Dejtar ni?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Dejtar ni?

Inläggav hattifnatt » 2017-05-01 19:40:41

rdos skrev:Dessutom så söker väl många män 50+ yngre kvinnor. Det är ju lite problemet med arten människa att alla hannar vill ha unga honor. :mrgreen:


Antingen söker de yngre kvinnor, eller så är det väldigt unga killar som vill träffa en äldre kvinna. Vill jag ha en 25-åring eller en 75-åring är det inga problem, men jämnårig? Nä.
hattifnatt
 
Inlägg: 161
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

Dejtar ni?

Inläggav rdos » 2017-05-01 20:24:20

hattifnatt skrev:
rdos skrev:Dessutom så söker väl många män 50+ yngre kvinnor. Det är ju lite problemet med arten människa att alla hannar vill ha unga honor. :mrgreen:


Antingen söker de yngre kvinnor, eller så är det väldigt unga killar som vill träffa en äldre kvinna. Vill jag ha en 25-åring eller en 75-åring är det inga problem, men jämnårig? Nä.


Är oxå 50+, och jag anser att jämnåriga är extremt tråkiga, så om jag vore singel så skulle jag satsa på någon 30-40, eller leva ensam.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Dejtar ni?

Inläggav Charlie72 » 2017-05-01 20:28:06

Vet inte :-)063
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Dejtar ni?

Inläggav Micke2 » 2017-05-01 20:30:51

rdos skrev: Är oxå 50+, och jag anser att jämnåriga är extremt tråkiga, så om jag vore singel så skulle jag satsa på någon 30-40, eller leva ensam.

Det är sådant som kallas gubbsjuka.
Micke2
 
Inlägg: 689
Anslöt: 2005-12-12
Ort: Malmö

Dejtar ni?

Inläggav rdos » 2017-05-01 20:33:01

Micke2 skrev:
rdos skrev: Är oxå 50+, och jag anser att jämnåriga är extremt tråkiga, så om jag vore singel så skulle jag satsa på någon 30-40, eller leva ensam.

Det är sådant som kallas gubbsjuka.


Nej, det är funktionellt. :mrgreen: :lol:

Fast om det fanns någon kvinna 50+ som oxå kände sig som kring 30, så vore det ok med. :wink:
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Dejtar ni?

Inläggav Micke2 » 2017-05-02 8:59:44

rdos skrev:
Micke2 skrev:
rdos skrev: Är oxå 50+, och jag anser att jämnåriga är extremt tråkiga, så om jag vore singel så skulle jag satsa på någon 30-40, eller leva ensam.

Det är sådant som kallas gubbsjuka.


Nej, det är funktionellt. :mrgreen: :lol:

Fast om det fanns någon kvinna 50+ som oxå kände sig som kring 30, så vore det ok med. :wink:


Det får nog bli import från Thailand om det blir aktuellt för din del.
Micke2
 
Inlägg: 689
Anslöt: 2005-12-12
Ort: Malmö

Dejtar ni?

Inläggav rdos » 2017-05-02 9:03:55

Micke2 skrev:
rdos skrev:
Micke2 skrev:Det är sådant som kallas gubbsjuka.


Nej, det är funktionellt. :mrgreen: :lol:

Fast om det fanns någon kvinna 50+ som oxå kände sig som kring 30, så vore det ok med. :wink:


Det får nog bli import från Thailand om det blir aktuellt för din del.


Varför tror du det? Import och arrangerade saker är inte min grej, men du kanske gillar metoden?
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Dejtar ni?

Inläggav Micke2 » 2017-05-02 9:11:08

rdos skrev:
Micke2 skrev:
rdos skrev:
Nej, det är funktionellt. :mrgreen: :lol:

Fast om det fanns någon kvinna 50+ som oxå kände sig som kring 30, så vore det ok med. :wink:


Det får nog bli import från Thailand om det blir aktuellt för din del.


Varför tror du det? Import och arrangerade saker är inte min grej, men du kanske gillar metoden?


Kvinnor från dylika länder brukar inte rata gamla gubbar från västvärlden som söker betydligt yngre partners. Jag tillhör dock inte den gruppen och har därför aldrig funderat på något sådant.
Micke2
 
Inlägg: 689
Anslöt: 2005-12-12
Ort: Malmö

Dejtar ni?

