Ni som postar men ej tar emot PM

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Ni som postar men ej tar emot PM

Inläggav Titus » 2017-06-10 9:38:47

Jag har de senaste dagarna mottagit flera personangrepp och försökt till mobbning via PM av personer som inte tar emot svar, eftersom att de inaktiverat funktionen.

Mobbning via en simplexkanal är att likna vid att sitta och håna en stum person.

Ni som gör detta mot mig kommer jag att starta trådar om och bemöta era inlägg där. Det är inte för att hänga ut någon, snarare handlar det om min rätt att försvara mig.
Titus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 124
Anslöt: 2016-10-26

Ni som postar men ej tar emot PM

Inläggav Alien » 2017-06-10 10:04:50

Moderator:

Om du anser att dessa pm bryter mot reglerna, är det bättre att du anmäler dem än svarar i öppna forumet.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Ni som postar men ej tar emot PM

Inläggav Alien » 2017-06-10 10:56:59

Moderator:

Det är dessutom emot reglerna att citera andras pm på forumet.

• återge aldrig vad någon annan medlem skrivit till dig privat via exempelvis PM utan lov. Dock får du naturligtvis citera PM när dessa rapporteras till moderator.


Sådant tar vi moderatorer bort.

Gäller det mer principiella frågor kan du skriva om dina åsikter utan att citera el avslöja innehållet i några pm. Anser du att du blir mobbad i pm, så får du anmäla dem.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Ni som postar men ej tar emot PM

Inläggav Batte » 2017-06-10 10:57:54

Titus skrev:Jag har de senaste dagarna mottagit flera personangrepp och försökt till mobbning via PM av personer som inte tar emot svar, eftersom att de inaktiverat funktionen.

Skjer det regelbrudd på PM er det selvsagt ikke bra, men riktig tiltaket da er å rapportere.

Du har ingen rett til at andre skal lese eller svare på dine PM, og det er ikke riktig å offentliggjøre andres PM.
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Ni som postar men ej tar emot PM

Inläggav Titus » 2017-06-10 11:36:36

Ni är för söta. Allihop.

Jag tänker inte ta mobbning av er och jag respekterar inte er patetiska hegemoni. Håll den för er själva. Skriver ni skit till mig får ni skit tillbaka.
Titus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 124
Anslöt: 2016-10-26

Ni som postar men ej tar emot PM

Inläggav Titus » 2017-06-10 11:39:52

Alien skrev:Moderator:

Om du anser att dessa pm bryter mot reglerna, är det bättre att du anmäler dem än svarar i öppna forumet.


Tycker du att ni moderatorer har gjort ett bra jobb med detta de senaste dagarna? För att vända sig till en auktoritet med en "anmälan" istället för att ta saken i egna händer krävs att auktoriteten har förtroende, och det inger inte ditt och dina medarbetares insatser veckan som gått allvarligt talat.

Men ni har väl varit upptagna med annat. Vad vet jag.

Så, ehh ja :roll:
Titus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 124
Anslöt: 2016-10-26

Ni som postar men ej tar emot PM

Inläggav Titus » 2017-06-10 11:55:51

Batte skrev:
Titus skrev:Jag har de senaste dagarna mottagit flera personangrepp och försökt till mobbning via PM av personer som inte tar emot svar, eftersom att de inaktiverat funktionen.

Skjer det regelbrudd på PM er det selvsagt ikke bra, men riktig tiltaket da er å rapportere.

Du har ingen rett til at andre skal lese eller svare på dine PM, og det er ikke riktig å offentliggjøre andres PM.


Hänvisar till mitt svar i ni-som-postar-men-ej-tar-emot-pm-t51295.html#p1465036
Titus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 124
Anslöt: 2016-10-26

Ni som postar men ej tar emot PM

Inläggav Titus » 2017-06-10 11:57:42

Alien skrev:Moderator:

Om du anser att dessa pm bryter mot reglerna, är det bättre att du anmäler dem än svarar i öppna forumet.


Hänvisar till svar ni-som-postar-men-ej-tar-emot-pm-t51295.html#p1465036
Titus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 124
Anslöt: 2016-10-26

Ni som postar men ej tar emot PM

Inläggav Titus » 2017-06-10 11:58:24

Alien skrev:Moderator:

Det är dessutom emot reglerna att citera andras pm på forumet.

• återge aldrig vad någon annan medlem skrivit till dig privat via exempelvis PM utan lov. Dock får du naturligtvis citera PM när dessa rapporteras till moderator.


Sådant tar vi moderatorer bort.

Gäller det mer principiella frågor kan du skriva om dina åsikter utan att citera el avslöja innehållet i några pm. Anser du att du blir mobbad i pm, så får du anmäla dem.


