Förklara för mig...

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: atoms, Alien

Förklara för mig...

Inläggav Kahlokatt » 2017-05-26 20:20:44

Förklara för mig varför jag är så jobbig och irriterande och berätta vad jag skall göra och hurdan jag skall vara för att folk skall tycka om mig.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Förklara för mig...

Inläggav ankhh » 2017-05-26 20:40:04

Kära söta rara smarta Kahlokatt. Jag tycker att du hör till de mest givande och läsvärda på det här forumet. Jag hoppas att du tar till dig att jag menar det, och inte bara försöker vara "snäll". :-)Happy
ankhh
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2959
Anslöt: 2016-06-27

Förklara för mig...

Inläggav Huggorm » 2017-05-26 20:51:27

Du måste ju vara en av de mest omtyckta personerna på forumet? Och de mest intressanta trådarna är ju de som du skapat. Tror det är ett fall av dåligt självförtroende eller liknande, du är mycket bättre omtyckt än du kanske tror själv.
Huggorm
 
Inlägg: 22237
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Förklara för mig...

Inläggav antonius » 2017-05-26 20:55:46

De är bara avundsjuka på din intelligens och skärpa, skit i alla haters... 8)
antonius
 
Inlägg: 21832
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Förklara för mig...

Inläggav Yukina » 2017-05-26 20:56:56

Skriver nästan aldrig i detta forum men läser alltid vad du har att säga. Alltid sund och trevlig + intressant att läsa vad du har att säga. :-)154
Yukina
Ny medlem
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2016-07-18

Förklara för mig...

Inläggav geocache » 2017-05-26 21:26:16

Hallå Kahlokatt.

Jag gillar också dina inlägg. Massor. Särskilt de om flaggor och om intressanta folkslag. Fortsätt skriva, tycker jag.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Förklara för mig...

Inläggav Batte » 2017-05-26 22:20:50

Kahlokatt skrev:Förklara för mig varför jag är så jobbig och irriterande
Jeg synes ikke du er det!

Kahlokatt skrev:berätta vad jag skall göra och hurdan jag skall vara för att folk skall tycka om mig.
Det er/gjør du allerede. Fortsett å være og gjøre som du vil du. :D
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Förklara för mig...

Inläggav geocache » 2017-05-26 23:52:53

Kahlokatt: Jag håller med de som skrivit till dig ovan i denna tråden.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Förklara för mig...

Inläggav kiddie » 2017-06-07 2:39:20

Det handlar nog mer om att hitta en bra strategi när man inte är omtyckt. Hur man än anpassar sig och ändrar sig kommer alltid någon att finnas som inte tycker om en. Det finns ingen människa som precis alla tycker om. Så vad är vettigast? Att vara sig själv och inte omtyckt av alla, eller att göra sig till och inte vara omtyckt av alla?

Så, alla människor kommer stöta på människor som inte håller med och människor som är rent elaka. Det bara är så. Ibland retar man folk för att man det bara råkar bli så, och det händer även NT. Ibland retar man folk för att de har sitt eget bagage och man råkar vara på ett sätt som råkar trigga dem till att bli elaka. I det första fallet kan man försöka andas djupt, ta ett steg tillbaka och se om det går att reda ut. I det andra fallet så handlar det nog mer om att skita i elakheter och försöka fokusera på dem som faktiskt uppskattar en!

Lättare sagt än gjort. Man kan bli fixerad vid de som tycker illa om en så att man nästan glömmer dem som tycker bra om en. Fast man skulle må mycket bättre om man fokuserade på det senare.

Inte en enkel sak men går att jobba på. Jag tror att det går. Att man en dag förstår att en persons påhopp INTE betyder att man är en värdelös liten skit utan det beror på något annat. Tyvärr tror jag att man kan få sådana hemska tankar per automatik om man t ex blivit mycket mobbad. Svårt att tala om för känslorna att mobbningen var mobbarnas fel, att mobbningen inte pågår längre. Och att man faktiskt är värd precis lika mycket som andra.

I slutänden handlar det om att se sig själv med mer förlåtande ögon, så som man skulle se på en god vän.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in