Jobba och behålla aktivitetsersättningen.

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: atoms, Alien

Jobba och behålla aktivitetsersättningen.

Inläggav MGA_89 » 2017-05-24 2:43:03

Jag har i dagsläget varit haft aktivitetsersättning ända sedan jag hoppade av gymnasiet vid årsskiftet 2009/10, idag är jag 28 år. Skulle jag få en basinkomst eller annan typ av inkomst som jag vet att jag fick behålla oavsett vad jag jobbar med/om jag studerar eller om jag bara låg på soffan, då skulle jag skaffa ett jobb eller annat på direkten utan tvekan.

Som det ser ut nu vågar jag inte riktigt skaffa mig ett jobb. Tänkt om jag klarar av jobbet jätte bra men kanske mår helt fuked up ändå. Då kanske läkarna och FK inte förstår det på samma sätt som om jag inte hade klarat av själva jobbet/arbetsuppgifterna/ej klarade av att passa tiderna osv.
Om det blir så kanske FK om de ser att jag klarar av att jobba typ 3 timmar om dagen säger att "nu beviljar vi dig mindre aktivitetsersättning och du måste börja jobba 4 timmar om dagen eftersom det redan fungerar så bra med 3 timmar.". Själv kanske jag då skulle börja må helt fuked up men ändå klara av själva jobbet. Om jag då förklarar detta för dem kanske det inte fattar på samma sätt då det inte syns och därmed kanske det tycker att jag ska pröva och jobba mer och mer ju längre tiden går.