Styrketräning - inspirationstråd

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav dasunbedingte » 2013-04-18 8:52:20

Blir så inspirerad! Har lagt till ett "bar"- och kroppsbelastningspass i veckan, chin-ups, pull-ups, dips, push-ups. Inte ens i närheten av Prophet, men va fan ändå ;)



dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav earlydayminer » 2013-04-18 9:23:51

Jag använder aldrig kreatin som tillskott, men det är väl för att jag blivit en annan typ av utövare genom åren. Enda tillskottet jag kör med är proteinpulver som mellanmål eller på morgonen eller när jag är ute och skejtar.

Känns som att mer än det förstör min idé om byggande utan hjälpmedel. Protein - ok. Kreatin - inte ok. Men det är jag det och det är min idé. Det är naturligt och absolut ingen doping, så det är inte riktigt så jag menar det. Helt fritt att använda det. Jag vill att det ska byggas och presteras utefter mina förutsättningar. Proteinpulvret är i mitt fall viktigare för att bygga och bibehålla muskler.

Skulle jag tävla skulle jag tävla där mina motståndare inte använder sig av kreatin eller avstå från tävlingen. Lite så är jag, så jag mäter mig aldrig med gymmare som använder kreatin som tillskott. Det är en ganska liten effekt kreatin har, men det är en annan grej för mig. :-)Happy
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav earlydayminer » 2013-04-18 9:25:58

Street workouts har blivit en ny trend och mer av en show. Det tycker jag är lite trist. Det är i och för sig det som bodybuilding är, men det är inte min typ av bodybuilding så jag tycker det är för mycket prestige-sökande. Givetvis väldigt stark överkropp, dock.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Krillo » 2013-04-18 10:19:32

Efter att ha läst denna tråd: minskat-energi-och-proteinintag-cellreparation-och-nerver-t32672.html och sett programmet som nämns så har jag läst en del om intermittent fasta. Att styrketräna hänger ju ihop med att äta en hel del och "aldrig hamna i ett katabolt tillstånd" och allt det där. Har även läst på denna site: http://www.theiflife.com/ och om hur tillväxthormonet IGF-1 bidrar till uppkomsten av cancer. Det har fått mig att fundera... Fasta har jag dock inte gjort :-)005
Krillo
 
Inlägg: 1123
Anslöt: 2011-02-12
Ort: Leråker

Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Flawed » 2013-04-18 15:49:22

Krillo skrev:Efter att ha läst denna tråd: minskat-energi-och-proteinintag-cellreparation-och-nerver-t32672.html och sett programmet som nämns så har jag läst en del om intermittent fasta. Att styrketräna hänger ju ihop med att äta en hel del och "aldrig hamna i ett katabolt tillstånd" och allt det där. Har även läst på denna site: http://www.theiflife.com/ och om hur tillväxthormonet IGF-1 bidrar till uppkomsten av cancer. Det har fått mig att fundera... Fasta har jag dock inte gjort :-)005

Man får välja vara biff eller leva länge.
Som en intressant parantes kan man nämna att folk dopar sig med olika IGF-1 liknande peptider nu för tiden.
Man växer nog mer med en diet som inte är låg inflammatorisk och så vidare men att man tränar borde också upphäva en del negativa saker med att äta mat.
Flawed
Inaktiv
 
Inlägg: 3880
Anslöt: 2007-05-04

Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Azo85 » 2013-04-18 17:13:32

Angående IGF-1 är det inte svartvitt. Styrka har betydelse för levnadslängd, mer IGF-1 mer muskler mer styyrka?
Azo85
 
Inlägg: 1303
Anslöt: 2011-09-01

Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Krillo » 2013-04-19 14:08:30

Blev lite marklyft och annan ryggträning idag. Sen fick jag förmaksflimmer igen :(
Krillo
 
Inlägg: 1123
Anslöt: 2011-02-12
Ort: Leråker

Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav thefilosofer » 2013-04-19 14:25:32

Gick upp ordentligt när jag hade flickvän sist, sedan vi gjorde slut förra året så har jag gått ner från 97 kg till 82 kg (japp, skryt skryt, men det är ta mig fan en bedrift tycker jag!), tror concertans hungerdämpande effekt hjälpte till ;)

Förmaksflimmer? Är det när allt blir svart och man ser stjärnor som man kan få av marklyft? Om man tänker på att det är obehagligt så blir det det, tänk det som en gratis 10 sekunders fylla när man vinglar runt och knappt kan tänka, då garvar man åt det istället :)

Kreatin är sjukt bra btw, min polare fick det under brandmansutbildningen i gymnasiet, efter det började alla vi grabbarna med det, man trycker liksom förbi dom där extra kilona som man kan fastna på (syftar på vikter, inte kroppsvikt).
thefilosofer
 
Inlägg: 155
Anslöt: 2010-04-20
Ort: Sollentuna

Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Krillo » 2013-04-19 15:28:29

thefilosofer skrev:Förmaksflimmer? Är det när allt blir svart och man ser stjärnor som man kan få av marklyft?


För mig blir det inte svart, men det blir svimningstendenser typ... Blodtrycket försvinner. Det har inte med träningen att göra. Ibland kan jag få det i vila också. Har fått remiss, väntar på att få en tid.