Inläggav rdos » 2017-05-02 9:36:58

Micke2 skrev:Kvinnor från dylika länder brukar inte rata gamla gubbar från västvärlden som söker betydligt yngre partners. Jag tillhör dock inte den gruppen och har därför aldrig funderat på något sådant.


Nja, det är nog en förhastad slutsats. Det är män i västvärlden som inte kan hitta partner på ett naturligt sätt som letar kvinnor på det sättet. De behöver inte ens vara gamla gubbar, så du kan hamna i den kategorin själv. :-)

Några andra håller på med online-dejting, ungefär av samma orsaker.

Då jag varken behöver importera en kvinna eller (online) dejting, så anser jag mig inte tillhöra gruppen. Jag har en neurodivers radar som funkar alldeles utmärkt.

Förresten så definierar jag gubbsjuka som när män 40+ söker efter tonåringar. Att män i 40 eller 50-årsåldern söker partner i 30 eller 40 årsåldern är inte gubbsjuka. Det är normalt.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Dejtar ni?

Inläggav Micke2 » 2017-05-02 10:41:07

rdos skrev: Nja, det är nog en förhastad slutsats. Det är män i västvärlden som inte kan hitta partner på ett naturligt sätt som letar kvinnor på det sättet. De behöver inte ens vara gamla gubbar, så du kan hamna i den kategorin själv. :-)


Jag har aldrig funderat på att söka den typen av kontakter trots mångårigt ungkarlsliv och har inte heller utvecklat några tendenser till gubbsjuka, så jag kommer knappast att börja med börja med sådant nu heller.
Micke2
 
Inlägg: 689
Anslöt: 2005-12-12
Ort: Malmö

Dejtar ni?

Inläggav Pinghis Khan » 2017-05-02 11:45:46

tahlia skrev:
Pinghis Khan skrev:Jag klarar egentligen inte alls av den,som jag upplever det,enorma kränkningen av min integritet som krävs för alla former av kontaktsökande.
Jag avskyr att behöva författa Pm och liknade för att inte behöva leva i total ensamhet och aldrig få ligga och ...sånt.
Att behöva smöra manipulera och marknadsföra mig själv.
Usch usch usch!
Men onekligen behöver jag vänner och partners för att överleva i längden.

I en vettig värld torde man varken behöva smöra eller manipulera utan istället bara vara som man är.
Take it or leave it.
Uppenbarligen leder diverse behov till att människor uppför sig underligt.


Jag menar äääckliga Darkside.
Om någon undrar.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Re: Dejtar ni?

Inläggav tahlia » 2017-05-02 11:46:49

Pinghis Khan skrev:
tahlia skrev:
Pinghis Khan skrev:Jag klarar egentligen inte alls av den,som jag upplever det,enorma kränkningen av min integritet som krävs för alla former av kontaktsökande.
Jag avskyr att behöva författa Pm och liknade för att inte behöva leva i total ensamhet och aldrig få ligga och ...sånt.
Att behöva smöra manipulera och marknadsföra mig själv.
Usch usch usch!
Men onekligen behöver jag vänner och partners för att överleva i längden.

I en vettig värld torde man varken behöva smöra eller manipulera utan istället bara vara som man är.
Take it or leave it.
Uppenbarligen leder diverse behov till att människor uppför sig underligt.


Jag menar äääckliga Darkside.
Om någon undrar.

Ah.. Ankdammen
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Dejtar ni?

Inläggav Flia » 2017-05-02 12:02:27

På RSMH finns folk som är i diverse NeuroPsykiatriska, och andra psykiska, tillstånd.
Där hänger jag.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Dejtar ni?

Inläggav Richard » 2017-05-13 16:57:25

Richard skrev:Alla NT-tjejer jag har dejtat har tyckt jag varit en mupp... :-)003

Men jag träffar tjejer som, en del har också asperger eller annat. Jag umgås nästan bara med tjejer, som vänner alltså. Men en tjej är jag lite förtjust i, o jag tror hon gillar mig också. Hon blev i.a.f. jätteglad när hon fick höra att jag var förtjust i henne.