Hänvisar återigen till ni-som-postar-men-ej-tar-emot-pm-t51295.html#p1465036
Titus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 124
Anslöt: 2016-10-26

Ni som postar men ej tar emot PM

Inläggav RainBowChild » 2017-06-10 12:04:43

Inkompetens skapade denna tråden och inkompetens håller den vid liv.
8)
RainBowChild
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1072
Anslöt: 2013-07-12

Ni som postar men ej tar emot PM

Inläggav Titus » 2017-06-10 12:07:25

Batte skrev:
Titus skrev:Jag har de senaste dagarna mottagit flera personangrepp och försökt till mobbning via PM av personer som inte tar emot svar, eftersom att de inaktiverat funktionen.

Skjer det regelbrudd på PM er det selvsagt ikke bra, men riktig tiltaket da er å rapportere.

Du har ingen rett til at andre skal lese eller svare på dine PM, og det er ikke riktig å offentliggjøre andres PM.


Hänvisar till svar ni-som-postar-men-ej-tar-emot-pm-t51295.html#p1465036
Senast redigerad av Titus 2017-06-10 12:15:44, redigerad totalt 1 gång.
Titus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 124
Anslöt: 2016-10-26

Ni som postar men ej tar emot PM

Inläggav Titus » 2017-06-10 12:16:05

Alien skrev:Moderator:

Om du anser att dessa pm bryter mot reglerna, är det bättre att du anmäler dem än svarar i öppna forumet.


Hänvisar till svar ni-som-postar-men-ej-tar-emot-pm-t51295.html#p1465036
Titus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 124
Anslöt: 2016-10-26

Ni som postar men ej tar emot PM

Inläggav Titus » 2017-06-10 12:22:57

Batte skrev:
Titus skrev:Jag har de senaste dagarna mottagit flera personangrepp och försökt till mobbning via PM av personer som inte tar emot svar, eftersom att de inaktiverat funktionen.

Skjer det regelbrudd på PM er det selvsagt ikke bra, men riktig tiltaket da er å rapportere.

Du har ingen rett til at andre skal lese eller svare på dine PM, og det er ikke riktig å offentliggjøre andres PM.


Hänvisar till svar ni-som-postar-men-ej-tar-emot-pm-t51295.html#p1465036
Titus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 124
Anslöt: 2016-10-26

Ni som postar men ej tar emot PM

Inläggav Alien » 2017-06-10 12:42:46

Titus skrev:
Alien skrev:Moderator:

Om du anser att dessa pm bryter mot reglerna, är det bättre att du anmäler dem än svarar i öppna forumet.


Tycker du att ni moderatorer har gjort ett bra jobb med detta de senaste dagarna? För att vända sig till en auktoritet med en "anmälan" istället för att ta saken i egna händer krävs att auktoriteten har förtroende, och det inger inte ditt och dina medarbetares insatser veckan som gått allvarligt talat.

Men ni har väl varit upptagna med annat. Vad vet jag.

Så, ehh ja :roll:


Moderator:
Så du anser att forumreglerna inte gäller för att moderingen är för långsam? Då påminner jag om du godkände registreringsavtalet när du blev medlem. Där står det bl a:
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande eller något annat material som kan tänkas bryta mot forumreglerna eller någon tillämplig lag.
regavtal.php
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Ni som postar men ej tar emot PM

Inläggav Alyana » 2017-06-10 12:44:08

Det är hemskt om någon gör så medvetet elakt mot dig.
Och jag tycker du gör rätt som berättar om det här och dessutom utan att ange vem.
Anmäl det till de ansvariga vad som hänt och vem också.
Alyana
 
Inlägg: 2492
Anslöt: 2009-08-01

Ni som postar men ej tar emot PM

Inläggav DIProgan » 2017-06-10 13:07:03

Titus skrev:För att vända sig till en auktoritet med en "anmälan" istället för att ta saken i egna händer krävs att auktoriteten har förtroende, och det inger inte ditt och dina medarbetares insatser veckan som gått allvarligt talat.
Då ska du inte va kvar. Ta ansvar för ditt liv och sök hjälp istället. Ingen är elak mot dig. Du orsakar allting själv både före och efter trollande.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Ni som postar men ej tar emot PM

Inläggav Micke » 2017-06-10 22:33:30

DIProgan skrev: Då ska du inte va kvar. Ta ansvar för ditt liv och sök hjälp istället. Ingen är elak mot dig. Du orsakar allting själv både före och efter trollande.

Det här var ett lågt påhopp som bidrar till en tråkig atmosfär på forumet. Du kan rimligen inte veta om någon varit elak mot Titus eller ej via PM. Men om du kan länka till en tråd där Titus ska ha trollat så kanske man kunde få viss förståelse iaf för ditt osympatiska inlägg.
Micke
 
Inlägg: 3416
Anslöt: 2005-10-12

Ni som postar men ej tar emot PM

Inläggav triggerhappyD » 2017-06-10 22:52:30

Det är bara stå på dig Titus, samt inte ta det personligt eller låta dig agnas ner till deras nivå.