Grattis till viktnedgången! :-)Happy
Krillo
 
Inlägg: 1123
Anslöt: 2011-02-12
Ort: Leråker

Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav earlydayminer » 2013-04-19 16:07:35

Det är ju ett hjärttillstånd. Hur gammal är du? Väger du mycket eller har du dolat med preparat eller? :-|
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav earlydayminer » 2013-04-19 16:10:25

thefilosofer skrev:Gick upp ordentligt när jag hade flickvän sist, sedan vi gjorde slut förra året så har jag gått ner från 97 kg till 82 kg (japp, skryt skryt, men det är ta mig fan en bedrift tycker jag!), tror concertans hungerdämpande effekt hjälpte till ;)


Gött mos! :)

Jag har flickvän nu och väger ca 101 kg. Lite fläskig givetvis, men också stora ben, stor rumpa och så där. Cyklar MTB, skejtar och så med.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Krillo » 2013-04-19 17:01:34

earlydayminer skrev:Det är ju ett hjärttillstånd. Hur gammal är du? Väger du mycket eller har du dolat med preparat eller? :-|


Har aldrig tagit några olagligheter. Det tyngsta jag provat är kreatin :wink:

Ang. vikt så kan man väl säga att om jag gick ner 10kg så skulle jag vara hyfsat deffad.

Jag kände av flimmer första gången för över 20 år sedan, men det blev aldrig något av det eftersom jag aldrig löste hur jag skulle ta mig till sjukhuset när jag väl fick ett "anfall".
Jag tog nyligen tag i det där igen och sökte på nytt och väntar nu på en tid hos kardiolog.
Krillo
 
Inlägg: 1123
Anslöt: 2011-02-12
Ort: Leråker

Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav dasunbedingte » 2013-04-19 20:21:03

Ni som käkar CLAkapslar, har ni märkt av någon effekt på magen och tarmarna (om ni har IBS eller andra mag-tarm åkommor)?
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Azo85 » 2013-04-21 17:22:38

Azo85
 
Inlägg: 1303
Anslöt: 2011-09-01

Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Krillo » 2013-05-17 11:34:56

Knebuj idag.
Krillo
 
Inlägg: 1123
Anslöt: 2011-02-12
Ort: Leråker

Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav earlydayminer » 2013-05-27 18:00:51

"Oh, you think darkness is your ally. But you merely adopted the dark; I was born in it, moulded by it. I didn't see the light until I was already a man, by then it was nothing to me but BLINDING!
The shadows betray you, because they belong to me!" - Bane.


- Ska satsa på att se ut som Bane till Halloween! :D Efter det så blir det att köra på planen jag har och göra mig muskulös, vältränad och slim. Vältränad är jag i och för sig redan med all min cardio och jag har precis börjat styrketräna... IGEN! Blir tyvärr uppehåll ibland p g a lite ångest, men det gäller att aldrig ge upp. Jag ger upp när mitt hjärta stannar.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Krillo » 2013-10-19 15:22:38

Kom i gång igen denna helg efter uppehåll på en månad. Ljusglimt i min för övrigt funktionsnedsatta vardag.
Krillo
 
Inlägg: 1123
Anslöt: 2011-02-12
Ort: Leråker

Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav kvicksilver » 2014-02-19 4:41:51

Kom igång i dag efter uppehåll på nästan ett år. (Dock jobbat fysiskt hela tiden, så är betydligt starkare och lite bitigare nu än då).

Jösses! Helt annan intensitet än att uthållighetsjobba i 10 timmar, här blev man minsann svettig på en gång (kör 5x5, på tomma stänger nu i början).

Dock är jag väldigt glad att jag traskade mig dit. Bara känslan efter ett svettigt gympass är värd allt slit. Redan när jag bytte om till min tränings-tshirt och shorts så fick jag tillbaka de nostalgiska vibbar.
kvicksilver
 
Inlägg: 1473
Anslöt: 2011-02-19

Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav kristenman » 2017-05-21 20:36:14

kristenman
 
Inlägg: 18
Anslöt: 2017-05-21

Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Dreamtrance » 2017-05-26 7:06:27

Snackade med några fallskärmsjägare på pizzerian. Deras fysik är imponerande för att tala milt. Jag gillar själv att träna, frågade de om kosttillskott och sådant. "Vad är det för jävla trams", fick jag till svar. Ju mer man anstränger sig fysiskt desto mer måste man äta, svårare än så är det inte ansåg de.
Dreamtrance
 
Inlägg: 1045
Anslöt: 2016-07-04

Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Pinghis Khan » 2017-05-26 9:33:29

Vem vill äta massa jobbig äcklig mat liksom?
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Pinghis Khan » 2017-05-26 10:22:28

Jag äter kreatin,beta alanin,taurin,vitamin D/K,citrullin malate och ZMA.(och vassle protein som ger mig acne)

Jag är dessutom helt övertygad om att taurin,beta alanin och kanske kreatinet har gjort mig mycket mindre känslig för ljud och lukter samt stress.
Pröva!
Det är billiga preparat jämfört med andra tillskott.
Vad som är bra för musklerna är också bra för hjärnan.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Pinghis Khan » 2018-05-26 3:39:18

dasunbedingte skrev: Så jäkla läckra moves.


Sånt här är ju sjukt enkelt om man är kort.
:(
Svårighetsgraden på kroppsviktsövningar är inte proportionerliga i förhållande i längden utan snare ökar svårigheten i kvadrat.
Calesthenetics är helt klart resultatet av en konspiration av korta män som vill framstå som mycket bättre än vad de är.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav vofff » 2018-11-08 18:42:50

Är det nån som har börjat eller slutat med PT? Hur gick kommunikationen mellan er?
Kan ni rekommendera för nån som har diagnos? Eller kör ni PT-online?
vofff
 
Inlägg: 445
Anslöt: 2015-05-13
Ort: Malmö

Återgå till Intressanta intressen



Logga in