriver jag nu och hädanefter från mitt pojkrum, några mil från staden som jag för några år sedan kom till att kalla mitt nya hem. Vad som finns kvar där är mitt jobb och en trygghet jag på något sätt ska lyckas frigöra mig ifrån. Det värsta som väntar är att planera för framtiden, vilken kan illustreras som högljudda, blixtar och moln i huvudet som blir mer och mer aggressiva i takt med att hjärnverksamheten ökar.

Denna radikala livsförändring som väntar är skrämmande och jag vet inte hur jag ska hantera den. Jag inväntar t. ex besked från en utbildning jag egentligen inte är intresserad av. Jag tvingas bo hos mina föräldrar i en stad jag avskyr, men vet inte vart jag ska ta vägen eller vad jag vill göra. Jag har längre ingen comfortzone att fly till när livet blir tufft eller en axel att luta huvudet emot.

Jag har en syster i Stockholm som kan erbjuda mig sovplats längre fram om jag vill söka lyckan. Föreställer mig studier/jobb i sådana fall, men det blir inte aktuellt förrän jag jobbat ihop lite pengar.

Vad jag efterfrågar med denna tråd är råd för sådana här situationer, när man har separerat, inte vet vad man vill göra eller vart man ska ta vägen. Finns det någon som gjort en spännande livsresa (utan nödvändigtvis några stora ramar).
sonicjuice
Ny medlem
 
Inlägg: 14
Anslöt: 2016-12-04

Nyseparerad, vilse, framtiden?

Inläggav truthseeker » 2017-06-11 0:27:28

Jag separerade från min sambo efter 10 år. Det var snart 2 år sen nu. under tiden har jag avvecklat allting typ. lånar ett rum hos morsan och håller på att göra mig av med allt jag äger typ. Sen kan man börja om(eller avsluta) när man vet hur man vill ha det. Det är lättare om man inte är bunden av massa saker upplever jag
truthseeker
 
Inlägg: 928
Anslöt: 2016-07-02
Ort: Växjö

Nyseparerad, vilse, framtiden?

Inläggav Flia » 2017-06-11 14:20:57

Får man fråga varför du slutade på jonbet?
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Nyseparerad, vilse, framtiden?

Inläggav DIProgan » 2017-06-11 14:36:26

Mitt råd är mest att va snäll mot dig själv tills det står klart vad som är möjligt och vad du vill.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Nyseparerad, vilse, framtiden?

Inläggav Pinghis Khan » 2017-06-11 14:58:33

Jag känner igen mig lite men jag har inte direkt något upplyftande och peppande att skriva.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Nyseparerad, vilse, framtiden?

Inläggav sonicjuice » 2017-06-11 18:02:30

Flia skrev:Får man fråga varför du slutade på jonbet?
Jobbet behåller jag, vilket innebär pendling. Men det får jag helt enkelt vänja mig vid.

DIProgan skrev:Mitt råd är mest att va snäll mot dig själv tills det står klart vad som är möjligt och vad du vill.

Ja, jag det blir bättre med tiden.
sonicjuice
Ny medlem
 
Inlägg: 14
Anslöt: 2016-12-04

Nyseparerad, vilse, framtiden?

Inläggav Kostymhippie » 2017-06-20 15:20:36

Försök hitta eget boende i samma stad som jobbet.
Ägna dig åt dina specialintressen på din fritid, både ensam och med andra (som delar samma specialintressen).
I övrigt, ta det bara chill så ordnar saker upp sig med tiden.
Been there, done that.
Kostymhippie
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2573
Anslöt: 2011-10-12

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in