Fullt i huvudet av allt jag vill göra!

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Fullt i huvudet av allt jag vill göra!

Inläggav Glasäpplen » 2017-05-29 17:38:43

Senaste dagarna har jag gått in i en nördperiod där jag läser på om vissa djur jag vill skaffa. Men jag blir helt slut i huvudet av alla planer och tankar och säker som måste kollas upp. Allt det tillsammans med mitt vardagliga liv, alla saker som ska göras där. Blir ett sånt tryck och överflöd i huvudet för jag vill ha ordning på allt genom listor och planeringar men det är så rörigt, vet inte hur jag ska organisera allt. Har ni tips? Hur gör ni?
Glasäpplen
Ny medlem
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2017-05-02

Fullt i huvudet av allt jag vill göra!

Inläggav vofff » 2017-05-29 18:19:54

Skriv ner allt du vill göra i en lista och sen sortera vilka saker du vill göra i prio 1, 2, 3 osv. Sätt färger på dom, som t ex grön ger energi, röd slösar energi. Eller Skriv ner allt och ringa in dom i olika färger, och koppla ihop dom.
vofff
 
Inlägg: 445
Anslöt: 2015-05-13
Ort: Malmö

Fullt i huvudet av allt jag vill göra!

Inläggav Klorinlukt » 2017-05-30 20:54:02

Gå till ställen där dom säljer hundar eller övriga djur och diskutera med någon där.
Klorinlukt
Ny medlem
 
Inlägg: 16
Anslöt: 2016-08-22
Ort: Örebro

Fullt i huvudet av allt jag vill göra!

Inläggav joey_truelove » 2017-06-22 10:39:56

Glasäpplen skrev:Senaste dagarna har jag gått in i en nördperiod där jag läser på om vissa djur jag vill skaffa. Men jag blir helt slut i huvudet av alla planer och tankar och säker som måste kollas upp. Allt det tillsammans med mitt vardagliga liv, alla saker som ska göras där. Blir ett sånt tryck och överflöd i huvudet för jag vill ha ordning på allt genom listor och planeringar men det är så rörigt, vet inte hur jag ska organisera allt. Har ni tips? Hur gör ni?

Kan du utöver din AS ha drag av AD(H)D också? Du kan i vilket fall testa att äta omega-oljor, kanske dubbel föreslagen dos, i några veckor för att känna om det blir någon skillnad. Johannesört kan vara bra om du man känner sig stressad över lag.

Viktigt oavsett att blanda ansträngning med avslappning på något sätt, då vi behöver både och. För mycket av det ena och vi mår inte bra.
joey_truelove
 
Inlägg: 296
Anslöt: 2011-09-28

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in