Sorry för att jag citerar mig själv, men ville bara berätta att jag blev ihop med henne i natt! Vi har gått ut med det offentligt på Facebook också.

Kärleken har brutit igenom min neuroleptika-dimma! :-)154
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Dejtar ni?

Inläggav River » 2017-05-13 17:17:28

Dejtar ni?

Jeg klarer meg fint med Heidi Klum og Kate Moss, ellers takk.

Og når enn i tillegg ikke er interessert i å stifte familie.
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Dejtar ni?

Inläggav SoulPain » 2017-05-13 22:27:21

Richard skrev:
Richard skrev:Alla NT-tjejer jag har dejtat har tyckt jag varit en mupp... :-)003

Men jag träffar tjejer som, en del har också asperger eller annat. Jag umgås nästan bara med tjejer, som vänner alltså. Men en tjej är jag lite förtjust i, o jag tror hon gillar mig också. Hon blev i.a.f. jätteglad när hon fick höra att jag var förtjust i henne.


Sorry för att jag citerar mig själv, men ville bara berätta att jag blev ihop med henne i natt! Vi har gått ut med det offentligt på Facebook också.

Kärleken har brutit igenom min neuroleptika-dimma! :-)154


Grattis hoppas det vara länge :D
SoulPain
 
Inlägg: 362
Anslöt: 2012-07-11
Ort: Värnamo

Dejtar ni?

Inläggav Lillakatten » 2017-05-14 14:59:34

Nej, jag dejtar inte. Men jag hänger en del med mannen som är mitt livs stora kärlek. Problemet är att han inte känner på samma sätt för mig som jag för honom.
Eller problem... beror väl på vad man menar med problem. Vi är bra vänner och det kanske räcker. Eller?
Jag förstår faktiskt inte hur folk lyckas hitta någon och att båda känner likadant. Den här mannen är verkligen den pusselbit som jag saknat hela livet för att känna mig hel.
Förr frågade alla "vad söker du?" och jag svarade att det skulle jag veta när jag hittade det. Det gjorde jag. Kände direkt att där är han ju.
Men som sagt, vi är inte ett par. Enbart vänner.
Lillakatten
 
Inlägg: 317
Anslöt: 2016-04-07
Ort: Stockholm

Dejtar ni?

Inläggav Pinghis Khan » 2017-05-15 12:17:34

Richard skrev:
Richard skrev:Alla NT-tjejer jag har dejtat har tyckt jag varit en mupp... :-)003

Men jag träffar tjejer som, en del har också asperger eller annat. Jag umgås nästan bara med tjejer, som vänner alltså. Men en tjej är jag lite förtjust i, o jag tror hon gillar mig också. Hon blev i.a.f. jätteglad när hon fick höra att jag var förtjust i henne.


Sorry för att jag citerar mig själv, men ville bara berätta att jag blev ihop med henne i natt! Vi har gått ut med det offentligt på Facebook också.

Kärleken har brutit igenom min neuroleptika-dimma! :-)154

Grattis!
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Dejtar ni?

Inläggav Batte » 2017-05-15 20:26:12

Richard skrev:Sorry för att jag citerar mig själv, men ville bara berätta att jag blev ihop med henne i natt! Vi har gått ut med det offentligt på Facebook också.

Kärleken har brutit igenom min neuroleptika-dimma!
Gratulerer! :-)Happy

Lillakatten skrev:Nej, jag dejtar inte. Men jag hänger en del med mannen som är mitt livs stora kärlek. Problemet är att han inte känner på samma sätt för mig som jag för honom.
Eller problem... beror väl på vad man menar med problem. Vi är bra vänner och det kanske räcker. Eller?
Så herlig da! :D Ja, hvorfor ikke? Klart det kan rekke. For er det virkelig noe mer du ha av denne mannen for at det skal rekke? Noen ganger i forelskelse, lengsel og kjærlighet, kan man miste blikk på hva man egentlig lengter etter. Kanskje er det ikke noe, egentlig. Hvis du har det bra, spiller det ikke egentlig rolle hva andre synes er nok. :D
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Dejtar ni?