Tyvärr är det vanligt här att folk med "kontroversiella" eller "avvikande" åsikter blir trakasserade eller felaktigt behandlade på diverse vis.

Folk beter sig som NTs till en förbluffande grad.
triggerhappyD
 
Inlägg: 4826
Anslöt: 2015-06-01

Ni som postar men ej tar emot PM

Inläggav marxisten » 2017-06-10 23:27:22

Titus skrev:Tycker du att ni moderatorer har gjort ett bra jobb med detta de senaste dagarna? För att vända sig till en auktoritet med en "anmälan" istället för att ta saken i egna händer krävs att auktoriteten har förtroende, och det inger inte ditt och dina medarbetares insatser veckan som gått allvarligt talat.


Eftersom du inte har någon som helst aning om hur många ärenden vi har haft och hur många vi har avklarat tycker jag nog du inte ska uttala dig om vårt arbete, jag kan iaf meddela dig om att vi har betydligt mer att göra än just dig, och då vi inte har tid att vara här 24/7 tar det en stund ibland.

Och om inte detta forums regler duger och du är missnöjd med forumledningens arbete så är du faktiskt fri att lämna, annars så får du rätta dig efter vad som gäller här.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Ni som postar men ej tar emot PM

Inläggav Zirre » 2017-06-10 23:33:58

marxisten skrev:
Titus skrev:Tycker du att ni moderatorer har gjort ett bra jobb med detta de senaste dagarna? För att vända sig till en auktoritet med en "anmälan" istället för att ta saken i egna händer krävs att auktoriteten har förtroende, och det inger inte ditt och dina medarbetares insatser veckan som gått allvarligt talat.


Eftersom du inte har någon som helst aning om hur många ärenden vi har haft och hur många vi har avklarat tycker jag nog du inte ska uttala dig om vårt arbete, jag kan iaf meddela dig om att vi har betydligt mer att göra än just dig, och då vi inte har tid att vara här 24/7 tar det en stund ibland.

Och om inte detta forums regler duger och du är missnöjd med forumledningens arbete så är du faktiskt fri att lämna, annars så får du rätta dig efter vad som gäller här.


Antar att detta inlägg även passar bra till detta svar.
http://www.aspergerforum.se/sjuk-t50328.html?hilit=titti#p1464133
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Ni som postar men ej tar emot PM

Inläggav marxisten » 2017-06-10 23:48:06

Zirre skrev:
Antar att detta inlägg även passar bra till detta svar.
http://www.aspergerforum.se/sjuk-t50328.html?hilit=titti#p1464133


Bl.a är det en anledning ja, vi är en man kort och samtidigt har vi lika många ärenden som innan, så då tar det lite längre tid än normalfallet, vi arbetar dock efter bästa förmåga hela tiden.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Ni som postar men ej tar emot PM

Inläggav Zirre » 2017-06-10 23:55:49

marxisten skrev:
Zirre skrev:
Antar att detta inlägg även passar bra till detta svar.
http://www.aspergerforum.se/sjuk-t50328.html?hilit=titti#p1464133


Bl.a är det en anledning ja, vi är en man kort och samtidigt har vi lika många ärenden som innan, så då tar det lite längre tid än normalfallet, vi arbetar dock efter bästa förmåga hela tiden.


Ni gör så gott ni kan, vad mer kan man begära? Det är trots allt något ni gör på er fritid.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Ni som postar men ej tar emot PM

Inläggav Titus » 2017-06-11 16:32:30

DIProgan skrev:
Titus skrev:För att vända sig till en auktoritet med en "anmälan" istället för att ta saken i egna händer krävs att auktoriteten har förtroende, och det inger inte ditt och dina medarbetares insatser veckan som gått allvarligt talat.
Då ska du inte va kvar. Ta ansvar för ditt liv och sök hjälp istället. Ingen är elak mot dig. Du orsakar allting själv både före och efter trollande.


Bla bla bla. Inte sådan här skit tydligen.

Jag ska be en god vän vara lite extra tydlig alldeles strax.
Titus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 124
Anslöt: 2016-10-26

Ni som postar men ej tar emot PM

Inläggav DIProgan » 2017-06-12 22:30:35

Titus skrev:
DIProgan skrev:
Titus skrev:För att vända sig till en auktoritet med en "anmälan" istället för att ta saken i egna händer krävs att auktoriteten har förtroende, och det inger inte ditt och dina medarbetares insatser veckan som gått allvarligt talat.
Då ska du inte va kvar. Ta ansvar för ditt liv och sök hjälp istället. Ingen är elak mot dig. Du orsakar allting själv både före och efter trollande.


Bla bla bla. Inte sådan här skit tydligen.

Jag ska be en god vän vara lite extra tydlig alldeles strax.
Sök. Hjälp.

Satt på ignore.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in