Inläggav Aceber » 2017-07-10 15:53:01

Har haft pojkvänner och längre relationer sen jag var 13. Har haft svårt med att ha massa vänner då det blir för mycket och rörigt. Är mycket tryggare med en och samma person som jag kan umgås med (även om vi har många vänner utanför vår relation och folk hemma 4 där i veckan). Mitt tips är att hitta rätt person.. någon som inte skräms av diagnosen. Någon som ser det som en del av dig. En del som behövs för att du ska vara du. Att vara tsm med någon som har as krävs extremt mycket tålamod och att man kan ge mer än vad man tar. Har inte lika mycket energi eller ork som min sambo vilket gör att han ibland får dammsuga en gång extra fast jag verkligen hade velat orka med det själv. Finns fantastiska människor där ute! Men tro mig.. sambolivet är en utmaning varje dag.. lägger så extremt mycket fokus på mig själv för att hålla mig ovanför vattenytan och orka med så mycket som möjligt. Inte för att vara självisk utan för att jag inte har något val. Och jag har hittat en partner som förstår det men ändå känner man ofta skuld. Man hade velat ge sin partner minst lika mycket som dom ger en... Det är tufft men absolut inte omöjligt!
Aceber
 
Inlägg: 57
Anslöt: 2017-01-17
Ort: Blekinge

Dejtar ni?

Inläggav Toblerone » 2017-07-10 21:21:11

Pinghis Khan skrev:
tahlia skrev:
Pinghis Khan skrev:Jag klarar egentligen inte alls av den,som jag upplever det,enorma kränkningen av min integritet som krävs för alla former av kontaktsökande.
Jag avskyr att behöva författa Pm och liknade för att inte behöva leva i total ensamhet och aldrig få ligga och ...sånt.
Att behöva smöra manipulera och marknadsföra mig själv.
Usch usch usch!
Men onekligen behöver jag vänner och partners för att överleva i längden.

I en vettig värld torde man varken behöva smöra eller manipulera utan istället bara vara som man är.
Take it or leave it.
Uppenbarligen leder diverse behov till att människor uppför sig underligt.


Jag menar äääckliga Darkside.
Om någon undrar.


Men hallå! Jag upplever faktiskt att folk där är ärligare än på vanliga dejting-sidor. Dessutom har jag träffat min partner där - indirekt. Dvs. genom andra som är med där. Skyll inte på alla, bara för att några beter sig dåligt.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Dejtar ni?

Inläggav Undyne » 2017-07-18 19:46:39

Jag har aldrig riktigt "dejtat" på det sättet neurotypiska gör... Det mer liksom hände att jag råkade träffa en jag gillar som det också funkar med. Dejta känns för mig som ett jobbigt koncept och personligen tycker jag inte om det.
Undyne
Ny medlem
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2017-07-17

Dejtar ni?

Inläggav antonius » 2017-07-18 21:40:16

Hela dejting appellerandet är ett instrument spelutvecklad av NT för NT, det är bara gratulera om andra lyckas... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21796
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Dejtar ni?

Inläggav Pinghis Khan » 2017-07-18 21:43:32

Toblerone skrev:
Pinghis Khan skrev:
tahlia skrev:I en vettig värld torde man varken behöva smöra eller manipulera utan istället bara vara som man är.
Take it or leave it.
Uppenbarligen leder diverse behov till att människor uppför sig underligt.


Jag menar äääckliga Darkside.
Om någon undrar.


Men hallå! Jag upplever faktiskt att folk där är ärligare än på vanliga dejting-sidor. Dessutom har jag träffat min partner där - indirekt. Dvs. genom andra som är med där. Skyll inte på alla, bara för att några beter sig dåligt.

Jag vet inte jag har aldrig varit på andra dejting siter.
Har försökt gå på ett par pubevents arrangerade av Darskside folk och det minst sagt svala mottagandet,trots att jag kom med dam sällskap en gång grundlade en allmän avsky inför darkside.

Sedan tycker jag väl att det är lite magstrkt med tjejjer som stolt lägger upp bilder på sina nyförvärvade blåtiror. :shock: och dylikt. Samt att en del kilar verkar vara helt sjuka i huvet.
Yourkinkisnotmykinkandyourkinkisfuckedup.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in